ثبت شرکت در شرق تهران

ثبت شرکت در شرق تهران

ثبت شرکت در شرق تهران : یکی از سوالات بسیار پرتکرار در رابطه با ثبت شرکت های تجاری، نحوه و رویه ثبت شرکت در تهران به خصوص شرق آن میباشد. در این مقاله به صورت کامل و جامع نحوه ثبت شرکت در شرق تهران را به شما آموزش خواهیم داد و همچنین با تمامی شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران و قواعد مخصوص به آن ها آشنا خواهید شد. اگر قصد ثبت شرکت در تهران به خصوصشرق آن را دارید به هیچ عنوان این مقاله را از دست ندهید.

خانوم عابد مشاور ثبت شرکت

شرایط ثبت شرکت در شرق تهران

طبق قانون تجارت شمار شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران 8 نوع میباشد که شما میتوانید با توجه به هدفی که از ثبت شرکت تجاری دارید، ثبت هر یک از این شرکت های تجاری را تقاضا کنید.

البته هر نوع ا شرکت های تجاری قواعد مخصوص به خود را دارند که شما برای ثبت آن ها باید به این قوانین پایبند باشید. در ادامه با انواع شرکت های تجاری در ایران آشنا خواهیم شد و قواعد آن ها را در حد نیاز بررسی خواهیم کرد.

شرایط ثبت شرکت در شرق تهران

  • شرکت سهامی عام

اولین گزینه ای که برای ثبت شرکت در شرق تهران میتوانید به سراغ آن بروید، شرکت سهامی عام میباشد. برای ثبت شرکت سهامی عام شما به حداقل 5 موسس نیاز دارید. به علاوه بخشی از سرمایه شرکت سهامی عام از طریق پذیره نویسی به دست می آید.

در شرکت سهامی عام آورده شرکا به قطعات سهام تقسیم میشود و طبق قانون هر یک از شرکا به اندازه مبلغ سهام خود در شرکت دارای مسئولیت میباشد.

  • شرکت سهامی خاص

مورد دیگری که برای ثبت شرکت در شرق تهران بسیار مناسب میباشد، شرکت سهامی خاص است. شرکت سهامی خاص از شرکت های تجاری محبوب در ایران میباشد که برای ثبت آن به حداقل 3 شریک و 2 بازرس نیاز میباشد.

طبق قانون شرکا و بازرسین شرکت سهامی خاص نباید رابطه خویشاوندی با یکدیگیر داشته باشند و همچنین در شرکت سهامی خاص تمامی سرمایه شرکت از طریق شرکا حاصل میشود و پذیره نویسی در این شرکت وجود ندارد.

در شرکت سهامی خاص درست به مانند شرکت سهامی عام، آورده شرکا به سهام تقسیم میشود و هر یک از شرکا به اندازه مبلغ سهام خود در شرکت دارای مسئولیت میباشد.

برای ثبت شرکت در شرق تهران به صورت سهامی خاص نیازی به پرداخت تمامی مبلغ سرمایه شرکا نمیباشد و شرکا ملزم به پرداخت تنها 35% از مبلغ سرمایه خود برای ثبت شرکت میباشند.

  • شرکت با مسئولیت محدود

نوبتی هم باشد، نوبت معرفی محبوب ترین شرکت تجاری در ایران است که انتخاب اول اکثر افراد برای ثبت شرکت در شرق تهران میباشد. شرکت با مسئولیت محدود یکی از انواع شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران است.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به حداقل 2 شریک نیاز میباشد که هر یک از شرکا به اندازه مبلغ سهم الشرکه خود در شرکت دارای مسئولیت میباشد.

فرایند ثبت شرکت با مسئولیت محدود نسبت به سایر شرکت های تجاری بسیار ساده تر است و به همین دلیل در ایران تقاضا برای ثبت این شرکت افزایش یافته است.

در نام گذاری شرکت با مسئولیت محدود باید عبارت با مسئولیت محدود در ابتدا و یا انتهای نام شرکت و همچنین اسناد آن ذکر شود، زیرا در غیر این صورت شرکای شرکت دارای مسئولیت تضامنی خواهند بود.

همچنین برای ثبت شرکت در شرق تهران، نام شریک با مسئولیت محدود نباید در نام شرکت عنوان شود زیرا در این صورت مسئولیت او در قبال تعهدات شرکت، تضامنی خواهد بود.

  • شرکت تضامنی و نسبی

شرکت تضامنی و نسبی دو نوع دیگر از شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران میباشند که شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند. در هر دو این شرکت ها شرکا دارای مسئولیت تضامنی میباشند.

در شرکت تضامنی شرکا در قبال تمامی عهود و تعهدات شرکت دارای مسئولیت تضامنی هستند، اما در شرکت نسبی شرکا به نسبت سهم الشرکه خود در شرکت دارای مسئولیت تضامنی هستند.

لازم به ذکر است که طبق قانون هر یک شرکت های تجاری که به صورت رسمی به ثبت نرسیده باشند در حکم شرکت تضامنی خواهند بود و شرکای آن دارای مسئولیت تضامنی خواهند بود.

  • شرکت مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی

برای ثبت شرکت در شرق تهران شاید شرکت مختلط سهامی یا شرکت مختلط غیر سهامی گزینه مناسبی برای شما باشد. شرکت مختلط سهامی از ترکیب دو شرکت سهامی خاص و شرکت تضامنی میباشد و شرکت مختلط غیر سهامی از ترکیب شرکت با مسئولیت محدود و شرکت تضامنی است.

  • شرکت تعاونی

شرکت تعاونی یکی از انواع شرکت های تجاری میباشد که به منظور بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی اعضا از طریق همکاری تشکیل میشود.

برای ثبت شرکت تعاونی به حداقل 7 شریک نیاز میباشد که شرکا باید حداقل 51 درصد از مبلغ سهام شرکت را به صورت نقدی پرداخت کنند.

برای ثبت شرکت در شرق تهران شما میتوانید به سراغ ثبت هر یک از این شرکت ها بروید اما باید قواعد ثبت آن ها را رعایت کنید تا شرکت شما به صورت رسمی به ثبت برسد.

در خصوص اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع شرکت های تجاری و همچنین نحوه ثبت آن ها، شما میتوانید با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا مشاوران موسسه در این خصوص بیشتر شما را راهنمایی کنند.

پس ز اینکه با انواع شرکت های تجاری و همچنین قواعد مخصوص به هر یک از آن ها آشنا شدید، اکنون نوبت به بررسی مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت و همچنین نحوه ثبت آن میرسد که در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

مدارک ثبت شرکت در شرق تهران

همانگونه که ذکر شد شرکت های تجاری در ایران شامل 8 نوع میباشند که هر کدام از این شرکت ها مدارک مخصوص به خود را دارند اما در این قسمت به صورت کلی مدارکی که برای ثبت شرکت در شرق تهران نیاز میباشد را ذکر کرده ایم.

مدارک ثبت شرکت در شرق تهران

  • مدارک شناسایی شرکا
  • شرکت نامه
  • تقاضانامه ثبت شرکت
  • دریافت کد ثنا برای اعضای هیئت مدیره
  • آماده کردن اساسنامه شرکت
  • آدرس و کد پستی شرکت
  • مشخص کردن حق امضای شرکت
  • تعیین سمت و سهام اعضای شرکت
  • ارائه 5 مورد نام 3 سیلابی برای شرکت
  • ارائه مجوز های لازم
  • ارائه 2 نسخه صورت جلسه هیئت مدیره شرکت

به طور کلی برای ثبت شرکت در شرق تهران شما باید مدارک بالا را تهیه کنید اما واضح است که هر یک از شرکت های تجاری مدارک مورد نیاز مخصوص به خود را دارند.

برای مثال در شرکت سهامی خاص باید 35% از سرمایه شرکت برای ثبت آن پرداخت شود و فیش واریزی آن به همراه سایر مدارک به اداره ثبت شرکت ها ارائه شود.

نحوه ثبت شرکت در شرق تهران

پس از اینکه تصمیم گرفتید که کدام نوع شرکت تجاری برای کسب و کار شما مناسب است، در مرحله بعد باید مدارک مورد نیاز آن را تهیه کنید. همانطور که ذکر شد هر شرکت تجاری ممکن است مدارک مخصوص به خود را داشته باشد که بنابراین در این خصوص باید به طور ویژه مدارک و قواعد آن را شرکت دنبال کنید.

نحوه ثبت شرکت در شرق تهران

پس از تهیه مدارک، اکنون نوبت به شروع مراحل ثبت شرکت در شرق تهران میباشد. در مرحله اول شما باید وارد سامانه اداره ثبت شرکت ها بشوید و تقاضانامه ثبت شرکت خود را تکمیل کنید.

در مرحله بعد باید سایر مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید و اسامی که برای ثبت شرکت در شرق تهران در نظر گرفته اید را به ترتیب الویت وارد کنید و هزینه اولیه ثبت شرکت را بپردازید.

پس از این مرحله درخواست شما به صورت رسمی تکمیل شده و توسط کارشناسان ثبت شرکت تجاری در اداره ثبت شرکت ها بررسی میشود.

در صورتی که درخواست شما بررسی و تایید شود به شما اجازه پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی داده شده تا ثبت شرکت خود را آگهی کنید. همچنین در این مرحله باید مبلغ نهایی ثبت شرکت در شرق تهران را پرداخت کنید.

روند ثبت شرکت تجاری به همین ترتیبی است که گفته شد و شما میتوانید به همراه شرکای تان تصمیم به ثبت هر نوع شرکت تجاری بگیرید و در صورتی که به قوانین بازرگانی اشراف کامل داشته باشید، میتوانید شرکت خود را ثبت کنید.

بدون هیچ شکی دانستن و اشراف کامل به قوانین بازرگانی در حیطه و تخصص شما نمیباشد و همچنین شمایی که هیچ گونه تجربه ای در رابطه با چالش های حقوقی ندارید، نمیتوانید شرکت تان را به ثبت برسانید.

بهترین راه برای ثبت شرکت در شرق تهران، پیگیری از طریق موسسات ثبت شرکت تجاری میباشد تا از طریق متخصصان ثبت شرکت تجاری، بتوانید روند ثبت و تشکیل شرکت خود را آغاز کنید.

خانوم عابد مشاور ثبت شرکت

موسسه ثبت شرکت فرهنگ بزرگ ترین موسسه ثبت شرکت تجاری در ایران میباشد که آماده خدمت رسانی به شما جهت امور ثبت شرکت های تجاری، ثبت برند و … میباشد.

در این مقاله به صورت جامع با انواع شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران آشنا شدید و همچنین یک به یک قواعد ثبت شرکت در شرق تهران را بررسی کردیم. اکنون شما باید با توجه به شرایط و هدفی که دارید، شرکت تجاری مناسب را انتخاب و برای ثبت آن اقدام کنید. در صورت اطلاعات بیشتر در خصوص انواع شرکت های تجاری و همچنین مدارک مورد نیاز آن شما میتوانید با یک ثبت خوب فرهنگ است، تماس حاصل کنید.

5/5 - (7 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

10 پاسخ

  1. سلام، آیا محله تهران نو جزو شرق تهران است؟ و با ید از آنجا برای ثبت شرکت در شرق تهران اقدام کنم؟

    1. سلام و درود.

      بله منطقه تهران نو یکی ازمناطق قدیمی و با اصالت در شرق تهران است و باید پس از ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتهای تهران،از اداره مالیات شرق تهران اقدام به تشکیل پرونده های مالیاتی نمایید.

  2. من ساکن لندن در انگلستان هستم، آیا میتوانم بدون حضور در ایران، به صورت وکالتی کارهای ثبت شرکت در شرق تهران را انجام دهم؟

  3. آیا برای ثبت شرکت در شرق تهران حتما باید کد اقتصادی هم از شرق تهران بگیریم؟

    1. سلام و درود.

      بله،با توجه به آدرس شرکت که در کدام منطقه از تهران باشد،حوزه مالیاتی شما مشخص میشود و در صورتی که آدرس شرکت شما در محدوده مالیاتی شرق باشد برای اتمام پروسه ثبت شرکت و گواهی ارزش افزوده باید از این اداره اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی نمایید.

  4. سلام، آیا روند ثبت شرکت در شرق تهران با دیگر نقاط تهران متفاوت است؟

    1. سلام و درود.

      خیر،ثبت شرکت در تمامی نقاط تهران از جمله شرق تهران در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری تهران انجام میشه و تفاوتی در روند ثبت شرکت در مناطق مختلف تهران وجود نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس