ثبت شرکت واردات و صادرات

ثبت شرکت واردات و صادرات

ثبت شرکت واردات و صادرات (بروز رسانی بهمن 1402) ثبت شرکت تجاری به خودی خود میتواند برای شما درآمد بسیاری داشته باشد، حال فرض کنید که موضوع فعالیت شرکت تجاری شما واردات و صادرات باشد. سود و عوایدی از ثبت شرکت واردات و صادرات میتوانید به دست بیاورید که حتی فکرش را هم نمیکنید.

در سال 1401 ثبت شرکت بازرگانی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است بنابراین اگر شما هم میخواهید که از غافله عقب نمانید تا انتهای این مقاله را به دقت بخوانید.

کاملا واضح است که ثبت یک شرکت واردات و صادرات و برقراری ارتباط با دیگر شرکت‎های خارجی میتواند چه سود عظیمی برای شما داشته باشد اما باید حواستان را جمع کنید چراکه ثبت یک شرکت تجاری به این سادگی‎ها هم نیست!

الزاما ثبت هر نوع شرکت تجاری، اللخصوص ثبت شرکت با موضوعات خاص مانند واردات و صادرات بسیار پیچیده است چراکه برای ثبت یک شرکت تجاری شما نیاز به تجربه و دانش زیادی دارید.

قطعا شما در حوزه واردات و صادرات تبحر زیادی دارید اما آیا میتوانید به تنهایی اقدام به ثبت شرکت واردات و صادرات به نام خود کنید؟

به ثبت رساندن یک شرکت تجاری نیازمند دانش حقوقی بسیار زیادی است چرا که در این مسیر شما قرار است با چالش‎های بسیاری روبرو شوید که برای حل آن‎ها به تجربه و مهارت زیادی نیاز دارید.

اگر میخواهید که ثبت شرکت واردات و صادرات شما به سرعت و به راحتی هرچه تمام‎تر انجام شود، بهتر است هرچه زودتر با بهترین متخصصان ثبت شرکت تجاری تماس بگیرید.

بهترین متخصصین ثبت شرکت تجاری ایران در موسسه ثبت شرکت فرهنگ جمع شده اند تا شما در این مسیر تنها نباشید و به شما کمک کنند تا به راحتی و از طریق شیوه صحیح شرکت تجاری خود را ثبت کنید.

عمدتا ثبت شرکت واردات و صادرات در ایران از دو طریق ثبت شرکت سهامی خاص و ثبت شرکت با مسئولیت محدود ممکن است. در انتهای مقاله به شما خواهیم گفت که ثبت کدام نوع از این شرکت‎ها برای شما بهتر است.

در ایران 8 نوع شرکت تجاری قابل ثبت وجود دارد اما به دلیل محبوبیت بسیار بالای شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود، عمدتا از این دو نمونه شرکت برای ثبت شرکت واردات و صادرات استفاده میشود.

مراحل ثبت شرکت واردات و صادرات

فارغ از آنکه شرکت شما سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود باشد، شما برای ثبت شرکت باید مراحل زیر را بگذرانید که این مراحل در هر دو نوع شرکت یکسان میباشد.

  • تعیین کردن اعضا و شرکا
  • تعیین کردن میزان سهم هر یک از شرکا
  • مشخص کردن حق امضای شرکت
  • ارائه مدراک شناسایی شرکا
  • ثبت کردن با موضوع فعالیت بازرگانی شرکت
  • ثبت آگهی شرکت در روزنامه رسمی
  • دریافت کد اقتصادی
  • دریافت کارت بازرگانی

برای ثبت شرکت واردات و صادرات شما باید تمامی چالش‎های بالا را بگذرانید. هر یک از مراحل بالا چالش‎هایی هستند که درصورت عدم دانش و تجربه لازم از پس آن‎ها برنخواهید آمد.

بنابراین اگر میخواهید که ثبت شرکت بازرگانی‎تان به راحتی انجام شود با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

مراحل ثبت شرکت واردات و صادرات

دریافت کارت بازرگانی برای شرکت واردات و صادرات

کارت بازرگانی در واقع همان مجوزی است که شما از آن طریق میتوانید شرکت واردات و صادرات خود را ثبت کنید، به معنای دیگر برای ثبت شرکت واردات و صادرات شما باید کارت بازرگانی داشته باشید.

اگر میخواهید که به صادرات و واردات کالا بپردازید، و یا اگر میخواهید با تجار خارجی ارتباط برقرار کنید و به عنوان یک تاجر شناخته شوید، باید کارت بازرگانی داشته باشید.

دریافت کارت بازرگانی برای شرکت واردات و صادرات

مدارک دریافت کارت بازرگانی برای شرکت واردات و صادرات

هر شخص حقیقی و حقوقی که قصد فعالیت تجاری در حوزه واردات و صادرات را دارد باید کارت بازرگانی داشته باشد.

مدارک و شرایط مورد نیاز برای دریافت کارت بازرگانی ثبت شرکت واردات و صادرات

  • عدم ورشکستگی و داشتن محل اقامت مناسب برای انجام فعالیت
  • عدم سابقه کیفری مدیران و شرکا
  • کپی برابر اصل کارت ملی و پایان خدمت شرکا
  • کپی برابر اصل مدرک تحصیلی شرکا که باید حداقل دیپلم باشد
  • ارائه کد اقتصادی
  • ارائه آخرین تغییرات روزنامه رسمی
  • ارائه اظهارنامه برای شرکت سهامی خاص
  • ارائه اصل و کپی سند مالکیت و یا اجاره‎نامه
  • ارائه اصل و کپی اساسنامه شرکت

برای اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی دریافت کارت بازرگانی حتما با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

مدارک دریافت کارت بازرگانی برای شرکت واردات و صادرات

نحوه ثبت شرکت صادرات و واردات

شرایط تشکیل شرکت واردات و صادرات در هرکدام از شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود متفاوت است. در ادامه با نحوه ثبت شرکت تجاری سهامی خاص و با مسئولیت محدود آشنا میشویم.

نحوه ثبت شرکت صادرات و واردات

ثبت شرکت واردات و صادرات سهامی خاص

شرکت سهامی خاص یکی از محبوب‎ترین شرکت‎های تجاری در ایران است که به دلیل شرایطی که دارد بسیار مورد توجه علاقمندان ورود به دنیای تجارت قرار گرفته است.

در شرکت سهامی خاص به مانند اغلب شرکت‎های تجاری، تمام سرمایه شرکت از طریق شرکا تامین میشود و هرکدام از شرکا به اندازه مبلغ سهام خود در شرکت مسئول هستند.

ثبت شرکت واردات و صادرات سهامی خاص

تعداد نفرات ثبت شرکت واردات و صادرات سهامی خاص

اگر قصد ثبت شرکت واردات و صادرات از طریق سهامی خاص را دارید باید بدانید که شما برای ثبت شرکت خود به حداقل 3 نفر نیاز دارید که هر کدام از آنها به اندازه مبلغ سهامشان در شرکت در مقابل طلبکاران شرکت مسئول هستند.

همچنین در شرکت سهامی خاص شما به 2 بازرس هم نیاز دارید که طبق قانون 2 بازرس انتخابی نباید از میان شرکا باشند و یا نسبت فامیلی با آنها داشته باشند.

تعداد نفرات ثبت شرکت واردات و صادرات سهامی خاص

سرمایه ثبت شرکت واردات و صادرات سهامی خاص

یکی از دلایل محبوبیت شرکت سهامی خاص آن است که شما برای ثبت آن، نیاز نیست که تمام سرمایه شرکت را به صورت یکجا پرداخت کنید!

بلکه در همان ابتدا برای ثبت شرکت واردات و صادرات سهامی خاص هر یک از شرکا تنها باید 35 درصد از مبلغ تعهد شده خود را پرداخت کنند.

سرمایه ثبت شرکت واردات و صادرات سهامی خاص

نام شرکت ثبت شرکت واردات و صادرات سهامی خاص

طبق قانون نام شرکت تجاری باید چند سیلابی باشد، همچنین نباید در نام شرکت از اسامی ممنوعه استفاده کرد و یا شباهتی در نام شرکت با سایر شرکتها وجود داشته باشد.

اگر شرکت واردات و صادرات شما سهامی خاص است باید حتما عبارت سهامی خاص در ابتدا و یا انتهای نام شرکت شما ذکر شود.

نام شرکت ثبت شرکت واردات و صادرات سهامی خاص

مدارک ثبت شرکت واردات و صادرات سهامی خاص

  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی تمام شرکا
  • اصل گواهی عدم سو پیشینه
  • اخذ مجوز در صورت نیاز
  • اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه تعهدی شرکا
  • دو برگ اساسنامه با امضا تمام موسسین
  • دو برگ صورت جلسه با امضا تمام موسسین
  • امضای اقرارنامه

مدارک ثبت شرکت واردات و صادرات سهامی خاص

ثبت شرکت واردات و صادرات با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود محبوب ترین شرکت تجاری در ایران و همچنین یکی از روش های ثبت شرکت واردات و صادرات میباشد.

در شرکت با مسئولیت محدود موضوع فعالیت شرکت شما باید حتما تجاری باشد زیرا در غیر این صورت شرکت شما تشکیل نخواهد شد!

ثبت شرکت واردات و صادرات با مسئولیت محدود

تعداد شرکا ثبت شرکت واردات و صادرات با مسئولیت محدود

یکی از دلایل محبوبیت شرکت با مسئولیت محدود، ساده بودن ثبت آن میباشد، زیرا شما برای ثبت شرکت با مسسئولیت محدود فقط به 2 شریک نیاز دارید.

تعداد شرکا ثبت شرکت واردات و صادرات با مسئولیت محدود

مسئولیت شرکا ثبت شرکت واردات و صادرات با مسئولیت محدود

در شرکت با مسئولیت محدود هر یک از شرکا فقط به اندازه سرمایه خود در شرکت در مقابل طلبکاران شرکت مسئول میباشد. این ویژگی شرکت با مسئولیت محدود آن را به گزینه اول علاقمندان ثبت شرکت تجاری تبدیل کرده است.

همچنین در مقایسه با شرکت سهامی خاص، برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود تمام سرمایه شرکت باید در ابتدا پرداخت شود زیرا در غیر این صورت شرکت تشکیل نخواهد شد.

مسئولیت شرکا ثبت شرکت واردات و صادرات با مسئولیت محدود

نام شرکت ثبت شرکت واردات و صادرات با مسئولیت محدود

اگر قصد تشکیل شرکت واردات و صادرات با مسئولیت محدود را دارید باید در نامگذاری آن بسیار دقت کنید!

نلم شرکت با مسئولیت محدود میتواند چند سیلابی باشد، همچنین در نام شرکت نباید از اسامی ممنوعه استفاده کرد و نام شرکت نباید هیچ شباهتی با سایر شرکتها داشته باشد.

لازم به توجه است که عبارت با مسئولیت محدود باید حتما در نام شرکت و قراردادهای به نام شرکت ذکر شود، زیرا در غیر این صورت شرکا در برابر تمامی قروض شرکت ضامن خواهند بود! به علاوه نام هیچ یک از شرکای با مسئولیت محدود نباید در نام شرکت ذکر شود زیرا شریک مذکور دارای مسئولیت تضامنی نیز خواهد بود.

نام شرکت ثبت شرکت واردات و صادرات با مسئولیت محدود

مدارک ثبت شرکت واردات و صادرات با مسئولیت محدود

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت واردات و صادرات با مسئولیت محدود:

  • کپی اصل شناسنامه و کارت ملی تمام شرکا
  • اصل گواهی عدم سو پیشینه
  • اخذ مجوز در صورت نیاز
  • دو نسخه اساسنامه با امضا تمامی شرکا
  • دو نسخه شرکت نامه با امضا تمامی شرکا
  • اصل گواهی بانکی جهت پرداخت تمامی سرمایه شرکا
  • امضای اقرارنامه

مدارک ثبت شرکت واردات و صادرات با مسئولیت محدود

جمع بندی

همانطور که در این مقاله متوجه شدید، برای ثبت شرکت واردات و صادرات شما با چالشهای بسیار زیادی روبرو خواهید شد که گذشتن از آنها میتواند برای شما بسیار سخت و حتی غیرقابل تحمل باشد. اما نگران نباشید شما در این مسیر تنها نیستید و با کمک موسسه ثبت شرکت فرهنگ میتوانید به سرعت و به راحتی هرچه تمامتر شرکت واردات و صادرات خود را ثبت کنید.

5/5 - (6 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

12 پاسخ

  1. برای تاسیس شرکت واردات و صادرات حتما نیاز به عضویت در اتاق بازرگانی داریم؟

    1. سلام و درود.

      خیر برای تاسیس شرکت در زمینه فعالیت بازرگانی نیاز به این موضوع نیست و تا زمانیکه شما شرکت موردنظر را ثبت نکنید نمیتونید اقدام به دریافت کارت عضویت حقوقی نمایید.نکته اینکه دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی پیشنیاز دریافت کارت بازرگانی میباشد.

  2. سلام، آیا برای ثبت شرکت واردات و صادرات حتما باید کارت بازرگانی داشته باشیم؟

    1. سلام و درود.

      خیر برای ثبت شرکت در زمینه بازرگانی یا واردات و صادرات کالا ارائه کارت بازرگانی اشخاص مورد نیاز نیست و پس از ثبت شرکت و دریافت کد اقتصادی و تکمیل مدارک میبایست برای شرکت تاسیس شده اقدام به دریافت کارت بازرگانی نمائید.

  3. من قصد صادرات فرش را به کشورهای اروپایی را دارم، آیا علاوه بر ثبت شرکت واردات و صادرات به کارت بازرگانی هم نیاز خواهم داشت؟

    1. سلام و درود.

      بله برای انجام امور بازرگانی یا همان صادرات و واردات باید بعد از ثبت شرکت با موضوع فعالیت مرتبط و تکمیل پروسه تشکیل پرونده مالیاتی و … اقدام به دریافت کارت بازرگانی نمایید در غیر اینصورت امکان انجام امور بازرگانی بنام شرکت شما مقدور نیست.

  4. سلام، برای ثبت شرکت صادرات و واردات، مسئولیت محدود بهتر است یا سهامی؟

    1. سلام و درود.

      عموماٌ هر دو نوع شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص برای شرکتهای با موضوع واردات و صادرات مناسب است ولی در صورتی که در این خصوص نیاز به دریافت اعتبارات از بانکها و موسسات داشته باشید و یا نیاز به حضور در مناقصه خاصی داشته باشید شرکت سهامی خاص انتخاب مناسبتری است.این موضوع رو در نظر داشته باشید که تعداد اعضای مورد نیاز بری تاسیس شرکتهای سهامی خاص و مسئولیت محدود با همدیگر متفاوت است و همچنین تفاوتهایی در روند ثبت هر کدام از این شرکتها میباشد.

  5. کدام نوع شرکت برای ثبت شرکت واردات و صادرات مناسب است؟

    1. سلام و درود.
      شرکتهای با موضوع فعالیت بازرگانی یا واردات و صادرات عموماً در قالب شرکتهای با مسئولیت محدود و شرکتهای سهامی خاص به ثبت میرسند که برای انتخاب هر کدام از این نوع شرکتها باید با توجه به مواردی مانند تعداد افراد،مواد اساسنامه،مزایدات و مناقصات و … تصمیم گیری نهایی انجام شود.

  6. سلام، ممنون از مطلب مفیدتون، یک سوال؛ آیا بدون شریک هم میتوان ثبت شرکت واردات و صادرات انجام داد؟

    1. سلام و درود.
      خیر برای تأسیس یک شرکت با هر موضوع فعالیتی میبایست حداقل دو نفر اعضا حضور داشته باشند و در صورتی ثبت شرکت واردات و صادرات امکانپذیر است که حداقل دو نفر اقدام به اینکار نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *