ثبت شرکت در شیراز

ثبت شرکت در شیراز

ثبت شرکت در شیراز (بروزرسانی اسفند 1402): مگه میشود کسی اهل ایران باشد و به شهر شیراز علاقه نداشته باشد؟ شیراز یکی از بزرگترین شهرها و همچنین یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای ایران میباشد به همین دلیل شیراز یکی از بهترین مناطق ایران برای شروع یک بیزنس موفق میباشد. اگر شما به دنبال به‌راه‌اندازی یک بیزنس و کسب و کار موفق در شیراز هستید، ثبت شرکت در شیراز را حتما جزو گزینه های خود قرار بدهید. در این مقاله به شما میگوییم که چگونه در شیراز یک کسب و کار موفق داشته باشید. همانطور که میدانید شیراز یکی از کلان شهرهای ایران و مرکز استان فارس میباشد. شیراز به دلیل تراکم جمعیت و موقعیت جغرافیایی که دارد برای ثبت یک شرکت تجاری بهترین گزینه است.

البته اگر تصور میکنید که ثبت شرکت تجاری منوط به تراکم بالای جمعیت و یا پتانسیل‎های دیگر است، سخت در اشتباهید زیرا ثبت شرکت همیشه یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت بوده است.

موسسه ثبت شرکت فرهنگ با بهره‌گیری از توان ماهرترین مشاوران در زمینه ثبت شرکت تجاری به شما کمک میکند تا در کمترین زمان ممکن و به راحتی هرچه تمام‌تر شرکت تجاری‌تان را به ثبت برسانید.

آگاهی عموم جامعه نسبت به شرکت‎های تجاری و فواید مالی آن‎ها بسیار کم میباشد به همین دلیل شما میتوانید از این فرصت استفاده کنید و با ثبت شرکت در شیراز به قله‌های موفقیت دست پیدا کنید.

پتانسیل در شهر شیراز بسیار فراوان میباشد پس شما اگر با دید جامع و از راه اصولی یک بیزنس در شهر شیراز راه‌اندازی کنید میتوانید از مزایا و فواید شرکت تجاری برخورددار شوید.

با ثبت شرکت تجاری در شیراز از سایر رقبای‎تان پیشی میگیرید و دیگر نیاز نیست که نگران پیشرفت سایر رقبای‌تان باشید زیرا در هر صورت شما با ثبت شرکت چندین گام از دیگر رقبای‌تان جلو هستید.

در ایران شما میتوانید 8 نواع شرکت تجاری را به ثبت برسانید و هر کدام از این شرکت‎های تجاری قواعد و شرایط مخصوص به خود را دارند. اگر میخواهید که یک شرکت تجاری داشته باشید باید با شرایط و ضوابط انواع شرکت‎های تجاری آشنا شوید تا با بررسی آن‎ها بتوانید بهترین گزینه و نوع شرکت تجاری را برای خود و کسب و کارتان انتخاب کنید.

برای ثبت شرکت در شیراز شما باید با توجه به نیاز و شرایط به خصوص خود شرکت تجاری که مناسب کسب و کار شما است را انتخاب کنید.

اگر همین حالا با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید و شرایط خود را برای ثبت شرکت تجاری توضیح دهید در نهایت بهترین نوع شرکت تجاری را به شما پیشنهاد خواهد شد.

در ادامه قرار است با انواع شرکت‎های تجاری قابل ثبت در ایران آشنا شوید، اگر قصد‌تان برای ثبت شرکت در شیراز جدی است پس به هیچ عنوان ادامه مقاله را از دست ندهید تا با انواع شرکت‎های تجاری و شرایط و ضوابط آن‎ها آشنا شوید.

ثبت شرکت در شیراز

انواع شرکت‌های قابل ثبت در شیراز

طبق قانون تجارت 8 نوع شرکت تجاری در ایران قابلیت ثبت دارند بنابراین شما باید با توجه به نیاز کسب و کارتان و شرایطی که دارید بهترین نوع شرکت تجاری را برای ثبت انتخاب کنید.

اگر شما هم به دنبال این هستید که بهترین و سریع‎ترین راه برای ثبت شرکت در شیراز چیست پس این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید زیرا پس از معرفی انواع شرکت‌های تجاری به شما راه و روش ثبت شرکت را میگوییم.

در ایران 8 نوع شرکت تجاری قابلیت ثبت دارند اما 2 مورد از این نوع شرکت تجاری نسبت به سایر شرکت‎ها از درجه اهمیت بالاتری برخورددار هستند به همین دلیل در ادامه مقاله به این 2 نوع شرک تجاری یعنی شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود بیشتر میپردازیم.

در ادامه با انواع شرکت‎های تجاری قابل ثبت در شیراز آشنا میشویم.

انواع شرکت‌های قابل ثبت در شیراز

ثبت شرکت سهامی عام در شیراز

یکی از شرکت‎های تجاری قابل ثبت در ایران ثبت شرکت سهامی عام میباشد. سرمایه شرکت سهامی عام بخشی از طریق شرکای شرکت و بخش دیگری از طریق پذیره نویسی به دست می‌آید. در شرکت سهامی عام مسئولیت هر یک از شرکا در حدود مبلغ سهام او در شرکت میباشد.

ثبت شرکت سهامی عام در شیراز

ثبت شرکت سهامی خاص در شیراز

برای ثبت شرکت در شیراز شرکت سهامی خاص یکی از بهترین گزینه ها است. برای ثبت شرکت سهامی خاص شما به حداقل 3 شریک نیاز دارید. در شرکت سهامی خاص سرمایه شرکا به قطعات سهام تقسیم میشود و کل سرمایه شرکت فقط ازطریق شرکای شرکت به وجود می‌آید.

ثبت شرکت سهامی خاص در شیراز

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در شیراز

یکی دیگر از شرکت‎های قابل ثبت در ایران و در عین حال محبوب‎ترین شرکت تجاری در ایران، شرکت با مسئولیت محدود میباشد. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود شما تنها به 2 شریک نیاز دارید . میزان مسئولیت شرکا در شرکت با مسئولیت محدود به اندازه سرمایه هر یک از شرکا در شرکت میباشد به علاوه فرایند ثبت شرکت با مسئولیت محدود نسبت به سایر شرکت‎های تجاری ساده‌تر است.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در شیراز

ثبت شرکت تضامنی در شیراز

برای ثبت شرکت در شیراز شما میتوانید به سراغ ثبت شرکت تضامنی بروید اما بهتر است بدانید که در شرکت تضامنی شما مسئول تمامی قروض و بدهی های شرکت میباشید.

ثبت شرکت تضامنی در شیراز

ثبت شرکت نسبی در شیراز

فرایند ثبت شرکت نسبی مانند شرکت تضامنی میباشد و بسیار به آن شبیه است اما در شرکت نسبی مسئولیت شرکا نسبت به سرمایه آن‎ها در شرکت تعیین میشود.

ثبت شرکت نسبی در شیراز

ثبت شرکت مختلط سهامی در شیراز

برای ثبت شرکت در شیراز ثبت شرکت مختلط سهامی یکی دیگر از گزینه‌ها است. شرکت مختلط سهامی از ترکیب شرکت تضامنی و شرکت سهامی خاص میباشد.

ثبت شرکت مختلط سهامی در شیراز

ثبت شرکت مختلط غیر سهامی در شیراز

ثبت شرکت مختلط غیر سهامی از ترکیب دو شرکت با مسئولیت محدود و شرکت تضامنی میباشد.

ثبت شرکت مختلط غیر سهامی در شیراز

ثبت شرکت تعاونی در شیراز

افراد هم صنف برای رسیدن به منافع گروهی خود اقدام به ثبت شرکت تعاونی میکنند.

اکنون که شما با انواع شرکت‎های تجاری قابل ثبت در ایران آشنا شدید میتوانید با توجه با نیاز خود و کسب و کارتان شرکت تجاری مناسب را انتخاب کنید و به ثبت برسانید.

اگر نمیدانید که کدام شرکت تجاری مناسب کسب و کار شما میباشد و یا برای آشنایی بیشتر با انواع شرکت‎های تجاری به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، میتوانید همین حالا با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا از مشاورین موسسه راهنمایی دریافت کنید.

اگر برای ثبت شرکت در شیراز به دنبال بهترین راه هستید همین حالا با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید و وقت را تلف نکنید.

ثبت شرکت تعاونی در شیراز

نامگذاری ثبت شرکت در شیراز

هر کدام از شرکت‎های تجاری قواعد و شرایط مخصوص به خود را برای نامگذاری دارند و برای ثبت شرکت باید به این موارد توجه کرد اما همه شرکت‎های تجاری قواعد عمومی برای نامگذاری نیز دارند.

به طور خلاصه انتخاب اسم شرکت شما باید چند سیلابی و با حوزه کاری شما مرتبط باشد و همچنین امکان استفاده از نام‎های عمومی و ممنوعه برای شرکت تجاری وجود ندارد.

برای ثبت شرکت در شیراز شما باید از قبل نام پیشنهادی شرکت تجاری‎تان را استعلام کنید، برای استعلام نام شرکت تجاری میتوانید از طریق سامانه استعلام نام شرکت اقدام کنید.

هر نوع از شرکت‎های تجاری قواعد مخصوص به خود را دارند اما در این مقاله قصد داریم تنها نکات کاربردی را ذکر کنیم پس به صورت خلاصه با فواعد نامگذاری شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود اشنا میشویم.

نامگذاری ثبت شرکت در شیراز

نامگذاری شرکت با مسئولیت محدود در شیراز

برای ثبت شرکت در شیراز در نام شرکت با مسئولیت محدود باید حتما عبارت با مسئولیت محدود ذکر شود، همچنین در صورتی که نام یکی از شرکای با مسئولیت محدود در نام شرکت ذکر شود، آن شریک دارای مسئولیت تضامنی خواهد بود.

نامگذاری شرکت با مسئولیت محدود در شیراز

نامگذاری شرکت سهامی خاص در شیراز

در نام شرکت سهامی خاص باید حتما عبارت سهامی خاص در ابتدا و یا انتهای نام شرکت ذکر شود.

نامگذاری شرکت سهامی خاص در شیراز

مدارک ثبت شرکت در شیراز

  • مدارک شناسایی شرکا
  • شرکت نامه
  • تقاضا نامه شرکت
  • کد ثنا
  • اساسنامه شرکت
  • آدرس و کد پستی محل شرکت
  • تعیین حق امضا شرکت
  • تعیین سهام و سمت هر یک از شرکا
  • آماده سازی 5 مورد اسم 3 سیلابی به ترتیب الویت
  • ارائه مجوز در صورت نیاز
  • دو نسخه تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی و مجمع موسسین
  • وکالت نامه وکیل در صورتی که فرایند ثبت شرکت توسط وکیل انجام شود
  • ارائه فیش بانکی واریز سرمایه قانونی شرکت

مدارک ثبت شرکت در شیراز

مراحل ثبت شرکت در شیراز

برای ثبت شرکت در شیراز شما میتوانید از طریق دو روش اقدام کنید

  • انفرادی و مراجعه به اداره ثبت شرکتها
  • از طریق موسسه ثبت شرکت فرهنگ

اگر شما به تنهایی شرکت تجاری را به ثبت برسانید علاوه بر اینکه مشکلات حقوقی بسیار زیادی برای خود و کسب و کارتان درست میکنید، همچنین از فواید داشتن یک شرکت تجاری محروم میشوید، پس بهتر است که ثبت شرکت تجاری را به دست افراد ماهر و باتجربه بسپارید.

به صورت خلاصه برای ثبت شرکت در شیراز باید چنین مراحلی را پست سر بگذارید

  • تکمیل فرم تقاضا شرکت
  • تایید نام شرکت
  • دریافت مجوز در صورت نیاز
  • ارائه مدارک مورد نیاز
  • بررسی مدارک
  • پرداخت هزینه ثبت شرکت
  • تحویل مدارک ثبتی شرکت به متقاضی

مراحل ثبت شرکت در شیراز

جمع بندی

در این مقاله به صورت خلاصه و کاملا کاربردی نحوه ثبت شرکت در شیراز را به شما توضیح دادیم و همچنین با معرفی انواع شرکت‌های تجاری بهترین شرکت برای کسب و کارتان را شناسایی کردید. اگر میخواهید که هرچه سریعتر و بدون هیچ مشکلی شرکت تجاری خود را در شیراز به ثبت برسانید همین حالا با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

ثبت شرکت در شیراز

5/5 - (8 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

12 پاسخ

  1. آیا میتوانیم برای ثبت شرکت در شیراز از تهران اقدام کنیم؟

    1. سلام و درود.

      بله،با توجه به سیستمی بودن پروسه ابتدایی ثبت شرکت شما میتونید از هر مکانی که هستید با ارائه مدارک و آدرس مربوطه در شهر مورد تقاضا برای ثبت شرکت اقدامات اولیه را انجام دهید و در نهایت با استفاده از توکن شخص یا وکیل آگهی ثبت شرکت را از سامانه دریافت نمایید.

    1. سلام و درود.

      ممنون از نگاه مثبتتون و زمانیکه برای مطالعه مقاله ثبت شرکت در شهر شیراز گذاشتید.

  2. سلام، من میخواهم در شبراز شرکت تاسیس کنم منتهی آخرین مدرک تحصیلی ام پیش دانشگاهی است، آیا بدون مدرک دانشگاهی میتوانم این کار را انجام دهم؟

    1. سلام و درود.

      بله برای ثبت شرکت در هر استانی در صورتی که حداقل سن 18 سال را داشته باشید شما میتونید بدون ارائه مدرک تحصیلی اقدام به ثبت شرکت نمایید.

  3. سلام، ما برای ثبت شرکت در شیراز با جناب صفری قرارداد بستیم و تمام کارها به بهترین نحو انجام شد، ممنون از شما و پیگیری های به موقع تان

    1. سلام و درود.

      ممنون از اعتمادتون به مجموعه ثبت فرهنگ.خدمت رسانی به دوستان خوبی مثل شما باعث افتخار همیشگی مجموعه هست.

      ممنون میشم ثبت فرهنگ رو به دوستان هم معرفی نمایید.

  4. من در تهران یک دفتر دارم و یک دفتر هم در شیراز، آیا ثبت شرکت در شیراز یا تهران برای شرایط من تفاوتی دارد؟

    1. سلام و درود.

      در اینچنین مواقع که شما در دو یا چند شهر و استان و یا حتی محل فعالیت(به این معنی که نباید حتما هر کدام از محل فعالیت در یک شهر جداگانه باشد و میتوان هر چند محل فعالیت در یک شهر ویا حتی یک منطقه باشد) دارای فعالیت هستید میتونید اقدام به ثبت شرکت به همراه شعبه مدنظر نمایید به این معنی که با توجه به حجم بیشتر فعالیتتون در هر کدام از این استانها میتونید آن استان را به عنوان مرکز اصلی شرکت در نظر داشته باشید و شهر دیگر را به عنوان شعبه به همراه معرفی یک مدیر شعبه مشخص نمایید و کل این فرایند را میتونید همزمان با تاسیس شرکت مشخص نماید.

  5. ببخشید آیا روند ثبت شرکت در شیراز با دیگر شهر ها و استانها تفاوت دارد؟

    1. سلام و درود.

      خیر،روند ثبت شرکت در تمامی استانها یکسان میباشد و ثبت شرکت در شیراز نیز از این بحث جدا نیست.این موضوع رو مدنظر داشته باشید که طبق قوانین جدید و متفاوت شدن نحوه واریزیهای سرمایه ثبتی شرکت پیش از اقدام به تاسیس شرکت اطلاعات لازم رو کسب نمایید.در صورت نیاز،مجموعه ثبت فرهنگ کلیه امور ثبتی شرکت شما را در کوتاهترین زمان ممکن و با پراخت تمامی هزینه های جاری ثبت شرکت و روزنامه رسمی انجام خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس