اخذ جواز کسب

ثبت برند پوشاک

ثبت برند پوشاک و لباس: از قدیم تا به امروز ما ایرانی ها به تیپ و ظاهر خود بسیار اهمیت میدهیم به همین دلیل همیشه به دنبال خرید لباس هایی هستیم که بتوانیم بهترین خودمان باشیم. چرا شمایی که در حوزه تولیدی پوشاک و لباس فعالیت میکنید از این فرصت استفاده نکنید و با ثبت برند لباس خود به درآمدی که لایق آن هستید نرسید؟ در این مقاله هر اطلاعاتی که برای ثبت برند لباس لازم است بدانید را به شما میگوییم تا اگر در حوزه تولید پوشاک و لباس فعالیت میکنید بعد از خواندن این مقاله دنیای تان عوض شود.

خانم عابد مشاور ثبت برند پوشاک

مدارک ثبت برند پوشاک برای اشخاص حقیقی

  • اگر شما میخواهید که برند پوشاک را  از طریق شخص حقیقی به ثبت برسانید باید مدارک زیر را هر چه سریعتر تهیه کنید تا فرایند ثبت برند و علامت تجاری تان آغاز شود.
  • مدارک ثبت برند لباس شخص حقیقی
  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی
  • کدپستی و آدرس محل اقامت
  • جواز یا پروانه کسب
  • دریافت کارت بازرگانی حقیقی درصورت تمایل به ثبت برند لاتین
  • دریافت و ارائه مجوز های لازم
  • توضیح لگو و برند خود
  • تصویر از برند یا علامت تجاری

مدارک ثبت برند پوشاک برای اشخاص حقیقی

مدارک ثبت برند پوشاک برای اشخاص حقوقی

  • اما اگر قصد دارید تا از طریق شخص حقوقی برند پوشاک را به ثبت برسانید برای ثبت برند لباس به مدارک زیر نیاز دارید تا فرایند ثبت برند تجاری تان را آغاز کنید.
  • مدارک ثبت برند پوشاک اشخاص حقوقی
  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی اعضا
  • مدارک ثبتی شرکت و پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی
  • کد پستی و آدرس محل شرکت
  • اخذ جواز کسب
  • دریافت کارت بازرگانی حقوقی درصورتی که بخواهید برند شما لاتین باشد.
  • دریافت و ارائه مجوز های لازم
  • توضیح لگو و برند
  • تصویر از برند یا علامت تجاری

اکنون شما مدارک مورد نیاز ثبت برند لباس را میدانید و از سایر رقبای تان چندین گام جلوتر هستید، بنابراین فرصت ثبت برند را به هیچ عنوان از دست ندهید و برند خود را از طریق موسسه های معتبر زیر نظر کارشناسان ماهر به ثبت برسانید.

مدارک ثبت برند پوشاک برای اشخاص حقوقی

اخذ جواز برند پوشاک

برای ثبت برند پوشاک شما باید در گام اول مدارک مورد نیاز ثبت برند تجاری را بسته به اینکه برای شخص حقیقی یا شخص حقوقی برند تجاری را ثبت میکنید، تهیه کنید.

برای ثبت برند لباس شما نیاز به دریافت و اخذ مجوز های ذیل دارید:

البته مجوز های موزد نیاز برای ثبت برند پوشاک با نوع فعالیت شما رابطه مستقیمی دارند و از آنجایی که هدف و قصد هر کسب و کاری برای ثبت علامت متفاوت میباشد پس با کارشناسان ماهر ثبت برند تجاری تماس بگیرید تا از مجوز های لازم جهت ثبت برند لباس مطلع شوید.

اگر به دنبال یک موسسه معتبر برای ثبت برند تجاری خود هستید به هیچ عنوان موسسه ثبت شرکت فرهنگ را فراموش نکنید. موسسه ثبت شرکت فرهنگ از پرآوازه ترین موسسات ثبت شرکت و برند تجاری در ایران میباشد که شما میتوانید تمامی فرایند ثبت شرکت و برند خود را به کارشناسان ماهر و خبره موسسه ثبت شرکت فرهنگ واگذار کنید.

اخذ جواز برند پوشاک

طبقه ثبت برند پوشاک در اداره مالکیت معنوی

یکی از مراحل ثبت برند تجاری مشخص کردن فصل و طبقه برند میباشد. اگر شما قصد ثبت برند پوشاک را دارید باید در ابتدا فصل و طبقه برند خود را مشخص کنید.

در سایت اداره مالکیت معنوی در بخش طبقه بندی برند طبقه 25 برای ثبت برند لباس میباشد به این صورت که در تعریف طبقه 25 آمده است که انواع لباس و پوشاک، پوشش سر و پاپوش مربوط به این طبقه میباشد.

البته به این نکته توجه کنید که برای ثبت برند پوشاک انتخاب طبقه 25 الزامی میباشد اما به این معنا نیست که شما علاوه بر طبقه 25 نمیتوانید برند لباس را در طبقات دیگر نیز ثبت کنید.

طبقه ثبت برند پوشاک در اداره مالکیت معنوی

اصول انتخاب نام برند پوشاک

به عقیده بسیاری از صاحب نظران و کارشناسان موفقیت یک برند بستگی به عوامل متعددی دارد که یکی از مهم ترین این عوامل انتخاب نام برند میباشد.

بدون هیچ شکی برای ثبت برند لباس انتخاب نام برند اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا کسب و کار شما قرار است با آن نام شناخته شود و از طریق نام برند خود درآمد کسب کنید.

به همین دلیل کسانی که قصد ثبت برند پوشاک را دارند، وقت زیادی را صرف انتخاب نام مناسب برای برند خود میکنند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن برند خود را به ثبت برسانند.

مهم ترین ویژگی هایی در انتخاب نام برند خود باید به آن ها دقت کنید:

  • نام انتخابی به نوع فعالیت کسب و کار شما مربوط باشد.
  • نام انتخابی شما باید برای مخاطب جذاب و گیرا باشد.
  • نام انتخابی شما برای ثبت برند لباس باید در نوشتار و گفتار برای مخاطب راحت باشد.
  • شما قرار است با نام برند خود در بازار آنلاین نیز فعالیت کنید پس از نام های مناسب و جذاب برای فضای اینترنت استفاده کنید.
  • نام انتخابی برند شما باید با نوع پوشاکی که در تولید آن فعالیت میکنید، هماهنگ باشد.
  • نام انتخابی برند شما برای ثبت برند لباس بهتر است جهانی باشد!
  • نام انتخابی برند شما نباید قبلا ثبت شده باشد.
  • برای نام انتخابی برند شما باید یک لگوی جذاب طراحی کنید

به صورت خلاصه نام انتخابی شما برای ثبت برند پوشاک باید دارای شرایط مذکور باشد زیرا در غیر این صورت نمیتوانید برند خود را ثبت کنید و حتی اگر موفق به ثبت برند هم شوید نمیتوانید به موفقیت چندانی برسید.

هر چند که برای انتخاب نام نیازی نیست که تمامی اصولی که گفتیم را رعایت کنید اما به شما اطمینان میدهیم درصورتی که بخواهید در این مسیر به موفقیت های بزرگی برسید باید در انتخاب نام برند خود بسیار دقت کنید.

شما با ثبت برند پوشاک میتوانید در بازار های خارجی فعالیت کنید پس با انتخاب یک نام مناسب و جهانی برای برند خود میتوانید علاوه بر بازار های ایران در بازار های خارجی نیز به موفقیت برسید.

برای ثبت برند لباس در انتخاب نام برند باید خلاق باشید و تمامی فاکتور ها را برای انتخاب نام مناسب برند پوشاک در نظر بگیرید تا بتوانید به موفقیتی که لایق آن هستید، دست پیدا کنید.

همچنین میتوانید با استعلام برند ، نامی برای برندتان انتخاب کرده اید را استعلام کرده و از قابلیت ثبت شدن آن مطلع شوید.

اصول انتخاب نام برند پوشاک

نحوه ثبت برند پوشاک

قطعا اولین سوال که برای شما به وجود آمده است این که است چگونه برند پوشاک و لباس را میتوان ثبت کرد؟ آیا ثبت برند تجاری ساده میباشد؟ آیا میتوان از طریق ثبت برند به صادرات پوشاک پرداخت؟ اصلا ثبت برند پوشاک چه مزایایی دارد؟

پس از اینکه مدارک مورد نیاز را تهیه کردید، شما میتوانید به صورت اینترنتی برند خود را ثبت کنید و برای اینکار باید در ابتدا اظهارنامه ثبت برند را تکمیل کنید.

هر یک از مراحل ثبت برند لباس نیازمند به دانش و تجربه به خصوصی میباشد و شما اگر در امور ثبت برند تجاری ماهر نباشید نمیتواند برند خود را ثبت کنید.

قطعا شما میخواهید با ثبت برند تجاری از مزایای بی نظیر آن برخورد دار شوید اما باید بدانید که تنها در صورتی با ثبت علامت پوشاک میتوانید به آرزو هایتان برسید که به صورت قانونی و اصولی برند خود را به ثبت برسانید.

بنابراین به هیچ عنوان بر روی کسب و کار ارزشمند خود قمار نکنید و برای ثبت برند لباس به سراغ کارشناسان ماهر و با تجربه بروید تا بتوانید از راه اصولی و درست در کمترین زمان ممکن برند خود را به ثبت برسانید.

فرایند ثبت برند پوشاک با مراجعه به سایت اداره مالکیت معنوی آغاز میشود. در گام اول شما باید اظهارنامه ثبت برند تجاری خود را در سامانه اداره مالکیت معنوی تکمیل کنید.

در مرحله بعد نوبت به مشخص کردن فصل و طبقه برند میرسد. در این مرحله باید به دقت فصل و طبقه برند خود را مشخص کنید و هزینه اولیه آن را بپردازید. توجه کنید برای ثبت برند لباس مشخص کردن فصل و طبقه برند اهمیت بسیار زیادی دارد پس حتما از قبل با کارشناسان ثبت برند تجاری مشورت کنید.

پس از تکمیل اظهارنامه و مشخص کردن فصل و طبقه برند، نوبت به بارگذاری مدارک مورد نیاز میباشد.

در مرحله آخر شماره اظهارنامه ثبت برند تجاری برای شما ارسال میشود و درخواست شما توسط کارشناسان اداره مالکیت معنوی بررسی میشود.

در صورتی که درخواست شما تایید شود باید مبلغ نهایی را پرداخت کنید تا به شما اجازه انتشار آگهی داده شود.

نحوه ثبت برند پوشاک

جمع بندی

در این مقاله هر آنچیزی که برای ثبت برند پوشاک لازم بود بدانید را به شما گفتیم تا دیگر هیچ بهانه ای برای عدم ثبت برند خود نداشته باشید. همانطور که گفته شد با ثبت برند تجاری شما میتوانید کسب و کار و تولیدی پوشاک خود را قله های موفقیت برسانید اما انجام فرایند ثبت برند در توان هرکسی نمیباشد زیرا یک ثبت خوب فرهنگ است و شما برای ثبت برند لباس میتوانید فرایند ثبت برند تجاری تان را به کارشناسان ماهر و با تجربه موسسه ثبت شرکت فرهنگ واگذار کنید تا ثبت برند شما به سرعت و به راحتی هر چه تمام تر انجام شود.

خانم عابد مشاور ثبت برند پوشاک

5/5 - (9 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

16 پاسخ

    1. سلام و درود.

      ممنون از نظر مثبتتون و زمان ارزشمندی که برای مطالعه مقاله گذاشتید.

  1. سلام، آیا بعد از ثبت برند لباس میتوانم برای واردات پوشاک از ترکیه اقدام کنم؟

    1. سلام و درود.

      برای اجرای امور بازرگانی نیاز به این دارید که پس از ثبت شرکت با توجه به موضوع فعالیت مرتبط،اقدام به دریافت کد اقتصادی و کارت بازرگانی بنام شرکت نمایید.

  2. من دانشجوی طراحی مد در دانشگاه تهران هستم، آیا تا قبل از اینکه فارغ التحصبل شوم و مدرکم را بگیرم میتوانم برای ثبت برند پوشاک و لباسی که نام خودم هم باشد اقدام کنم؟

    1. سلام و درود.

      برای ثبت برند نیازی به ارائه مدرک تحصیلی نیست.در صورتیکه شما بتونید یک جواز معتبر و مربوط به کالا یا خدماتتون به اداره مالکیت معنوی ارائه دهید میتونید اقدام به ثبت برند در زمینه پوشاک نمایید.اگر کلمه ای که تصمیم به ثبت دارید دارای ریشه فارسی نباشد میبایست علاوه بر جواز،کارت بازرگانی نیز داشته باشید که با توجه به شرایط شما بهتر است که از کلمات فارسی برای انتخاب برند استفاده کنید و میتونید در این زمینه،فرهنگ لغت دهخدا را بعنوان مرجع برای معنی کلمه انتخاب کنید.

  3. من قصد فعالیت در زمینه تولید و عرضه پوشاک را دارم، آیا برای منی که تا به حال هیچ فعالیت تجاری نداشته ام و جوازی هم برای این کار نگرفته ام، میتوانم برای ثبت برند گوشاک اقدام کنم؟

    1. سلام و درود.

      خیر برای ثبت برند در هرگونه زمینه فعالیت از جمله ثبت برند پوشاک نیاز به جواز مرتبط میباشد و بدون ارائه جواز به نام شخص حقیقی یا حقوقی امکان ثبت برند وجود ندارد.

  4. سلام، آیا برای ثبت برند پوشاک میبایست شرکت ثبت شده داشته باشیم؟

    1. سلام و درود.

      خیر برای ثبت برند پوشاک و یا ثبت برند در هر زمینه فعالیت دیگری میتونید با ارائه جواز شخصی دارای اعتبار و در صورتی که برند مورد تقاضا کلمه غیر فارسی باشد ارائه کارت بازرگانی شخصی اقدامات لازم را در اداره مالکیت معنوی پیش ببرید.در صورتی که تمایل به این موضوع داشته باشید که مالک برند یک شخص حقوقی باشد باید به فکر تاسیس شرکت باشید.

  5. برای ثبت برند پوشاک چه جوازهایی باید داشته باشم؟

    1. سلام و درود.

      یکی از مدارک موردنیاز برای ثبت برند پوشاک مانند ثبت برند در هر زمینه ارائه جواز مرتبط با پوشاک بنام شخص متقاضی است که این جواز میتونه جواز کسب،جواز تولید،جواز تاسیس دارای پیشرفت فیزیکی و … باشد.

  6. سلام، آیا برای ثبت برند پوشاک حتما باید شرکت تاسیس کرده باشیم؟

    1. سلام و درود.

      خیر،مالکیت برند را میتوان به دو بخش حقیقی و حقوقی تقسیم نمود یعنی شما میتوانید بدون ثبت شرکت و تنها با داشتن مجوز مربوط به پوشاک اقدام به ثبت برند پوشاک به نام شخص خودتون نمایید و در صورتی که تصمیم به این موضوع داشته باشید که مالکیت برند به نام یک شخصیت حقوقی باشد میبایست مجوز ارائه شده بنام شرکت متقاضی ثبت برند باشد.

      لازم به ذکر هست در صورتیکه نام انتخابی برای برند پوشاک یک نام لاتین(دارای ریشه فارسی نباشد) باشد باید علاوه بر جواز که پیشتر به آن اشاره کردیم،کارت بازرگانی حقیقی یا حقوقی بسته به شخصیت متقاضی برند به اداره مالکیت معنوی ارسال گردد.

  7. سلام مطلب بسیار خوبی بود، ممنون
    من دانشجوی طراحی لباس هستم، و قصد دارم تا کسب و کارم را در همین زمینه شروع کنم، برای ثبت برند لباس، حتما باید شرکت ثبت کرده باشم یا میتوان به صورت شخصی هم این کار را انجام داد؟

    1. سلام و درود.

      برای ثبت برند در هر زمینه فعالیت یا کالا،نیازی به ثبت شرکت نیست و اشخاص حقیقی نیز میتوانند بدون تاسیس شرکت اقدام به ثبت برند نمایند.

      موضوعی که هست اینکه برای ثبت برند اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی میبایست با توجه به خدمات یا کالای مورد درخواست برای ثبت برند،جواز مرتبط به نام شخص متقاضی به همراه مابقی مدارک به اداره مالکیت معنوی ارسال شود و همانطور که میدانید برای موضوع کاری شما که طراحی لباس میباشد باید حتما از وزارت ارشاد مجوزهای لازم گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس