ثبت شرکت پیمانکاری

ثبت شرکت پیمانکاری

ثبت شرکت پیمانکاری : یکی از مشاغلی که در حال‌ حاضر و در شرایط امروز جامعه، رونق قابل ‌توجهی پیدا کرده ‌است کسب ‌و کارهای مربوط به فعالیت‌ های پیمانکاری است. بنابراین عامل، بسیاری از افراد به ‌دنبال تاسیس و  ثبت شرکت پیمانکاری هستند.

اما قبل ‌از اقدام به این کار، باید با شرکت پیمانکاری، انواع این شرکت‌ ها، مدارک لازم برای ثبت شرکت‌ پیمانکاری و همچنین شرایط انجام این کار، آشنایی کافی داشته باشند و از مراحل ثبت شرکت پیمانکاری و میزان هزینه ثبت آن نیز، اطلاعات کافی را به دست آورند.

بنابراین در این مقاله قصد داریم یک راهنمای کامل در زمینه ثبت شرکت پیمانکاری را ارائه دهیم و هزینه‌ های آن را مطرح کنیم.

خانم شهبازی مشاور ثبت شرکت پیمانکاری

ثبت شرکت پیمانکاری چیست؟

لازم به ذکر است که ثبت شرکت پیمانکاری به ‌طور معمول، از نیروهای متعددی تشکیل‌ شده و فعالیت آنها، متناسب با نوع شرکت مورد نظر، تعیین و مشخص شده‌ است. این دسته از شرکت‌ها ،در حقیقت نوعی رابط به شمار می‌روند.

برای نمونه، اداره برق را در نظر بگیرید. اداره برق، برای انجام خدمات و وظایف خود نیاز به نیروهایی دارد. این اداره برای تأمین نیروهای مورد نیاز خود مثلا برای تأمین نیروهای مورد نظر برای حمل ‌و نقل، با یک شرکت پیمانکاری، قرارداد همکاری امضاء می‌کند و انجام این امور را به آن مؤسسه واگذار می‌نماید.

بنابراین در چنین شرایطی، شرکت پیمانکاری مورد نظر را می‌ توان رابط و واسطه اداره برق و نیروهای انسانی و شرکتی به شمار آورد.

ثبت شرکت پیمانکاری چیست؟

انواع ثبت شرکت پیمانکاری

در حالت کلی، نوع شرکت پیمانکاری با توجه به نحوه فعالیت آن شرکت، تعیین می‌ گردد. لازم است بدانید که نحوه فعالیت شرکت پیمانکاری با موضوع آن، متفاوت است. در حقیقت لازم به ذکر است که موضوع، در تمامی شرکت‌ های پیمانکاری، یکسان است و آن هم، بحث و موضوع پیمانکاری است.

اما هر یک از این شرکت‌ ها، کاری را در حوزه‌ های مختلف انجام می‌ دهند. مثلا یک شرکت پیمانکاری در حوزه ساختمان‌ سازی مشغول فعالیت می‌ شود و دیگری در زمینه راه و ترابری. از دیگر انواع شرکت‌ های پیمانکاری می‌توان به شرکت‌ هایی اشاره کرد که در حوزه تأسیسات، صنعت، بازسازی و مرمت آثار باستانی، امور کشاورزی، مهندسی آب و آبیاری، ارتباطات، انرژی و… مشغول به فعالیت هستند.

بنابراین برای ثبت شرکت پیمانکاری لازم است در ابتدا، زمینه‌ی فعالیت خود را مشخص کنید تا بتوانید مجوزهای مربوط به هر یک از این فعالیت‌ها را دریافت نمایید.

انواع ثبت شرکت پیمانکاری

مدارک ثبت شرکت پیمانکاری

لازم است بدانید که شرکت‌های پیمانکاری به ‌طور معمول، از انواع شرکت‌ با مسئولیت محدود و یا شرکت سهامی خاص به شمار می‌ روند.

بنابراین قبل ‌از فراهم کردن مدارک مورد نیاز برای ثبت چنین شرکتی، باید به این نکته فکر کنید که شرکت پیمانکاری مورد نظر شما، از نوع شرکت با مسئولیت محدود است و یا سهامی خاص. زیرا برای هر یک از این شرکت‌ها در هنگام ثبت، لازم است مدارک مربوطه را ارائه دهید.

به طوری که مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود عبارت است از:

  • کپی‌های کارت ملی و شناسنامه تمامی اعضای شرکت،
  • مشخص کردن موضوع شرکت پیمانکاری
  • تعیین سرمایه اولیه
  • تعیین سمت هر یک از اعضای شرکت
  • آدرس دقیق محل شرکت
  • امضای اقرارنامه توسط هر یک از اعضا

اما در صورتی ‌که قصد داشته باشید یک شرکت پیمانکاری سهامی خاص را ثبت و تاسیس نمایید لازم است مدارکی از قبیل :

  • کپی کارت ملی و شناسنامه تمامی اعضای شرکت که حداقل پنج نفر هستند
  • مشخصات کامل تمامی اعضا
  • مشخص کردن موضوع فعالیت شرکت پیمانکاری به طور دقیق
  • تعیین اعضاء هیئت پنج ‌نفره
  • نام‌های پیشنهادی برای شرکت
  • اقرارنامه‌ی تنظیم ‌شده و امضا شده توسط تمامی اعضاء شرکت
  • سه نسخه از اساسنامه شرکت با امضای سهام‌داران
  • دو برگ اظهارنامه از حسابداری ثبت
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری برای تمامی اعضای هیات مدیره و بازرسین

مدارک ثبت شرکت پیمانکاری

شرایط ثبت شرکت پیمانکاری

در صورتی ‌که قصد داشته باشید یک شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود را ثبت و راه‌ اندازی کنید لازم است به‌ طور حداقل، دو نفر را به‌ عنوان عضو داشته باشید و میزان سرمایه شما حداقل، یک میلیون ریال باشد.

از طرف دیگر، لازم است تعهدنامه‌ای امضا و تنظیم شود که اعضا موظف به پرداخت سرمایه باشند. اما در صورتی ‌که قصد شما راه ‌اندازی یک شرکت پیمانکاری سهامی خاص باشد، لازم است تعداد نفرات شرکت شما حداقل پنج نفر باشند.

از میان این پنج نفر، باید سه نفر را به ‌عنوان هیات مدیره و دو نفر را به‌ عنوان بازرس به سازمان ثبت شرکت‌ ها معرفی کنید. حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس این نوع از شرکت‌ های پیمانکاری، صد هزار تومان تعیین ‌شده است. از طرف دیگر لازم است به ‌طور حداقل، سی و پنج درصد از سرمایه اولیه خود را در حساب شرکت قرار دهید.

شرایط ثبت شرکت پیمانکاری

مراحل ثبت شرکت پیمانکاری

لازم به ذکر است که مراحل انجام ثبت شرکت پیمانکاری با توجه به نوع آن شرکت، متفاوت است. اما به طور کلی می‌ توان مراحلی را برای انجام این کار در نظر گرفت. پس ‌از این ‌که مدارک مورد نیاز را فراهم نمودید و شرایط و اقدامات لازم را به عمل آوردید لازم است چند مرحله را پشت سر هم طی کنید.

در ابتدا باید نامی را برای شرکت پیمانکاری خود در نظر بگیرید. برای این منظور بهتر است چند عنوان را انتخاب کنید که در صورت رد شدن یکی از اسامی، نام‌ های جایگزین دیگری، وجود داشته باشد. پس ‌از تأیید نام شرکت، باید از صفحات سایت سازمان ثبت، پرینت بگیرید و سپس برگه های پرینت گرفته‌ شده را به اداره ثبت شرکتها ارسال نمایید.

پس ‌از انجام این کار باید آگهی مخصوص را در پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی و روزنامه‌ های کثیرالانتشار کشور منتشر نمایید. لازم است این نکته را نیز در نظر داشته باشید که باید پس ‌از تاسیس شرکت پیمانکاری، حتما برای اخذ رتبه پیمانکاری نیز اقدام نمایید.

مراحل ثبت شرکت پیمانکاری

هزینه ثبت شرکت پیمانکاری

همانطور که پیش ‌از این نیز گفته شد، شرکت پیمانکاری، دارای چندین نوع متفاوت است و از طرف دیگر فعالیت‌ های مختلفی نیز در این شرکت‌ ها انجام می‌ گیرد. بنابر این عامل، هزینه ثبت شرکت پیمانکاری نیز تغییر می‌ کند.

از طرف دیگر، هر یک از فعالیت‌ های شما در شرکت پیمانکاری، باید مجوزهای لازم و مورد نیاز را به دست آورده باشد که این کار نیز، به‌ طور مسلم، هزینه‌ های مختلفی را برای شما به وجود خواهد آورد.

همچنین، برای رفع ابهام در راستای ثبت شرکت پیمانکاری میتوانید از مشاورین خبره ما کمک بگیرید

خانم شهبازی مشاور ثبت شرکت پیمانکاری

5/5 - (3 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

8 پاسخ

  1. سلام، آیا برای ثبت شرکت پیمانکاری باید جواز داشته باشیم؟

    1. سلام و درود.

      خیر برای ثبت برند با موضوع فعالیت پیمانکاری(به غیر از مواردی که پیش از ثبت نیاز به ارائه مجوز داشته باشد) نیاز به ارائه مجوز از اداره یا وزارتخانه خاصی نیست و شما میتونید شرکت خود را با موضوع فعالیت مد نظر پیمانکاری در اداره ثبت شرکتها به ثبت برسانید.برای اطلاعات بیشتر میتونید با مشاوران ثبت فرهنگ در تماس باشید.

  2. آیا میتوان برای یک شرکت پیمانکاری، کد اقتصادی نداشته باشیم؟

    1. سلام و درود.
      در تمامی شرکتها پس از ثبت شرکت میبایست کد اقتصادی برای شرکت دریافت شود و در صورتی که دریافت کد اقتصادی از طرف اداره مالیات انجام نشود شرکت مورد نظر از طرف اداره مالیات قفل میشود.

  3. سلام، ببخشید یک سوال در رابطه با ثبت شرکت پیمانکاری، آیا بعد از تاسیس این نوع شرکت میتوانیم در مناقصات دولتی هم شرکت کنیم؟

    1. سلام و درود.
      اشخاص حقوقی با موضوعات فعالیت تعیین شده میتوانند در مناقصات و مزایدات دولتی حضور داشته باشند این به این معنی است که پس از ثبت شرکت پیمانکاری میتونید با ارائه مدارک شرکت و موارد مورد نیاز در مناقصات دولتی هم راستا با موضوع پیمانکاری شرکت کنید.
      این موضوع رو‌ مدنظر داشته باشید که شرکتهای سهامی خاص اعتبار بیشتری در مناقصات دارند.

  4. برای ثبت شرکت پیمانکاری کدام نوع شرکت بهتر است؟ مسئولیت محدود یا سهامی خاص؟

    1. سلام و درود.
      بنا به موضوع فعالیت شرکت پیمانکاری و امکان حضور در مناقصات و مزایدات و پروژه های پیمانکاری و دریافت وام و تسهیلات و … تأسیس شرکت سهامی خاص برای این نوع شرکتها به نسبت شرکتهای دیگر دارای اعتبار بالاتری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس