ثبت شرکت در جنوب تهران

ثبت شرکت در جنوب تهران

ثبت شرکت در جنوب تهران : از سوالات بسیاری از کسانی که قصد ثبت شرکت تجاری دارند، در رابطه با شرایط و نحوه ثبت آن میباشد. در این مقاله از صفر تا صد و به صورت کاملا ساده شرایط ثبت شرکت در جنوب تهران را بررسی خواهیم کرد و هر آن اطلاعاتی که لازم میباشد را به شما خواهیم گفت. این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید زیرا میتواند زندگی شما را برای همیشه تغییر بدهد.

خانوم عابد مشاور ثبت شرکت

شرایط ثبت شرکت در جنوب تهران

در ایران شرکت های تجاری شامل 8 مورد میشوند که اشخاص میتوانند به توجه به شرایط خود اقدام به ثبت هر نوع از این شرکت های مطابق با قانون کنند.

قوانین شرکت های تجاری لازم الجرا میباشد به این شکل که در صورت عدم رعایت هر یک از قوانین مختص به هر نوع شرکت تجاری، میتواند عواقب کیفری و مدنی برای شما و شرکای تان داشته باشد. به همین دلیل لازم است تا در ابتدا با انواع شرکت های تجاری آشنا شویم و قواعد آن ها را در حد نیاز بررسی کنیم.

شرایط ثبت شرکت در جنوب تهران

  • شرکت سهامی عام

شرکت سهامی عام اولین شرکت تجاری برای ثبت شرکت در جنوب تهران میباشد که برای ثبت شرکت خود میتوانید به آن رجوع کنید. برای ثبت این شرکت به حداقل 5 موسس نیاز میباشد که به علاوه باید بخشی از سرمایه شرکت از طریق پذیره نویسی به عمل آید.

سرمایه شرکا در شرکت سهامی عام به قطعات سهام تقسیم میشود و هر یک از شرکا تنها به اندازه مبلغ سهام خود در شرکت دارای مسئولیت است مگر در موارد خاص که در قانون تصریح شده است.

  • شرکت سهامی خاص

گزینه محبوبی که برای ثبت شرکت در جنوب تهران میتواند بسیار مناسب باشد، شرکت سهامی خاص است که این شرکت برای ثبت و تشکیل به حداقل 3 موسس و 2 بازرس نیاز دارند. شرکت سهامی خاص یکی از پرتقاضا ترین شرکت های تجاری برای ثبت میباشد.

همانطور که عنوان شد برای ثبت شرکت سهامی خاص به 3 موسس و 2 شریک نیاز میباشد که طبق قانون شرکا و بازرسین شرکت نباید دارای خویشاوندی با یکدیگر باشند. به علاوه در شرکت سهامی خاص تمامی سرمایه شرکت از طریق موسسین شرکت به دست می آید.

درست به مانند شرکت سهامی عام، در سهامی خاص نیز آورده شرکا به سهام تقسیم میشود و شرکا تنها به اندازه مبلغ سهام خود در شرکت دارای مسئولیت هستند مگر در موارد خاصی که در قانون تصریح شده است.

مورد دیگر اینکه برای ثبت شرکت در جنوب تهران به صورت سهامی خاص نیازی نیست که تمامی مبلغ سرمایه شرکت پرداخت شود و شرکا تنها موظف به تامین 35 درصد از سرمایه شرکت برای ثبت آن میباشند.

  • شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود اولین انتخاب اکثر افراد برای ثبت شرکت در جنوب تهران میباشد به این دلیل که فرایند ثبت شرکت با مسئولیت محدود نسبت به سایر شرکت های تجاری بسیار ساده تر است و تنها به حداقل 2 نفر برای ثبت آن نیاز میباشد.

در شرکت با مسئولیت محدود به حداقل 2 نفر برای ثبت نیاز میباشد که در این شرکت مسئولیت شرکا به اندازه مبلغ سهم الشرکه آن ها در شرکت میباشد و به هیچ عنوان این مسئولیت فراتر نخواهد رفت.

فرایند بسیار ساده ثبت شرکت در جنوب تهران به صورت با مسئولیت محدود نسبت به سایر شرکت های تجاری باعث شده است تا تقاضا برای ثبت این نوع شرکت نسبت به سایر شرکت های تجاری افزایش بیشتری داشته باشد.

در مبحث نام گذاری شرکت با مسئولیت محدود باید عبارت با مسئولیت محدود در ابتدا و یا انتهای نام شرکت و همچنین تمامی اسناد مرتبط به آن ثبت شود، که در غیر این صورت تمامی شرکا دارای مسئولیت تضامنی در قبال دیون و تعهدات شرکت خواهند بود.

به علاوه نباید نام هیچ یک از شرکای با مسئولیت محدود در نام و یا هیچ یک از اسناد شرکت در ذیل نام شرکت ذکر شود زیرا در این صورت مسئولیت او دیگر محدود نخواهد بود و مسئولیت تضامنی خواهد داشت.

  • شرکت تضامنی و نسبی

2 نوع دیگر از شرکت های تجاری که برای ثبت شرکت در جنوب تهران در دسترس میباشد، شرکت تضامنی و نسبی میباشند که شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند و شرکا در این شرکت ها دارای مسئولیت تضامنی میباشند.

تنها تفاوت در این است که در شرکت تضامنی شرکا در برابر تمامی عهود و دیون شرکت دارای مسئولیت میباشند اما در شرکت نسبی شرکا به نسبت سهم خود در شرکت دارای مسئولیت هستند.

همچنین طبق قانون اگر هر یک از شرکت های تجاری به صورت رسمی به ثبت نرسد از منظر قانون  آن شرکت در حکم شرکت تضامنی خواهد بود.

  • شرکت مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی

شرکت های مختلط یکی از مواردی هستند که برای ثبت شرکت در جنوب تهران میتوانید به سراغ آن ها بروید. شرکت مختلط سهامی از ترکیب دو شرکت سهامی خاص و شرکت تضامنی میباشد و شرکت مختلط غیر سهامی از ترکیب دو شرکت با مسئولیت محدود و شرکت تضامنی است.

  • شرکت تعاونی

شرکت تعاونی از شرکت های تجاری میباشد که میتوانید به ثبت برسانید. این شرکت به منظور بهبود وضعیت اقتضادی و اجتماعی شرکای آن از طریق همکاری با یکدیگر تشکیل میشود.

برای ثبت شرکت تعاونی به حداقل 7 شریک نیاز است که شرکای آن باید حداقل 51 درصد از سهام شرکت تعاونی را به صورت نقدی پرداخت کنند.

برای ثبت شرکت در جنوب تهران شما میتوانید با توجه به شرایط هر یک از این شرکت ها و همچنین هدفی که از ثبت شرکت تجاری دارید، به سراغ ثبت و تشکیل هر یک از این شرکت ها بروید تا یک ثبت خوب فرهنگ است را تجربه کنید.

شما میتوانید در خصوص اینکه شرکت های تجاری چه قواعد و شرایط به خصوص دیگری دارند، همین حالا با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا با دریافت مشاوره در خصوص شرکت تجاری که برای شما مناسب است، آشنا شوید.

اکنون که با انواع شرکت های تجاری و شرایط ثبت هر شرک از آن ها در حد مورد نیاز آشنا شدید، اکنون نوبت به بررسی مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت و همچنین نحوه ثبت آن است که در ادامه به این موارد میپردازیم.

مدارک ثبت شرکت در جنوب تهران

برای ثبت شرکت در جنوب تهران به این مدارک نیاز دارید، هرچند که هر یک از شرکت های تجاری ممکن است مدارک مخصوص به خود را نیز داشته باشند.

  • مدارک شناسایی شرکا
  • شرکت نامه
  • تقاضانامه ثبت شرکت
  • دریافت کد ثنا برای اعضای هیئت مدیره
  • آماده کردن اساسنامه شرکت
  • آدرس و کد پستی شرکت
  • مشخص کردن حق امضای شرکت
  • تعیین سمت و سهام اعضای شرکت
  • ارائه 5 مورد نام 3 سیلابی برای شرکت
  • ارائه مجوز های لازم
  • ارائه 2 نسخه صورت جلسه هیئت مدیره شرکت

مدارک ثبت شرکت در جنوب تهران

برای ثبت شرکت در جنوب تهران مدارک بالا الزامی میباشد که همانگونه که گفته شد ممکن است هر شرکت تجاری مدارک مخصوص به خود را برای ثبت نیاز داشته باشد که برای مثال در شرکت سهامی خاص باید فیش واریزی 35 درصد سهام شرکت به همراه سایر مدارک به اداره ثبت شرکت ها ارائه شود.

نحوه ثبت شرکت در جنوب تهران

بعد از انتخاب اینکه کدام شرکت تجاری برای شما مناسب است، اکنون باید ابتدا مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. مدارک مورد نیاز هر شرکت تجاری ممکن است در مواردی با سایر شرکت ها تفاوت داشته باشد که در این خصوص الزامی است تا قواعد ویژه همان شرکت را دنبال کنید.

پس از تهیه مدارک برای ثبت شرکت در جنوب تهران شما باید وارد سامانه اداره ثبت شرکت ها شوید و تقاضانامه ثبت شرکت را تکمیل و در مرحله بعد مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگذاری کنید. همچنین باید اسامی که برای شرکت خود در نظر گرفته اید را به ترتیب الویت وارد کرده و هزینه اولیه ثبت شرکت را پرداخت کنید.

پس از طی کردن مراحل، درخواست شما توسط کارشناسان ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها بررسی میشود و در صورت تایید به شما اجازه انتشار آگهی در روزنامه کثیرالانتشار خواهد داده شد. همچنین در این مرحله باید مبلغ نهایی ثبت شرکت خود را نیز پرداخت کنید.

روند ثبت شرکت در جنوب تهران همانطور که گفته شد نیازمند به دانش و تبحر بسیار زیادی در قوانین بازرگانی میباشد که شما میتوانید با موسسات رسمی ثبت شرکت تجاری ارتباط برقرار کرده و از طریق کارشناسان رسمی نسبت به ثبت شرکت خود اقدام کنید.

برای اینکه شرکت تجاری تان در سریع ترین زمان ممکن به ثبت برسد باید به قوانین تجاری و همچنین روند ثبت شرکت اشراف کامل داشته باشید که طبیعتا این موارد در حوزه تخصص شما نمیباشد. بنابراین بهترین راه برای ثبت شرکت در جنوب تهران تماس با بزرگ ترین موسسه ثبت شرکت تجاری در ایران میباشد.

خانوم عابد مشاور ثبت شرکت

در این مقاله به صورت اختصاصی با انواع شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران آشنا شدید و همچنین مدارک مورد نیاز و نحوه ثبت شرکت تجاری را بررسی کردیم تا شما بتوانید با جمع شرایط بهترین گزینه را برای ثبت شرکت در جنوب تهران انتخاب کنید. در خصوص اطلاعات بیشتر شما میتوانید با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید. موسسه ثبت شرکت فرهنگ بزرگ ترین موسسه ثبت شرکت تجاری در ایران میباشد که آماده خدمت رسانی به شما جهت امور ثبت شرکت های تجاری، ثبت برند و … میباشد.

 

 

5/5 - (4 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

10 پاسخ

  1. سلام ممنون از مطلب بسیار پر باری که منتشر کردید

  2. آیا بعد از اینکه در جنوب تهران شرکتم را تاسیس کردم میتوانم آن را به دیگر مناطق منتقل کنم؟

    1. سلام و درود.

      بله میتونید با تنظیم صورتجلسه مورد نظر اقدام به تغییر آدرس به هر محل دیگری نمایید.در صورتی که پس از تغییر آدرس جدید واحد مالیاتی شما تغییر کرد،میتونید یا ارائه روزنامه تغییر آدرس اقدام به انتقال پرونده مالیاتی به حوزه جدید نمایید.

  3. سلام، آیا روند تاسیس شرکت در جنوب تهران متفاوت با دیگر نقاط تهران است؟

  4. سلام، ممنون از مطلب بسیار خوبتون
    یک سوال داشتم، من در جنوب تهران ساکن هستم ولی قصد دارم تا شرکتم در محله صادقیه باشد، آیا امکانش وجود دارد تا برای ثبت شرکت در جنوب تهران اقدام کنم؟

    1. سلام و درود.

      اگر تصمیم دارید که آدرس شرکت در منطقه صادقیه باشد باید حتماٌ یک آدرس به همراه کدپستی در همان منطقه به اداره ثبت شرکتها اعلام کنید.بطور کل محل شرکت شما در آگهی تاسیس و روزنامه رسمی آورده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس