آگهی تاسیس شركت

آگهی تاسیس شركت

آگهی تاسیس شرکت چیست؟ آیا با مراحل آگهی دادن در روزنامه‌های رسمی آشنایی دارید؟ در این مقاله به این دو پرسش بطور کامل پاسخ خواهیم داد و سعی داریم که تمام اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

خانم عابد مشاور آگهی تاسیس شركت

تاریخچه آگهی تاسیس شركت

در سال 1289 شمسی، دولت قانونی را تصویب کرد که در آن دولت موظف شد در مجله رسمی وزارت دادگستری، احکام وزارتخانه، روزنامه حاوی دست‌ خط‌های سلطنتی، قوانین موضوعه و عزل و نصب مأمورین را منتشر کند. در سال‌های بعد این روزنامه با نام روزنامه رسمی در کشور شناخته شد. از همان سال‌ها این روزنامه زیر نظر قوه قضائیه است.

همچنین برای آن که سازمان و یا شرکتی به ثبت برسد، لازم است مراحلی به صورت کاملا قانونی طی شود. بنابراین اگر شما هم قصد دارید شرکت و یا سازمانی را ثبت کنید، لازم است از تمام مراحل ثبت شرکت آن، اطلاع کامل داشته باشید. زمانی که وارد این پروسه می‌شوید، با موارد بسیار زیادی همچون آگهی تاسیس شرکت، درج کردن آگهی در روزنامه‌های رسمی و… رو به رو می‌شوید.

به منظور آشنایی شما عزیزان با تمامی این‌ها در این مقاله در رابطه با هر کدام از موضوعات بالا، مطالب جامعی را توضیح خواهیم داد. با مراحل ثبت شرکت به طور کامل آشنا می‌شوید و از روند آگهی تاسیس شركت در روزنامه‌های رسمی و کثیرالانتشار نیز مطلع خواهید شد.

تاریخچه آگهی تاسیس شركت

آگهی تاسیس شركت چیست؟

پیش از آن که به سراغ توضیحاتی در رابطه با فرایند آگهی دادن در روزنامه‌های رسمی برویم، لازم است بدانید اصلا تاسیس شرکت و آگهی تاسیس شركت به چه معنا است؟

در یک تعریف کلی باید بگوییم که آگهی تاسیس شركت در واقع به عنوان یکی از مدارک مهم جهت ثبت شرکت تجاری به حساب می‌آید. این آگهی در پایان پروسه ثبت شرکت صادر می شود و در نهایت با استناد به آن روزنامه‌های رسمی کشور اقدام به منتشر کردن آگهی تاسیس شركت می‌کنند.

در این جا لازم است بدانید که روزنامه‌های رسمی کشور به چه روزنامه‌هایی گفته می‌شود؟

روزنامه رسمی کشور در واقع یکی از نهادهایی است که به قوه قضائیه وابسته است و خدمات بسیار زیادی را در اختیار افراد حقوقی و حقیقی قرار می‌دهد. این خدمات می‌توانند هم به صورت الکترونیکی و هم به صورت کاغذی باشند.

به عنوان یک نتیجه‌گیری کلی باید بگوییم که بر اساس قوانینی که در کشور تصویب شده است، هر فرد باید پس از ثبت کردن شرکت، خلاصه مفاد ثبت شرکت را که شامل موضوعات مختلفی همچون موضوع شرکت، سرمایه اولیه شرکت و آدرس و اعضای آن است با آگهی دادن در روزنامه‌ای که تحت نظارت قوه قضائیه است، منتشر کرده و این آگهی را به اطلاع عموم مردم برساند.

در ادامه مقاله در رابطه با فرآیند تحویل آگهی تاسیس شركت توضیحات کامل‌تری را ارائه خواهیم داد.

آگهی تاسیس شركت چیست؟

مراحل آگهی تاسیس شركت

حال که با تعریف آگهی تاسیس شركت آشنا شده‌اید، در این بخش از مقاله به سراغ مراحل آگهی تاسیس شركت می‌رویم.

همان طور که در بخش‌های قبلی هم اشاره کردیم، پس از آن که مراحل ثبت شرکت به پایان رسید، لازم است برای تکمیل روند ثبت شرکت به روزنامه‌های رسمی کشور یک آگهی داده شود. ثبت آگهی تاسیس شركت در روزنامه مراحل متعددی دارد و ما در این جا تمامی این مراحل را به طور کامل توضیح داده‌ایم.

مراحل ثبت آگهی تاسیس شركت در روزنامه‌های رسمی کشور عبارت است از:

  • در ابتدا لازم است به آدرس اینترنتی روزنامه رسمی کشور مراجعه کنید.
  • به قسمت پورتال رفته و در آن جا ثبت نام خود را انجام دهید.
  • پس از ثبت نام می‌توانید با استفاده از نام کاربری و ایمیل خود وارد سیستم شوید.
  • پس از آن که در سایت عضو شدید به بخش (صفحه شخصی من) مراجعه کنید و گزینه پرداخت هزینه آگهی را انتخاب کنید.
  • دقت داشته باشید که آکهی شما پیش از پرداخت هزینه نیز قابل مشاهده است. با استفاده از کد 18 رقمی که در اختیار دارید، می‌توانید آگهی خود را مشاهده کنید. (در قسمت بالای آگهی صادره از اداره ثبت، این کد 18 رقمی درج شده و تنها لازم است آن را در قسمت مربوطه وارد کنید).
  • پس از آن که آگهی خود را مشاهده کردید، گزینه پرداخت آنلاین را انتخاب کنید و در نهایت هزینه‌ مشخص شده را پرداخت کنید.

در بخش بعدی مقاله در ابطه با هزینه‌های پرداختی بیش‌تر صحبت خواهیم کرد.

مراحل آگهی تاسیس شركت

مراحل چاپ آگهی تاسیس شركت در روزنامه

  • پس از پرداخت رسیدی را دریافت می‌کنید که در آن کد پیگیری مشخصات و چاپ آگهی ثبت شده است. این کد را نزد خود نگه‌دارید.
  • بعد از آن که کد رهگیری را دریافت کردید، وضعیت آگهی شما به ثبت نهایی تغییر می‌کند. در واقع در این مرحله آگهی شما ثبت شده و آماده‌ ارسال و چاپ در روزنامه است.
  • معمولا پنج روز زمان می‌برد که چاپ و ثبت آگهی تاسیس شرکت انجام شود. پس از آن در روزنامه معتبر و رسمی کشور آگهی شما منتشر می‌شود. همچنین امکان دریافت نسخه الکترونیکی معتبر آن نیز وجود دارد.
  • جهت پیگیری می‌توانید به پروفایل شخصی خود و قسمت آگهی‌های ارسال شده و پیگیری آگهی مراجعه کنید و از وضعیت آگهی مطلع شوید.

مراحل چاپ آگهی تاسیس شركت در روزنامه

در روزنامه رسمی کشور چه اطلاعاتی از شرکت چاپ می‌‌شود؟

پس از آن مراحل نهایی پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی کشور انجام شد، اطلاعاتی در رابطه با شرکت در روزنامه چاپ می‌شود؛ این اطلاعات عبارت است از:

  • نام، موضوع، نوع، آدرس، مرکز فعالیت و مشخصات شرکت.
  • شماره ثبت شرکت.
  • تاریخ ثبت شرکت.
  • میزان سرمایه شرکت با بیان جزئیات موجود.
  • نام‌های هیئت مدیره شرکت و سمت هر کدام از آن‌ها.
  • تاریخ آغاز کار شرکت و تاریخ خاتمه شرکت در صورت محدود بودن مدت شرکت.
  • عنوان کردن نام شرکاء ضامن در شرکت‌های مختلط و شرکت های تضامنی.

نکته مهم: در صورتی که هر کدام از اطلاعات چاپ شده در روزنامه‌های رسمی و روزنامه‌های کثیرالانتشار تغییر پیدا کند، باید در روزنامه‌‌های رسمی مجددا چاپ و آگهی شوند.

در روزنامه رسمی کشور چه اطلاعاتی از شرکت چاپ می‌‌شود؟

هزینه آگهی تاسیس شركت در روزنامه رسمی

لازم است در رابطه با هزینه‌‌های پرداختی، اطلاعات بیش‌تری داشته باشید و از این جهت این بخش از مقاله را به توضیحاتی در رابطه با هزینه آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی اختصاص داده‌ایم.

در دو بخش قبلی مقاله توضیح دادیم که جهت ثبت نهایی شرکت، باید در روزنامه‌های رسمی، آگهی را به چاپ برسانید و مراحلی را که لازم است برای انجام این کار طی شود در بخش‌های قبلی مقاله به طور کامل توضیح دادیم.

همان طور که گفتیم در مراحل اولیه، لازم است هزینه‌ای را که تعیین شده است، به صورت آنلاین پرداخت کنید. اما این سؤال مطرح می‌شود که آیا این هزینه برای شرکت‌های مختلف متفاوت است یا به طور مشخص یک هزینه‌ ثابت جهت پرداخت وجود دارد؟

باید خدمت شما عزیزان بگوییم که هزینه پرداختی به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل عبارت‌اند از: تعداد اعضاء شرکت و میزان موضوع. در واقع هر چه موضوعی که جهت فعالیت مشخص شده است، طولانی‌تر باشد و تعداد اعضا نیز بیش‌تر باشد، مبلغ بیش‌تری جهت درج آگهی تاسیس شرکت از شما گرفته می‌شود.

در یک نتیجه‌گیری کلی باید بگوییم که هزینه‌ها متفاوت است و بسته به قیمت روزنامه‌ها و مواردی که در بالا بیان کردیم، تغییر می‌کند. در ادامه هزینه‌ی آگهی در روزنامه‌های کثیر الانتشار را بررسی می‌کنیم.

هزینه آگهی تاسیس شركت در روزنامه رسمی

هزینه آگهی تاسیس شركت در روزنامه‌های کثیر الانتشار

لازم است بدانید که علاوه بر درج آگهی در روزنامه‌های رسمی کشور، لازم است این آگهی در یکی از روزنامه‌های کثیرالنتشار نیز چاپ شود. روزنامه‌های کثیر الانتشار زیادی وجود دارد که می‌توان به روزنامه اطلاعات، روزنامه همشهری و … اشاره کرد. در واقع این روزنامه‌ها، به صورت شایع و رایج منتشر می‌شوند و توزیع آن‌ها در سطح کشور به طور گسترده انجام می‌شود.

برای چاپ آگهی در این روزنامه‌ها نیز لازم است که هزینه‌ای پرداخت شود. اما لازم است بدانید که این هزینه‌ی چاپ آگهی در روزنامه‌های رسمی متفاوت است. بسته به صورت جلسه شرکت و روزنامه‌ای که جهت چاپ آگهی انتخاب می‌شود، هزینه‌ی پرداختی متفاوت است.

هزینه آگهی تاسیس شركت در روزنامه‌های کثیر الانتشار

جمع بندی

در بخش ابتدایی مقاله به معرفی آگهی تاسیس شرکت پرداختیم و دانستید که این آگهی اصلا چیست و به چه منظور باید انجام شود. نتیجه گرفتیم که هر شرکت و یا سازمانی باید پس از اتمام مراحل نهایی ثبت شرکت خود، جهت آگهی دادن تاسیس شرکت در روزنامه‌های رسمی اقدام کند.

روزنامه‌های رسمی را معرفی کردیم و دانستید که این روزنامه‌ها تحت نظارت قوه‌ی قضاییه دولت قرار دارد.

توضیح دادیم که جهت آگهی دادن، باید مراحل قانونی را طی کنید و این پروسه با مراجعه به سایت امکان‌پذیر است. در دو بخش به طور کامل فرآیند ثبت نام، پرداخت هزینه، دریافت کد و … را شرح دادیم و در پایان تأکید کردیم که کد رهگیری را حتما نزد خود محفوظ نگه دارید.

در رابطه با هزینه‌های پرداختی نیز صحبت کردیم و مطلع شدید که این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد و بسته به آن‌ها برای آگهی هر شرکت یا سازمانی متغیر است. همچنین علاوه بر هزینه چاپ آگهی در روزنامه‌های رسمی، در رابطه با چاپ آن‌ها در روزنامه‌های کثیرالانتشار نیز مواردی را توضیح دادیم.

امیدواریم که اطلاعات کاملی را در رابطه با آگهی تاسیس شرکت، با مطالعه‌ی این مقاله بدست آورده باشید.

همچنین برای مشاوره با وکلای خبره ثبت فرهنگ ، در تمامی امور ثبت شرکت میتوانید از مشاورین موسسه ثبت فرهنگ مشاوره رایگان دریافت کنید؛ چراکه ثبت خوب فرهنگ است.

خانم عابد مشاور آگهی تاسیس شركت

5/5 - (8 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

12 پاسخ

  1. سلام، بهترین روزنامه برای چاپ آگهی تاسیس شرکت کدام است؟

    1. سلام و درود.

      آگهی تاسیس شرکت یا هرگونه تغییراتی در راستای شرکت و آگهی برند و طرح صنعتی و … تنها در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران به ثبت میرسد و امکان تغییر این روزنامه وجود ندارد ولی اعضای شرکت میتوانند روزنامه کثیرالانتشار شرکت را با توجه به نظر خود انتخاب نمایند.شما میتونید با توجه به تعرفه هر کدام از این روزنامه ها و موارد دیگر،روزنامه کثیرالانتشار شرکت خود را انتخاب نمایید.

  2. هزینه انتشار آگهی تاسیس شرکت در روزنامه های کثیرالانتشار چقدر است؟

    1. سلام و درود.

      هزینه روزنامه رسمی یا روزنامه کثیرالانتشار با توجه به تعداد خطوط متنی که در روزنامه چاپ میشود محاسبه میگردد و عدد ثابتی نیست.در کل مدنظر داشته باشید که مبالغ روزنامه از حداقل 400-300 هزار تومان به بالا بابت هر صورتجلسه متغیر است.

      این موضوع رو هم مدنظر داشته باشید که مبلغ هزینه روزنامه کثیرالانتشار با توجه به روزنامه کثیرالانتشار شما نیز متغیر است به عنوان مثال هزینه یک کادر روزنامه کثیرالانتشار ابرار نسبت به روزنامه کثیرالانتشار اطلاعات بسیار پایینتر است.

  3. سلام، ببخشید یک سوال؛ آگهی تاسیس شرکت را در کدامیک از روزنامه ها میتوانم چاپ کنم؟

    1. سلام و درود.
      تمامی آگهی های مربوط به شرکت از جمله تأسیس شرکت،تغییرات،ثبت علامت،طرح صنعتی و … در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی به چاپ میرسد و امکان اینکه روزنامه دیگری رو برای این موضوع انتخاب کنید وجود ندارد.
      اگر مدنظرتون آگهی در روزنامه کثیرالانتشار میباشد میتونید روزنامه مدنظر خودتون رو انتخاب کنید که معمولاً روزنامه ابرار به دلیل هزینه چاپ آگهی پایینتر نسبت با سایر روزنامه های موجود در این مورد انتخاب میشود.

  4. سلام من آگهیم چاپ شده آیا نسخه کاغذیش برام پست میشه یا خودم باید از دکه های روزنامه فروشی بخرم؟

    1. سلام و درود.
      نسخه فیزیکی روزنامه رسمی ظرف مدت تقریبی ۶ روز بعد از پرداخت مبلغ روزنامه به آدرسی که در سامانه ثبتنام کردید از طریق پست ارسال میشه و اینکه دریافت روزنامه رسمی از طریق دکه های روزنامه فروشی قابل دریافت نیست.

  5. سلام، برای مشاوره آگهی تاسیس شرکت با کدام شماره تماس بگیرم؟

    1. سلام و درود.
      برای هرگونه مشاوره میتونید با شماره ثابت ۸۸۴۷۲۲۷۷-۰۲۱ در تماس باشید

  6. سلام من در زمان ثبت شرکت آگهی تاسیس آن را در روزنامه رسمی منتشر نکردم، میتونم در آینده این کار را انجام دهم؟

    1. سلام و درود
      تمامی آگهی‌ها اعم از تاسیس شرکت و یا تغییرات علاوه بر چاپ شدن در روزنامه رسمی باید در روزنامه کثیرالانتشار انتخابی همون شرکت چاپ شود و این امر تا زمان آگهی تغییرات بعدی زمان دارد،یعنی وقتی شما مثلا تغییر آدرس انجام میدید تا تغییرات بعدی که میخواهید انجام بدید وقت دارید تغییر آدرس رو تویه روزنامه کثیرتون چاپ کنید،
      لازم به ذکر هست که این کار اجباری بود و تا هزینه چاپ کثیرالانتشار رو پرداخت نمیکردید نمیتونستید تغییرات بعدی رو شروع کنید ولی الان که جواب این سوال رو دارم میدم اجبار پرداخت و چاپ کثیرالانتشار رو برداشتن و میشه بدون این هزینه تغییرات بعدی رو اعمال کرد تا ببینیم دوباره کی اجباری بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس