ثبت شرکت خدماتی

ثبت شرکت خدماتی

ثبت شرکت خدماتی: شرکت‌های خدماتی، همان‌طور که از نام آن‌ها نیز مشخص‌شده است به نوعی از شرکت‌ها گفته می‌شود که خدماتی متنوع را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. از جمله این فعالیت‌ها و خدمات، می‌توان به خدمات کشاورزی اشاره کرد و یا خدماتی از قبیل پیش خدمتی را نام برد. تعمیر و نگهداری و هم‌چنین چاپ و تکثیر و … نیز از دیگر فعالیت‌های این شرکت‌ها به شمار می‌رود.

بسیاری از افراد به‌ دنبال تاسیس و ثبت شرکت خدماتی هستند. اما به‌طور کامل نمی‌دانند که شرکت خدماتی چیست و چه موضوعاتی دارد.

بیشتر مردم گمان می‌کنند که شرکت‌های خدماتی، تنها نوعی از شرکت‌هایی هستند که به کار نظافت منازل و اداره‌جات، پارک‌ها و… اشتغال دارند. این درحالی ا‌ست که شرکت خدماتی، موضوعات و فعالیت‌های بسیار زیادی دارد و علاوه ‌بر شرکت‌هایی که خدماتی را در حوزه نظافت و پرستاری انجام می‌دهند، خدمات متنوع دیگری را نیز ارائه می‌کند.

خانم ولی زاده مشاور ثبت شرکت خدماتی

موضوع فعالیت ثبت شرکت خدماتی

برای این‌که بهتر بدانید شرکت خدماتی چیست و یا این شرکت‌ها چه خدماتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند لازم است بدانید که نوع کار این شرکت‌ها، بستگی به موضوع یک شرکت خدماتی دارد. همان‌طور که می‌دانید موضوع یک شرکت خدماتی، در حقیقت همان محدوده‌ای است که شرکت مورد نظر در آن زمینه خدماتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

از جمله شرکت‌های خدماتی می‌توان به شرکت‌هایی اشاره کرد مانند ثبت شرکت حمل و نقل و جابجایی، خدماتی را ارائه می‌دهند. خدمات آشپزی خانگی و یا رستورانی، تعمیرات و تاسیسات ساختمانی، خدمات مربوط به فضای سبز و طراحی آن، تعمیر خودرو و لوازم خانگی و… همه از موضوعات و حیطه فعالیت یک شرکت خدماتی به شمار می‌روند.

لازم است بدانید که در هنگام ثبت یک شرکت خدماتی، سرمایه‌گذاری زیادی لازم نیست. بنابراین افرادی که سرمایه‌ی کمی هم دارند می‌توانند این نوع از شرکت‌ها را ثبت و تأسیس نمایند. از طرف دیگر لازم است این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برای ثبت شرکت خدماتی، نیاز به تحصیلات عالی دانشگاهی هم ندارید.

ثبت شرکت خدماتی، شرایط خاصی ندارد و به ‌عنوان یکی از کسب و کارهای زود بازده به شمار می‌رود. این نوع از شرکت‌ها با هدف اصلی ارائه خدمات، ایجاد می‌شوند.

موضوع فعالیت ثبت شرکت خدماتی

مراحل ثبت شرکت خدماتی

برای انجام این کار لازم است در ابتدا صورت ‌جلسه مؤسسین شرکت، تنظیم شود و به امضاء شرکاء برسد و سپس فرم درخواست ثبت شرکت تجاری، تکمیل گردد. این فرم نیز باید به امضای شرکا برسد.

پس ‌از انجام این کار لازم است اساسنامه‌ای را برای شرکت خدماتی خود تنظیم نمایید و سپس آن را به امضای شرکا برسانید. سپس باید نامی را برای شرکت خدماتی خود در نظر بگیرید.

برای انتخاب اسم شرکت برای شرکت خدماتی خود، بهتر است چند نکته را در نظر داشته باشید. برای نمونه بهتر است چند نام را برای ثبت، پیشنهاد دهید. این نام‌ها باید به همراه مدارک دیگر، به اداره ثبت تحویل داده شوند. نام‌های پیشنهاد شده، نباید با فرهنگ انقلاب اسلامی مغایرت داشته باشند و هم‌چنین نباید سابقه ثبت داشته باشند. از پیشنهاد دادن اسامی و نام‌های خارجی برای ثبت شرکت خدماتی، پرهیز کنید. چرا که این امکان وجود دارد که نام پیشنهاد شده‌ی شما تایید نشود.

پس ‌از انجام این کار باید مدارک شما به ممیزی ارسال شود و پرونده شما مورد بررسی قرار گیرد. در صورت تایید، پرونده به حسابرسی انتقال پیدا می‌کند و لازم است هزینه آن را پرداخت کنید. سپس باید رسید بانکی را به حسابرسی و سپس ممیزی تحویل دهید. پس ‌از انجام این کار، پرونده شما توسط کارشناس تاسیس ثبت شرکت بررسی می‌شود.

پس ‌از تأیید مدارک، باید یک آگهی در روزنامه‌های رسمی و کثیرالانتشار منتشر کنید. سپس پرونده شما در دبیرخانه مهر می‌گردد و یک شماره به شرکت شما اختصاص داده می‌شود.

مراحل ثبت شرکت خدماتی

شرایط ثبت شرکت خدماتی

همان‌طور که گفته شد شرکت‌های خدماتی، دارای انواع مختلفی هستند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت خدماتی سهامی خاص و شرکت خدماتی با مسئولیت محدود اشاره کرد. هر یک از این شرکت‌ها، شرایط مخصوص به خود برای ثبت شدن را دارند.

برای نمونه و درصورتی‌که قصد داشته باشید یک شرکت خدماتی سهامی خاص را ثبت و تاسیس نمایید باید اعضای اصلی آن پنج نفر باشند که از میان این پنج نفر، سه نفر از افراد، عضو هیات مدیره باشند و دو نفر در سمت بازرس فعالیت کنند. مدت‌زمان ثبت این نوع از شرکت‌ها، در حدود ده روز است و به حداقل سرمایه صد هزار تومان نیاز دارد.

اما درصورتی‌ که قصد داشته باشید یک شرکت خدماتی با مسئولیت محدود ایجاد کنید باید دو نفر را به‌ عنوان شریک خود، معرفی کنید که دارای سن بالاتر از هجده سال باشند. برای ثبت شرکت خدماتی لازم است تعهد بدهید که هزینه سرمایه را به ‌طور کامل پرداخت می‌نمایید.

شرایط ثبت شرکت خدماتی

مدارک ثبت شرکت خدماتی

لازم به ذکر است که مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص خدماتی، با مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، دارای چندین تفاوت است. بنابراین برای ثبت یک شرکت خدماتی با مسئولیت محدود لازم است کپی کارت ملی و شناسنامه تمامی اعضای شرکت خود را که حداقل دو نفر هستند، ارائه دهید.

اقرارنامه به همراه امضاء اعضاء شرکت، تعیین نام شرکت، طراحی و یا انتخاب یک طرح برای ثبت برند و علامت تجاری نیز از دیگر مدارک لازم برای انجام این اقدام هستند. اعضای هیات مدیره و میزان سهم هر یک در شرکت مورد نظر نیز باید مشخص گردد. پس از انجام این اقدامات، می‌توانید در سایت ثبت شرکت‌ها ثبت‌نام کنید.

این در حالی است که برای ثبت کردن یک شرکت خدماتی سهامی خاص، لازم است مدارک شناسایی از قبیل کپی‌های کارت ملی و شناسنامه هر یک از اعضا را به سازمان ثبت ارائه دهید. سپس اقرار نامه شرکت را تنظیم نمایید و هر یک از اعضاء، آن را امضا کنند. سپس باید مجوزهای لازم را نیز دریافت کنید. سپس باید یک اساسنامه تنظیم نمایید که در آن آدرس و کد پستی به ‌طور دقیق ذکر شده ‌است.

گواهی عدم سوء پیشینه از دیگر مدارک لازم برای ثبت این نمونه‌ از شرکت‌های خدماتی به شمار می‌رود.

مدارک ثبت شرکت خدماتی

مراحل پس از ثبت شرکت خدماتی

در نظر داشته باشید زمانی که شرکت خدماتی به ثبت میرسد به این معنی نیست که میتوانید با ثبت شرکت اقدام به ارائه فاکتور رسمی و یا پرداخت بیمه اعضا شرکت نمایید، پس از ثبت شرکت خدماتی در اولین مرحله باید اقدام به دریافت کد اقتصادی حقوقی نمایید این موضوع به قدری برای شرکت اهمیت دارد که در صورتی که اقدامات لازم انجام نشود و دریافت کد اقتصادی در سازمان مالیاتی کشور تشکیل پرونده نشود، شرکت ثبت شده هیچگونه فعالیت رسمی نمیتواند داشته باشد و در عین حال بعد از مدتی این شرکت از طرف اداره مالیات قفل خواهد شد.

یکی دیگر از مواردی که میبایست پس از ثبت شرکت خدماتی رسیدگی و اجرا شود دریافت گواهی ارزش افزوده با توجه به نام کاربری و رمز عبور مالیاتی و تایین حوزه فعالیت شرکت میباشد و در نهایت ثبت نام گواهی ارزش افزوده در سامانه نهایی میشود و این گواهی توسط اشخاص ثابل استعلام میباشد.

در صورتی که شرکت خدماتی فعالیت خود را آغاز کند به این معنی که به صورت رسمی و با استخدام کارمند مشغول به کار شود، میتواند با مدارک شرکت و مدارک ملکی و … اقدام به دریافت کد کارگاهی و پرداخت بیمه برای افراد زیر مجموعه شرکت نماید.

مراحل پس از ثبت شرکت خدماتی

هزینه ثبت شرکت خدماتی

همان‌طور که گفته شد شرکت‌های خدماتی، دارای انواع مختلف و موضوعات متعدد هستند. بنابراین هزینه ثبت شرکت خدماتی، با توجه به این ‌که نوع شرکت خدماتی، چگونه است و موضوعات آن چیست، دارای تفاوت‌هایی است.

برای اطلاع از هزینه ثبت شرکت خود کافیست با موسسه ثبت فرهنگ در تماس باشید – ثبت خوب فرهنگ است – تا به شما هم قیمت و هم مشاوره لازم و کامل را دهند.

خانم ولی زاده مشاور ثبت شرکت خدماتی

5/5 - (5 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

10 پاسخ

  1. سلام، آیا می‌توان بعد از ثبت شرکت خدماتی یک برند نیز برای آن ثبت کرد؟

    1. سلام و درود.

      برای ثبت برند در هر زمینه فعالیت یا کالا ارائه مجوز فعالیت دارای اعتبار الزامی است و شما میتونید با ارائه مجوز مربوطه اقدام به ثبت برند برای شخص حقیقی یا شخص حقوقی نمایید.

  2. سلام . یک شرکت سهامی خاص (فنی و خدماتی) با سابقه ی ۲۰ سال دارم و اکنون فعال است . امور رستورانی در اساسنامه و اظهارنامه هست ولی تا کنون انجام ندادم . آیا برای ایجاد آشپزخانه در شهر یا روستا و تهیه غذا و فروش به کارفرما به پروانه ی کسب از اتحادیه اصناف یا مرجعی دیگر نیاز دارم ؟ .

    1. سلام و درود.

      بله در صورتی که بخواهید از طریق شرکت ثبت شده اقدام به تاسیس رستوران و … نمایید باید از اتحادیه مربوطه مجوز فعالیت به نام شرکت دریافت نمایید.

  3. سلام، آیا شما کارهای مربوط به ثبت شرکت خدماتی در شهرستان هم انجام میدهید؟ ارسال مدارک به چه شکل است؟

    1. سلام و درود.

      بله،مجموعه ثبت فرهنگ تمامی امور مربوط به ثبت شرکت خدماتی و یا هر موضوع دیگر را در شهرستانها انجام میدهد و برای ارسال مدارک مورد نیاز که شامل مدارک هویتی اعضا میباشد میتونید از طریق اپلیکیشن های موجود،عکس مدارک را ارسال نمایید.

  4. سلام، کدام نوع از شرکت های قابل ثبت برای ثبت شرکت خدماتی بهتر است؟

    1. سلام و درود.
      عموماً شرکتهایی که در قالب خدمات یا موضوع فعالیت خدماتی بخواهند تأسیس شوند از نوع شرکتهای با مسئولیت محدود یا شرکتهای سهامی خاص هستند که از این بین،شرکتهای با مسئولیت محدود آمار ثبتی بالاتری به نسبت شرکتهای سهامی خاص دارند.نکته دیگری که باید اطلاع داشته باشید این موضوع هست که اگر صرفاً فعالیت کاری شما در زمینه خدمات هست و هیچگونه فعالیت تجاری ای از طریق شرکت انجام نمیدید میتونید به جای ثبت شرکت،شخصیت حقوقی خودتون رو در قالب یک موسسه غیر تجاری به ثبت برسونید.
      برای اطلاعات و انجام ثبت شرکت خدماتی میتونید با مشاوران یا کارشناسان ثبت فرهنگ در تماس باشید.

  5. سلام، آیا بعد از ثبت شرکت خدماتی میتوان فاکتور رسمی صادر کرد؟

    1. سلام و درود.
      در صورتی که پس از ثبت شرکت،تشکیل پرونده مالیاتی برای شرکت خدماتی ثبت شده انجام شده باشد و ثبتنام گواهی ارزش افزوده انجام شده باشد میتوانید فاکتور رسمی صادر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *