ثبت شرکت طلا و جواهر

ثبت شرکت طلا و جواهر

ثبت شرکت طلا و جواهر (بروزرسانی بهمن 1402) : قطعا شما یکی از کسانی هستید که علاقه زیادی به توسعه و گسترش کسب و کار خود دارید، و میخواهید با ورود به دنیای بزرگ تجارت درآمد زیادی به دست بیاورید. یکی از راه‌های بسیار موثر برای کسب درآمد بسیار زیاد ثبت شرکت طلا و جواهر است که در ایران و سایر نقاط جهان بازار کار بسیار عالی‌ای دارد.

از قدیم در میان خانواده های ایرانی، طلا و جواهر بسیار مورد توجه قرار میگرفته است، به حدی که حتی نسل جدید هم علاقه زیادی به استفاده از انواع مختلف طلا و جواهر دارند.

به همین ترتیب شما میتوانید با ورود به این کسب و کار به درآمد بسیار زیادی دست پیدا کنید، اما باید بدانید که ثبت یک شرکت تجاری نیاز به تجربه و دانش بسیار زیادی دارد که به همین دلیل برای ثبت شرکت تجاری خود باید با مشاورین ثبت شرکت تجاری تماس بگیرید.

نام دیگر دنیای تجارت، دنیای ریسک است، اگر شما در این دنیا حساب شده قدم برندارید، قطعا به مشکلات حقوقی و مالی بسیاری برخورد خواهید کرد.

یکی از موسسات بسیار به نام در حوزه ثبت شرکت تجاری، موسسه ثبت شرکت فرهنگ است که با استفاده از بهترین مشاوران ثبت شرکت تجاری در ایران، به شما کمک بسیاری در ثبت شرکت تجاری‎‌تان میکنند.

به دلیل آنکه ثبت شرکت طلا و جواهر مرتبط با حوزه فعالیت در امور مالی است، شما در ثبت این شرکت به نام خود باید احتیاط بسیار زیادی کنید، به همین دلیل است که برای ثبت اینچنین شرکتی شما باید حتما از دانش متخصصین این حوزه بهره ببرید.

قطعا همانطور که خودتان اطلاع دارید، فعالیت در حوزه طلا و جواهر علاوه بر آنکه در بازار ایران با استقبال بسیار زیادی روبرو میشود، شما همچنین میتوانید در این حوزه وارد دنیای سرشار از درآمد صادرات و واردات شوید تا علاوه بر کسب درآمد به صورت ریالی از درآمد دلاری هم بی نصیب نشوید.

اما اولین مرحله در ثبت شرکت طلا و جواهر به دلیل آنکه یک ثبت خوب فرهنگ است، باید از طریق یک موسسه و تیم بسیار با تجربه و خبره صورت بگیرد.

اجازه دهید با شما صادق باشیم، هدف شما از ورود به دنیای معاملات و تجارت قطعا کسب سود مالی است و احتمالا شما در رابطه با نحوه شروع کار در دنیای تجارت دانش زیادی ندارید، زیرا تنها هدف شما این است که سریعتر به سود مالی خود برسید.

و از آنجایی که مقررات زیادی از سوی قانون بر دنیای تجارت وضع شده است، اگر شما که به این مقررات آشنایی کامل ندارید، بخواهید به این زمنیه ورود کنید به مشکلات بسیار زیادی برخورد خواهید کرد.

مواجه با مشکلات حقوقی زیاد در طی ثبت شرکت طلا و جواهر میتواند شما را نسبت به ثبت شرکت خود دلسرد کند و بیخیال ورود به حوزه تجارت شوید.

درنتیجه با استفاده از خدمات مشاورین متخصص ثبت شرکت تجاری این لطف را به خود بکنید تا در سریعترین زمان ممکن و به راحتی هرچه تمام‎‌تر شرکت خود را تاسیس کنید.

در ادامه مقاله به سراغ بررسی نحوه ثبت شرکت طلا و جواهر میرویم و با انواع روش‎های ثبت آن آشنا میشویم، پس اگر قصد ثبت شرکت تجاری خود را دارید از مطالعه ادامه این مقاله غافل نشوید.

خانم محمدی مشاور ثبت شرکت طلا و جواهر

نحوه ثبت شرکت طلا و جواهر

ثبت کردن شرکت طلا و جواهر نیاز به طی کردن مراحل مختلفی دارد، که باید تمامی این مراحل به صورت قانونی طی شود تا در روند ثبت شرکت شما خللی ایجاد نشود.

مطابق با قانون موضوعات فعالیت مرتبط با امور پولی مانند طلا و جواهر نیاز به اخذ مجوز مستقیم از بانک مرکزی میباشد تا پس از کسب مجوز بتوانید شرکت خود را تاسیس کنید.

ثبت شرکت طلا و جواهر به دو طریق شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود ممکن است، که در ادامه بررسی هر دو شرکت میپردازیم و در انتها به شما میگوییم که کدام یک از این دو روش برای شما مناسب است.

نحوه ثبت شرکت طلا و جواهر

ثبت شرکت طلا و جواهر سهامی خاص

یک نوع از شرکت‌های بازرگانی که میتوانید از طریق آن اقدام به ثبت شرکت خود کنید، ثبت شرکت سهامی خاص است که قرار است در ادامه به شما بگوییم که برای ثبت شرکت سهامی خاص به چه چیزهایی نیاز دارید.

در ابتدا، شرکت سهامی خاص درست به مانند اغلب شرکت‎های تجاری سرمایه آن از طریق شرکا تامین میشود، و هر یک از شرکای آن به اندازه مبلغ سرمایه خود در برابر طلبکاران و قرض‌های شرکت مسئول هستند.

ثبت شرکت طلا و جواهر سهامی خاص

تعداد نفرات ثبت شرکت طلا و جواهر سهامی خاص

برای ثبت شرکت سهامی خاص شما حداقل به 3 شریک نیاز دارید که هر یک از آن‎ها به اندازه مبلغ سرمایه خود در شرکت در برابر طلبکاران شرکت مسئول میباشند.

به علاوه برای ثبت شرکت طلا و جواهر سهامی خاص، شرکت شما به 2 بازرس نیاز دارد که این بازرس‎‌ها نباید از میان شرکا انتخاب شوند و دارای نسبت فامیلی نیز با شرکت نباشند.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با تعداد مجاز شرکا و هیئت مدیره برای ثبت شرکت سهامی خاص با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

تعداد نفرات ثبت شرکت طلا و جواهر سهامی خاص

سرمایه ثبت شرکت طلا و جواهر سهامی خاص

خیر، یکی از مزیت‎های شرکت سهامی خاص نسبت به سایر شرکت‎ها آن است که شما برای تشکیل شرکت سهامی خاص خود نیازی نیست که تمامی سرمایه تعهد شده خود را پرداخت کنید.

بلکه در ابتدا و برای تشکیل شرکت سهامی خاص شما نیاز است که تنها 35% از میزان مبلغ تعهد شده خود را برای تشکیل شرکت پرداخت کنید.

سرمایه ثبت شرکت طلا و جواهر سهامی خاص

نام ثبت شرکت طلا و جواهر سهامی خاص

زمانی که شما قصد ثبت شرکت طلا و جواهر سهامی خاص را دارید، باید در نامگذاری شرکت خود قواعدی را رعایت کنید زیرا طبق قانون عبارت سهامی خاص باید حتما در ابتدا و یا انتهای نام شرکت ذکر شود.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با انتخاب اسم شرکت در شرکت سهامی خاص و قوانین دیگری که باید در نامگذاری شرکت طلا و جواهر سهامی خاص خود رعایت کنید با مشاورین موسسه تماس بگیرید تا شما را در نامگذاری شرکت‎تان راهنمایی کنند.

نام ثبت شرکت طلا و جواهر سهامی خاص

مدارک ثبت شرکت طلا و جواهر سهامی خاص

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت طلا و جواهر سهامی خاص:

  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی تمام شرکا
  • اصل گواهی عدم سو پیشینه
  • اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه تعهدی شرکا
  • دو برگ اساسنامه با امضا تمام موسسین
  • دو برگ تنظیم صورتجلسه با امضا تمام موسسین
  • امضای اقرارنامه
  • تکمیل فرم تاسیس شرکت در اداره ثبت شرکتها

برای اطلاع از سایر مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

مدارک ثبت شرکت طلا و جواهر سهامی خاص

ثبت شرکت طلا و جواهر با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود یکی دیگر از روش‎هایی است که شما میتوانید از این طریق شرکت طلا و جواهر خود را ثبت کنید، با دریافت مشاوره بهترین راه برای ثبت شرکت طلا و جواهر را پیدا کنید.

شرکت با مسئولیت محدود یک نوع شرکت تجاری است که باید موضوع فعالیت آن تجاری باشد زیرا در غیر این صورت تشکیل نمیشود، در ادامه به سوالات شما در رابطه با ثبت شرکت با مسئولیت محدود پاسخ میدهیم.

ثبت شرکت طلا و جواهر با مسئولیت محدود

تعداد نغرات ثبت شرکت طلا و جواهر با مسئولیت محدود

در مقایسه با شرکت سهامی خاص، شما برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود حداقل به 2 شریک نیاز دارید که به همین دلیل ثبت این نمونه از شرکت مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

تعداد نغرات ثبت شرکت طلا و جواهر با مسئولیت محدود

شباهت و تفاوت شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود چیست؟

طبق قانون ثبت شرکت طلا و جواهر از دو طریق شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود ممکن است، اما این شرکت‎ها تفاوت‎ها و شباهت‎هایی با هم دارند.

مهم‎ترین تفاوت شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود در سرمایه شرکا در شرکت میباشد که در شرکت سهامی خاص سرمایه شرکا به سهام تقسیم میشود درحالی که در شرکت با مسئولیت محدود اینچنین نیست.

به علاوه در شرکت با مسئولیت محدود شرکا باید تمام سرمایه تعهد شده خود را پرداخت کنند تا شرکت تشکیل شود، درحالی که برای شرکت سهامی خاص نیازی به پرداخت تمام سرمایه تعهد شده نیست.

اما شباهت این دو شرکت در میزان مسئولیت شرکا در مقابل طلبکاران میباشد، که در هر دو شرکت میزان مسئولیت شرکا به اندازه میزان مبلغ سرمایه هر شریک در شرکت است.

شباهت و تفاوت شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود چیست؟

نام ثبت شرکت طلا و جواهر با مسئولیت محدود

برای ثبت شرکت طلا و جواهر با مسئولیت محدود باید حتما عبارت با مسئولیت محدود در نام شرکت ذکر شود زیرا در غیر این صورت شرکا در برابر طلبکاران شرکت مسئولیت تضامنی دارند.

همچنین نام هیچ یکی از شرکای با مسئولیت محدود نباید در اسم شرکت ذکر شود، چراکه بدین صورت او دارای مسئولیت تضامنی در برابر طلبکاران خواهد بود.

نام ثبت شرکت طلا و جواهر با مسئولیت محدود

مدارک ثبت شرکت طلا و جواهر با مسئولیت محدود

  • کپی اصل شناسنامه و کارت ملی شرکا
  • اصل گواهی عدم سو پیشینه
  • دو نسخه شرکت‌نامه با امضای تمام شرکا
  • دو نسخه اساسنامه با امضا تمام شرکا
  • امضای اقرارنامه
  • اصل گواهی بانکی جهت پرداخت کلیه سرمایه شرکا

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با مدارک کامل ثبت شرکت با مسئولیت محدود با مشاورین متخصص در زمینه ثبت شرکت تجاری تماس بگیرید.

مدارک ثبت شرکت طلا و جواهر با مسئولیت محدود

بهترین راه ثبت شرکت طلا و جواهر

برای ثبت شرکت طلا و جواهر میتوانید از دو طریق شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود اقدام کنید، اما کدام یک از دو شرکت برای شما مناسب‎تر است؟

در این زمینه شما باید با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا با توجه به شرایط شما، بهترین راه را به شما پیشنهاد دهند تا در سریعترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود برسید

خانم محمدی مشاور ثبت شرکت طلا و جواهر

5/5 - (4 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

8 پاسخ

  1. سلام، آیا برای تاسیس شرکت جواهر سازی نیاز به جواز داریم؟

    1. سلام و درود.

      خیر،برای تاسیس شرکت با موضوع فعالیت جواهر سازی نیاز به اخذ مجوز از اتحادیه یا ارگان خاصی نمیباشد.

  2. سلام، آیا برای ثبت شرکت طلا و جواهر باید جواز داشته باشم؟

    1. سلام و درود.

      خیر برای ثبت شرکت در زمینه طلا و جواهر و در کل فلزات گرانبها نیازی به اخذ مجوز از سازمان و ارگانی پیش از ثبت شرکت و یا پس از تایین نام شرکت نمیباشد.

  3. من قصد ثبت لوگو در حوزه زیور آلات را دارم، آیا حتما قبلش باید ثبت شرکت طلا و جواهر انجام دهم؟ یا نیازی نیست؟

    1. سلام و درود.

      همانطور که در مقالات مربوطه بطور کامل به این موضوع اشاره شده مالکیت ثبت برند به دو قسمت شخص حقیقی و شخص حقوقی تقسیم میشود به این معنی که برای ثبت برند الزام حتمی به ثبت شرکت وجود ندارد و یک شخص حقیقی میتواند با ارائه مدارک لازم اقدام به ثبت برند یا لوگو در کالا یا خدمات مد نظر نماید.

      این موضوع را مدنظر داشته باشید که در هر دو قسم ثبت برند حقیقی(شخصی) و ثبت برند حقوقی(شرکتی) ارائه مجوز مربوط به نوع کالا یا خدمات که برای فعالیت شما در زمینه طلا و جواهر میباشد بنام شخص یا شرکت ضروری است و بدون ارائه این مجوز امکان ثبت برند نمیباشد.

  4. سلام، ببخشید کدام نوع شرکت برای ثبت شرکت طلا و جواهر مناسبتر از بقیه است؟

    1. سلام و درود.
      شرکتهای در قالب با مسئولیت محدود و یا شرکتهای سهامی خاص برای موضوع فعالیت طلا و جواهر گزینه مناسبی هستند که باید برای انتخاب هر کدام از این نوع شرکتها،کاملاً باساختار و نحوه ثبت آشنا باشید.
      برای اطلاعات کافی و انجام پروسه ثبت شرکت با موضوع فعالیت طلا و جواهر با مشاوران و‌کارشناسان ثبت فرهنگ در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس