ثبت شرکت در اهواز

ثبت شرکت در اهواز

ثبت شرکت در اهواز: در جنوب کشور یکی از مناطق پرمخاطب و پرطرفدار برای ثبت شرکت تجاری، استان خوزستان و به خصوص شهر اهواز است، به همین دلیل در این مقاله به موضوع راهنمای ثبت شرکت در اهواز می‌پردازیم.

در پایان این مقاله باید به جواب یک سری از سوالات از قبیل اینکه چرا در اهواز ثبت شرکت انجام دهیم و یا بهتر است چه نوع شرکت‌هایی را در اهواز تاسیس کنیم یا برای ثبت شرکت در اهواز نیاز به چه مدارک و طی کردن چه مراحلی هستیم؟ با ما همراه باشید تا در انتها به جواب این سوال‌ها برسیم.

خانم ولی زاده مشاور ثبت شرکت در اهواز

معرفی شهر اهواز از لحاظ صنعتی و اقتصادی

استان خوزستان به مرکزیت شهر اهواز یکی از استان‌های صنعتی و همچنین مهم ایران است. این شهر به لحاظ جمعیتی هفتمین شهر ایران است که وسعت زیادی نیز دارد. نزدیک بودن به جنوب کشور، خلیج فارس و کشور عراق یک موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد برای اهواز ایجاد کرده است.

حتما می‌دانید که وجود پالایشگاه‌های نفتی، شرکت ملی حفاری، کارخانجات صنعتی متنوع و … این شهر را به یک شهر کاملا صنعتی تبدیل کرده است. از همین رو است که هر روز بر تعداد شرکت‌های ثبت شده در اهواز افزوده می‌شود.

این شهر با وجود این همه پتانسیل صنعتی می‌تواند یکی از مقاصد بسیار سودده و موفق در زمینه انواع فعالیت‌های تجاری و اقتصادی باشد. به دلیل نزدیکی با کشور عراق حتی می‌توان تاسیس شرکت‌هایی در زمینه‌های صادرات و واردات را نیز انجام داد.

شاید حالا متوجه شده باشید که چرا ثبت شرکت در اهواز بسیار زیاد است و هر روز نیز بر تعداد آن افزوده می‌شود.

معرفی شهر اهواز از لحاظ صنعتی و اقتصادی

انواع ثبت شرکت در اهواز

برای اینکه بتوانید در اهواز شرکت مورد نظر خودتان را ثبت و تاسیس کنید و از آن به درآمدزایی برسید در ابتدا باید با انواع شرکت‌های قابل تاسیس در اهواز آشنا باشید. چه در اهواز و چه در هر شهر دیگری در ایران شما قادر به ثبت 7 نوع شرکت هستید که آن‌ها را ادامه برای شما لیست کرده‌ایم.

هر کدام از این شرکت‌ها با اهداف خاصی ایجاد شده‌اند که شما با توجه به هدف خودتان از ثبت شرکت در اهواز می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب و سپس آن را ثبت کنید.

انواع ثبت شرکت در اهواز

مدارک ثبت شرکت در اهواز

حالا که با انواع شرکت‌های قابل تاسیس در اهواز آشنا شده‌اید برای اینکه شرکت خودتان را به ثبت برسانید نیاز  به یک سری مدارک و اسناد داریم که در اینجا آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.
این مدارک عبارتند از:

  • اوراق هویتی و شناسایی اعضا از قبیل شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه دو رونوشت از اساسنامه شرکت
  • ارائه دو رونوشت از اظهارنامه شرکت
  • گواهی عدم سوپیشینه هر کدام از اعضاء موسس
  • ارائه دو رونوشت از جلسه هیئت مدیره شرکت
  • ارائه دو رونوشت از جلسه مجمع عمومی شرکت
  • پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی

این موضوع را به یاد داشته باشید که برای شروع فرآیند ثبت شرکت در اهواز در ابتدا مدارک و اسناد مورد نیاز آن را تهیه کنید تا بقیه مراحل به آسانی و سرعت پیش بروند.

مدارک ثبت شرکت در اهواز

پرطرفدارترین شرکت‌های قابل ثبت در اهواز

بعد از اینکه انواع شرکت‌های قابل ثبت در اهواز را به شما معرفی کردیم احتمالا می‌خواهید این سوال را از ما بپرسید که بهتر است چه شرکتی را در اهواز به ثبت برسانید. واقعیت این است که جواب مطلق و ثابتی برای این سوال وجود ندارد و این خود شما هستید که باید به جواب این سوال برسید.

همه شرکت‌های قابل ثبت و تاسیس در ایران با یک سری اهداف و رسالت‌ها ایجاد می‌شوند در واقع هیچ‌گاه نمی‌توان گفت که این نوع شرکت از بقیه انواع شرکت‌ها بهتر است یا نه.

این موضوع کاملا به هدف و نیاز شما بستگی دارد در ابتدا سعی کنید هدف خودتان را پیدا کنید و بعد به این موضوع فکر کنید که قرار است چه نیاز و نیازهایی را پاسخگو باشید حالا می‌توانید یکی از 7 نوع شرکت قابل ثبت در ایران را برای تاسیس انتخاب کنید.

اما براساس آمار و ارقام دو نوع شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود بیشترین آمار ثبت را در بین 7 نوع شرکت دارند.

شرکت‌های سهامی خاص برای تاسیس نیاز به حداقل 3 نفر اعضا اصلی و 2 بازرس دارند و سرمایه شرکت را اعضا اصلی که همان سهامداران هستند تامین می‌کنند. هر کدام از اعضا نیز با توجه به سرمایه‌ای که گذاشتند سهامدار می‌شوند.

شرکت با مسئولیت محدود اما از آن دست شرکت‌هایی است که به راحتی و به سرعت قابل تاسیس هستند اما همانطور که از اسم آن مشخص است دارای محدودیت است. در شرکت با مسئولیت محدود نیاز به حداقل 100 هزارتومان و دو نفر اعضا برای تاسیس است.

پرطرفدارترین شرکت‌های قابل ثبت در اهواز

سازمان ثبت شرکت در اهواز

برای اینکه تمامی اطلاعات مربوط به ثبت شرکت در اهواز و در کل استان خوزستان را به دست آورید می‌توانید به آدرس اینترنتی آن یعنی https://kz.ssaa.ir مراجعه کرده و مطالب و مقاله‌های مربوط به آن را مطالعه کنید.

سازمان ثبت شرکت در اهواز

مراحل ثبت شرکت در اهواز

برای اینکه فرآیند ثبت شرکت در اهواز سریع‌تر انجام شود در ابتدا باید با مراحل آن آشنا شوید که این مراحل به شرح زیر است.

ارائه مدارک شناسایی اعضاء موسس شرکت و همچنین گواهی عدم سوء پیشینه آن‌ها (امروزه این گواهی به صورت اینترنتی استعلام می‌شود).

بعد از اینکه به سامانه ثبت شرکت ها مراجعه کردید باید اطلاعات و فرم‌های مربوطه را به دقت و صحت پر کنید. همچنین بعد از اینکه 5 اسم پیشنهادی برای شرکت را به ثبت رسانید نوبت آن است که سمت اعضا و سهام هر کدام را به صورت واضح و دقیق ثبت کنید.

همچنین نیاز است که اطلاعات شرکتنامه و اساسنامه مربوط به شرکت را به ثبت رسانیده و در آخر منتظر بمانید تا در صورت صحت این اطلاعات توسط سازمان ثبت شرکت‌ها تایید شود.

مراحل ثبت شرکت در اهواز

هزینه ثبت شرکت در اهواز

سوالی که در آخر برای شمایی که قصد ثبت شرکت در اهواز را دارید پیش می‌آید این است که هزینه ثبت شرکت در اهواز چقدر است؟ در پاسخ نمی‌توان عدد ثابتی را برای آن در نظر گرفت چون با توجه به فاکتورهای زیادی این عدد تغییر می‌کند.

یکی از فاکتورهای قابل بررسی در هزینه‌ی ثبت شرکت سرمایه‌ی آن است هر چقدر این سرمایه بیشتر باشد هزینه ثبت آن نیز به همان نسبت بیشتر است. همچنین با توجه به نوع شرکتی که می‌خواهید ثبت کنید عدد آن متفاوت است.

البته یک سری هزینه‌ها از قبیل تشکیل پرونده، پوشه، پست و … نیز در همه‌ی شرکت‌های ثبتی ثابت است که باید آن‌ها را نیز پرداخت کنید.

در صورتی که فرآیند ثبت شرکت را موسسات و شرکت‌های مخصوص به این کار انجام دهند، آن‌ها نیز برای دستمزد و کارمزد هزینه‌ای را از شما دریافت می‌کنند که هر موسسه عدد مربوط به خودش را با توجه به خدماتی که می‌دهد، دارد. حالا متوجه شدید که چرا نمی‌توان عدد ثابتی را برای هزینه ثبت شرکت در نظر گرفت.

هزینه ثبت شرکت در اهواز

جمع بندی

در آخر با توجه به  مزایا و ویژگی‌های بسیار زیاد شهر اهواز به خصوص در زمینه صنعت و اقتصاد امیدواریم در صورتی که قصد انجام فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در اهواز را دارید با به ثبت رساندن شرکت، به صورت قانونی از مزایا و سوددهی آن استفاده کنید. در این مقاله تلاش کردیم تمامی اطلاعات مربوط به ثبت شرکت در اهواز را برای شما شرح دهیم.

خانم ولی زاده مشاور ثبت شرکت در اهواز

5/5 - (6 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

8 پاسخ

  1. آیا میتوان بعد از ثبت شرکت در اهواز یک شعبه دیگر از آن را در تهران تاسیس کرد؟

    1. سلام و درود.

      بله شما میتونید پس از ثبت شرکت در اهواز یا هر استان دیگه اقدام به ثبت شعبه در همان شهر اهواز یا تهران یا هر استان دیگر نمایید.موضوعی که باید بدونید این است که برای ثبت شعبه باید یک آدرس به همراه کد پستی دقیق ارائه دهید و یک فرد را بعنوان مدیر شعبه معرفی نمایید.

  2. ببخشید برای ثبت شرکت در اهواز، اگر با موسسه شما قرارداد بنویسم، در سریع ترین حالت ممکن تا چند وقت آگهی شرکت چاپ میشود؟

    1. سلام و درود.

      روند ثبتی شرکت در شهر اهواز در صورتی که مدارک و اطلاعات لازم از طرف کارفرمای محترم تکمیل شود طی مدت زمان نهایتا ۸ الی ۱۰ روز کاری انجام میشود.

  3. سلام و درود، آیا با ثبت شرکت در اهواز میتوانم در دیگر شهر ها هم فعالیت تجاری داشته باشم؟

    1. سلام و درود.
      شرکت ثبت شده در اهواز یا هر استان دیگر هیچگونه ممنوعیتی برای فعالیت تجاری در مابقی شهر ها ندارد و اینکه میتوانید طبق روند کاری شرکت و تصمیمات گرفته شده از طرف اعضا هیئت مدیره شرکت،اقدام به تأسیس شعبه شرکت در مابقی شهرها نموده و با توجه به تعیین محل شعبه و معرفی مدیر شعبه،فعالیت شرکتتون رو در شهر و استان دیگر بصورت قانونمندانه تر و هدفمند ادامه داده که این روند در دید مشتریان و ارباب رجوع ها،بسیار چشمگیر و اعتماد ساز میباشد.

  4. سلام، آیا ثبت شرکت در اهواز سریعتر انجام میشود یا در تهران؟

    1. سلام و درود.
      با توجه به اینکه مراحل ثبت شرکت در استانهای مختلف متفاوت نیست(به استثناء ثبت شرکت بامسئولیت محدود در تهران)نمیتوان گفت در استانهای مختلف اختلاف زمانی خاصی داشته باشیم و باتوجه به پیگیری و داشتن وکیل خبره در این پروسه،زمان ثبت شرکت متغیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس