اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت

اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت

اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت (بروزرسانی بهمن 1402) : فرقی نمیکند که چه مدارکی باشد، در هرصورت زمانی که ما یک سری از مدارک خود را گم میکنیم آنچنان خاطرمان آزرده میشود که خیال میکنیم انگار یک عضو مهم زندگی‎مان را از دست داده‎ایم. در این مقاله به چگونگی نحوه اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت میپردازیم.

ثبت شرکت تجاری یک فرایند بسیار پیچیده دارد که اگر شما اکنون در حال خواندن این مقاله هستید، پس قطعا تمامی این مراحل را گذرانده اید و از چالش‎های آن آگاه هستید.

زمانی که شما شرکت تجاری‎تان را ثبت میکنید و به کمک موسسه ثبت شرکت فرهنگ تمامی مراحل ثبتی را با موفقیت میگذارنید یک سری مدارک ثبت شرکتی در اختیار شما قرار میگیرد.
این مدارک به منزله و به بیان ثبت شرکت شما در اداره ثبت شرکت‎ها است و به این معنا است که شما مراحل ثبت شرکت خود را با موفقیت گذرانده‎اید.

حالا فکر کنید که در اثر یک اشتباه و یا بی احتیاطی مدارک ثبت شرکتی خود را گم کرده باشید. احتمالا در نگاه اول حس کرده اید شرکت خودتان را از دست داده اید!

شما برای ثبت شرکت خود مراحل و چالش‎های بسیار زیادی را گذراندید تا بتوانید در نهایت شرکت خود را ثبت کنید اما به هر دلیلی مدارک ثبت شرکت خود را دیگر در اختیار ندارید.

اگر شما جزو دسته افراد بالا هستید، لازم نیست که دیگر نگران باشید و خود و دیگران را بخاطر گم کردن مدارک سرزنش کنید. در این مقاله به شما نحوه اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت را خواهیم گفت.

زمانی که شما مدارک ثبت شرکت خود را گم میکنید، اولین سوالی که از خود و یا همکارانتان میپرسید این است که حالا باید چکار کنیم؟

اگر بخواهیم به شما یک راه حل واحد برای انجام تمامی مشکلات شرکتی در سریعترین زمان ممکن و راحتی هرچه تمام‎تر بگوییم، تماس با موسسه ثبت شرکت فرهنگ است.

فرقی نمیکند که در ابتدای مسیر ثبت شرکت خود میباشید و یا حتی مدارک ثبت شرکتی خود را گم کرده‎اید. در هرصورت باید کار را به افراد کار بلد در این حوزه بسپارید.

خوشبختانه در موسسه ثبت شرکت فرهنگ تمامی افراد متخصص در زمینه ثبت و امور شرکت‎های تجاری جمع شده اند تا به شما کمک کنند تا مشکلات خود را در زمینه امور شرکتی را در سریعترین زمان ممکن حل کنید.

پس اگر قصد اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت خود را دارید و نمیدانید که باید از کجا شروع کنید همین حالا با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا مشاورین موسسه در این مورد شما را راهنمایی کنند.

برای درخواست اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت باید از طریق اداره ثبت شرکت‎ها اقدام کرد و درخواست خود را به صورت کتبی به اداره ثبت شرکت‎ها تقدیم کرد.

در ادامه به بررسی مراحل و نحوه دریافت المثنی مدارک ثبت شرکت میپردازیم و گام به گام مراحل آن و چالش‎هایی که در این مسیر با آن مواجه میشوید را بررسی میکنیم.

یکی دیگر از مواردی که در این مقاله به آن میپردازیم پاسخ به سوال چگونگی یک ثبت خوب است. اگر میخواهید که بدانید یک ثبت خوب چگونه است همین حالا با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

با تماس با موسسه ثبت شرکت فرهنگ به شما ثابت میشود و میتوانید به راحتی اقدام به اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت خود کنید.

خانم ولیزاده مشاور اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت

کدام مدارک شرکت المثنی می‌شوند؟

در قانون ایران به صراحت بیان شده که برای هر نوع شرکت برای چه مدارکی تنها میتوان درخواست المثنی کرد، به همین دلیل شما فقط در حدود قانون میتوانید درخواست اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت را داشته باشید.

بنابراین مدارکی که میتوان برای آن‎ها تقاضای المثنی کرد بستگی به نوع شرکت دارد و شما فقط با توجه به نوع شرکت خود میتوانید برای یک سری از مدارک درخواست المثنی بدهید.

کدام مدارک شرکت المثنی می‌شوند؟

اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک شرکت تجاری است که در آن مسئولیت هر از شرکا محدود به میزان سرمایه آن‎ها در شرکت است. در شرکت با مسئولیت محدود برای اساسنامه، شرکت نامه، تقاضا نامه و صورت جلسه تاسیس کنندگان میتوان تقاضای اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت را کرد.

اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت با مسئولیت محدود

اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص یکی از شرکت‎های تجاری و از انواع شرکت‎های سهامی است که در آن سرمایه شرکا به سهام تقسیم شده و هر یک از آن‎ها در شرکت به اندازه مبلغ سهام خود مسئول است. در شرکت سهامی میتوان برای اساسنامه و صورت جلسه تاسیس‎کنندگان تقاضای اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت کرد.

اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت سهامی خاص

اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت تعاونی

در ثبت شرکت تعاونی میتوان برای اساسنامه، صورت جلسه تاسیس کنندگان و اعضای هیئت مدیره، شرکت نامه و تقاضا نامه درخواست المثنی کرد.

اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت تعاونی

اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت غیرتجاری

در شرکت‎های غیرتجاری و مدنی میتوان تقاضای اخذ المثنی اساسنامه، اظهارنامه و صورت جلسه تاسیس کنندگان را نمود.

در نتیجه با توجه به موارد بالا اگر شرکتی تقاضای اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت را از اداره ثبت شرکت‎ها داشت، فقط برای موارد فوق المثنی صادر میشود و برای مدارک و صورت جلسه های دیگر مربوط به شرکت به هیچ عنوان المثنی صادر نخواهد شد!

اگر شما به هر دلیلی مدارک ثبتی شرکت خود را دیگر در اختیار ندارید و میخواهید که در سریعترین زمان ممکن المثنی آن‎ها را داشته باشید، همین حالا با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا مشاورین مجموعه در این مورد شما را راهنمایی کنند.

ثبت یک شرکت تجاری و همچنین اداره امور مربوط به آن از سخت‎ترین و مشکل‎ترین کارها در دنیای تجارت است، به همین دلیل اگر قصد ثبت شرکت تجاری دارید و یا هم اکنون یک شرکت تجاری به نام خود دارید باید حسابی حواستان را جمع کنید!

در زمان ثبت شرکت و همچنین اداره امور آن، برای شما چالش‌ها و موانع بسیاری زیادی رخ میدهد که باید برای سر پا نگه داشتن شرکت خود، یک به یک آن‎ها را از پیش رو بردارید.

اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت، یکی از چالش‎هایی است که ممکن هر از گاهی شرکت‎ها با آن روبرو شود که در این زمان و با خواندن این مقاله شما باید این امتیاز را نسبت به سایر همکارانتان دارید که در مواجه با چنین مشکلی باید چکار کنید.

در موسسه ثبت شرکت فرهنگ به شما کمک میکنند تا در سریعترین زمان ممکن مدارک المثنی شرکت خود را از اداره ثبت شرکت‎ها دریافت کنید.

اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت غیرتجاری

مراحل اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت

بدیهی است که شما برای انجام هر فرایند نیاز به گذراندن یک سری مراحل و چالش‎ها دارید. در ادامه به بررسی مراحل اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت به صورت یک به یک میپردازیم.

در ابتدا شما برای اخذ المثنی مدارک شرکت خود باید وکیل شرکت شما به اداره ثبت شرکت‎ها مراجعه کند و پس از تکمیلل فرم تقاضای مربوطه، اقدامات دیگری که لازم است را انجام دهد.

فرم درخواست المثنی مدارک باید علاوه بر امضا و مهر وکیل شرکت، به امضا و مهر تمامی اعضاو سهامداران برسد تا پس از ارائه آن به اداره ثبت شرکت‎ها مورد بررسی قرار بگیرد.

مراحل اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت

اطلاع از تعداد سهام و ارزش آن

ممکن است در شرکت سهامی خاص، ارزش هر سهم یا تعداد افرادی که در شرکت سهام دارند گم شود و یا حتی مورد فراموشی قرار بگیرد.

برای اطلاع از ارزش هر سهم تعداد افراد سهامدار باید به صورت جلسات مراجعه کرد زیرا در صورت جلسات تمامی موارد مذکور از جمله تعداد سهام و ارزش سهام آن‎ها وجود دارد.

برای دریافت اطلاعات صورت جلسات به مانند اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت نیز باید به اداره ثبت شرکت‎ها مراجعه کرد.

اطلاع از تعداد سهام و ارزش آن

دریافت لیست سهامداران شرکت

ممکن است شرکت‎ها بر اثر دلایل مختلف، لیست سهامداران شرکت خود را نداشته باشند که در این فرض یکی از شرکای شرکت یا وکیل رسمی شرکت باید به شورای حل اختلاف مراجعه کند و یک نامه از شورا خطاب به اداره ثبت شرکت‎ها دریافت کند.

در مرحله آخر نامه را به اداره ثبت شرکت‎ها ببرد و لیست سهامداران شرکت خود را دریافت کند.

اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت در کنار موارد بالا نیاز به تجربه و دانش حقوقی دارند تا شما بتوانید در این مسیر هرچه سریعتر به هدف خود برسید.

بنابراین اگر هر یک از مشکلات بالا برای شرکت‎تان رخ داد، لطفا آن را جدی بگیرید و در اولین فرصت با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس حاص کنید تا مشاورین موسسه شما را در رابطه با آن موضوع راهنمایی کنند.

دریافت لیست سهامداران شرکت

قوانین اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت

براساس قانون مراجع ثبتی وظیفه دارند که تا تاییدیه های اختراع و  الگوهای صنعتی را جهت پیشگیری از خلاف‎های محتمل منتشر کنند.

همچنین اگر تاییدیه های اختراع یا طرح‎های صنعتی در دسترس نباشند، مالکین آن‎ها میتوانند با پرداخت هزینه مربوطه، درخواست اخذ المثنی را به شرکت مربوطه ارسال کنند.

برای درخواست اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت و مورد بالا باید نحوه مفقود شدن مدارک و همچنین امضای حداقل 3 نفر را به مدارک ارسالی پیوست کنند.

مطابق مراحل قانونی اخذ المثنی مدارک تاییدیه های اختراع و الگوهای صنعتی ابتدا یکبار در پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی کشور منتشر میشود و اگر تا 10 روز هیچ اعتراض و حقی نسبت به آن مشاهده نشود، برای صدور گواهی المثنی مدارک اقدام خواهد شد.

اگر شما و شرکت‎تان به مانند بسیاری از شرکت‎های دیگر با مشکل گم شدن یا در دسترس نبودن مدارک ثبتی شرکت مواجه شده است، شما همین حالا میتوانید اقدام به اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت خود کنید.

برای اینکار لازم است تنها با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا در سریعترین زمان ممکن و به راحتی هرچه تمام‎تر المثنی مدارک ثبتی شرکت خود را دریافت کنید.

خانم ولیزاده مشاور اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت

5/5 - (9 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

16 پاسخ

    1. سلام و درود.

      ممنون از زمانیکه برای مطالعه مقاله گذاشتید.

  1. آیا برای اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت حضور اعضای شرکت الزامی است؟

    1. سلام و درود.

      خیر شما میتونید از طریق معرفی وکیل،امور مربوط به دریافت المثنی مدارک شرکت را از اداره ثبت شرکتها پیگیری کنید و المثنی مدارک شرکت از طریق پست به آخرین آدرس ثبتی شرکت ارسال میشود.

  2. پدر من یک شرکت سهامی داشت و اکنون فوت شده است، برای انجام امور نیاز به مدارک شرکت داریم اما نمیتوانیم آنها را پیدا کنیم، میتوانیم در چنین شرایطی برای دریافت المثنی مدارک ثبتی شرکت اقدام کنیم؟

    1. سلام، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید
      02188472277

  3. برای المثنی مدارک ثبتی شرکت باید حضورا به اداره ثبت شرکت ها بروم یا اینترنتی هم میتوانم درخواستم را ثبت کنم؟

    1. سلام و درود.

      برای اخذ المثنی مدارک شرکت باید شخص مدیر عامل یا وکیل مشخص شده حضوراٌ به اداره ثبت شرکتها مراجعه داشته باشد و تمامی اوراق پس از تکمیل فرایند لازم از طریق پست به آخرین آدرس شرکت ارسال میشود.

  4. سلام، من میخواهم برای اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکتم اقدام کنم، چه مدارکی باید داشته باشم؟

    1. سلام، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید
      02188472277

  5. سلام، برای اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت به چه مدارکی نیاز داریم؟

    1. سلام و درود.

      برای دریافت المثنی مدارک شرکت نیاز به حضور مدیر عامل و یا وکیل مورد نظر به اداره ثبت شرکتها و ثبت درخواست بابت دریافت المثنی مدارک شرکت و همچنین در این خصوص پرداخت فیش های لازم ضروری است.لازمه این موضوع رو بدونید که بعد از ثبت درخواستهای انجام شده،المثنی مدارک شرکت به آخرین آدرس شرکت از طریق پست ارسال میگردد و امکان دریافت حضوری مدارک وجود ندارد.

  6. ببخشید من مدارک شرکتم را گم کرده ام، برای اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکتم چقدر زمان لازم است؟

    1. سلام و درود.
      در صورتی که از طریق وکلای مجموعه ثبت فرهنگ پروسه کاری شما پیگیری و اجرا شود طی مدت ۵ تا ۷ روز کاری اوراق المثنی به آدرس شرکت ارسال میشود.

  7. سلام، من شرکتنامه و بعضی دیگر از مدارک حیاتی شرکتم را گم کرده ام، آیا به راحتی میتوان برای اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت اقدام کرد؟

    1. سلام، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید
      02188472277

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس