دریافت کد فراگیر اتباع خارجی

دریافت کد فراگیر اتباع خارجی

دریافت کد فراگیر اتباع خارجی (بروزرسانی بهمن 1402) : همه اشخاص ایرانی دارای یک کد ملی هستند که با استفاده از آن میتوانند اقدام به افتتاح حساب، فعالیت تجاری، ثبت شرکت تجاری و … کنند، اما آیا در ایران اتباع خارجی اعم از شخص حقیقی و حقوقی توانایی انجام چنین کاری را دارند؟
برای پاسخ به این سوال تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
کد فراگیر درست به مانند کد ملی برای اشخاص دارای تابعیت ایران عمل میکند، اگر شما از اتباع خارجی هستید و قصد دارید که در ایران به فعالیت بپردازید، دریافت کد فراگیر اتباع خارجی برای شما ضروری است.
تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد فعالیت در ایران را دارند و دارای تابعیت خارجی میباشند، ملزم به دریافت کد فراگیر میباشند، تا بتوانند به فعالیت در ایران بپردازند.
دریافت کد فراگیر برای هر شخص ساکن در ایران که دارای تابعیت خارجی میباشد، بسیار ضروری است، چراکه درصورتی که شما اقدام به دریافت کد فراگیر اتباع خارجی نکنید، حتی قادر به افتتاح حساب بانکی در ایران نخواهید بود.
بنابراین تمامی اشخاص حقوقی ( شرکت‎ها) و اشخاص حقیقی که تابعیت خارجی دارند و قصد فعالیت‎ اقتصادی و یا غیراقتصادی در ایران را دارند، لازم است هرچه زودتر اقدام به دریافت کد فراگیر کنند.
در ادامه به شما میگوییم که دریافت نکردن کد فراگیر چه عواقبی برای شما دارد!
خانم یعقوبی مشاور دریافت کد فراگیر اتباع خارجی

کاربرد دریافت کد فراگیر اتباع خارجی

اخذ کد فراگیر برای اتباع خارجی دارای اهمیتی به اندازه کد ملی برای افراد ایرانی میباشد، درصورتی یک فرد ایرانی کد ملی نداشته باشد دارای هیچ ارزش و اعتباری نزد دولت و ادارات نیست!
کد فراگیر اتباع خارجی هم به مانند کد ملی برای ایرانیان برای اتباع خارجی بسیار مهم است، زیرا اتباع خارجی تنها درصورتی دارای ارزش و اعتبار نزد دولت و ادارات هستند، که کد فراگیر مخصوص به خود را داشته باشند.
اما دریافت کد فراگیر اتباع خارجی چه کاربردی دارد؟ در لیست پایین به بررسی برخی از مزایای داشتن کد فراگیر اشاره کرده ایم که دانستن آن‎ها برای شما ضروری است، پس آن‎ها را با دقت مطالعه کنید!
کاربرد دریافت کد فراگیر اتباع خارجی

تاسیس موسسه و شرکت در ایران

اگر از اتباع خارجی هستید، و قصد دارید که اقدام به تاسیس یک موسسه و یا شرکت در ایران کنید، برای شما آرزوی موفقیت میکنیم اما قبل از آن اقدام به دریافت کد فراگیر اتباع خارجی کنید!
به زبان ساده تر شما تنها درصورتی میتوانید در خاک ایران اقدام به ثبت شرکت و یا موسسه به نام خود کنید، که کد فراگیر اتباع خارجی مخصوص به خود را داشته باشید.
تاسیس موسسه و شرکت در ایران

مشغول به کار شدن در موسسات و شرکت‌های تابعیت ایران

قصد ثبت شرکت در ایران را ندارید و فقط میخواهید در یک شرکت و یا موسسه شروع به کار کنید؟ پس باز هم به کد فراگیر نیاز دارید!
شاید شما دارای یک فرصت عالی برای کار کردن در یک شرکت و یا موسسه معتبر در ایران هستید، اما باید بدانید فقط زمانی میتوانید از این فرصت استفاده کنید که اقدام به دریافت کد فراگیر اتباع خارجی کنید.
مشغول به کار شدن در موسسات و شرکت‌های تابعیت ایران

ثبت نمایندگی شرکت خارجی در ایران

شاید تا بدین جای مقاله حدس زده باشید که حتی ثبت نمایندگی شرکت خارجی هم در ایران نیاز به داشتن کد فراگیر دارد.
در نتیجه اگر قصد و برنامه ای برای ثبت نمایندگی یک شرکت خارجی در ایران را دارید، بهتر است هرچه زودتر به فکر دریافت کد فراگیر اتباع خارجی باشید.
ثبت نمایندگی شرکت خارجی در ایران

دریافت وام و افتتاح حساب بانکی

میخواهید که اقدام به دریافت وام از بانک‎های ایران کنید؟ و یا قصد افتتاح حساب بانکی به نام خود را دارید؟ در هر دو مورد شما باید از قبل کد فراگیر مخصوص به خود را دریافت کرده باشید.
نه فقط برای دریافت وام و یا افتتاح حساب بانکی، بلکه شما برای انجام کلیه امور بانکی نیاز دارید که تا کد فراگیر اتباع خارجی مختص به خود را داشته باشید.
دریافت وام و افتتاح حساب بانکی

انجام کلیه امور اداری

شما نه تنها برای انجام تمامی امور بانکی خود نیاز به دریافت کد فراگیر اتباع خارجی دارید، بلکه حتی برای انجام تمامی امور اداری خود در ایران باید کد فراگیر داشته باشید.
به بیان دیگر شما تنها درصورتی که کد فراگیر مختص به خود را داشته باشید، از نظر ادارات دولتی دارای اعتبار خواهید بود و میتوانید کارهای اداری خود را انجام دهید.
انجام کلیه امور اداری

داشتن بیمه تامین اجتماعی

اتباع خارجی در ایران میتوانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی در ایران استفاده کنند، اما تنها در صورتی که کد فراگیر مخصوص به خود را داشته باشند.
کد فراگیر برای اتباع خارجی درست به مانند کد ملی برای ایرانی‎های میباشد. آیا یک فرد ایرانی درصورت نداشتن کد ملی میتواند از بیمه تامین اجتماعی استفاده کند؟
قطعا خیر، پس اتباع خارجی هم از این قاعده مستثنی نیستند و فقط درصورت دریافت کد فراگیر اتباع خارجی میتوانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.
داشتن بیمه تامین اجتماعی

صادرات و واردات کالا

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که برای انجام آن، نیاز به اخذ کد فراگیر میباشد، تجارت و به نوعی صادرات و واردات کالا است.
اتباع خارجی در ایران برای انجام تجارت و صادرات و واردات کالا هیچ محدودیتی ندارند، البته تنها درصورتی میتوانند تبدیل به تاجرانی موفق در ایران شوند که کد فراگیر مخصوص به خود را داشته باشند.
صادرات و واردات کالا

گرفتن اقامت و اخذ ویزای کار

یکی از دغدغه های بسیاری از اتباع خارجی، نحوه و چگونگی اخذ اقامت ایران میباشد. برای گرفتن اقامت ایران در اولین مرحله نیاز به دریافت کد فراگیر اتباع خارجی میباشد.
علاوه بر دریافت اقامت ایران، برای اخذ ویزای کار نیز اتباع خارجی باید اقدام به دریافت کد فراگیر مختص به خود کنند.
تمامی این موارد تنها گوشه ای از کاربردها و مزایای دریافت کد فراگیر است. کد فراگیر به اتباع خارجی امتیازاتی میدهد که ایرانی‎ها به دلیل داشتن کد ملی از این امتیازات برخورددار هستند.
بنابراین تنها درصورتی میتوانید در ایران دارای اعتبار و ارزش نزد دولت و ادارات باشید که کد فراگیر مختص خود را داشته باشید.
گرفتن اقامت و اخذ ویزای کار

مدارک دریافت کد فراگیر اتباع خارجی

اشخاص حقیقی و حقوقی برای دریافت کد فراگیر اتباع خارجی باید اقدام به تهیه مدارک زیر کنند.
مدارک دریافت کد فراگیر اتباع خارجی

مدارک دریافت کد فراگیر اتباع خارجی اشخاص حقیقی

  • کپی از صفحه اصلی پاسپورت شخص متقاضی
  • گرفتن عکس پرسنلی

مدارک دریافت کد فراگیر اتباع خارجی اشخاص حقیقی

مدارک دریافت کد فراگیر اتباع خارجی اشخاص حقوقی

  • ارائه نام شرکت به دو زبان فارسی و انگلیسی
  • ارائه آدرس دقیق شرکت در کشور و شهر خارج از ایران
  • ارائه شماره ثبت شرکت
  • ارائه تاریخ دقیق ثبت شرکت
  • مشخص کردن نوع شرکت
  • مشخص کردن موضوع و حوزه فعالیت شرکت که باید مطابق با قانون ایران باشد
  • ارائه اسکن از مدارک ثبتی شرکت به منظور مشخص کردن قانونی و رسمی بودن شرکت در کشور خارجی
بنابراین شما برای دریافت کد فراگیر اتباع خارجی در قدم اول باید مدارک بالا را جمع آوری کنید.
مدارک دریافت کد فراگیر اتباع خارجی اشخاص حقوقی

تمدید کد فراگیر اتباع خارجی

یکی از موضوعاتی که بسیاری از افراد بی اطلاع از آن میباشند، تمدید کد فراگیر اتباع خارجی است و فکر میکنند که باید سالانه اقدام به تمدید کد فراگیر خود کنند.
اما کد فراگیر درست به مانند کد ملی برای ایرانی‎ها دارای زمان نامحدود است و شما تنها با یک بار دریافت کد فراگیر اتباع خارجی دیگر نیازی به تمدید مجدد آن ندارید. البته باید بدانید که کد فراگیر تنها یکبار و برای همیشه به یک شخص حقیقی و یا حقوقی تعلق میگیرد!
تمدید کد فراگیر اتباع خارجی

مدت زمان دریافت کد فراگیر اتباع خارجی

یکی دیگر از تصورات غلطی که بسیاری از افراد دارند، در ارتباط با مدت زمان دریافت کد فراگیر میباشد که به غلط تصور میکنند که روند دریافت کد فراگیر بسیارطولانی است!
اما باید بدانید که دریافت کد فراگیر مختص به شما به زمانی حتی کمتر از یک روز و حتی گاهی کمتر از 10 ساعت نیاز دارد، به طوری که شما میتوانید به سرعت و پس از دریافت کد فراگیر خود، از آن استفاده کنید.
البته که مدت زمان دریافت کد فراگیر رابطه مستقیمی با موسسه‎ای که از طریق آن اقدام به دریافت کد فراگیر اتباع خارجی میکنید، دارد. بنابراین برای دریافت کد فراگیر مختص به خود در کمترین زمان ممکن، از طریق موسسه‎ های معتبر اقدام کنید!
مدت زمان دریافت کد فراگیر اتباع خارجی

تفاوت کد فراگیر و شناسه فراگیر

قطعا تا به امروز برای شما این سوال پیش آمده که کد فراگیر و شناسه فراگیر چه تفاوتی دارند؟ آیا میزان رقم‎های این دو کد یکسان است؟ یا آیا هر دو یک کد یکسان هستند که نام‎های مختلفی دارند؟
کد فراگیر و شناسه فراگیر کاملا دو مقوله جدا از هم میباشند. شما پس از دریافت کد فراگیر اتباع خارجی با یک شماره 9 رقمی مواجه میشوید که میتوانید از آن برای ثبت شرکت خود و یا افتتاح حساب بانکی استفاده کنید.
اما شناسه فراگیر یک کد 16 رقمی میباشد، که کاملا مدارک مورد نیاز و نحوه دریافت آن از کد فراگیر متفاوت میباشد و کاملا در مقوله ای جدا از کد فراگیر اتباع خارجی قرار میگیرد.
تفاوت کد فراگیر و شناسه فراگیر

هزینه دریافت کد فراگیر اتباع خارجی

اما سوالی که قطعا تمامی متقاضیان اخذ کد فراگیر اتباع خارجی به دنبال جواب آن هستند، هزینه دریافت کد فراگیر میباشد.
هزینه دریافت کد فراگیر اتباع خارجی رابطه مستقیمی با موسسه‎ای دارد که شما از طریق آن اقدام به دریافت کد فراگیر میکنید، پس برای اطلاع از هزینه و نرخ دریافت کد فراگیر با موسسه مورد نظر خود برای این کار تماس بگیرید.
یک موسسه ایده آل برای دریافت کد فراگیر، موسسه ای است که در سریع‎ترین زمان ممکن بتوانید کد فراگیر مختص به خود را از طریق آن دریافت کنید، پس برای اینکه بتوانید از مزایا و امتیازهای داشتن کد فراگیر اتباع خارجی استفاده کنید، همین حالا با بهترین موسسه ای که میشناسید، تماس بگیرید.
خانم یعقوبی مشاور دریافت کد فراگیر اتباع خارجی
4.3/5 - (11 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

57 پاسخ

    1. سلام و درود.

      برای دریافت کد فراگیر میتونید با مشاوران مجموعه ثبت فرهنگ در تماس باشید

    1. سلام، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید
      02188472277

  1. سلام روز بخیر من پاس سفید دارم هنوز ویزا نخورده ولی مدرک اقامت ۶ ماهه دارم ک ایران بهم داده برگه ابی ایا میتونم با همین مدرک کد فراگیر بگیرم؟

    1. سلام و درود.

      برای دریافت کد فراگیر از طریق سامانه های مربوطه میبایست تمامی اطلاعات مورد نیاز بر روی پاسپورت را وارد نموده و در نهایت عکس پاسپورت در سامانه بارگذاری شود.

  2. سلام من کدی ۱۲ رقمی دارم ولی وقتی به برنامه دیوار میخام تایتد هویت کنم قبول نمیکنه چی کار بایت کرد با تشکر

    1. سلام، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید
      02188472277

    2. سلام وقت بخیر با برگه سرشماری میشه کد فراگیر گرفت ؟

    3. سلام و درود.

      خیر،برای اخذ کد فراگیر باید حتماٌ پاسپورت و عکس شخص متقاضی ارائه گردد و با برگه سرشماری امکان اخذ کد فراگیر وجود ندارد.

  3. سلام
    من چند بار به دفتر پیشخوان مراجعه کردم گفتن که کد فراگیر فعلا بسته است.
    آیا باز شده یا نه کی باز می شود؟

    1. سلام و درود.
      متاسفانه در حال حاضر کد فراگیر برای اشخاص غیر ایرانی مدتی هست که با مشکل مواجه شده و در اولین فرصت پس از امکان دریافت کدفراگیر از طرف مجموعه ثبت فرهنگ اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد.

  4. سلام، آیا بدون داشتن مدارک قانونی هم میشود کد فراگیر دریافت کرد؟

    1. سلام و درود.
      برای دریافت کدفراگیر اتباع،ارائه پاسپورت ضروری است در غیر اینصورت امکان دریافت کدفراگیر وجود ندارد.

    2. من تقریبا دو برج می شود که ایران آمدم. مدارک قانونی و لازم هم دارم ولی هر آدرسی مراجعه کردم کد فراگیر ندادن. اصلا فعلأ صدور کد فراگیر متوقف است

  5. سلام، آیا بعد از دریافت کد فراگیر اتباع خارجی میتوانیم جهت ثبت شرکت اقدام کنیم و کسب و کار قانونی راه بی اندازیم؟

    1. سلام و درود.
      همانطور که برای اشخاص ایرانی ارائه کد ملی بابت ثبت شرکت یا هر مورد دیگر مورد نیاز است برای اشخاص غیر ایرانی یا اتباع،ارائه کد فراگیر پیش نیاز هر کاری میباشد بصورتی که کد فراگیر،معرف شخص مورد نظر میباشد و بدون داشتن این کد،نمیتوان اقدام به ثبت شرکت در ایران نمود.

    2. من.میخام.کوده..فراگیر.بگیرم.میتونم.بگیرم.یانه.خیر

    3. بله،در مورد دریافت کد فراگیر در صورتی که مدارک لازم که شامل پاسپورت میباشد رو ارائه دهید میتونید اقدام به دریافت کدفراگیر نمایید.

    4. سلام من برگه سرشماری دارم میتونم کود بیگیرم

    5. سلام و درود.

      در حال حاضر دریافت کدفراگیر از طریق سامانه امکانپذیر نیست و باید برای دریافت کدفراگیر،مراجعه به پلیس مهاجرت یا اداره اتباع داشته باشید.

  6. من تازه به صورت غیر قانونی وارد ایران شده ام، آیا میتوانم برای دریافت کد فراگیر اتباع خارجی اقدام کنم؟

    1. سلام و درود.
      برای دریافت کد فراگیر ارائه پاسپورت متقاضی مورد نیاز است در صورتی که بتوانید عکس پاسپورت را ارسال کنید میتوانید اقدام به دریافت کدفراگیر نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس