ثبت شرکت در غرب تهران

ثبت شرکت در غرب تهران

ثبت شرکت در غرب تهران : شرکت های تجاری همیشه یکی از راه های پرطرفدار در دنیای تجارت بوده اند به ویژه در سال های اخیر و به خصوص در مناطق غربی تهران که فعالیت برای این شرکت ها بسیار محیا شده است. در این مقاله علاوه بر اینک نحوه ثبت شرکت در غرب تهران را بررسی خواهیم کرد به سراغ سایر جنبه های ثبت شرکت تجاری از جمله مدارک مورد نیاز و به خصوص معرفی انواع شرکت های تجاری به همراه قواعد آن ها خواهیم رفت. اگر شما قصد ثبت شرکت تجاری را دارید به هیچ عنوان نباید خواندن این مقاله را از دست بدهید.

خانوم عابد مشاور ثبت شرکت

شرایط ثبت شرکت در غرب تهران

چه در غرب تهران و چه در سایر نقاط کشور شمار شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران 8 مورد میباشد که شما میتوانید به توجه به قواعد هر یک از آن ها برای ثبت شرکت خود اقدام کنید.

همانطور که گفتیم برای ثبت هر شرکت تجاری شما باید طبق قوانین و قواعد ثبتی آن عمل کنید زیرا شرکت های تجاری در صورتی که مطابق با قوانین خود به ثبت نرسند برای عوامل آن مسئولیت کیفری و مدنی در پی خواهد داشت و به همین دلیل است که شما قبل از ثبت شرکت تان باید ابتدا با انواع شرکت های تجاری و قوانین مخصوص به آن ها آشنا باشید.

شرایط ثبت شرکت در غرب تهران

  • شرکت سهامی عام

شرکت سهامی عام از انواع شرکت های تجاری و اولین شرکتی است که میخواهیم آن را مورد بررسی قرار دهیم. برای ثبت شرکت در غرب تهران به صورت سهامی عام شما به حداقل 5 موسس نیاز دارید که به علاوه باید بخشی از سرمایه شرکت را از طریق پذیره نویسی به دست بیاورید.

در شرکت سهام عام سرمایه شرکت به سهام تقسیم میشود و شرکا به اندازه مبلغ سهام خود در شرکت دارای مسئولیت هستند مگر در مواردی که قانون به آن پرداخته است و ممکن است شرکای شرکت سهامی مسئولیت بیشتر از مبلغ سهام خود در شرکت داشته باشند.

  • شرکت سهامی خاص

انتخاب شرکت سهامی خاص برای ثبت شرکت در غرب تهران میتواند یک انتخاب بسیار هوشمندانه باشد. برای ثبت شرکت سهامی خاص شما به حداقل 3 موسس و 2 بازرس نیاز دارند که میان موسسن و بازرسین شرکت شما نباید رابطه خویشاوندی وجود داشته باشد.

در شرکت سهامی خاص سرمایه شرکت از طریق موسسین شرکت به دست می آید و هر شریک به اندازه مبلغ سهام خود در شرکت دارای مسئولیت میباشد. مگر در موارد خاصی که قانون به آن پرداخته است.

برای ثبت شرکت در غرب تهران شرکت سهامی خاص یکی از پرتقاضاترین شرکت ها میباشد که شما میتوانید برای ثبت آن اقدام کنید. برای ثبت شرکت سهامی خاص نیازی به پرداخت تمامی مبلغ سهام شرکت در ابتدا نمیباشد و شما باید حداقل 35 درصد از سهام شرکت را به صورت نقدی پرداخت کنید.

در نام گذاری شرکت سهامی خاص شما آزاد هستید تا در حدود قوانین برای شرکت خود نام انتخاب کنید اما باید دقت کنید که عبارت سهامی خاص باید در ابتدا و یا انتهای نام شرکت شما و همچنین سایر اسناد مربوط به آن ذکر شود.

  • شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود از جمله شرکت های تجاری میباشد که برای ثبت شرکت در غرب تهران باید آن را در نظر داشته باشید. برای ثبت این شرکت شما به حداقل 2 نفر نیاز دارید که فرایند ثبت این نوع از شرکت نسبت به سایر شرکت ها بسیار ساده تر میباشد.

در شرکت با مسئولیت محدود شرکای شرکت به اندازه مبلغ سهام شان در شرکت دارای مسئولیت میباشند و تحت هیچ شرایطی مسئولیت شرکا در شرکت با مسئولیت محدود از میزان سهم الشرکه آن ها در شرکت فراتر نخواهد رفت.

همانطور که گفتیم به دلیل فرایند بسیار ساده ثبت شرکت در غرب تهران به صورت با مسئولیت محدود به همین دلیل تقاضا برای ثبت این شرکت نسبت به سایر شرکت های تجاری بسیار افزایش یافته است.

برای نام شرکت با مسئولیت محدود باید عبارت با مسئولیت محدود در ابتدا و یا انتهای نام شرکت و همچنین سایر اسناد مربوط به آن ذکر شود زیرا در غیر این صورت شرکا مسدولیت تضامنی خواهند داشت.

علاوه بر این در نام شرکت با مسئولیت محدود نباید نام هیچ یک از شرکای شرکت ذکر شود که در غیر این صورت شریک مذکور دارای مسئولیت تضامنی خواهد بود.

  • شرکت تضامنی و نسبی

شرکت تضامنی و نسبی از جمله شرکت های تجاری برای ثبت شرکت در غرب تهران میباشند که این دو نمونه شرکت در قواعد بسیار به یکدیگر شباهت دارند و شرکای هر دو نمونه آن در برابر تعهدات و دیون شرکت مسئولیت دارند.

در شرکت تضامنی شرکا در برابر تمامی دیون و تعهدات شرکت دارای مسئولیت تضامنی هستند اما در شرکت نسبی شرکا به نسبت سهم الشرکه خود در شرکت دارای مسئولیت میباشند.

لازم به توجه است که هر یک از شرکت های تجاری که به صورت رسمی به ثبت نرسد به بیان قانون در حکم شرکت تضامنی خواهد بود.

  • شرکت مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی

از گزینه هایی که برای ثبت شرکت در غرب تهران میتوانید به سراغ آن ها بروید، شرکت های مختلط سهامی و غیر سهامی میباشند که شرکت مختلط سهامی از ترکیب دو شرکت سهامی خاص و شرکت تضامنی و شرکت مختلط غیر سهامی از ترکیب دو شرکت با مسئولیت محدود و تضامنی است.

  • شرکت تعاونی

برای ثبت شرکت تعاونی شما به حداقل 7 شریک نیاز دارید که شرکای شرکت برای ثبت شرکت تعاونی ملزم به پرداخت حداقل 51 درصد از سهام شرکت به صورت نقدی میباشند.

برای ثبت شرکت در غرب تهران باید بسیار دقت کنید زیرا شما باید با توجه به شرایط و هدفی که از ثبت شرکت دارید، بهترین نمونه شرکت تجاری را برای خود انتخاب کرده و اقدام به ثبت آن کنید.

نکاتی که از شرکت های تجاری گفتیم به هیچ عنوان کافی نمیباشد و شما باید قواعد مخصوص به نوع شرکتی که مد نظر دارید را به صورت وِیژه دنبال کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع شرکت های تجاری میتوانید با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس برقرار کنید.

اکنون که با انواع شرکت های تجاری برای ثبت شرکت در غرب تهران آشنا شدید، اکنون نوبت به آن است تا مدارک مورد نیاز و همچنین نحوه ثبت شرکت های تجاری را مورد بررسی قرار دهیم.

مدارک ثبت شرکت در غرب تهران

برای ثبت شرکت تان شما در گام اول باید مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. اگرچه هر شرکت تجاری مدارک مورد نیاز مخصوص به خود را دارد اما مدارک زیر برای ثبت تمامی شرکت های تجاری اجباری است.

مدارک ثبت شرکت در غرب تهران

  • مدارک شناسایی شرکا
  • شرکت نامه
  • تقاضانامه ثبت شرکت
  • دریافت کد ثنا برای اعضای هیئت مدیره
  • آماده کردن اساسنامه شرکت
  • آدرس و کد پستی شرکت
  • مشخص کردن حق امضای شرکت
  • تعیین سمت و سهام اعضای شرکت
  • ارائه 5 مورد نام 3 سیلابی برای شرکت
  • ارائه مجوز های لازم
  • ارائه 2 نسخه صورت جلسه هیئت مدیره شرکت

تمامی مدارک بالا برای ثبت شرکت در غرب تهران لازم میباشد اما همانگونه که گفته شد هر شرکت تجاری ممکن است مدارک مخصوص به خود را نیاز داشته باشد. برای مثال برای ثبت شرکت سهامی خاص شما باید فیش واریزی 35 درصد از سرمایه شرکت را همراه سایر مدارک آن ارائه کنید.

نحوه ثبت شرکت در غرب تهران

در اولین گام برای ثبت شرکت شما باید مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید که در این مورد باید قواعد به خصوص شرکت تجاری مورد نظرتان را دنبال کنید. مدارک مورد نیاز ثبت هر شرکت ممکن است مغایر با یکدیگر باشند.

در گام بعدی شما برای ثبت شرکت در غرب تهران باید وارد سامانه اداره ثبت شرکت ها بشوید و تقاضانامه ثبت شرکت را به صورت الکترونیکی تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگذاری کنید.

نحوه ثبت شرکت در غرب تهران

پس از طی کردن این مراحل درخواست شما توسط کارشناسان ثبت شرکتی در اداره ثبت شرکت ها بررسی خواهد شد و در صورت تایید به شما اجازه انتشار آگهی در روزنامه کثیرالانتشار داده خواهد شد و باید هزینه نهایی ثبت شرکت را پرداخت کنید.

با جمع این مراحل درخواست شما توسط کارشناسان اداره ثبت شرکت ها بررسی میشود و در صورت تایید به شما اجازه انتشار آگهی در روزنامه کثیرالانتشار داده خواهد شد و باید هزینه نهایی ثبت شرکت را بپردازید.

ثبت شرکت در غرب تهران نیازمند حداقل هایی میباشد که از جمله نیازمند تبحر بسیار بالا در قوانین بازرگانی و در کنار تجربه کافی میباشد تا بتوانید با خیالی راحت برای ثبت شرکت خود اقدام کنید.

بهترین راهی که برای ثبت شرکت در غرب تهران پیش روی شما میباشد، ثبت شرکت از طریق موسسه ثبت شرکت فرهنگ میباشد تا شما بتوانید با خیالی راحت روند ثبت شرکت خود را زیر نظر بهترین کارشناسان ثبت شرکت تجاری در ایران، آغاز کنید.

خانوم عابد مشاور ثبت شرکت

در این مقاله به صورت کاملا جامع و در حد نیاز شما با انواع شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران آشنا شدید و همچنین مدارک و نحوه ثبت شرکت تجاری را به صورت مفصل بررسی کردیم. شما میتوانید همین حالا برای اطلاعات بیشتر در خصوص یک ثبت خوب فرهنگ است و همچنین برای ثبت شرکت در غرب تهران زیر نظر بهترین کارشناسان با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا از خدمات مشاوره ای موسسه استفاده کنید.

 

 

5/5 - (6 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

12 پاسخ

  1. بینهایت مطلب مفید و آموزنده ای بود، ممنون از مدیریت محترم ثبت فرهنگ

    1. سلام و درود.

      ممنون از زمانی که برای مطالعه مقاله گذاشتید و نظر مثبتتون.

  2. سلام، آیا اگر در محله جیحون تهران قصد شروع یک کسب و کار را داشته باشم باید برای ثبت شرکت در غرب تهران اقدام کنم؟

    1. سلام و درود.

      ثبت شرکت در هر نقطه از شهر تهران در اداره ثبت شرکتهای تهران انجام میشود و در اینخصوص تمامی امور ثبت شرکت در تمامی نقاط تهران توسط اداره ثبت شرکتها انجام میشود.پس از ثبت شرکت برای تشکیل پرونده کداقتصادی باید از حوزه های مختلف مالیاتی اقدام شود که در خصوص محله جیحون که شما فرمودید طبق نقشه اداره مالیات شما باید از اداره مالیات غرب تهران اقدامات لازم را انجام دهید.

  3. آیا منی که دفترم در غرب تهران است برای کد اقتصادی حتما باید به همان شعبه غرب مراجعه کنم؟

    1. سلام و درود.

      بله،تعیین حوزه مالیاتی با توجه به آدرس شرکت مشخص میشود و برای شرکتهایی که در حوزه مالیاتی غرب به ثبت رسیده باشند میبایست از اداره مالیات غرب تهران اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی نمود.

  4. آیا برای ثبت شرکت در غرب تهران حتما باید در غرب تهران فعالیت تجاری داشته باشیم؟

    1. سلام و درود.

      محل فعالیت شرکت شما با توجه به آدرس شرکت که در زمان تاسیس شرکت اعلام شده مشخص میشود و با توجه به آدرس،حوزه مالیاتی شما مشخص میشود ولی این موضوع به این معنی نیست که اگر آدرس شرکتی در غرب تهران باشد نتواند به غیر از محدوده غرب تهران با دیگر مکانها فعالیت اقتصادی داشته باشد.این موضوع رو بدونید که امکان این وجود داره که یک شرکت،طی مدت زمانی که در حال فعالیت هست چندین مرتبه تغییر آدرس داشته باشه که باید همگی در روزنامه رسمی به چاپ برسه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس