کارت عضویت اتاق بازرگانی

کارت عضویت اتاق بازرگانی

کارت عضویت اتاق بازرگانی

در کشوری مثل ایران که منابع بسیار فراونی میباشد و همچنین بسیاری از کالا در ایران با کمبود مواجه هستند، صادرات و واردات یک راه بسیار مناسب و مطمئن برای کسب درآمد بالا میباشد. با دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی شما میتوانید به تجارت خارجی بپردازید و از طریق صادرات و واردات علاوه بر اینکه باعث رونق و پیشرفت اقتصاد کشور میشوید، همچنین به درآمد بسیار بالایی دست پیدا میکنید. در این مقاله قرار است از صفر تا صد و به زبان ساده مدارک لازم، نحوه دریافت و هر آن اطلاعاتی که برای دریافت کارت عضویت تان نیاز است را به شما خواهیم گفت.

خانوم عابد مشاور دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی

کارت عضویت اتاق بازرگانی چیست؟

با دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی اشخاص حقیقی و حقوقی میتوانند به ثبت سفارش، ترخیص کالا، حق العمل کاری گمرک، واردات از مناطق آزاد و صادرات کالهای مجاز بپردازند. بنابراین دریافت این کارت برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد تجارت در این عرصه ها را دارند، الزامی میباشد.

برای عضو شدن در اتاق بازرگانی باید از طریق یک نوع کارت عضویت اشخاص حقیقی و یک نوع کارت عضویت اشخاص حقوقی اقدام کرد. هر یک از اشخاص حقیقی یا حقوقی میتوانند همزمان هر دو کارت عضویت اشخاص حقیقی و حقوقی داشته باشد، اما داشتن دو کارت عضویت اشخاص حقیقی و یا دو کارت عضویت اشخاص حقوقی به طور همزمان امکان پذیر نیست.

طبق قوانین گمرگ جمهوری اسلامی ایران تنها اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی که کارت عضویت در اتاق بازرگانی را دارند، میتوانند به صادرات و واردات کالا بپردازند. دریافت کارت عضویت از طریق شعب بازرگانی وزارت صنایع و معادن ممکن میباشد.

یکی از سوالات بسیار پرتکرار نحوه دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی برای اتباع خارجی میباشد، که لازم به ذکر است اتباع خارجی نمیتوانند کارت عضویت دریافت کنند و در شرکت تنها مدیر عامل میتواند کارت عضویت اتاق بازرگانی داشته باشد.

نحوه غیر فعال شدن کارت عضویت به این صورت است که در صورتی دارنده کارت فوت کند و یا مدیر عامل شرکت عوض شود، کارت هرچه سریع ترباید غیر فعال شود.

برای دریافت کارت عضویت حداقل مدارک تحصیلی مورد نیاز دیپلم میباشد و حداقل سن برای دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی 23 سال است. به علاوه کارمندان دولت نمیتوانند این کارت را به نام خود دریافت کنند.

مدت زمان اعتبار کارت تمامی اعضا در شروع 1 سال میباشد و در صورتی که کارت رتبه بندی شود میتوان آن را به مدت 2 سال، 3 سال و یا حتی 5 سال تمدید کرد.

دریافت و ثبت نام کارت عضویت در اتاق بازرگانی به صورت اینترنتی و از طریق سامانه میباشد که شما باید از طریق یک ثبت خوب فرهنگ است، مراحل دریافت کارت مخصوص به خودتان را انجام دهید.

کارت عضویت اتاق بازرگانی چیست؟

مدارک لازم برای عضویت در اتاق بازرگانی

با دریافت کارت عضویت به اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی اجازه داده میشود تا به امور تجارت خارجی بپردازند. هر یک از اشخاص حقیقی و حقوقی برای دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی باید مدارک مخصوص به خود را تهیه کنند.

برای دریافت این کارت، اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی باید دارای شرایط عمومی باشند تا پس از دارا بودن شراط بتوانند جهت عضویت در اتاق بازرگانی و تهیه سایر مدارک مورد نیاز اقدام کنند.

مدارک لازم برای عضویت در اتاق بازرگانی

شرایط لازم برای دریافت کارت اعضای حقیقی و حقوقی

  • متقاضی دریافت کارت باید دارای تابعیت ایران باشد.
  • متقاضی باید حساب بانکی معتبر داشته باشد.
  • متقاضی نباید سابقه ورشکستگی داشته باشد.
  • متقاضی باید محل کار قانونی و متناسب با حوزه فعالیت خود داشته باشد.
  • متقاضی باید مجوز های مورد نیاز را اخذ کرده باشد.
  • متقاضی باید دارای حداقل 3 سال تجربه در امور تولیدی و تجاری باشد که به تایید 2 شخص از دارندگان کارت بازرگانی رسیده باشد.

شرایط لازم برای دریافت کارت اعضای حقیقی و حقوقی

هم اشخاص حقیقی و هم اشخاص حقوقی متقاضی دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی باید شرایط بالا را داشته باشند. در صورتی که متقاضی دارای شرایط باشد باید مدارک مورد نیاز مربوط به شخص حقیقی یا شخص حقوقی را تهیه کند.

مدارک مورد نیاز شخص حقیقی:

  • فرد متقاضی باید حداقل 23 سال سن داشته باشد.
  • اصل مدارک شناسایی
  • حداقل مدرک دیپلم
  • دو قطعه عکس
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • اصل کارت پایان خدمت یا کارت معافیت
  • اصل گواهی مبنی بر حساب بانکی معتبر
  • اصل گواهینامه های طبق مالیات مستقیم
  • اصل سند مالکیت یا اصل سند اجاره
  • اصل گواهی پلمپ دفاتر قانونی
  • اصل اظهار نامه ثبت نام برای دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی

مدارک مورد نیاز شخص حقوقی:

اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی برای دریافت کارت شخصی خود باید به ترتیب مدارک مورد نیاز را تهیه کنند و در مرحله بعد از طریق سامانه الکترونیکی نسبت به عضویت در اتاق بازرگانی اقدام کنند.

موسسه ثبت شرکت فرهنگ پرآوازه ترین موسسه ثبت شرکت و انجام امور تجاری نظیر دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی در ایران میباشد و شما میتوانید تمامی مراحل ثبت و همچنین انجام امور شرکت خود را به کارشناسان موسسه ثبت شرکت فرهنگ واگذار کنید.

لازم به توجه است که کارت عضویت در اتاق بازرگانی شخص حقیقی و شخص حقوقی از نظر مزایا تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها در مورد بعضی از کالاهای خاص که توسط اتاق بازرگانی اعلام شده اند، مخصوص کارت شخص حقوقی میباشند.

هرچند که کارت عضویت اتاق بازرگانی شخص حقوقی در مجامع بین المللی دارای اعتبار بیشتری نسبت به کارت اشخاص حقیقی میباشد و به همین دلیل اغلب صادرات و واردات از طریق کارت اشخاص حقوقی انجام میشود.

به علاوه از آنجایی که انجام برخی کارها تنها از طریق دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی شخص حقوقی ممکن است برای همین کارتی که اشخاص حقوقی دارند نسبت به کارت اشخاص حقیقی اعتبار بیشتری دارد.نجای

نحوه عضویت در اتاق بازرگانی

اولین گام برای دریافت کارعضویت در اتاق بازرگانی تکمیل اظهار نامه از طریق کارشناس متخصص در این حوزه میباشد. لازم به توجه است که اظهار نامه عضویت در اتاق بازرگانی باید به صورت ماهرانه تکمیل شود.

برای دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی شما باید به سامانه اینترنتی اتاق بازرگانی صنایع و معادن بروید و برای عضویت در اتاق بازرگانی و دریافت کارت عضویت اقدام کنید. برای دریافت کارت عضویت شما باید مراحلی مانند احراز هویت، احراز صلاحیت عمومی، احراز صلاحیت تخصصی و … را انجام دهید.

برای عضویت در اتاق بازرگانی برای اشخاص حقیقی به نیاز به شماره ملی و برای اشخاص حقوقی شناسه ملی شرکت نیاز میباشد. پس از گذراندن این مراحل باید نسبت تکمیل اظهار نامه در سامانه اقدام کنید.

پس از تکمیل اظهارنامه باید مدارک لازم برای دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی شخص حقیقی یا شخص حقوقی را در سامانه بارگذاری کنید.

پس از انجام تمامی مراحل بالا باید هزینه اولیه جهت عضویت در اتاق بازرگانی را به صورت اینترنتی پرداخت کنید. پروسه دریافت کارت عضویت شما ممکن است کمی طولانی باشد، بنابراین بهتر است کمی صبور باشید.

اگر برای دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی عجله دارید و میخواهید که پروسه دریافت کارت عضویت شما سریعتر انجام شود، میتوانید همین حالا از طریق موسسه ثبت فرهنگ تمامی مراحل و روند دریافت کارت عضویت خود را به سریعت زیر نظر کارشناسان متخصص موسسه انجام دهید.

نحوه عضویت در اتاق بازرگانی

هزینه عضویت و تمدید کارت عضویت اتاق چقدر است؟

به طور معمول مدت اعتبار کارت عضویت شما برای بار اول یک ساله خواهد بود و اگر فرد متقاضی شرایط مورد نظر را داشته باشد میتواند کارت عضویت خود را سه ساله یا پنج ساله تمدید کند.

  • هزینه عضویت یکساله در اتاق بازرگانی اگر سرمایه فرد متقاضی زیر 30 میلیون تومان باشد، 250 هزار تومان است.
  • هزینه عضویت یکساله در اتاق بازرگانی اگر سرمایه فرد متقاضی 30 تا 200 میلیون تومان باشد، 400 هزار تومان است.
  • هزینه عضویت یکساله در اتاق بازرگانی اگر سرمایه فرد متقاضی 200 میلیون تومان به بالا باشد، 500 هزار تومان است.
  • همچنین هزینه تمدید کارت 44 هزار تومان میباشد.

مبالغ فوق مطابق با هزینه دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی در سال 1401 میباشد. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه های دقیق عضویت در اتاق بازرگانی، همین حالا با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا شما را در این خصوص راهنمایی کنند.

استعلام کارت عضویت اتاق بازرگانی از طریق شماره ملی شخص حقوقی یا شناسه ملی شرکت، عضویت خود در اتاق بازرگانی را در سامانه اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران در بخش خدمات الکترونیکی استعلام کنید.

خانوم عابد مشاور دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی

در این مقاله به صورت کامل از صفر تا صد و زبان کاملا ساده با نحوه عضویت در اتاق بازرگانی آشنا شدید. اولین گام برای عضویت در اتاق بازرگانی تهیه مدارک مورد نیاز میباشد. در گام بعد شما باید در سامانه الکترونیکی اظهار نامه عضویت خود در اتاق بازرگانی را تکمیل کنید همچنین شما میتوانید در ابتدا به صورت یک ساله و پس از آن به صورت سه ساله و پنج ساله عضو اتاق بازرگانی شوید و کارت خود را تمدید کنید.

موسسه ثبت شرکت فرهنگ پر آوازه ترین موسسه ثبت شرکت و انجام اموری تجاری از قبلی دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی در ایران میباشد و شما میتوانید تمامی مراحل دریافت کارت عضویت خود را از طریق کارشناسان موسسه ثبت شرکت فرهنگ پیگیری کنید.

 

 

 

 

 

 

5/5 - (6 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

10 پاسخ

  1. سلام، آیا برای دریافت فوری کارت عضویت اتاق بازرگانی حتما باید در کلاسهای اتاق بازرگانی هم شرکت کنم؟

    1. سلام و درود.

      برای دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی نیاز به حضور در کلاسهای اتاق بازرگانی نیست.حضور در کلاسهای اتاق بازرگانی و در نهایت آزمون برای دریافت کارت بازرگانی میباشد.

  2. سلام، آیا دریافت کارت عضویت کارت بازرگانی منوط به داشتن کارت نظام وظیفه است؟

    1. سلام و درود.

      در حال حاضر برای دریافت کارت بازرگانی از اتاق بازرگانی تهران میبایست ابتدا کارت عضویت اتاق بازرگانی دریافت نمود به این معنی که کارت عضویت پیش نیاز دریافت کارت بازرگانی میباشد.برای دریافت کارت عضویت اشخاص حقیقی نیازی به ارائه کارت پایان خدمت شخص متقاضی نمیباشد ولی در مرحله بعد یعنی دریافت کارت بازرگانی ارائه کارت پایان خدمت،یکی از مدارک مورد نیاز میباشد.

  3. سلام، دریافت کارت عضویت برای اتاق بازرگانی تنها برای کارت بازرگانی کاربرد دارد؟ یا میتوان در جاهای دیگر نیز از آن استفاده کرد؟

  4. آیا برای دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی محدودیت سنی وجود دارد؟

    1. سلام و درود.

      در حال حاضر کارت عضویت بازرگانی یکی از مدارک لازم برای دریافت کارت بازرگانی میباشد که طبق قوانین اتاق بازرگانی حداقل سن مورد نیاز برای دریافت کارت بازرگانی 23 سال میباشد که شخص متقاضی میبایست حتما دارای مدرک تحصیلی حداقل دیپلم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *