ثبت شرکت در اراک

ثبت شرکت در اراک

ثبت شرکت در اراک (بروزرسانی اسفند 1402):اراک یکی از بزرگترین شهرهای ایران میباشد که در سال‎های گذشته پتانسیل بسیار بالایی از خود نشان داده است و افراد زیادی را برای ایجاد یک کسب و کار به خود جذب کرده است. گر شما هم به مانند دیگران به دنبال ایجاد یک کسب و کار مطمئن در اراک میباشید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه انجام آن آشنا شوید.

اراک یکی از کلان شهرهای ایران و مرکز استان مرکزی میباشد که به دلیل موقعیت جغرافیایی و پتانسیل بسیار بالایی که دارد، افراد بسیار زیادی را برای ایجاد یک کسب و کار به خود جذب میکند.

فرقی نمیکند که شما قصد ایجاد و راه اندازی کسب و کار در کجا را دارید، در هر صورت در همه زمان و در همه مکان‎ها ثبت شرکت تجاری تجاری بهترین راه‌ حل ممکن است.

شما با ثبت شرکت در اراک میتوانید صاحب یک کسب و کار قدرتمند در شهر اراک شوید و به تمامی اهداف مالی‎تان دست پیدا کنید زیرا یک ثبت خوب فرهنگ است.

به دلیل اینکه آگاهی عمومی نسبت به انواع شرکت‎های تجاری در اراک کم میباشد، شما میتوانید از این فرصت استفاده کنید تا با ثبت شرکت تجاری، در اراک پیشگام شوید.

برای ثبت شرکت تجاری فرقی نمیکند که از کجای ایران باشید و تنها چیزی که اهمیت دارد، دسترسی شما به تلفن همراه میباشد زیرا اگر با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید در کمترین زمان ممکن شرکت تجاری شما به ثبت میرسد.

در زندگی امروزی هیچ چیزی به جز پول نمیتواند انسان را ارضا کند. مطمئن باشید که شما درآمد مالی دلخواه‎تان خواهید رسید البته اگر از راه درست آن اقدام کنید.

با ثبت شرکت در اراک شما میتوانید از دیگر همشهری‎های خودتان پیشی بگیرید و با راه اندازی یک کسب و کار جدید آینده خود و خانواده‌ تان را تضمین کنید.

همه این خواسته‌ها برآورده میشود به شرطی که شما از راه درست و صحیح برای ثبت شرکت در اراک اقدام کنید. همین حالا با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا با شرایط ثبت شرکت و نحوه آن آشنا شوید.

ماهرترین کارشناسان در زمینه ثبت شرکت تجاری در موسسه ثبت شرکت فرهنگ به شما کمک میکنند تا شرکت تجاری‎تان را در سریعترین زمان ممکن و بدون هیچ مشکلی به ثبت برسانید.

اگر شما هم برای ثبت شرکت در اراک قصد جدی دارید پس باید با انواع شرکت‎های قابل ثبت در ایران آشنا شوید تا با توجه به نیاز و کسب و کاری که دارید، شرکت تجاری‎تان را انتخاب کنید.

در ایران شرکت‌های ‎تجاری قابل ثبت به 8 مورد تقسیم میشوند که هر کدام از آن‎ها شرایط و قوانین مخصوص به خود را دارد و باید برای ثبت هر نوع از شرکت تجاری در حدود قوانین آن عمل کنید.

اگر نمیدانید که کدام شرکت تجاری برای کسب و کار شما مناسب میباشد، همین حالا با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا کارشناسان موسسه شما را راهنمایی کنند.

در این مقاله صرفا انواع شرکت‎های تجاری، مدارک مورد نیاز و مراحل ثبت شرکت را بررسی میکنیم و در پایان شما باید با توجه به شرایط و نیازتان شرکت تجاری مناسب خود را به ثبت برسانید

خانم یعقوبی مشاور ثبت شرکت در اراک

انواع شرکت‌های قابل ثبت در اراک

طبق قانون در ایران شما میتوانید 8 نوع شرکت تجاری را به ثبت برسانید که البته چندین مورد از این شرکت‏ها در ایران بسیار محبوب میباشند که در ادامه بیشتر با آن‎ها آشنا میشوید.
معمولا کسانی که قصد ثبت شرکت در اراک را دارند به دنبال این هستند تا در کمترین زمان ممکن شرکت تجاری خود را ثبت کنند و به درآمد برسند.

در ایران دو نمونه از شرکت‎های تجاری نسبت به باقی شرکت‌ها از درجه اهمیت بسیار بالاتری برخورددار میباشند زیرا تقاضا برای ثبت این دو شرکت نسبت به سایر شرکت‎های تجاری بسیار بیشتر میباشد.

اگر شما قصد ثبت شرکت تجاری دارید باید در اولین گام با انواع شرکت‎های تجاری قابل ثبت در ایران آشنا شوید تا با توجه به نیاز کسب و کارتان شرکت تجاری مناسب را پیدا کنید.
در ادامه با انواع شرکت‎های تجاری قابل ثبت در ایران به اختصار آشنا میشویم تا با دید باز برای ثبت شرکت در اراک اقدام کنید.

انواع شرکت‌های قابل ثبت در اراک

ثبت شرکت در اراک سهامی عام

ثبت شرکت سهامی عام یکی از شرکت‎های قابل ثبت در ایران میباشد. در شرکت سهامی عام سرمایه شرکا به قطعات سهام تقسیم میشود و بخش دیگری از سرمایه شرکت از طریق پذیره نویسی در اختیار اشخاص ثالث قرار میگیرد. مسئولیت شرکا در این شرکت محدود به مبلغ اسمی سهام میباشد.

ثبت شرکت در اراک سهامی عام

ثبت شرکت در اراک سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص برادر دو قلو شرکت سهامی عام میباشد، از آن برادرهایی که نسبت به برادر دیگر بسیار محبوب‎تر است. در شرکت سهامی خاص سرمایه شرکت به قطعات سهام تقسیم میشود و تمامی سرمایه شرکت از طریق همین راه تامین میشود. مسئولیت شرکا در سهامی خاص محدود به مبلغ اسمی سهام آن‏ها در شرکت میباشد. برای ثبت شرکت در اراک، شرکت سهامی خاص بسیار استفاده میشود و محبوب است.

ثبت شرکت در اراک سهامی خاص

ثبت شرکت در اراک با مسئولیت محدود

فرایند ثبت شرکت با مسئولیت محدود نسبت به سایر شرکت‎های تجاری بسیار ساده‎تر میباشد و شما میتوانید به راحتی و تنها دو شریک شرکت با مسئولیت محدود را به ثبت برسانید. مسئولیت شرکت در شرکت با مسئولیت محدود به اندازه سرمایه آن‏ها در شرکت است.

ثبت شرکت در اراک با مسئولیت محدود

ثبت شرکت در اراک تضامنی

در ثبت شرکت تضامنی شرکا در مقابل تمامی بدهی ها و قروض شرکت مسئول میباشند به همین دلیل برای ثبت شرکت در اراک اگر قصد شما ثبت شرکت تضامنی است باید حواستان را بسیار جمع کنید.

ثبت شرکت در اراک تضامنی

ثبت شرکت نسبی در اراک

فرایند ثبت شرکت نسبی بسیار شبیه به شرکت تضامنی میباشد اما با این تفاوت که در شرکت نسبی مسئولیت شرکا نسبت به میزان سرمایه آن‎ها در شرکت تعیین میشود.

ثبت شرکت نسبی در اراک

ثبت شرکت در اراک مختلط سهامی

ثبت شرکت مختلط سهامی از شرکت‎های ترکیبی قابل ثبت در ایران که از ترکیب شرکت سهامی خاص و شرکت تضامنی میباشد.

ثبت شرکت در اراک مختلط سهامی

ثبت شرکت در اراک مختلط غیر سهامی

ثبت شرکت مختلط غیر سهامی از شرکت‎های ترکیبی قابل ثبت در ایران که از ترکیب شرکت با مسئولیت محدود و شرکت تضامنی میباشد.

ثبت شرکت در اراک مختلط غیر سهامی

ثبت شرکت در اراک تعاونی

ثبت شرکت تعاونی یکی از انواع شرکت‎های تجاری قابل ثبت در ایران میباشد که در آن افراد هم صنف برای رسیدن به منافع گروهی خود آن را تشکیل میدهند.

برای ثبت شرکت در اراک باید در ابتدا با انواع شرکت‎های تجاری قابل ثبت در ایران آشنا شوید و اطلاعات کاملی از شرایط هر یک از آن‎ها داشته باشید.

اگر میخواهید که یک شرکت تجاری داشته باشید و هنوز نمیدانید که کدام شرکت تجاری برای کسب و کار شما مناسب میباشد، پس همین حالا با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا با دریافت مشاوره شرکت تجاری مناسب کسب و کارتان را پیدا کنید.

ثبت شرکت در اراک تعاونی

نام گذاری ثبت شرکت در اراک

یکی دیگر از مواردی که برای ثبت شرکت در اراک باید به آن بسیار توجه کنید، انتخاب اسم شرکت است زیرا نام هر کدام از شرکت‎های تجاری قواعد مخصوص به خود را دارد که باید آن را بدانید.

به صورت خلاصه نام شرکت تجاری باید چند سیلابی و با حوزه کاری شما مرتبط باشد. به علاوه نباید به هیچ عنوان از اسامی عمومی و ممنوعه برای نام شرکت استفاده کنید.

نام شرکت شما نیز نباید هیچ شباهتی با شرکت‎های تجاری از قبل ثبت شده نیز داشته باشد به همین منظور شما قبل از ثبت شرکت در اراک میتوانید از طریق سامانه استعلام نام شرکت نام انتخابی خود را استعلام کنید.

هر نوع از شرکت‎های تجاری برای نامگذاری قواعد مخصوص به خود را دارند که در ادامه قواعد نامگذاری شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص را بررسی میکنیم.

نام گذاری ثبت شرکت در اراک

نام گذاری ثبت شرکت در اراک با مسئولیت محدود

در شرکت با مسئولیت محدود باید حتما عبارت با مسئولیت محدود در ابتدا یا انتهای نام شرکت ذکر شود، به علاوه اسم هیچ یک از شرکای با مسئولیت محدود نباید در نام شرکت ذکر شود، در غیر این صورت شریک مذکور دارای مسئولیت تضامنی خواهد بود.

نام گذاری ثبت شرکت در اراک با مسئولیت محدود

نام گذاری ثبت شرکت در اراک سهامی خاص

در شرکت سهامی خاص باید عبارت سهامی خاص در ابتدا و یا انتهای شرکت ذکر شود.

نام گذاری ثبت شرکت در اراک سهامی خاص

مدارک ثبت شرکت در اراک

  • مدارک شناسایی شرکا
  • شرکت نامه
  • تقاضا نامه شرکت
  • کد ثنا
  • اساسنامه شرکت
  • آدرس و کد پستی محل شرکت
  • تعیین حق امضا شرکت
  • تعیین سهام و سمت هر یک از شرکا
  • آماده سازی 5 ورد اسم 3 سیلابی به ترتیب الویت
  • ارائه مجوز در صورت نیاز
  • تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی و مجمع موسسین
  • وکالت نامه وکیل در صورتی که فرایند ثبت شرکت توسط وکیل انجام شود
  • ارائه فیش بانکی واریز سرمایه قانونی شرکت

مدارک ثبت شرکت در اراک

مراحل ثبت شرکت در اراک

برای ثبت شرکت در اراک باید با توجه نوع شرکتی که قصد ثبت آن را دارید مراحل مختلفی را طی کنید اما به صورت خلاصه فرایند ثبت شرکت چنین مراحلی دارد.

  • تکمیل فرم تقاضا شرکت
  • تایید نام شرکت
  • دریافت مجوز در صورت نیاز
  • ارائه مدارک مورد نیاز
  • بررسی مدارک
  • پرداخت هزینه ثبت شرکت
  • تحویل مدارک ثبتی شرکت به متقاضی

مراحل ثبت شرکت در اراک

جمع بندی

به صورت خلاصه شما برای ثبت شرکت در اراک باید چنین فرایندی را طی کنید اما سوال اصلی اینجاست که آیا مهارت و تجربه ثبت شرکت تجاری را دارید؟ با ثبت شرکت تجاری شما به تمامی آرزوهای کوچک و بزرگ‎تان در اراک میرسید البته به شرطی که همین حالا با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید و فرایند ثبت شرکت خود را آغاز کنید.

خانم یعقوبی مشاور ثبت شرکت در اراک

5/5 - (7 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

12 پاسخ

  1. سلام، آیا میتوانم برای ثبت شرکت در اراک اقدام کنم اما دفترم در شیراز باشد؟

    1. سلام و درود.

      برای اینکه شما بتونید اقدام به ثبت شرکت در هر شهر یا استانی نمایید میبایست در همان مکان یک آدرس و کد پستی به عنوان محل فعالیت شرکت اعلام نمایید.

  2. آیا برای ثبت شرکت در اراک حتما باید در این شهر سکونت داشته باشیم؟ میتوانیم آدرس اقوام را به عنوان محل فعالیت رد کنیم؟

    1. سلام و درود.

      برای ثبت شرکت در هر استانی باید در شهر مورد نظر یک آدرس و کدپستی اعلام کنید بعنوان محل فعالیت شرکت و اینکه ضرورتی به این موضوع نیست که شخص متقاضی حتماٌ ساکن همون شهر باشه.

  3. سلام من عضو هیئت مدیره یک شرکت هستم آیا میتوانم یک شرکت دیگر در اراک هم ثبت کنم؟

    1. سلام و درود.

      بله شما میتونید در چندین شرکت عضو هیئت مدیره باشید و محدودیتی در این موضوع وجود ندارد و تنها موضوعی که هست اینکه اگر شما در یک شرکت مدیر عامل باشید نمیتوانید در شرکت دیگه سمت مدیرعاملی بگیرید.

  4. من در اطراف شهر اراک سکونت دارم، آیا باید برای ثبت شرکت به اراک مراجعه کنم یا در همان روستایی که قصد تاسیس شرکتم را دارم میتوانم انجم دهم؟

    1. سلام و درود.

      با توجه به آدرس و کدپستی دقیق محل قانونی شرکت باید به اداره ثبت شرکتهای مورد نظر مراجعه نمایید و با این توضیح شما که فرمودید ساکن روستای اطراف اراک هستید،میبایست روند ثبت شرکت را از اداره ثبت شرکتهای شهر اراک پیگیری نمایید.

  5. آیا شرایط ثبت شرکت در اراک با دیگر استانها تفاوت دارد؟ چون شنیده ام شهرستانها نسبت به پایتخت سختگیری بیشتری در این امر دارند

    1. سلام و درود.

      خیر،شرایط ثبت شرکت در اراک با دیگر استانها یا اگر مدنظرتون صرفا پایتخت هست متفاوت نیست و قوانین جاری در اداره ثبت شرکتها برای تمامی استانها برابر است که برای ثبت شرکت در هر استان از جمله اراک،اعلام یک آدرس و کدپستی نیاز است.برای دریافت اطلاعات بیشتر و انجام امور ثبت شرکت در اراک توسط مجموعه ثبت فرهنگ میتونید با مشاوران و کارشناسان مجموعه ثبت فرهنگ در تماس باشید.

  6. با سلام، آیا برای تاسیس شرکت در اراک، حتما میبایست شرکت در این استان باشد؟

    1. سلام ودرود.

      بله برای ثبت شرکت در هر شهر و استان میبایست آدرس ثبتی شرکت دقیقا در همان شهر اعلام شده باشد و کد پستی دقیق آدرس مورد نیاز است که ثبت شرکت در اراک نیز از این قائده مستثنی نیست به این معنی که برای ثبت شرکت در اراک نیاز به اعلام یک آدرس و کد پستی در شهر اراک میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *