پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی

پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی

پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی (بروزرسانی آذر 1402) برای ثبت شرکت تجاری در ایران، به ثبت آگهی در روزنامه رسمی نیاز است. برای تاسیس شرکت یا ثبت رسمی آن می‌توان هویت قانونی و حقوقی برای آن ایجاد کرد. ثبت شرکت به صورت رسمی فواید و امکانات بسیار زیادی دارد که از مهمترین آن به افزایش اعتبار شرکت می‌توان اشاره کرد.

خانم محمدی مشاور پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی

پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی کشور

با توجه به ماده‌ی قانونی که در سال 1298 تدوین شده، روزنامه‌ی رسمی ارگانی است که باید تمامی اطلاعات مهم کشوری و حکومتی از قبیل حکم وزارتخانه‌ها، نصب و عزل کارمندان، قوانین جدید و … در آن درج شود. در حال حاضر روزنامه‌ی رسمی زیر نظر قوه قضائیه است.

پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی کشور

وظایف و اختیارات روزنامه رسمی چیست؟

شاید فکر کنید که روزنامه رسمی  فقط وظیفه‌ی درج اخبار و حوادث را دارد اما در واقعیت روزنامه‌های رسمی کشوری مسئولیت‌های زیادی را برعهده دارند که با هم بررسی می‌کنیم.

  • انتشار و چاپ آگهی‌های قانونی قضائی که آگهی‌های ثبت شرکت، ثبت برند و علامت تجاری و … از جمله‌ی آن‌ها هستند.
  • انتشار و چاپ قوانین و مقررات مطابق با ماده 3 قانون مدنی
  • یکی از مهم‌ترین این وظایف این ارگان، چاپ و انتشار تمامی قوانین و مصوبات مجلس شورای اسلامی، دستورالعمل‌ها و مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام، دستورالعمل‌ها، مصوبات و آئین‌نامه‌های هیئت دولت، وحدت رویه دیوان عالی کشور و دیوان عدالت اداری
  • انتشار و چاپ تمامی سفارش‌های قوه قضائیه و سازمان‌های وابسته
  • بعد از پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی، باید بعد از 15 روز زمان این قوانین در سراسر کشور اجرایی شود. مگر در شرایطی که زمان دیگری برای این قوانین در نظر گرفته شده باشد.
  • بر طبق قانون اول مدنی، وظیفه‌ی انتشار و چاپ قوانین ابلاغ شده‌ی رئیس جمهور تا حداکثر 72 ساعت نیز بر عهده‌ی روزنامه رسمی است.
  • روزنامه‌ی رسمی از سال 1392 شمسی فعالیت خود را به صورت الکترونیکی آغاز کرده است.
  • انتشار و چاپ خلاصه نامه شرکت‌ها
  • انتشار و چاپ مفاد حکم قطعی راجع اعتراض به علامت ثبت برند
  • ثبت و تمدید نام و علائم تجاری
  • ثبت طرح صنعتی و ثبت اختراع
  • انتشار آگهی دعوت هیات بستانکاران موضوع ماده 25 قانون اداره تصفیه امور ورشکستگی

وظایف و اختیارات روزنامه رسمی چیست؟

آخرین مرحله ثبت شرکت، پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی

همانطور که در وظایف روزنامه رسمی چیست نیز به آن اشاره کردیم، یکی از وظایف مهم آن انتشار آگهی‌های مربوط به ثبت شرکت‌ها و درج آگهی‌های آن است.

واضح است که برای ثبت انواع شرکت نیاز به سپری کردن یک سری مراحل و پروسه دارید، اما چاپ آگهی ثبت شرکت که یک فرآیند اجباری نیز است، آخرین مرحله برای ثبت شرکت به حساب می‌آید.

فلسفه‌ی این کار به این دلیل است که از طریق روزنامه‌رسمی، ثبت شرکت شما به اطلاع عموم برسد. در این نوع آگهی‌ها، اطلاعات مختلفی از شرکت از قبیل نام، نوع فعالیت، نوع شرکت، انحلال شرکت، تغییرات اساسنامه،  و … درج می‌شود.

این موضوع را به یاد داشته باشید که هر نوع تغییری در شرکت از جمله تغییر نام، نوع فعالیت و … باید توسط روزنامه رسمی به اطلاع عموم برسد. روزنامه‌ی رسمی در ایران یک سند رسمی و دولتی است که زیر نظر قوه‌ی قضائیه فعالیت می‌کند.

آخرین مرحله ثبت شرکت، پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی

درج آگهی در روزنامه رسمی

در این عصر تکنولوژی و ارتباطات اینترنتی، دیگر نیازی به مراجعه‌ی حضوری و فیزیکی نیست و تمامی این فرآیندها از قبیل پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی به صورت اینترنتی و از طریق سایت و سامانه‌های مخصوص به آن انجام می‌شود.

در واقع باید تمامی مراحل درج آگهی را از طریق پورتال روزنامه‌ی رسمی کشور انجام دهید. بعد از اینکه اطلاعات خودتان را به دقت و صحت وارد کردید، یک شماره‌ی پیگیری به شما داده خواهد شد. از طریق این شماره‌ی پیگیری می‌توانید از سپری شدن هر مرحله‌ی درج آگهی در روزنامه‌ی رسمی مطلع شوید.

برای درج آگهی در روزنامه‌ی رسمی بعد از تایید شدن اطلاعات شما، به 5 روز کاری زمان نیاز است. شما می‌توانید نسخه‌ی الکترونیک روزنامه رسمی چیست را از سایت آن به صورت مستقیم دانلود کرده و مطالعه کنید. اما در صورتی که نسخه‌ی فیزیکی و کاغذی آن را بخواهید باید با مراجعه‌ی حضوری و یا درخواست ارسال پستی آن را اطلاع دهید.

نکته‌ی مهم برای دریافت فیزیکی روزنامه‌ی رسمی مربوط به وارد کردن اطلاعات صحیح در مورد آدرس و کدپستی است.

درج آگهی در روزنامه رسمی

استعلام شرکت با استفاده از روزنامه رسمی

در صورتی که قصد داشته باشید شرکتی را از طریق پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی استعلام کنید باید در ابتدا به سایت و سامانه‌ی روزنامه رسمی مراجعه کرده و در قسمت آگهی‌های قانونی با وارد کردن یکی از اطلاعات مربوط به نام شرکت، شناسه‌ی ملی شرکت و یا شماره ثبت شرکت، استعلام آن را انجام دهید.

در ادامه جستجوی روزنامه رسمی را انتخاب کنید و در آخر می‌توانید لیست آگهی‌های روزنامه رسمی مربوط به آن شرکت را مشاهده کنید.

برای استعلام برند نیز می‌توانید مشابه همین مراحل را انجام داده اما نوع آگهی را برای ثبت علامت تعیین کنید. در صورتی که برندی برای شما نشان داده شد باید از ثبت دوباره آن اجتناب کنید و برند دیگری را بعد از استعلام برند جدید برای کسب و کار خود انتخاب کنید. این فرآیند از اتلاف زمان و هزینه جلوگیری می‌کند.

استعلام شرکت با استفاده از روزنامه رسمی

هزینه پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی

اما یکی دیگر از پرتکراترین سوالات در زمینه‌ی پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی مربوط به هزینه‌‌ی ثبت آن است. هیچ عدد ثابتی را نمی‌توان برای آن در نظر گرفت. در واقع هزینه‌ی ثبت آگهی به فاکتورهای نوع آگهی، متن و تعداد خطوط آگهی بستگی دارد.

واضح است که هرچقدر آگهی متن طولانی‌تری داشته باشد هزینه‌ی ثبت آن نیز بیشتر است. این هزینه را می‌توانید به صورت آنلاین پرداخت کنید.

هزینه پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی

وضعیت روزنامه رسمی بعد از پرداخت هزینه

بعد از اینکه آگهی را در سامانه‌ی مربوط به آن ثبت کردید و می‌خواهید مراحل آن را پیگیری کنید با بعضی عبارت‌ها رو به رو می‌شوید که در ادامه آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

  • وضعیت اخذ شده از ثبت: ثبت انجام شده اما هزینه‌ی مربوط به آن پرداخت نشده است.
  • آماده ارسال به چاپ: هزینه‌ی ثبت آگهی در روزنامه رسمی پرداخت شده و آگهی در نوبت انتشار است.
  • در حال انتشار و امضا نشده: آگهی مورد نظر درحال چاپ است اما تا کنون به امضا کارشناس یا رئیس روزنامه رسمی نرسیده است.
  • انتشار یافته و امضا نشده: آگهی مورد نظر به چاپ رسیده و در سایت قابل مشاهده است اما هنوز امضا نشده و به صورت رسمی منتشر نشده است.
  • انتشار یافته و امضا شده: تمامی مراحل انجام شده و آگهی در روزنامه رسمی چیست به چاپ رسیده است.

وضعیت روزنامه رسمی بعد از پرداخت هزینه

نکات پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی

نکته1: امکان جستجوی اطلاعات تمام آگهی‌های روزنامه‌ی رسمی کشور از طریق بانک اطلاعات پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی وجود دارد. همچنین با استفاده از بانک اطلاعات روزنامه رسمی چیست می‌توان به آرشیو روزنامه‌ی رسمی شرکت‌ها دسترسی پیدا کرد.

نکته2: اطلاعات زیادی را می‌توان از طریق سامانه‌ی استعلام روزنامه رسمی چیست شرکت‌ها به دست آورد. این اطلاعات مهم شامل اطلاعات مربوط به اعضاء هیئت مدیره، لیست افرادی که حق امضا دارند، آخرین مدیرعامل شرکت، آخرین آدرس فیزیکی شرکت، موضوع اصلی فعالیت شرکت، اطلاعات برندها، طرح‌های صنعتی، اختراعات ثبت شده و بسیاری دیگر اطلاعات است.

نکته3: نسخه‌ی چاپی روزنامه رسمی در تهران بعد از 5 روز کاری بعد از تحویل نسخه‌ی اینترنتی روزنامه‌ی رسمی به دست متقاضی روزنامه می‌رسد. در صورتی که برای شهرستان‌ها به 15 روز کاری نیاز است. هزینه‌ی ارسال روزنامه‌ی رسمی کشور در زمان پرداخت مشخص می‌شود.

نکات پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی

تفاوت روزنامه کثیرالانتشار و روزنامه رسمی چیست؟

اگر در مورد پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی در اینترنت جستجو کرده باشید احتمالا اسم روزنامه‌ی کثیرالانتشار را نیز زیاد شنیده‌اید و ممکن است که فکر کنید روزنامه‌ی رسمی و روزنامه‌ی کثیرالانتشار یک معنا و مفهوم را دارند در صورتی که تفاوت‌هایی با هم دارند که در ادامه آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

مهم‌ترین تفاوت آن مربوط به این است که روزنامه‌ی رسمی یک روزنامه‌ی منحصر به فرد و یکتا است. در صورتی که روزنامه‌ی کثیرالانتشار شامل تعداد مختلفی روزنامه می‌شود. روزنامه‌های کثیرالانتشار را به دو دسته‌ی روزنامه‌ی کثیرالانتشار کم هزینه و پر هزینه تقسیم‌بندی می‌کنند.

روزنامه‌های کثیرالانتشار را می‌توانید در انواع دکه‌ها و باجه‌های روزنامه‌فروشی در سطح کشور پیدا کنید در صورتی که روزنامه‌ی رسمی کشور در دکه‌ها و باجه‌های روزنامه فروشی موجود نیستند و باید آن را از سایت و یا خود ارگان آن دریافت کنید.

پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی در سراسر کشور یکسان و واحد است در صورتی که  روزنامه کثیرالانتشار برای هر شرکت و توسط موسسین در بدو تاسیس و سهامداران یا شرکاء بعد از تاسیس شخصیت حقوقی آن تعیین می شود.

تفاوت روزنامه کثیرالانتشار و روزنامه رسمی چیست؟

جمع بندی

در این مطلب قصد داشتیم در مورد پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی با هم صحبت کنیم. در واقع روزنامه‌ی رسمی هر کشوری یک سند قانونی  معتبر برای آن کشور است به همین دلیل مسئولیت درج اطلاعات قانونی و مهم را برعهده دارد.

همچنین در صورتی که تاسیس انواع شرکت را انجام داده‌اید باید این موضوع را بدانید که اطلاعات مهم مربوط به شرکت از قبیل ثبت، تغییر نام شرکت ، تغییر فعالیت، انحلال شرکت و … را باید در روزنامه رسمی به ثبت رسانده و به اطلاع عموم مردم برسانید.

در صورتی که در مورد پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی مشکل و یا چالشی دارید می‌توانید از خدمات و مشاوره‌ی کارشناسان مجموعه‌ی ما استفاده کنید. ثبت خوب فرهنگ است . کافیست مشکل خودتان را با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

خانم محمدی مشاور پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی

نمونه پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی کشور

نمونه روزنامه رسمی کشور 1

4.7/5 - (21 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

22 پاسخ

  1. آیا چاپ آگهی روزنامه رسمی برای موسسات غیر تجاری هم ضروری است؟

    1. سلام و درود.

      بله تمامی اشخاص حقوقی از جمله موسسات غیر تجاری و انواع شرکتها میبایست،تاسیس یا هرگونه تغییرات اعمال شده را در روزنامه رسمی چاپ نمایند.

    1. سلام و درود.

      با توجه به فضایی که متن شما در روزنامه رسمی اشغال میکند متفاوت است ولی در کل نرخ هزینه روزنامه رسمی به نسبت سالهای قبل افزایش مبلغ بسیار چشمگیری داشته.

  2. سلام، آیا تفاوتی دارد که برای تاسیس یک شرکت سهامی عام از کدام روزنامه برای آگهی تاسیس استفاده کنیم؟

    1. سلام، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید
      02188472277

  3. بعد از پرداخت مبلغ آگهی روزنامه رسمی چند روز بعد آگهی منتشر می شود؟

    1. سلام و درود.

      معمولاٌ بعد از پرداخت مبلغ روزنامه رسمی طی مدت 2 روز نسخه پی دی اف بر روی سایت میاد و طی مدت 4 الی 5 روز بعد نسخه فیزیکی به آدرس ثبت نام شده ارسال میشود.

  4. یک سوال داشتم ممنون می شوم سریع جواب دهید،
    من در هنگام تاسیس شرکتم آگهی را در روزنامه اطلاعات منتشر کردم، آیا برای تغییرات میتوانم یک روزنامه دیگر برای آگهی انتخاب کنم؟

    1. سلام و درود.

      بله شما میتونید طی تنظیم صورتجلسه مربوطه و ثبت صورتجلسه پس از روند مورد نیاز در اداره ثبت شرکتها،روزنامه کثیرالانتشار شرکت را تغییر دهید.

  5. سلام، آیا برای آگهی روزنامه رسمی تفاوتی بین روزنامه ها وجود دارد؟ از هر کدامشان میتوانیم انتخاب کنیم؟

    1. سلام و درود.

      خیر روزنامه رسمی تنها یک مرجع است و انواع مختلفی ندارد که شما بخواهید یکی از آنها را انتخاب کنید.در صورتی که در انتخاب روزنامه کثیرالانتشار شما حق انتخاب دارید و باید حتماٌ نام روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شده در اساسنامه شرکت قید شود.

  6. بهترین روزنامه برای آگهی روزنامه رسمی کدام است؟

    1. سلام و درود.

      روزنامه رسمی برای درج آگهی تاسیس و تغییرات و … یکی میباشد و شامل چند روزنامه نیست که بخواهید بهترین یا ارزانترین آن را انتخاب کنید.

  7. ببخشید آیا چاپ آگهی در روزنامه رسمی کشور امری اجباری است؟

    1. سلام و درود.
      بله،پرداخت و دریافت روزنامه رسمی برای تأسیس یا هر گونه تغییرات در شرکتها و … ضروری است و در صورتی که بدهی روزنامه رسمی داشته باشید برای تغییرات یا تصمیمات بعدی میبایست حتماً مبلغ بدهی روزنامه رسمی پرداخت شود.

  8. سلام، آیا برای ثبت شعبه شرکت هم باید در روزنامه رسمی آگهی زد؟

    1. سلام و درود.
      برای ثبت شعبه شرکت مانند دیگر تغییرات در شرکتها،ملزم به تنظیم صورتجلسه صحیح و‌ ارسال به اداره ثبت شرکتها در استان مربوطه میباشد و‌حتماً هر نوع تصمیم و تغییری در شرکتها و موسسات غیر تجاری مانند ثبت شعبه میبایست در اداره ثبت شرکتها آگهی شده و بعد از آن در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی به چاپ برسد.
      لازم به ذکر است برای ثبت شعبه شرکت یا موسسات غیر تجاری حتماً نیاز به آدرس شعبه به همراه کدپستی دقیق و مدیر شعبه میباشد.

  9. درود، هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی چقدر است؟

    1. سلام‌ و درود.
      هزینه روزنامه رسمی با توجه به تعداد خطوط و متن آگهی از سمت سازمان روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران محاسبه میگردد و عدد ثابت و یکسانی نیست و اینکه با توجه به تغییر تعرفه جدید این سازمان،مبالغ روزنامه رسمی با توجه به چند ماه قبل،به صورت چشمگیری افزایش داشته.
      نکته اینکه مبلغ روزنامه تأسیس به نسبت حجم زیادی که دارد به نسبت روزنامه تغییرات شامل مبلغ پرداختی بالاتری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *