ثبت شرکت کشاورزی

ثبت شرکت کشاورزی

ثبت شرکت کشاورزی (بروزرسانی اسفند 1402) : ایران پتانسیل بسیار زیادی در باغداری و کشاورزی در سرتاسر دنیا دارد پس چرا شما از این فرصت و پتانسیل به وجود آمده برای کسب درآمد استفاده نکنید. اگر میخواهید که در زمینه کشاورزی فعالیت کنید و قصد دارید که سرمایه خودتان را در این زمینه وارد کنید پس خواندن این مقاله میتواند باعث شود تا به تمامی آرزوهای خود برسید. در این مقاله با ثبت شرکت کشاورزی و مزایای آن آشنا میشوید.

همیشه و در همه زمان ها این تجارت و دنیای معاملات بود که باعث میشد انسان ها به تمامی آرزوهای خود برسند و شما اگر میخواهید در این مسیر وارد شوید باید قوانین و قواعد مربوط به آن را رعایت کنید.

ثبت شرکت تجاری یکی از راه هایی است که از آن طریق میتوانید کسب و کار کشاورزی خود را به قله های موفقیت برسانید و از آن طریق به تمامی آرزوهای خود برسید.

اگر شما از کسانی هستید که علاقه دارید تا شرکت کشاورزی خودتان را داشته باشید، میتوانید همین حالا از طریق تماس با موسسه ثبت شرکت فرهنگ شرکت کشاورزی خودتان را به ثبت برسانید.

برای ثبت شرکت کشاورزی شما باید با تمامی قواعد و راه های ثبت شرکت تجاری آشنا شوید که در این مقاله قصد داریم تا شما را به صورت کامل با شرکت کشاورزی آشنا کنیم.

کشاورزی یکی از مشاغل و خدماتی است که در ایران بسیار مورد اقبال قرار گرفته است زیرا بخش زیادی از غذای روزانه خانوارهای ایرانی از طریق کشاورزی به دست می آید.

یکی از موسسات بسیار به نام در حوزه ثبت شرکت تجاری، موسسه ثبت شرکت فرهنگ میباشد که شما میتوانید تنها با یک تماس هرچه سریعتر و به راحتی هرچه تمام تر شرکت تجاری خود را به ثبت برسانید.

اگر شما قصد داشته باشید تا هر نوع شرکت تجاری داشته باشید باید قوانین و قواعد مربوط به آن را به یاد داشته باشید تا در خلال ثبت شرکت کشاورزی خود به مشکلات حقوقی برنخورید.

ماهرترین مختصصین ثبت شرکت تجاری در موسسه ثبت شرکت فرهنگ آماده میباشند تا به شما هر کمکی که برای ثبت شرکت تجاری لازم است، بکنند.

شما همین حالا میتوانید با مشاورین ثبت شرکت تجاری در موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا هرآنچیزی که برای ثبت شرکت کشاورزی نیاز دارید را دریافت کنید.

در ادامه مقاله با انواع شرکت های قابل ثبت کشاورزی آشنا میشویم تا در نهایت این شما باشید که شرکت کشاورزی خود را به هر طریقی که میخواهید به ثبت برسانید.

همچنین تا پایان مقاله هرچیزی که شما برای ثبت شرکت تجاری نیاز دارید را خواهید دانست تا دیگر مشکلی برای به ثبت رساندن شرکت تجاری خود نداشته باشید.

خانم محمدی مشاور ثبت شرکت کشاورزی

نحوه ثبت شرکت کشاورزی

ثبت شرکت کشاورزی نیاز به طی کردن مراحل مختلفی دارد که باید هر یک از مراحل ثبت آن را به دقت بگذرانید تا در فرایند ثبت شرکت تجاری شما مشکلی رخ ندهد. شرکت کشاورزی که شما ثبت میکنید نیاز به دریافت مجوز های گوناگونی دارد که برای دریافت مجوزهای مرتبط باید از طریق وزارت جهاد کشاورزی ادغام کنید.

برای انجام برخی از فعالیت های کشاورزی نیاز به اخذ مجوز دارید که در ادامه با برخی از این فعالیت ها آشنا میشویم.

  • برای فعالیت در زمینه صادرات و واردات به دریافت کارت بازرگانی دارید.
  • برای پروش و حفظ گیاهان نیز به مجوز از وزارت جهاد کشاورزی نیاز دارید.
  • تولید و پخش تجهیزات مربوط به آبیاری کشاورزی
  • و بسیاری از موارد دیگر که در حوصله این مقاله نمیگنجد.

اگر شما ثبت شرکت کشاورزی خود را موسسه ثبت شرکت فرهنگ بسپارید، تمامی مراحل ثبت شرکت تجاری شما از صفر تا صد زیر نظر بهترین و ماهرترین کارشناسان انجام میشود.

بنابراین فرصت را از دست ندهید و همین حالا از طریق موسسه ثبت شرکت فرهنگ تمامی فرایند ثبت شرکت کشاوری خود را در سریعترین زمان ممکن به انجام برسانید.

برای به ثبت رساندن شرکت کشاورزی شما میتوانید از دو طریق شرکت خود را به ثبت برسانید. البته انواع شرکت های تجاری قابل ثبت به 8 مورد میرسد اما در مقاله بهترین راه برای ثبت شرکت تجاری را به شما معرفی میکنیم.

نحوه ثبت شرکت کشاورزی

نحوه ثبت شرکت سهامی خاص کشاورزی

یکی از راه های ثبت شرکت کشاورزی از طریق شرکت سهامی خاص میباشد. در ادامه قرار است با قواعد و ضوابط ثبت شرکت سهامی خاص کشاورزی آشنا شویم.

در شرکت سهامی خاص تمامی سرمایه شرکت از طریق شرکا تامین میشود و هر یک از شرکا از به اندازه مبلغ سهام خود در شرکت دارای مسئولیت میباشند.

نحوه ثبت شرکت سهامی خاص کشاورزی

تعداد اعضا ثبت شرکت سهامی خاص کشاورزی

برای تاسیس شرکت سهامی خاص شما به حداقل 3 شریک نیاز دارید که علاوه بر آن شرکت سهامی خاص باید دارای 2 بازرس نیز باشد که بازرس ها و شرکا نباید دارای رابطه خویشاوندی با یکدیگر باشند.

برای اطلاع بیشتر در رابطه با نحوه ثبت شرکت کشاورزی همین حالا با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا از طریق یک ثبت خوب فرهنگ است، شرکت خود را به ثبت برسانید.

تعداد اعضا ثبت شرکت سهامی خاص کشاورزی

سرمایه ثبت شرکت سهامی خاص کشاورزی

برای ثبت شرکت سهامی خاص، شرکا باید 35% از مبلغ تعهد شده خود را برای تشکیل شرکت سهامی خاص پرداخت کنند و نیازی نیست که تمام سرمایه شرکت در ابتدا پرداخت شود.

سرمایه ثبت شرکت سهامی خاص کشاورزی

نامگذاری ثبت شرکت سهامی خاص کشاورزی

برای ثبت شرکت کشاورزی سهامی خاص باید قواعد انتخاب اسم شرکت سهامی خاص را رعایت کنید. طبق قانون عبارت سهامی خاص در ابتدا یا انتهای نام شرکت ذکر شود.

نامگذاری ثبت شرکت سهامی خاص کشاورزی

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص کشاورزی

  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی شرکا
  • اصل گواهی عدم سو پیشینه
  • اخذ مجوز
  • اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه تعهدی شرکا
  • دو برگ اساسنامه با امضا تمام موسسین
  • دو برگ تنظیم صورتجلسه با امضا تمام موسسین
  • امضای اقرارنامه

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص کشاورزی

نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود کشاورزی

شرکت با مسئولیت محدود یکی از شرکت های قابل ثبت در حقوق ایران میباشد که شما میتوانید شرکت کشاورزی خود را از طریق آن به ثبت برسانید.

شرکت با مسئولیت محدود یکی از انواع شرکت های تجاری است که تمام سرمایه شرکت از شرکای آن تامین میشود همچنین موضوع در شرکت با مسئولیت محدود باید حتما تجاری باشد.

نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود کشاورزی

اعضا ثبت شرکت کشاورزی با مسئولیت محدود

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به حداقل 2 شریک نیاز میباشد. همچنین مسئولیت هر یک از شرکا در شرکت با مسئولیت محدود به اندازه سرمایه خود در شرکت میباشد.

اعضا ثبت شرکت کشاورزی با مسئولیت محدود

نامگذاری ثبت شرکت با مسئولیت محدود کشاورزی

برای ثبت شرکت کشاورزی با مسئولیت محدود باید حتما عبارت با مسئولیت محدود در نام شرکت ذکر شود، همچنین نام هیچ یک از شرکای با مسئولیت محدود نباید در نام شرکت ذکر شود زیرا در غیر این صورت شریک مذکور دارای مسئولیت تضامنی خواهد بود.

اگر در رابطه با نحوه و چگونگی ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیاز به مشاوره بیشتری دارید، میتوانید همین حالا با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا هرآنچه برای ثبت شرکت کشاورزی با مسئولیت محدود نیاز دارید را بدانید.

نامگذاری ثبت شرکت با مسئولیت محدود کشاورزی

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود کشاورزی

  • کپی اصل شناسنامه و کارت ملی شرکا
  • اصل گواهی عدم سو پیشینه
  • اخذ مجوز
  • دو نسخه شرکت‌نامه با امضای تمام شرکا
  • دو نسخه اساسنامه با امضا تمام شرکا
  • امضای اقرارنامه
  • اصل گواهی بانکی جهت پرداخت کلیه سرمایه شرکا

شما میتوانید همین حالا با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا در رابطه مدارک و مجوز های لازم برای ثبت شرکت کشاورزی با مسئولیت محدود تمامی اطلاعات لازم را به دست بیاورید.

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود کشاورزی

شباهت و تفاوت شرکت سهامی خاص کشاورزی با شرکت با مسئولیت محدود کشاورزی

برای ثبت شرکت کشاورزی شما میتوانید از دو طریق شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص اقدام کنید که هر یک از شرکت ها شرایط و قواعد مخصوص به خود را دارند.

در شرکت سهامی خاص سرمایه شرکا به قطعات سهام تقسیم میشود اما در شرکت با مسئولیت محدود اینگونه نمیباشد و سرمایه شرکا در شرکت به شکل سهم الشرکه میباشد.

در شرکت با مسئولیت محدود باید تمامی سرمایه تعهد شده پرداخت شود اما در شرکت سهامی خاص تنها 35% از مبلغ تعهد شده شرکا باید در زمان ثبت شرکت پرداخت شود.

اما شباهت شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود در میزان مسئولیت شرکا در مقابل طلبکاران میباشد که هر یک از شرکا در این دو شرکت به اندازه مبلغ سهام و سهم الشرکه خود در شرکت مسئول میباشد.

شباهت و تفاوت شرکت سهامی خاص کشاورزی با شرکت با مسئولیت محدود کشاورزی

جمع بندی

در این مقاله با انواع راه های ثبت شرکت تجاری آشنا شدید و اکنون میتوانید شرکت کشاورزی خود را از هر طریقی که میخواهید به ثبت برسانید اما بهترین راه ثبت شرکت تجاری چیست؟

شما میتوانید همین حالا با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا مشاورین مجموعه بر حسب نیاز و شرایط شما نوع شرکت تجاری مناسب را به شما پیشنهاد کنند. برای ثبت شرکت کشاورزی بهتر است عجولانه و به تنهایی تصمیم نگیرید و همین حالا ثبت شرکت خود را به ماهرترین کارشناسان ثبت شرکت تجاری بسپارید. موسسه ثبت شرکت فرهنگ به شما و کسب و کارتان کمک میکند تا به جایگاهی که لایق آن هستید، دست پیدا کنید.

خانم محمدی مشاور ثبت شرکت کشاورزی

4.6/5 - (9 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

14 پاسخ

  1. سلام، برای فروش میوه هم باید برای ثبت شرکت کشاورزی اقدام کنم؟

    1. سلام و درود.

      شما میتونید برای این موضوع فعالیت کاری،یک شرکت با موضوع فعالیت خرید و فروش میوه و سبزیجات و مرکبات و … به ثبت برسانید.

  2. ممنون از مطلب خوبتون در رابطه با ثبت شرکت کشاورزی، بسیار مفید بود

    1. سلام و درود.

      ممنون از نظر مثبتتون و زمانیکه برای مطالعه مقاله ثبت شرکت کشاورزی گذاشتید.

  3. من برای ثبت شرکت کشاورزی اقدام کرده ام، جدودا چند روز طول میکشد تا بتوانم فعالیتم را شروع کنم؟

    1. سلام و درود.

      عموماٌ اگر امور ثبت شرکت توسط موسسات ثبتی متعهد مثل مجموعه ثبت فرهنگ انجام شود روند ثبت شرکت در مدت زمان 5 الی 7 روز کاری انجام میشود که ثبت شرکت با موضوع فعالیت کشاورزی نیز به همین صورت قابل اجرا هست ولی اگر توسط خود شخص یا شخصی انجام شود که با روند ثبت شرکت آشنایی نداشته باشد این مدت زمان امکان دارد که خیلی طولانی شود.

  4. سلام، آیا بعد از ثبت شرکت کشاورزی میتوان برای برند هم اقدام کرد؟

    1. سلام و درود.

      برای ثبت برند بنام شخص حقوقی لازم هست که حتماٌ پیش اقدام به ثبت برند شما یک شرکت با موضوع فعالیت مورد نیاز به ثبت رسانده باشید ولی در هر صورت برای ثبت برند کشاورزی نیاز به ارائه جواز مرتبط در حیطه فعالیت مرتبط میباشد به این معنی که باید بنام شرکت از ارگان مربوطه جواز صادر شود و با ارائه جواز و مدارک شرکت اقدام به ثبت برند حقوقی در زمینه فعالیت کشاورزی نمایید.کل این توضیحات به این معنی بود که تنها ثبت شرکت در زمینه کشاورزی برای ثبت کردن یک برند در زمینه فعالیت کشاورزی کافی نیست.

  5. آیا اگر در زمینمان فعالیت نداشته باشیم، ثبت شرکت کشاورزیمان باطل میشود؟

    1. سلام و درود.

      خیر،برخی از مواقع پس از ثبت شرکت امکان این موضوع وجود دارد که تا مدت زمانی شرکت تاسیس شده دارای هیچگونه فعالیتی نباشد و این به معنی باطل شدن شرکت از طرف سازمانی نمیباشد.در این خصوص باید پس از مرحله ثبت شرکت اقدام به دریافت کداقتصادی نمایید(در غیر اینصورت شرکت از طرف اداره مالیات قفل خواهد شد) و در زمان اظهارنامه مالیاتی در صورتی که هیچگونه فعالیتی با شرکت نداشته باشید اظهارنامه عدم فعالیت به اداره مالیات ارسال شود در غیر اینصورت شرکت شامل جریمه های مالیاتی خواهد شد.

  6. من یک زمین در اطراف قزوین دارم و یک دفتر فروش محصولات در کرج، برای ثبت شرکت کشاورزی خودم باید از کدام شهر اقدام کنم؟

    1. سلام و درود.

      یکی از موارد مورد نیاز برای ثبت شرکت اعلام آدرس محل قانونی شرکت میباشد که حتما باید کدپستی ملک مورد نظر قابل استعلام باشد و شرایط محل شرکت نیز باید بصورت دفتری و اداری باشد که مسلما یک زمین کشاورزی این شرایط را دارا نیست.

      با شرایطی که فرمودید بهتر این است که آدرس شرکت را محل دفتر فروش کرج اعلام نمایید که برای موضوعات بعدی مثل دریافت کداقتصادی و کد کارگاهی و … نیز دچار چالش نشوید.برای اطلاعات بیشتر انجام امور ثبت شرکت با مشاوران ثبت فرهنگ در تماس باشید.

  7. آیا برای ثبت شرکت کشاورزی، داشتن زمین کشاورزی از ملزومات است؟

    1. سلام و درود.

      خیر،برای ثبت شرکت کشاورزی نیازی به داشتن زمین کشاورزی یا باغ نیست وهیچگونه بازدید از زمین کشاورزی و … در زمان تاسیس شرکت از طرف ارگان خاصی انجام نمیشود.در این زمینه فعالیت میبایست موضوع مرتبط با کشاورزی در موضوع فعالیت شرکت اعمال شود و با توجه به نوع شرکت انتخابی میبایست مدارک مورد نیاز برای تاسیس شرکت ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس