پیگیری پیش ثبت نام دریافت کد اقتصادی

پیگیری پیش ثبت نام دریافت کد اقتصادی

جهت پیگیری پیش ثبت نام دریافت کد اقتصادی خود، می­توانید به همان سایت معرفی شده مراجعه کنید.

سپس از سامانه سازمان امور مالیاتی بخش پیگیری سریع وضعیت ثبت نام کد اقتصادی را انتخاب کنید. در این مرحله وارد کردن نام کاربری و رمز ورود به منزله وجود هویت شما در سامانه است. صفحه جدیدی برای شما باز می­شود که محتوای آن از آخرین وضعیت دریافت کد اقتصادی شما اطلاعاتی را به نمایش درمی­آورد.

در صورت اعلام نقص و عدم پذیرش نام کاربری، لازم است با شماره­ های پشتیبانی در ساعات اداری تماس بگیرید و نسبت به رفع مشکل اقدام فرمایید. اگر می­خواهید کد جدید دریافت کنید، باید پرونده مالیاتی خود را در سازمان امور مالیاتی تکمیل کنید. لازم است شماره واحد مالیاتی، کد اقتصادی 12 یا 16 رقمی و کلاسه پرونده را در اختیار داشته باشید.

خانم عابد مشاور پیگیری پیش ثبت نام دریافت کد اقتصادی

نحوه پیگیری پیش ثبت نام دریافت کد اقتصادی

یگیری پیش ثبت نام دریافت کد اقتصادی شرکت­ها طبق قانون محاسبه مالیات مستقیم و قانون محاسبه مالیات بر ارزش افزوده، به شرکت سهامی خاص و شرکت مسئولیت محدود مرتبط است. برای استعلام کد اقتصادی باید به سایت (https://evat.ir) مراجعه فرمایید. آن چه نیاز دارید کد اقتصادی و  شناسه ملی است. لازم به ذکر است که خرید و فروش کد اقتصادی جرم محسوب می­شود.
در صورت وقوع چنین اتفاقای محکومیت­ و جریمه ­های سنگینی برای مجرمان در نظر گرفته خواهد شد. خرید و فروش شماره اقتصادی براساس قوانینی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است و توسط رئیس دولت ابلاغ شده است، ممنوع بوده و پیگیرد قانونی خواهد داشت.

متاسفانه با وجود تمامی این قوانین سخت گیرانه کسانی هستند که در اوضاع دشوار اقتصاد ایران، به صورت غیر قانونی فعالیت می­کنند. از طرفی سامانه ­های هوشمند بانکی و مالیاتی در تلاش ­اند تا در بستر فضای دولت الکترونیک، مفسدین را شناسایی کنند و متخلفان را به دستگاه قضا معرفی کنند.

نحوه پیگیری پیش ثبت نام دریافت کد اقتصادی

چه باید کرد که از چشم سودجویان در امان ماند؟

جهت پیگیری پیش ثبت نام دریافت کد اقتصادی یک شرکت، باید شماره ثبت و نام شرکت مورد نظر را در اختیار داشته باشید. علاوه بر این باید بدانید که این شخصیت حقوقی، در کدام یک از گروه­ های تعریف شده قرار گرفته است.

آیا شرکت مورد نظر شما مسئولیت محدود است؟ آیا جزو سهامی خاص محسوب می­شود؟ آیا در زیر شاخه شرکت سهامی عام قرار گرفته است؟ آیا موسسه یا شخصیت حقوقی دیگری هم وجود دارد؟

برای پیگیری پیش ثبت نام دریافت کد اقتصادی و اطلاع از قانونی بودن فعالیت شرکت مورد نظر خود، باید به سامانه ثبت شرکت­ها نزد قوه قضاییه مراجعه فرمایید. در این سامانه این امکان وجود دارد که اطلاعات شرکت را بررسی کنید و در نهایت به شماره ثبت شرکت تجاری دسترسی پیدا کنید.

برای انجام این کار به سایت روزنامه مراجعه کنید و سپس نام شرکت را جست و جو کنید.

پس از این که شماره ثبت شرکت مورد نظر خود را برای پیگیری پیش ثبت نام دریافت کد اقتصادی پیدا کردید، به سایت شناسه ملی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنید.

در مرحله بعدی بر اساس فرمی که در اختیارتان قرار می­گیرد، فیلدهای مربوطه را با اطلاعات صحیح پر کنید و در پایان صفحه شماره ثبت را نیز وارد فرمایید. به یاد داشته باشید که نوع شخصیت حقیقی هم باید مشخص شود.

نام شرکت مورد نظر خود را بر اساس اطلاعاتی که در سایت پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی بدست آوردید، به صورت صحیح و کامل وارد کنید. جهت استعلام کد اقتصادی یا شناسه ملی شخص حقوقی، لازم است شماره ثبت، نام شخصیت، نوع شخصیت، سازمان ثبت کننده هم تعیین شود.

در این مرحله بر روی گزینه جستجو کلیک کنید تا براساس اطلاعاتی که ارائه کردید، وضعیت شرکت مورد نظر بررسی شود. در پایان جهت بررسی اعتبار ثبت نام تایید شده مشمولان مالیاتی کشور توسط ادارات مرکزی، به سایت سامانه عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده مراجعه فرمایید.

چه باید کرد که از چشم سودجویان در امان ماند؟

مشاهده نمونه واقعی دریافت کد اقتصادی

در حال حاضر شماره اقتصادی به دو نوع قدیم و جدید تقسیم می­شود. کد قدیم همان شماره 12 رقمی است و کدی که با استفاده از خدمات الکترونیک در حوزه مالیاتی و ارائه اظهارنامه اینترنتی توسط سازمان امور مالیاتی ایجاد شده 16 رقمی است.

مشاهده نمونه واقعی دریافت کد اقتصادی

پیگیری وضعیت پیگیری پیش ثبت نام دریافت کد اقتصادی

پس از ثبت اطلاعات خود در سیستم صدور شماره اقتصادی ، به شما یک کد پیگیری تعلق می گیرد . شما با ورود به آدرس زیر و وارد کردن کد پیگیری مورد نظر ، از وضعیت دریافت کد اقتصادی خود با خبر می شوید .

  • در ابتدا باید کلمه امنیتی را وارد کنید .
  • سپس در کادر مربوط به شماره پیگیری ، کد پیگیری مورد نظر خود را وارد کنید.

پیگیری وضعیت پیگیری پیش ثبت نام دریافت کد اقتصادی

هزینه پیگیری پیش ثبت نام دریافت کد اقتصادی

بحث هزینه در اخذ کد یکی از مهمترین مواردی می باشد که شما به آن اهمیت می دهید . هزینه های مربوط به دریافت سریع کد اقتصادی شامل بحث تشکیل پرونده های مالیاتی و همچنین در نهایت دریافت کاغذ و بارکد مربوط به کد شما می باشد . مجموع هزینه اخذ کد اقتصادی شما توسط موسسه ثبت فرهنگ ” مبلغ 1.400.000 تومان ” می باشد.

و برای پیگیری پیش ثبت نام دریافت کد اقتصادی هم مبلغی از شما دریافت نخواهد شد. ثبت خوب فرهنگ است.

هزینه پیگیری پیش ثبت نام دریافت کد اقتصادی

مدت زمان اخذ کد اقتصادی

در صورتی که فرآیند پیگیری پیش ثبت نام دریافت کد اقتصادی خود را به موسسه ثبت فرهنگ بسپارید ، فرآیند دریافت کد اقتصادی شرکت شما 4 روز کاری می باشد .

مدت زمان اخذ کد اقتصادی

جمع بندی

دولت به واسطه شماره اقتصادی می‌تواند بر میزان مالیات نظارت مستقیم داشته باشد. اگر بخواهید کد اقتصادی دریافت کنید و یا یک تجارت قانونی را مدیریت کنید، به دریافت این کد نیاز خواهید داشت. جهت اطلاع و پیگیری پیش ثبت نام دریافت کد اقتصادی یک شرکت، باید شماره ثبت و نام کامل شرکت مورد نظر را در اختیار داشته باشید. در صورتی قصد اخذ این کد 12 رقمی دارید، مطالعه این مقاله شما را راهنمایی خواهد کرد.

حتی به صورت جامع مراحل ثبت نام و پیگیری پیش ثبت نام دریافت کد اقتصادی را برای شما عنوان کردیم. هر آن چه که نیاز بود در این باره بدانید، در این مطلب جمع آوری شد. همچنین می­توانید برای یافتن پاسخ سوالات خود در رابطه با دریافت سریع کد اقتصادی، با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

خانم عابد مشاور پیگیری پیش ثبت نام دریافت کد اقتصادی

5/5 - (10 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

8 پاسخ

  1. آیا میتوان برای پیگیری پیش ثبت نام دریافت کد اقتصادی به صورت تلفنی با مشاورینتان هماهنگ شد یا نیاز است تا حتما حضوری به دفترتان بیاییم؟

    1. سلام و درود.

      برای هرگونه امور ثبتی و خدمات که در حیطه کاری مجموعه ثبت فرهنگ باشه میتونید چه بصورت تلفنی و چه به صورت حضوری اقدامات اولیه را انجام دهید.

  2. برای پیگیری پیش ثبت نام کد اقتصادی به کدام سایت یا نهاد باید مراجعه کنیم؟

    1. سلام و درود.

      تمامی امور مالیاتی رو میتونید از سامانه اداره امور مالیاتی به نشانی tax.gov.ir بررسی نمایید.

  3. آیا کارشناسان شما پیگیری پیش ثبت نام دریافت کد اقتصادی هم انجام می‌دهند؟

    1. سلام و درود.
      بله،مجموعه ثبت فرهنگ تمامی مراحل دریافت کداقتصادی،از پیش ثبت نام کداقتصادی تا تکمیل کلیه مراحل کاری را در کمترین زمان و با مناسبترین هزینه به موکلین خود خدمات میدهد.

  4. آیا می توان با پیش ثبت نام دریافت کد اقتصادی تا یک مدتی کار کرد بعد برای دریافت کد اقتصادی اقدام کرد؟

    1. سلام و درود.
      پیش ثبت نام کد اقتصادی،پیش زمینه ایست برای تشکیل پرونده و تا زمانی که بصورت کامل پروسه کد اقتصادی انجام نشود،کلاسه پرونده شما دریافت نمیگردد.
      برای اینکه شما بخواهید بصورت رسمی فعالیت داشته باشید و فاکتور ارائه بدید حتماً باید شرکت شما دارای کلاسه پرونده بوده و در اداره امورمالیاتی تشکیل پرونده شده باشید در غیر اینصورت با پیش ثبت نام کد اقتصادی،قادر به ارائه فاکتور رسمی نیستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس