ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران: در این صفحه قصد داریم اطلاعات کاملی در مورد راههای ثبت شرکت با مسئولیت محدود و مراحل و چگونگی ثبت آن در اختیار شما قرار دهیم. با خواندن این مطلب سوالی در ذهن شما باقی نخواهد ماند.

در صورتی که باز هم نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، میتوانیداز مشاوره تخصصی کارشناسان ثبت فرهنگ به صورت کاملا رایگان بهره مند شوید.

خانم ولی زاده مشاور ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران چیست؟

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران چیست؟

نکات ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

در تعریف فوق چهار نکته زیر قابل توجه می باشد :

  1. در شرکت مسئولیت محدود، سرمایه به سهام تقسیم نمی شود بلکه با عنوان سهم الشرکه مشخص می شود. در این شرکت برگه ای با عنوان سهم الشرکه وجود ندارد.
    برای ثبت این نوع شرکت حداقل دو نفر یا بیشتر باید حضور داشته باشند.
  2. برای نقل و انتقال سهام در این نوع شرکت، باید صورتجلسه تنظیم شود و عملیات ثبت در سامانه انجام شود. علاوه بر آن باید در دفاتر اسناد رسمی سند مربوطه تنظیم شده و
  3. یک نسخه از آن به سازمان ثبت تحویل داده شود.
  4. هر کدام از شرکاء به نسبت سرمایه ای که در شرکت دارند، در برابر قرض ها و تعهدات شرکت مسئول هستند.

نکات ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

شما می توانید خودتان برای اقدام کنید، اما باید بدانید که این کار فراز و نشیب های خاص خودش را دارد.با این حال در صورتی که تصمیم به انجام این کار دارید، می توانید از مشاوره کاملا رایگان و تخصصی کارشناسان ثبت فرهنگ بهره مند شوید.

راه حل بهتری که به شما پیشنهاد می دهیم این است که درخواست تاسیس خود را به کارشناسان ما بسپارید و خودتان را درگیر مراحل اداری نکنید.

نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

  • پس از اینکه مدارک فوق الذکر برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران را فراهم نمودید بایستی به سایت اداره کل ثبت شرکت ها به نشانی « http://irsherkat.ssaa.ir » مراجعه کرده و در سامانه در منوی پذیرش تاسیس، کلیک کرده و گزینه مسئولیت محدود را انتخاب کنید.
  • حال با پرکردن اولین فرم مشخصات اولیه که شامل نام متقاضی و مشاره تماس و آدرس می باشد ثبت در سامانه را آغاز نمایید
  • سپس در مرحله بعد باید برای شرکت به ترتیب اولویت 5 نام انتخاب کنید تا یکی از بین آنها تأیید شود
  • در گام بعد مدت و موضوع فعالیت، نشانی شرکت، سرمایه شرکت را وارد نموده، سپس باید سمت اشخاص و نام شرکاء و سهام هر یک از آنها را مشخص نمایید؛ همچنین اگر شرکت دارای شعبه دیگری است باید مشخصات آن معرفی گردد.
  • پس از تأیید اطلاعات توسط اداره ثبت شرکت ها باید اساسنامه و شرکت نامه را در سایت بارگذاری کنید.
  • اساسنامه و شرکت نامه پیش فر ض هایی را در سامانه دارند که باید آنها را بر اساس شرایط خود تکمیل کنید و سپس در سامانه تایید نهایی نمایید.
  • پس از انجام این مراحل باید منتظر باشید تا اداره ثبت شرکت ها از بین اسامی انتخابی یکی را تایید کند.
  • پس از تایید نام شرکت باید از اوراقی که خود سامانه در اختیار شما قرار می دهد دو نسخه پرینت کرده و تمامی صفحات به امضا اعضا برسند.
  • سپس مدارک امضا شده را در قالب پاکتی ثبت شرکتهای مسئولیت محدود به رنگ قرمز در باجه های پستی معتبر به اداره ثبت شرکتهای شهرتان پس کنید.
  • در آخر، پس از تأیید تمام مدارک، شماره ثبت شرکت به شما داده می شود و باید آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار به چاپ برسانید.

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

حداقل سرمایه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

سرمایه شرکت با مسئولیت محدود می تواند به صورت نقدی و یا غیرنقدی باشد. لیکن طبق ماده 96 موسسین این گونه شرکت ها موظفند که کل سرمایه نقدی را تادیه و کل سرمایه غیرنقدی را نیز تقویم و تسلیم کنند.

نظر به این که میزان سهم هر یک از شرکا در این گونه شرکت ها توسط برگ سهام مشخص نمی شود، لذا ماده 97 ضروری کرده است که در شرکتنامه صراحتاَ میزان سهم الشرکه غیرنقدی هر یک از شرکا قید شود.

البته بهتر بود در ماده مزبور سهم الشرکه نقدی نیز اضافه می گردید. به منظور جلوگیری از ارزش گذاری غیرواقعی اموال غیرمنقول شرکت ، ماده 98 قانون تجارت ، شرکا شرکت با مسئولیت محدود را نسبت به ارزش اعلامی برای اموال غیرنقدی در شرکتنامه، در مقابل اشخاص ثالث دارای مسئولیت تضامنی کرده است.

اهمیت ارزش گذاری سرمایه غیرنقدی شرکت خصوصاَ در زمانی که شرکت ورشکسته شود و طلبکاران می بایست از سرمایه های شرکت مطالباتشان را وصول کنند جلوه خواهد کرد.

نکته : در قانون تجارت حداقل سرمایه برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود پیش بینی نگردیده، ولی در لایحه اصلاح قانون تجارت (مصوب 1384 هیات وزیران) در ماده 742، حداقل سرمایه نقدی برای تشکیل یک شرکت با مسئولیت محدود، ” یکصد میلیون ریال ” تعیین شده که باید تماماَ به حساب شرکت در بدو تشکیل واریز شود.

به نظر دکتر پاکدامن در کتاب حقوق شرکت های تجاری، نظر به اینکه سرمایه شرکت متشکل از سرمایه نقدی و غیرنقدی است، تکلیف اشخاص به واریز یکصد میلیون ریال نقد به حساب شرکتی که هنوز فعالیت اقتصادی را آغاز نکرده و شدیداَ نیاز به نقدینگی است، با واقعیت های اقتصادی همخوانی ندارد، برای سایر انواع شرکت های تجاری در لایحه مزبور قاعده ای در مورد حداقل سرمایه پیش بینی نشده است.

حداقل سرمایه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

شرایط مدیران در ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

  1. برای این نوع شرکتها، هیچ گونه شرایط خاصی جهت تعیین مدیر ذکر نشده است. انتخاب فردی به عنوان مدیر معمولا از طریق اساسنامه و یا شرکتنامه انجام می گیرد. در شرکت مسئولیت محدود بر خلاف شرکت سهامی، مدیر می تواند شخصی به جز شرکا باشد.
  2. مسئولیت مدیران برای شرکت مسئولیت محدود، به دو نوع مسئولیت مدنی و مسئولیت کیفری تقسیم می شود. حقوق مدنی به قاعده حقوقی ای گفته می شود که در حیطه حقوق تجارت نیست.
  3. مسئولیت های مدنی مدیران در این نوع شرکت، فشرده است و در ماده 101 قانون به آن پرداخته شده است. مسئولیت دوم مدیران، مسئولیت کیفری است که در ماده 115 قانون تجارت، با عنوان کلاهبرداری مورد بررسی قرار گرفته است.
  4. طبق ماده 105 قانون تجارت؛ در شرکت مسئولیت محدود، اختیارات مانند شرکت سهامی خاص است اما تفاوت هایی هم دارد. به عنوان مثال با اساسنامه می توان مسئولیت های مربوط به مدیران شرکت مسئولیت محدود را مشخص تر و محدودتر کرد.

شرایط مدیران در ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

مسئولیت اعضا هیات مدیره در ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مسئولیت اعضای هیات مدیره در ثبت شرکت با مسئولیت محدود

انتخاب مدیران و مسئولیت آن‌ها

در شرکت مسئولیت محدود هیچ گونه قانونی برای انتخاب مدیر ذکر نشده و انتخاب مدیر معمولا از طریق اساسنامه و یا شرکتنامه انجام می شود و همانطور که در بالا گفتیم این نوع شرکت برخلاف شرکت سهامی مدیران آن می تواند خارج از شرکا نیز باشد.

مسئولیت مدیران در شرکت مسئولیت محدود به دو صورت مسئولیت کیفری و مسئولیت مدنی تقسیم شده است که حقوق مدنی به قاعده‌ی حقوقی گفته می شود که خارج از حقوق تجارت باشد و مسئولیت مدنی مدیران در شرکت مسئولیت محدود خلاصه و فشرده می باشد و این موضوع در قانون به عنوان ماده ۱۰۱ مورد بحث قرار گرفته است و مسئولیت دیگر که حقوق کیفری است، طبق ماده ۱۱۵ قانون تجارت در رابطه با کلاهبرداری مورد توجه قرار گرفته است.

طبق ماده ۱۰۵ قانون تجارت در شرکت با مسئولیت محدود حدود اختیارات همانند ثبت شرکت سهامی خاص می باشد ولی با این تفاوت که به وسیله اساسنامه می توان اختیارات مدیر را محدود نمود. در نتیجه مدیران کلیه ی اختیارات را برای اداره شرکت دارند ولو این که در اساسنامه چیز دیگری نوشته باشد.

انتخاب مدیران و مسئولیت آن‌ها

اختیارات مدیران در ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

  • باید تنظیم صورتجلسه مربوط به تصویب ترازنامه، تغییرات در اساسنامه، کاهش وافزایش سرمایه شرکت، نحوه تصفیه و انحلال شرکت را به اداره ثبت ارائه دهد.
  • دعوت مجامع عمومی
  • هر سال گزارشی در رابطه با فعالیت و افزایش و کاهش سرمایه شرکت را ارائه دهند.
  • ارائه گزارش در رابطه با کسر اندوخته های مالی و وضع شرکت
  • همانند شرکت سهامی مدیران می توانند موظف و یا غیر موظف باشند یعنی می توانند برای اداره شرکت پول دریافت کنند و یا به صورت رایگان به اداره شرکت بپردازند.مدیریت مدیران در شرکت مسئولیت محدود نامحدود است و نیاز به تمدید سالانه ندارد.

اختیارات مدیران در ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

تعداد اعضا هیئت مدیره در ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

حداقل یک نفر مدیر عامل و یک نفر رئیس هیئت مدیره می باشد و در صورت اضافه شدن سایر افراد به سایر سمت های هیئت مدیره منصوب خواهند شد.

در صورتی که به تصویب شرکا برسد یک نفر همزمان می تواند مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره باشد.

اعضای هیئت مدیره ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران می تواند از شرکا و یا خارج از آنها باشند.

تعداد اعضا هیئت مدیره در ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

افراد زیر نمیتوانند به عنوان اعضای هیئت مدیره شرکت سمت داشته باشند:

  • افراد ورشکسته ای که برای آنها میزان ورشکستگی صادر شده است.
  • افرادی که به دلیل ارتکاب به هر نوع جرم یا جنایتی دارای سوء پیشینه کیفیری می باشند.
  • افراد زیر 18 سال نمی توانند به عنوان اعضای هیئت مدیره هیچ شرکتی انتخاب شوند.

خانم ولی زاده مشاور ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

5/5 - (4 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

4 پاسخ

  1. من در حال فعالیت در تهران هستم، آیا میتوانم با ثبت شرکت مسئولیت محدود در تهران که از اول انجام داده ام در دیگر شهر ها هم فعالیت تجاریم را ادامه دهم یا برای هر شهر نیاز به ثبت شرکت جدا دارم؟

    1. سلام و درود.
      شما اگر که میخواهید در شهر یا استان خاصی،محل با دفتر کار داشته باشید میتونید با تنظیم صورتجلسه مربوطه،اقدام به ثبت شعبه شرکت مورد نظر در اون استان رو داشته باشید که حتماً برای این روند به یک محل شعبه با آدرس دقیق و کدپستی و مدیر شعبه نیاز دارید که میبایست در صورتجلسه موردنظر به آنها اشاره کنیم.
      لازمه بدونید که در تعداد ثبت شعبه های شرکت محدودیتی وجود ندارد

  2. سلام، من میخواهم یک شرکت برای فروش افزونه‌های وردپرس و خدمات اینچنینی برای سایتها راه اندازی کنم، پیشنهاد دوستان و همکارات ثبت شرکت با مسئولیت محدود بود.
    میخواستم بدونم نوع شرکت تو روند پیرفت آن موثر است یا خیر؟
    آیا شرکت های بزرگ در این صنعت مانند ژاکت یا راستچین از این نوع ثبت شرکت استفاده کرده اند؟

    1. سلام و درود.
      در کل میشه این موضوع رو مطرح کرد که به جرأت بالای ۹۰٪ شرکتهایی که در هر موضوعی به ثبت رسیده و در حال فعالیت هستند از دو نوع شرکت با مسئولیت محدود و یا شرکت سهامی خاص هستند.اما موضوعی که مطرح میشه تفاوت این دو نوع شرکت هست که باید با اطلاعات کافی در مورد این دو شرکت به نسبت کار خودتون،تصمیم به انتخاب نوع شرکت کنید و میتونید برای انتخاب بهتر،مقاله تفاوت شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص رو در ثبت فرهنگ مطالعه کنید.
      در کل طبق تجربه و اکثریت آمار ثبتی بین این دو نوع شرکت اگر بخواهید در نظر بگیرید،برای شرکتهایی با موضوع فعالیت شما،بیشتر شرکتهای با مسئولیت محدود به ثبت میرسه چون میشه گفت شرکت شما در بحث مناقصات و یا اعتبارات بانکی نمیخواد زیاد ورود پیدا کنه و دلایل دیگه که اگر به اینصورت باشه پیشنهاد میدادم که شرکت سهامی خاص به ثبت برسونید.
      در کل انتخاب نوع شرکت به موضوعاتی مثل تعداد افراد،سرمایه شرکت،وام و اعتبارات، شرکت در مناقصات، موضوع فعالیت،اخذ گرید و عنوانهای بسیاری بستگی داره و به نسبت این موضوعات،شما میتونید با علم بیشتر نوع شرکت خودتون رو انتخاب و اقدام به ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس