ثبت شرکت در کاشان

ثبت شرکت در کاشان

ثبت شرکت در کاشان : ثبت شرکت تجاری یکی از راه‌های مهمی برای ورود به دنیای تجارت و کسب درآمد است. شهر کاشان یکی از شهرهای بسیار تجاری ایران است و می‌توان از مزایای این شهر برای ثبت شرکت استفاده کرد. در این مقاله، ثبت شرکت در کاشان به صورت کامل بررسی می‌شود و نکات مهمی که در این زمینه وجود دارد، به شما گفته خواهد شد تا در صورت نیاز، بتوانید به راحتی شرکت تجاری خود را در این شهر ثبت کنید. این مقاله بسیار کاربردی را به هیچ عنوان از دست ندهید زیرا نکات آن میتواند برای شما بسیار مهم و دارای اهمیت باشد و از این نکات در فرایند ثبت شرکت خود استفاده کنید.

خانوم عابد مشاور ثبت شرکت

برای ثبت شرکت در کاشان و سایر مناطق ایران، باید به قوانین و مقررات ثبتی رعایت شده و با انواع شرکت‌های تجاری و قوانین مربوط به آن‌ها آشنا شد. در این راستا، در کشور ما هشت نوع شرکت تجاری قابل ثبت وجود دارد که با رعایت مقررات هر یک از آن‌ها، می توانید به ثبت شرکت خود بپردازید. در غیر این صورت، عوامل شرکت ممکن است با مسئولیت کیفری و مدنی مواجه شوند. لذا قبل از ثبت شرکت، بهتر است با قوانین و مقررات مربوطه آشنا شده و به دقت اقدام نمایید.

شرایط ثبت شرکت در کاشان

در ایران، برای ثبت یک شرکت در کاشان یا هر منطقه دیگری، باید به قوانین و مقررات ثبتی آن عمل کنید. هشت نوع شرکت تجاری قابل ثبت در این کشور وجود دارد و با رعایت قواعد و مقررات هر یک از آنها، می توانید برای ثبت شرکت خود اقدام کنید. در صورت عدم رعایت قوانین ثبت، مسئولیت های کیفری و مدنی به عهده عوامل شرکت قرار می گیرد، به همین دلیل لازم است قبل از ثبت شرکت، با انواع شرکت‌های تجاری و قوانین مربوط به آنها آشنا شوید.

  • شرکت سهامی عام

شرکت سهامی عام از انواع شرکت های تجاری در ایران میباشد که برای ثبت این شرکت در کاشان شما به حداقل 5 نفر نیاز نیاز دارید که این شرکت به صورت سهامی اداره شده و در آن سرمایه شرکت به سهام تقسیم میشود و شرکای سهامدارد به اندازه مبلغ سهام شان در شرکت دارای مسئولیت هستند. در مواردی از قانون البته ممکن است مسئولیت شرکا شرکت سهامی بیشتر از مبلغ سهام آن ها در شرکت باشد.

برای ثبت شرکت در کاشان به صورت سهم عام، موسسان شرکت بخشی از سرمایه شرکت را خودشان تامین میکنند و بخشی دیگر از آن را از طریق پذیره نویشی به دست میباورند که پس از تعیین سرمایه شرکت باید مدارک مورد نیاز را تهیه کنند و برای باقی مراحل ثبت شرکت خود از جمله دریافت کد اقتصادی و سایر موارد اقدام کنند.

همچنین شایان توجه است که برای ثبت شرکت سهامی عم در کاشان و حتی سایر نقاط کشور لازم است به قوانین مربوط به سهامداران اشراف کامل داشته باشید تا پس از ثبت شرکت سهامی عام دچار مشکلاتی از جمله قوانین مربوط به سهام، حقوق مدیران و مسئولین شرکت وموارد مالی و حسابداری شرکت نشوید.

  • شرکت سهامی خاص

تقاضا برای ثبت شرکت سهامی خاص بسیار زیاد است و ثبت شرکت در کاشان موارد بسیار زیادی را به شرکت سهامی خاص اختصاص داده است. برای ثبت شرکت سهامی خاص شما به حداقل 3 موسس و 2 بازرس نیاز دارید که نباید میان افراد رابطه خویشاوندی وجود داشته باشد.

در شرکت سهامی خاص سرمایه شرکت به صورت کامل از طریق سهامدارن به دست می آید و هر یک از شرکا تنها به اندازه مبلغ سهام خود در شرکت دارای مسئولیت است مگر در مواردی که قانون صریحا این مسئولیت را رد کرده است.

برای نام گذاری شرکت سهامی خاص در کاشان شما آزاد خواهید بود تا در حدود قوانین برای شرکت خود نام انتخاب کنید اما باید توجه داشته باشید که عبارت سهامی خاص باید در ابتدا و یا انتهای نام شرکت شما آورده شود.

برای ثبت شرکت سهامی خاص شما نیازی به پرداخت کل مبلغ سهام شرکت ندارید و تنها باید حداقل 35% از ار مبلغ سهام شرکت را به صورت نقدی در ابتدای ثبت شرکت پرداخت کنید.

با توجه به تقاضای بسیار زیادی که ثبت شرکت در کاشان به صورت سهامی خاص دارد انتخاب شرکت سهامی خاص یک راه بسیار هوشمندانه برای ورود به عرصه تجارت و شرکت های تجاری میباشد.

  • شرکت با مسئولیت محدود

برای اینکه شرکت با مسئولیت محدود را به ثبت برسانید شما حداقل به 2 نفر موسس نیاز دارید که یکی از مزایای ثبت شرکت با مسئولیت محدود فرایند بسیار ساده ثبت آن نسبت به سایر شرکت های تجاری میباشد. برای ثبت شرکت در کاشان به صورت با مسئولیت محدود، شرکا به اندازه میزان سهم الشرکه خود در شرکت دارای مسئولیت هستند و این مسئولیت همیشه به همین اندازه باقی خواهد ماند و تحت هیچ شرایطی تغییر نمیکند.

به همین دلیل است که تقضا برای ثبت شرکت در کاشان به صورت با مسئولیت محدود با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است. شایان ذکر است که برای نام گذاری شرکت با مسئولیت محدود باید عبارت با مسئولیت محدود در ابتدا و یا انتهای نام شرکت ذکر شود زیرا در غیر این صورت شرکا دارای مسئولیت تضامنی خواهند بود. به علاوه نام هیچ یک از شرکا نباید در نام شرکت با مسئولیت محدود عنوان شود زیرا شریک مذکور دارای مسئولیت تضامنی خواهد بود.

  • شرکت تضامنی و نسبی

شرکت تضامنی و شرکت نسبی شباهت های بسیار زیادی با یکدیگر داند که با مطالعه قوانین میتوان ویژگی های این دو شرکت را بررسی نمود. اما در عمل این دو شرکت یک تقاوت بسیار مهم دارند.

در شرکت تضامنی شرکای شرکت در برابر همه بدهی ها و تعهدات شرکت مسئولیت تضامنی دارند اما در شرکت نسبی هر یک از شرکا به نسبت سهم الشرکه خود در شرکت در برابر تهعدات شرکت دارای مسئولیت هستند.

در قوانین تجارت اشاره شده است که برای ثبت شرکت در کاشان اگر هر یک از شرکت های تجاری به صورت رسمی به ثبت نرسند به حکم قانون در مقام شرکت تضامنی خواهند بود و شرکای آن مسئولیت تضامنی خواهند داشت.

  • شرکت مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی

از میان گزینه هایی که برای ثبت شرکت در کاشان دارید، شرکت های مختلط را فراموش نکنید. شرکت های مختلط از جمله شرکت هایی هستند که شما میتوانید برای ثبت این دو شرکت اقدام کنید. شرکت مختلط سهامی از اختلاط دو شرکت سهامی خاص و شرکت تضامنی حاصل میشود و شرکت مختلط غیر سهامی از اختلاط دو شرکت با مسئولیت محدود و شرکت تضامنی است که شما میتوانید برای ثبت شرکت در کاشان این دو شرکت را در نظر داشته باشید و برای ثبت آن ها اقدام کنید.

  • شرکت تعاونی

برای ثبت شرکت تعاونی به حداقل 7 شریک نیاز میباشد که شرکا باید برای ثبت شرکت تعاونی در ابتدا حداقل 51 درصد از سهام شرکت را به صورت نقدی پرداخت کنند.

شرایط ثبت شرکت در کاشان

در این مقاله سعی شد در حد نیاز نکاتی که به نظر میرسد برای ثبت شرکت ضروری میباشد را به شما بگوییم اما شما باید برای اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از شرکت های تجاری همین حالا با کارشناسان ثبت شرکت تجاری به صورت اختصاصی تماس بگیرید تا از روند ثبت شرکت در کاشان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مدارک ثبت شرکت در کاشان

اکنون که شما با انواع شرکت های تجاری به اختصار آشنا شدید نوبت به بررسی مدارک ثبت شرکت تجاری میباشد که شما میتوانید در ادامه این موارد را به صورت اختصاصی در یک ثبت خوب فرهنگ است دنبال کنید و هر اطلاعاتی که برای ثبت شرکت در کاشان لازم میباشد را از کارشناسان ثبت شرکت تجاری در موسسه ثبت شرکت فرهنگ بپرسید.

  • مدارک شناسایی شرکا
  • شرکت نامه
  • تقاضانامه ثبت شرکت
  • دریافت کد ثنا برای اعضای هیئت مدیره
  • آماده کردن اساسنامه شرکت
  • آدرس و کد پستی شرکت
  • مشخص کردن حق امضای شرکت
  • تعیین سمت و سهام اعضای شرکت
  • ارائه 5 مورد نام 3 سیلابی برای شرکت
  • ارائه مجوز های لازم
  • ارائه 2 نسخه صورت جلسه هیئت مدیره شرکت

مدارک ثبت شرکت در کاشان

نحوه ثبت شرکت در کاشان

اولین گام برای ثبت شرکت کاشان تهیه مدارک مورد نیاز میباشد. در گام بعد شما باید وارد سامانه اداره ثبت شرکت ها شوید و تا به صورت الکترونیکی تقاضانامه ثبت شرکت خود را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید. سپس باید به الویت نام های شرکت خود را وارد کرده و هزینه اولیه ثبت شرکت را پرداخت کنید و منتظر باشید تا درخواست شما بررسی شود.

برای ثبت شرکت در کاشان شما باید حداقل هایی داشته باشید از جله تبحر بسیار بالا در قوانین تجاری و همچنین تجربه لازم در مورد نحوه انجام ثبت شرکت تجاری. و یا میتوانید ریسک نکنید و فرایند ثبت شرکت خود را زیر نظر بهترین متخصصان ثبت شرکت تجاری در ایران انجام دهید و همین حالا با موسسه ثبت شرکت فرهنگ برای ثبت شرکت در کاشان تماس بگیرید.

خانوم عابد مشاور ثبت شرکت

در این مقاله بسیار کاربری به صورت صفر تا صد انواع شرکت های تجاری در ایران را بررسی کردیم که شما میتوانید در کاشان و یا هر یک از شهر های ایران این شرکت ها در حدود قوانین ایران به ثبت برسانید. شما میتوانید همین حالا با استفاده از اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار داده شد، فرایند ثبت شرکت در کاشان را زیر نظر بهترین کارشناسان ثبت شرکت تجاری در ایران انجام دهید. . پس وقت را از دست ندهید و همین حالا با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

5/5 - (5 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

12 پاسخ

  1. سلام، آیا میتوان برای ثبت شرکت در کاشان با مجموعه شما که در تهران است قرارداد نوشت؟

    1. سلام و درود.

      بله،کلیه امور ثبتی برای تمامی شهرها و شهرستانها از جمله ثبت شرکت در کاشان توسط مجموعه ثبت فرهنگ انجام میشود.

  2. من به پیشنهاد یکی از دوستانم با موسسه شما آشنا شدم و وارد همکاری شدیم
    خواستم از شما تشکر کنم برای ثبت شرکت در کاشان که با این دلسوزی و وسواس آن را به انجام رساندید
    با امید موفقیت روز افزوم

  3. مطلب بسیار خوبی بود، یک سوال داشتم
    اگر با موسسه شما قرارداد ثبت شرکت در کاشان ببنید آیا تمامی کارها را خودتان انجام میدهید؟

    1. سلام و درود.

      بله تمامی کارها بابت ثبت شرکت توسط موسسه فرهنگ انجام میشه و تنها برای دریافت اوراق شرکت شما باید به اداره ثبت شرکتهای کاشان مراجعه کنید.اگر نیاز داشته باشید که اوراق شرکت هم توسط وکیل از اداره ثبت شرکتهای کاشان دریافت شود هزینه وکیل جداگانه اعلام میشود.

  4. آیا بعد از ثبت شرکت در کاشان میتوانم آن را به سمنان منتقل کنم؟

    1. سلام و درود.

      بله امکان تغییر آدرس چه در همان استان تاسیس شده شرکت و چه به شهر دیگر و تغییر واحد ثبتی،پس از ثبت شرکت وجود دارد.در این موارد اطلاع داشته باشید که پروسه کاری دارای مدت زمان طولانی تری به نسبت تغییر آدرس در همان شهر وجود دارد.

  5. سلام، من در تهران زندگی می‌کنم اما اصالت کاشانی دارم، تهدادی از اعضای دور خانواده مان هم در این شهر زندگی می کنند، آیا میتوانم برای ثبت شرکت در کاشان اقدام کنم؟

    1. سلام و درود.

      بله امکان ثبت شرکت در کاشان در صورتی که یک آدرس و کدپستی در همان شهر به عنوان آدرس شرکت اعلام کنید برای شما وجود دارد و ضرورتی به این موضوع نیست که خودتون حتماٌ ساکن شهر کاشان باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس