ثبت شرکت در شمال تهران

ثبت شرکت در شمال تهران

ثبت شرکت در شمال تهران : ثبت شرکت تجاری همیشه یکی از دغدغه های افراد بوده است. به ویژه در شمال تهران که رقابت برای ثبت شرکت تجاری بسیار فراوان است این سوال همیشه وجود دارد که چگونه میتوان با ثبت شرکت در شمال تهران به موفقیت رسید. در این مقاله به صورت جامع و کامل شرایط ثبت شرکت تجاری در تهران را به شما خواهیم گفت و همچنین مدارک مورد نیاز و نحوره ثبت شرکت را گام به گام برای شما شرح خواهیم داد تا با آگاهی کامل برای ثبت شرکت تجاری تان اقدام کنید.

خانوم عابد مشاور ثبت شرکت

شرایط ثبت شرکت در شمال تهران

برای اینکه شما در تهران شرکت خود را به ثبت برسانید باید به قوانین بازرگانی رجوع کنید که طبق قانون شرکت های نجاری قابل ثبت در ایران 8 نوع میباشند.

برای ثبت شرکت تجاری در ایران باید به قوانین ثبت هر یک از شرکت های تجاری عمل کنید زیرا در غیر این صورت علاوه بر عواقب کیفری و مدنی که ثبت شرکت برای شما در پی خواهد داشت، نخواهید توانست که شرکت تجاری تان را در شمال تهران به ثبت برسانید. بنابراین منطقی است که در ابتدا با انواع شرکت های تجاری و شرایط ثبت آن ها آشنا شویم.

  • شرکت سهامی عام

برای ثبت شرکت در شمال تهران شما میتوانید در اولین انتخاب تان به سراغ شرکت سهامی عام بروید. برای ثبت شرکت سهامی عام شما به حداقل 5 موسس نیاز دارید که علاوه بر آن باید بخشی از سرمایه شرکت را از طریق پذیره نویسی به دست بیاورید.

در شرکت سهامی عام سرمایه شرکا به سهام تقسیم شده و هر شریک به اندازه مبلغ سهام خود در شرکت در برابر تعهدات شرکت مسئول میباشد مگر در موارد ویژه ای که در قانون بازرگانی به آن اشاره شده است.

  • شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص قطعا جزو اولین انتخاب های هر کسی برای ثبت شرکت در شمال تهران میباشد. شما برای ثبت این شرکت به حداقل 3 موسس و 2 بازرس نیاز دارید که میان موسسین و بازرسین شرکت نباید به هیچ عنوان رابطه خویشاوندی وجود داشته باشد.

در شرکت سهامی خاص تمامی سرمایه شرکت از طریق موسسین به عمل می آید و هر یک از شرکا به اندازه مبلغ سهام خود در شرکت دارای مسئولیت میباشد به جز مواردی که در قانون به آن اشاره شده است.

شرکت سهامی خاص یکی از پر تقاضا ترین گزینه ها برای ثبت شرکت در شمال تهران میباشد. برای ثبت این شرکت نیازی به پرداخت تمامی سرمایه شرکت در ابتدا نمیباشد و شما باید حداقل 35 درصد از سرمایه شرکت را در ابتدا پرداخت کنید.

مورد دیگر اینکه در نام گذاری شرکت سهامی خاص شما آزاد به انتخاب هر نامی در حدود قانون هستید اما عبارت سهامی خاص باید در ابتدا و یا انتهای نام شرکت شما و همچنین اسناد مربوط به آن ذکر شود.

  • شرکت با مسئولیت محدود

برای ثبت شرکت در شمال تهران قطعا شرکت با مسئولیت محدود یکی از گزینه های شما است. برای ثبت این شرکت شما به حداقل 2 نفر نیاز دارید و فرایند ثبت این شرکت نسبت به سایر شرکت های تجاری بسیار ساده تر میباشد.

شرکای شرکت با مسئولیت محدود به اندازه مبلغ شهم الشرکه خود در شرکت دارای مسئولیت هستند و تحت هیچ شرایطی مسئولیت شرکا در شرکت با مسئولیت محدود از میزان سهم الشرکه آن ها در شرکت فراتر نخواهد رفت.

برای ثبت شرکت در شمال تهران، فرایند بسیار ساده ثبت شرکت با مسئولیت محدود باعث شده است تا تقاضا برای این نوع از شرکت تجاری نسبت به سایر شرکت ها افزایش بیشتری داشته باشد.

برای نام شرکت با مسئولیت محدود شما در حدود قوانین میتوانید آزادانه عمل کنید اما عبارت با مسئولیت محدود باید در ابتدا و یا انتهای نام شرکت شما و همچنین سایر اسناد مرتبط با آن ذکر شود که در غیر این صورت شرکای شرکت دارای مسئولیت تضامنی خواهد بود.

همچنین در نام شرکت با مسئولیت محدود نباید نام هیچ یک از شرکای با مسئولیت محدود ذکر شود زیرا در غیر این صورت شریک مذکور در برابر تعهدات شرکت دارای مسئولیت تضامنی خواهد بود.

  • شرکت تضامنی و نسبی

برای ثبت شرکت در شمال تهران شرکت های نسبی و تضامنی در دسترس میباشند که این دو شرکت در قواعد بسیار شبیه به یکدیگر هستند و شرکای این شرکت ها در برابر تعهدات و دیون شرکت مسئولیت تضامنی دارند.

تنها تفاوت این دو شرکت در جایی است که در شرکت تضامنی شرکا در برابر تمامی دیون و عهود شرکت دارای مسئولیت تضامنی هستند اما در شرکت نسبی شرکا به نسبت سهم خود در شرکت در برابر دیون و تعهدات شرکت مسئولیت دارند.

لازم به ذکر است که طبق قانون اگر هر یک از شرکت های تجاری به صورت رسمی به ثبت نرسیده باشند از نگاه قانون این شرکت ها در حکم شرکت تضامنی خواهند بود.

  • شرکت مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی

شرکت مختلط سهامی و غیر سهامی هم از گزینه های ثبت شرکت در شمال تهران میباشند. شرکت مختلط سهامی از ترکیب دو شرکت سهامی خاص و شرکت تضامنی است و شرکت مختلط غیر سهامی را شرکت های با مسئولیت محدود و تضامنی تشکیل میدهند.

  • شرکت تعاونی

شرکت تعاونی یک نوع شرکت تجاری است که به منظور بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی اعضای آن که از طریق همکاری با یکدیگر تشکیل میشود.

شرکت تعاونی برای ثبت به حداقل 7 نفر نیاز دارد که شرکای این شرکت باید حداقل 51 درصد از سهام شرکت را به صورت نقدی برای ثبت آن پرداخت کنند.

شرایط ثبت شرکت در شمال تهران

برای ثبت شرکت در شمال تهران هر یک از شرکت های تجاری ممکن است برای شما مناسب باشد اما شما باید با توجه به شرایط خود و هدفی که از ثبت شرکت تجاری دارید به سراغ ثبت یکی از این شرکت ها بروید و یک ثبت خوب داشته باشید.

برای ثبت شرکت در شمال تهران مواردی که به شما گفتیم به هیچ عنوان کافی نمیباشد و شما باید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از شرکت های تجاری و شرایط مورد نیاز آن همین حالا با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

حالا که شما با انواع شرکت های تجاری و همچنین قواعد آن ها به صورت مختصر آشنا شدید وقت آن است که مدارک مورد نیاز و همچنین نحوه ثبت شرکت تجاری را بررسی کنیم. اگر برای ثبت شرکت مصر هستید به هیچ عنوان ادامه مقاله را از دست ندهید.

مدارک ثبت شرکت در شمال تهران

شما برای ثبت شرکت خود به این مدارک نیاز دارید، هرچند که هر شرکت تجاری مدارک مخصوص به خود را نیاز دارد که باید آن ها را به صورت جداگانه تهیه کنید.

  • مدارک شناسایی شرکا
  • شرکت نامه
  • تقاضانامه ثبت شرکت
  • دریافت کد ثنا برای اعضای هیئت مدیره
  • آماده کردن اساسنامه شرکت
  • آدرس و کد پستی شرکت
  • مشخص کردن حق امضای شرکت
  • تعیین سمت و سهام اعضای شرکت
  • ارائه 5 مورد نام 3 سیلابی برای شرکت
  • ارائه مجوز های لازم
  • ارائه 2 نسخه صورت جلسه هیئت مدیره شرکت

مدارک ثبت شرکت در شمال تهران

به صورت کلی برای ثبت شرکت در شمال تهران تمامی مدارک بالا الزامی میباشد اما همانگونه که گفته شد هر شرکت تجاری برای ثبت مدارک مخصوص به خود را نیاز دارد. برای مثال برای ثبت شرکت سهامی خاص شما باید فیش واریزی 35 درصد از سرمایه شرکت را به همراه سایر مدارک ارائه بدهید.

نحوه ثبت شرکت در شمال تهران

در اولین مرحله شما باید مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید که در این خصوص الزامی است که قواعد ویژه شرکت مورد نظر خود را دنبال کنید زیرا مدارک مورد نیاز هر شرکت تجاری در مواردی با سایر شرکت ها متفاوت میباشد.

در گام بعد برای ثبت شرکت در شمال تهران شما باید وارد سامانه اداره ثبت شرکت ها شوید و تقاضانامه ثبت شرکت را به صورت الکترونیکی تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگذاری کنید. به علاوه باید اسامی که برای شرکت خود انتخاب کردید به ترتیب الویت نیز وارد کنید و هزینه اولین ثبت شرکت را نیز بپردازید.

با جمع این مراحل درخواست شما توسط کارشناسان اداره ثبت شرکت ها بررسی میشود و در صورت تایید به شما اجازه انتشار آگهی در روزنامه کثیرالانتشار داده خواهد شد و باید هزینه نهایی ثبت شرکت را بپردازید.

برای ثبت شرکت در شمال تهران شما باید حداقل هایی داشته باشید که شامل تبحر بسیار بالا در قوانین بازرگانی در کنار تجربه کافی میباشد. شما میتوانید با خیال راحت روند ثبت شرکت خود را به کارشناسان موسسه یک ثبت خوب فرهنگ است، بسپارید.

بهترین راه برای ثبت شرکت در شمال تهران، اقدام از طریق بهترین موسسه ثبت شرکت تجاری در تهران میباشد تا با خیال راحت بتوانید روند ثبت شرکت خود را زیر نظر بهترین کارشناسان ثبت شرکت تجاری در ایران دنبال کنید.

خانوم عابد مشاور ثبت شرکت

شما در این مقاله به صورت جامع و در حد نیاز با انواع شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران آشنا شدید و همچنین نگاهی هم به مدارک مورد نیاز و نحوه ثبت شرکت تجاری انداختیم. اکنون شما باید با توجه به جمع شرایط برای ثبت شرکت در شمال تهران اقدام کنید. اگر نمیدانید که کدام شرکت تجاری برای شما مناسب میباشد، میتوانید همین حالا با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا در این خصوص شما را راهنمایی کنند و در نهایت بهترین شرکت تجاری را برای کسب و کارتان انتخاب کنید.

 

 

5/5 - (6 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

12 پاسخ

  1. سلام، من در محله قیطریه تهران قصد تاسیس کسب و کار دارم، آیا باید برای ثبت شرکت در شمال تهران اقدام کنم؟

    1. سلام و درود.

      طبق نقشه مالیاتی شهر تهران،محله قیطریه در حوزه مالیاتی شمال استان تهران هست که پس از ثبت شرکت در مرجع اداره ثبت شرکتها باید از اداره مالیات مربوطه اقدام به دریافت کد اقتصادی نمایید.

  2. من مراحل ثبت شرکتم را در شمال تهران انجام دادم، آیا برای کد اقتصادیم هم باید از شمال تهران اقدام کنم؟ یا میتوانم از دیگر نقاط مثلا شعبه غربی اقدام کنم؟

    1. سلام و درود.

      حوزه مالیاتی شرکت بر اساس آدرس شرکت انتخاب میشود و اگر آدرس شرکت شما در حوزه مالیاتی شمال تهران باشد میبایست فقط از همان شعبه اقدام به دریافت کداقتصادی نمایید و نمیتونید از شعبه های دیگر برای تشکیل پرونده مالیاتی شرکتتون استفاده کنید.

  3. آیا برای ثبت شرکت در شمال تهران حتما باید محل کارمان در همان منطقه باشد؟

  4. آیا میتوان از دیگر شهر ها برای ثبت شرکت در شمال تهران اقدام کرد؟

    1. سلام و درود.

      برای تاسیس شرکت در هر موقعیت مکانی که مدنظر داشته باشید میبایست در همان منطقه،یک آدس به همراه کدپستی دقیق همان محل اعلام کنید و در نهایت از اداره ثبت شرکتهای شهر مورد نظر اوراق شرکت را دریافت کنید.

  5. من قصد ثبت شرکت در شمال تهران را دارم، اما هنوز قصد تاسیس دفتر را ندارم، آیا بدون دفتر و محل کار هم میتوان این کار را انجام داد؟

  6. سلام، ممنون از مطلب خوبتون، آیا میتوانم ابتدا برای ثبت شرکت در شمال تهران اقدام کنم و بعد آن را به غرب منتقل کنم؟

    1. سلام و درود.

      بله،امکان تغییر آدرس پس از ثبت شرکت وجود دارد که این تغییر آدرس میتونه از یک واحد مالیاتی به واحد مالیاتی دیگه باشه.در چنین مواقعی پس از تغییر آدرس،اعضای شرکت باید درخواست انتقال پرونده مالیاتی از واحد مالیاتی قدیم به جدید دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس