تمدید کارت بازرگانی حقیقی

تمدید کارت بازرگانی حقیقی

تمدید کارت بازرگانی حقیقی یکی از موضوعاتی است که بعد از دریافت کارت بازرگانی حقیقی باید در مورد آن اطلاعات داشته باشید. در واقع کارت‌های بازرگانی چه به صورت حقیقی و چه به صورت حقوقی دارای یک اعتبار مشخص هستند که بعد از اتمام این اعتبار باید در جهت تمدید اعتبار آن اقدام کرد.

در این مطلب قصد داریم در مورد تمدید کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی با شما صحبت کنیم و اگر شما هم قصد تمدید کارت بازرگانی حقیقی خودتان را دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

خانم دهقان مشاور تمدید کارت بازرگانی حقیقی

تمدید کارت بازرگانی حقیقی چیست؟

قبل از اینکه در مورد تمدید کارت بازرگانی حقیقی بدانید باید با معنا و مفهوم کلی کارت بازرگانی آشنا شوید. در واقع کارت بازرگانی گواهی یا مجوزی است که از طریق آن می‌توان اقدامات مربوط به صادرات و واردات کالا را انجام داد. البته این اقدامات می‌توانند جزئیات بیشتری داشته باشند.

مثلاً با استفاده از کارت بازرگانی می‌توان واردات کالا از مناطق آزاد کشور، ترخیص کالا، ثبت سفارش کالا، ثبت برند لاتین و … را انجام داد.

دریافت کارت بازرگانی نیاز به یک سری شرایط و مدارک مشخص دارد که در دیگر مقاله‌های موجود در سایت در مورد آن با شما صحبت کرده‌ایم. به صورت کلی اگر شما می‌خواهید که یک تجارت بین المللی و جهانی داشته باشید باید کارت بازرگانی داشته باشید.

به این موضوع توجه کنید که کارت بازرگانی مزایا و کاربردهای بسیار زیادی دارد که از جمله مهمترین آن می‌توان به اعتبار تاجر اشاره کرد.

تمدید کارت بازرگانی حقیقی چیست؟

مهلت تمدید کارت بازرگانی حقیقی

بعد از اینکه با معنا و مفهوم کارت بازرگانی آشنا شدید باید بدانید که کارت‌های بازرگانی دارای یک اعتبار مشخص هستند. اگر برای اولین بار کارت بازرگانی دریافت کرده‌اید باید این موضوع را بدانید که اعتبار آن تا مدت زمان یک سال است.

بعد از یک سال می‌توان این کارت‌ها را به مدت زمان یک سال، سه سال و پنج سال تمدید کرد. البته این موضوع که چطور می‌توانیم این تمدید اعتبار را به مدت ۳ تا ۵ سال تمدید کرد به شرایط خاصی منوط است که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

همانطور که گفتیم زمانی که برای اولین بار کارت بازرگانی را دریافت می‌کنید به مدت یک سال دارای اعتبار است.

بعد از گذشت یک سال درصورتی که تخلفی با کارت بازرگانی انجام نشده باشد و میزان صادرات و واردات کالا و استفاده از آن به حد نصاب مورد نظر رسیده باشد و تسویه حساب‌های مالیاتی آن به موقع انجام شده باشد می‌تواند به صورت سه تا پنج ساله نیز تمدید شود.

در صورتی که می‌خواهید در مورد شرایط تمدید سه یا پنج ساله بیشتر بدانید از مشاوره کارشناسان ما استفاده کنید. چراکه ثبت خوب فرهنگ است .

به این نکته توجه کنید که قبل از پایان اعتبار کارت بازرگانی حقیقی باید در جهت تمدید آن اقدام کنید تا دچار مشکلات تمام شدن اعتبار کارت بازرگانی نشوید.

مهلت تمدید کارت بازرگانی حقیقی

سامانه تمدید کارت بازرگانی حقیقی

در بالا اشاره کردیم که قبل از اتمام اعتبار کارت بازرگانی حقیقی در جهت تمدید آن اقدام کنید. امروزه برخلاف گذشته اکثر فرآیندهای اداری و ثبتی به صورت آنلاین و اینترنتی انجام می‌شود. تمدید کارت بازرگانی حقیقی نیز جز همین موارد است.

برای تمدید کارت بازرگانی کافیست در ابتدا به سامانه مربوط به تمدید کارت بازرگانی به آدرس ntsw.ir مراجعه کنید.

یکی دیگر از این سامانه‌ها مربوط به سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند به آدرس cscs.chambertrust.ir است. این دو سامانه را به وزارت معدن صنعت و تجارت همراه با اتاق بازرگانی، معادن و کشاورزی ایران در جهت انجام خدمات آنلاین برای صادر شدن و تمدید کارت بازرگانی حقیقی و تاسیس کرده‌اند.

برای استفاده از این سامانه‌ها در ابتدا باید به سامانه جامع تجارت ایران به همان آدرس ntsw.ir مراجعه کنید. بعد از ورود به این سامانه، تمدید کارت بازرگانی خود که حقیقی یا حقوقی است را انجام دهید.

در مرحله بعد باید به سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند که آدرس آن در بالا ذکر شده مراجعه کنید و درخواست خود مبنی بر تمدید کارت بازرگانی حقیقی را پیگیری و بررسی نمایید.

در واقع سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند فقط برای صادر شدن کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی و تمدید آن‌ها راه اندازی شده است.

سامانه انجام تجارت ایران به غیر از تمدید کارت بازرگانی حقیقی امکانات دیگری نیز دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. از دیگر امکانات این سایت می‌توان به استعلام شناسه کالا، پاسخگویی به سوالات و مشکلات مربوط به تجارت داخلی و خارجی، اطلاعات در مورد مستندات صادرات و واردات و … اشاره کرد.

سامانه تمدید کارت بازرگانی حقیقی

مراحل تمدید کارت بازرگانی حقیقی

بعد از اینکه در مورد تعریف کلی کارت بازرگانی و سایت‌ها و سامانه‌های مربوط به این کار با شما صحبت کردیم. حالا قصد داریم که به صورت جزئی‌تر مراحل تمدید کارت بازرگانی حقیقی در این سامانه‌ها را با شما بررسی کنیم.

بعد از اینکه وارد سامانه جامع تجارت ایران شدید ورود به سامانه را انجام دهید. در اولین مرحله باید در سامانه مورد نظر ثبت نام انجام دهید سپس قسمت بارگذاری صلاحیت را کلیک کنید. بعد از اینکه بارگذاری صلاحیت را انتخاب کردید گزینه کارت بازرگانی برای شما نمایش داده می‌شود که شما باید تمدید کارت بازرگانی را کلیک کنید.

بعد از اینکه درخواست تمدید کارت بازرگانی را انتخاب کردید باید اطلاعات و مدارکی که برای این تمدید کارت بازرگانی از جمله اطلاعات شخصی، آدرس، اطلاعات بازرگانی، اطلاعات بانکی و مدارک مربوط به آن‌ها که نیاز است را در این قسمت وارد کنید.

بعد از اینکه مدارک و اطلاعات شما به صورت کامل و دقیق در سامانه مورد نظر ثبت شد باید توسط کارشناسان اتاق بازرگانی بررسی شود.

برای اینکه بتوانید درخواست خود که مربوط به تمدید کارت بازرگانی است را پیگیری کنید باید به سامانه کارت بازرگانی هوشمند مراجعه کنید و بعد از وارد کردن اطلاعات کاربری خود از قبیل نام کاربری و رمز عبور، درخواست تمدید کارت بازرگانی حقیقی خود را تکمیل کنید.

مراحل تمدید کارت بازرگانی حقیقی

هزینه تمدید کارت بازرگانی حقیقی

تمدید کارت بازرگانی حقیقی نیز شبیه دیگر فرایندهای اداری و ثبتی دارای هزینه‌های اداری و ثبتی است. اگر در مورد این هزینه بخواهید بدانید باید گفت که تمدید کارت بازرگانی هزینه بالایی ندارد.

اگر می‌خواهید به صورت دقیق در مورد این هزینه بدانید می‌توانید با ارسال اطلاعات و مدارک خود این هزینه را از کارشناسان ما دریافت کنید.

هزینه تمدید کارت بازرگانی حقیقی

مدارک تمدید کارت بازرگانی حقیقی

همانطور که می‌دانید تمدید کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی در ایران یک فرایند اداری است و برای انجام هر فرایند اداری نیاز به ارائه مدارک مربوط به آن نیز می‌باشد.

از جمله این مدارک می‌توان موارد زیرا را نام برد:

  • ارائه اصل کارت ملی و کپی از تمامی صفحات شناسنامه فرد متقاضی
  • ارائه دو عکس تمام رخ، ساده رنگی با زمینه سفید
  • ارائه یک نسخه از اصل مفاصا حساب تامین اجتماعی
  • ارائه اصل اجاره نامه مکان کسب و کار
  • ارائه اصل سند مالکیت کسب و کار
  • ارائه اصل کارت بازرگانی
  • ارائه فرم دال تکمیلی که از سایت دریافت کرده‌اید (این فرم باید دارای مهر و امضای فرد متقاضی باشد)
  • ارائه اظهارنامه مالیات و تمامی برگ‌های قطعی و تشخیص مالیات برای زمانی که کارت بازرگانی تمدید شده اما به اتاق بازرگانی ارائه نشده است
  • ارائه گواهی که نشان دهنده آخرین سال عملکرد مبنی بر بدون مشکل بودن تمدید کارت بازرگانی است
  • ارائه اصل اجاره نامه بنگاه املاک همراه با کد رهگیری که به نام فرد متقاضی تمدید کننده کارت بازرگانی است
  • ارائه اصل مدرک تولیدی معتبر از یکی از وزارتخانه‌های تولیدی
  • ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت سربازی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

مدارک تمدید کارت بازرگانی حقیقی

افرادی که نمی‌توانند برای تمدید کارت بازرگانی حقیقی اقدام کنند

  • تمامی کارمندان و مستخدمین دولتی دارای ممنوعیت اخذ کارت بازرگانی هستند.
  • افرادی که یک کارت بازرگانی دارند نمی‌توانند در جهت دریافت بیشتر از آن اقدام کنند.
  • برای هر واحد ملکی فقط می‌توان یک کارت بازرگانی دریافت کرد.
  • برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از کارت بازرگانی، دارندگان کارت‌های بازرگانی حقیقی و حقوقی از لحاظ قانونی نمی‌توانند این کارت را به دیگران انتقال دهند و یا واگذار کنند و در صورت انجام هر جرایمی با این کارت بازرگانی تمامی مسئولیت بر عهده دارنده اولیه کارت بازرگانی است.

افرادی که نمی‌توانند برای تمدید کارت بازرگانی حقیقی اقدام کنند

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم که به یکی از چالش‌های مهم افرادی که کارت بازرگانی دارند پاسخ دهیم.

در واقع تعدادی زیادی از افراد ممکن است که فکر کنند بعد از دریافت کارت بازرگانی حقیقی و یا حقوقی نیازی به تمدید آن وجود ندارد در صورتی که بعد از دریافت کارت بازرگانی برای اولین بار این کارت فقط تا مدت زمان یک سال دارای اعتبار است و بعد از آن می توان کارت را تا 3 یا ۵ سال تمدید کرد.

اگر هرگونه سوالی در زمینه تمدید کارت بازرگانی حقیقی دارید می‌توانید از خدمات مجموعه ما برای رفع این مشکلات استفاده کنید. مجموعه ما دارای سابقه طولانی در زمینه تمامی فعالیت‌های ثبتی است.

خانم دهقان مشاور تمدید کارت بازرگانی حقیقی

5/5 - (4 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

8 پاسخ

  1. سلام، من کارت بازرگانی را دریافت کرده ام و بدن مشکل با آن کار کردم، حال که نوبت به تمدید آن رسیده است، آیا برای تمدید کارت بازرگانی حقیقی با واریز مبلغ تایین شده این کار انجام میشود یا باید حضوری به اتاق بازرگانی مراجعه کنم؟

    1. سلام و درود.

      روند تمدید کارت بازرگانی دقیقاٌ مثل اخذ اولیه کارت بازرگانی نیاز به طی کردن مراحل لازم در اتاق بازرگانی و وزارت صمت و استعلامات مربوطه در روند کاری که از اداره مالیات و آموزش و پرورش و … دارد و تنها تفاوتی که بیت تمدید کارت بازرگانی و اخذ اولیه کارت بازرگانی وجود دارد این موضوع هست که برای تمدید کارت بازرگانی نیاز دوباره به حضور در امتحان و دریافت نمره قبولی ندارید.

  2. سلام، ممنون از مطلب مفیدتون، من قصد تمدید کارت بازرگانی شخصی را دارم که قطعا با شما همکاری خواهم داشت

    1. سلام و درود، همکاری با شما سعادت ماست

  3. سلام، آیا اگر نسبت به تمدید کارت بازرگانی حقیقی اقدام نکنیم مشمول جریمه میشویم؟

    1. سلام و درود.
      خیر،عدم تمدید کارت بازرگانی شامل جریمه نمیباشد و تا زمانی که کارت بازرگانی جدید صادر نشود هیچگونه فعالیت تجاری را نمیتوانید انجام دهید.

  4. سلام، اگر از کارت بازرگانی‌ام استفاده نکرده باشم، باز هم میتوانم برای تمدید کارت بازرگانی حقوقی اقدام کنم؟

    1. سلام و درود.
      بله،کارت بازرگانی حقوقی و کارت بازرگانی حقیقی دارای تاریخ اعتبار مشخص میباشند که معمولاً و در صورتی که کارت بازرگانی صادر شده تولیدی نباشد با توجه به قوانین امروز با اعتبار یک سال صادر میشوند و مالک کارت بازرگانی میتواند قبل از رسیدن سررسید تاریخ مشخص شده اقدام به تمدید کارت بازرگانی نماید و این موضوع ارتباطی با کار کردن یا کار نکردن در سال قبل ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس