ثبت شرکت در سمنان

ثبت شرکت در سمنان

ثبت شرکت در سمنان : سمنان یکی از شهر های بزرگ و تحاری ایران میباشد که تقاضای بسیار زیادی برای ثبت شرکت تجاری در این شهر میشود. با ثبت شرکت در سمنان شما میتوانید یک کسب و کار بسیار عای را برای خودتان آغاز کنید و از رقبای خود تا حد بسیار زیادی جلو بیوفتید. در این مقاله قرار است از صفر تا صد و به صورت جامع و کاربردی نحوه ثبت شرکت تجاری را بررسی کنیم و هر اطلاعاتی که در این مسیر لازم میباشد را در اختیار شما قرار دهیم تا از این طریق شرکت تجاری خود را به ثبت برسانید.

خانوم عابد مشاور ثبت شرکت

سلسله مراتب در این مقاله بدین شرح است که ابتدا قرار است با شرایط ثبت انواع شرکت های تجاری آشنا شویم و در گام بعد مدارکی که برای ثبت شرکت تجاری شما به آن ها نیاز دارید را بگوییم و در انتها با نحوه ثبت شرکت تجاری از طریق بهترین راه آشنا شویم.

شرایط ثبت شرکت در سمنان

در ایران شما شرکت های تجاری قابل ثبت به 8 مورد میرسد که این شرکت ها هر کدام شرایط و ضوابط مخصوص به خود را دارند که شما باید با توجه به هدفی که از ثبت شرکت دارید، شرکت تجاری مناسب را انتخاب کرده و برای ثبت آن سریعا اقدام کنید.

  • شرکت سهامی عام

اولین شرکتی که برای ثبت شرکت در سمنان میتوانید آن را در نظر داشته باشید، شرکت سهامی عام است که برای ثبت این شرکت شما به حداقل 5 موسس نیاز دارید که هر کدام از شرکای این شرکت به اندازه مبلغ سهام خود در شرکت دارای مسئولیت هستند.

همچنین در شرکت سهامی عام بخشی از شرمایه شرکت از طریق شرکا و بخشی ازآن از طریق پذیره نویسی حاصل میشود.

  • شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص یکی از دو شرکت محبوب در ایران است که تقاضای زیادی برای ثبت شرکت در سمنان دارد. برای ثبت این شرکت شما به حداقل 3 موسس و 2 بازرس نیاز دارید که میان این افراد نباید رابطه خویشاوندی وجود داشته باشد.

در شرکت سهامی خاص تمامی سرمایه شرکت از طریق شرکای شرکت حاصل میشود و شرکا درست به اندازه مبلغ سهام خود در شرکت دارای مسئولیت هستند. همچنین شرکا برای ثبت شرکت سهامی خاص باید تا حداقل 35% از سرمایه کل شرکت را در ابتدا پرداخت کنند.

در شرکت سهامی خاص شما آزاد هستید نام هایی که در حدود قوانین میباشد را برای شرکت خود انتخاب کنید اما باید عبارت سهامی خاص در ابتدا و یا انتهای نام شرکت و همچنین سایر اسناد مربوط به شرکت ذکر شود.

  • شرکت با مسئولیت محدود

بدون شک پرتقاضا ترین شرکت برای ثبت شرکت در سمنان، شرکت با مسئولیت محدود میباشد که هر ساله افراد بسیار زیادی برای ثبت این شرکت اقدام میکنند. ثبت این شرکت بیشتر میان افراد یک خانواده و دوستان متدوال است.

برای اینکه شما بتوانید شرکت با مسئولیت محدود را به ثبت برسانید به حداقل 2 شریک نیاز دارید که هر یک از این شرکا به اندازه مبلغ سهم الشرکه خود در شرکت دارای مسئولیت هستند.

در شرکت سهامی خاص در شرایط خاص ممکن است مسئولیت شرکا از میزان مبلغ سهام آن ها در شرکت فراتر برود اما در شرکت با مسئولیت محدود تحت هیچ شرایطی شرکای مسئولیتی بیشتر از میزان مبلغ سهم الشرکه خود در شرکت ندارند.

همچنین تمامی سرمایه در این شرکت از طریق شرکا حاصل میشود و شرکا بید در ابتدای ثبت شرکت تمامی سرمایه آن را به صورت نقدی پرداخت کنند.

علاوه بر این نکات برای ثبت شرکت در سمنان به صورت با مسئولیت محدود باید عبارت با مسئولیت محدود به صورت یک ثبت خوب فرهنگ است – در ابتدا و یا انتهای نام شرکت و همچنین اسناد مربوط به آن ذکر شود. در غیر این صورت شرکا دیگر مسئولیت محدود نخواهند داشت.

همجنین نباید نام هیج یک از شرکای با مسئولیت محدود در نام شرکت عنوان شود زیرا در این صورت شریک مذکور دارای مسئولیت تضامنی خواهد بود.

  • شرکت تضامنی و نسبی

برای ثبت شرکت در سمنان شرکت های تضامنی و نسبی دو شرکت هستند که بسیار به یکدیگر شباهت دارند اما در عین حال یک تفاوت بسیار مهم با یکدیگر دارند.

در شرکت تضامنی هر یک از شرکا در برابر دیون و تعهدات شرکت ضامن هستند اما در شرکت نسبی هر یک از شرکا به نسبت مبلغ سهم الشرکه خود در شرکت دارای مسئولیت است.

شایان توجه است مطابق قانون هر یک از شرکت های تجاری که به صورت رسمی به ثبت نرسیده باید در حکم شرکت تضامنی شناخته شود

  • شرکت های مختلط

شرکت های مختلط شامل دو نوع شرکت مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی میباشند که برای شرکت در سمنان شما آزاد به انتخاب هر یک از این شرکت ها هستید.

شرکت سهامی خاص و شرکت تضامنی شرکت مختلط سهامی و شرکت با مسئولیت محدود و شرکت تضامنی شرکت مختلط غیر سهامی را تشکیل میدهند.

  • شرکت تعاونی

برای این که شما بتوانید یک شرکت تعاونی را به ثبت برسانید به حداقل 7 شریک نیاز دارید که شرکا برای ثبت شرکت در سمنان موظف هستند حداقل 51% از مبلغ سرمایه شرکت را به صورت نقدی پرداخت کنند.

شرایط ثبت شرکت در سمنان

اکنون که شما تا حدی با انواع شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران برای ثبت شرکت در سمنان آشنا شدید میتوانید با کمی بررسی بیشتر شرکت تجاری هدف خود را انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص شرکت های تجاری حتما با یک متخصص صحبت کنید.

موسسه ثبت شرکت فرهنگ از بزرگ ترین موسسات ثبت شرکت تجاری در ایران میباشد که اگر شما قصد ثبت شرکت در سمنان را دارید، میتوانید به صورت مستقیم با موسسه تماس بگیرید و از خدمات مشاورین به نام موسسه استفاده کنید تا در نهایت بهترین شرکت تجاری را برای ثبت انتخاب و ثبت آن را آغاز کنید.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در سمنان

برای اینکه شرکت خود را به ثبت برسانید در اولین مرحله باید با مدارکی که برای ثبت شرکت در سمنان لازم دارید، آشنا شوید.

  • مدارک شناسایی شرکا
  • شرکت نامه
  • تقاضانامه ثبت شرکت
  • دریافت کد ثنا برای اعضای هیئت مدیره
  • آماده کردن اساسنامه شرکت
  • آدرس و کد پستی شرکت
  • مشخص کردن حق امضای شرکت
  • تعیین سمت و سهام اعضای شرکت
  • ارائه 5 مورد نام 3 سیلابی برای شرکت
  • ارائه مجوز های لازم
  • ارائه 2 نسخه صورت جلسه هیئت مدیره شرکت

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در سمنان

قابل توجه است که در خصوص مدارک مورد نیاز ثبت شرکت، بعضی از مدارک مورد نیاز تنها منحصر به یک نوع شرکت تجاری میباشد. برای مثال در شرکت سهامی خاص شما علاوه بر تهیه مدارک بالا باید فیش واریزی 35% از سرمایه شرکت را نیز تهیه و ضمیمه مدارک دیگر کنید.

نحوه ثبت شرکت در سمنان

اکنون فرض میکنیم که شما با تحقیقات بسیار و همچنین مدریافت مشاوره با بهترین متخصصان شرکت تجاری مورد نظر خود را پیدا کردید و میخواهید که برای ثبت شرکت خود اقدان کنید. نحوه ثبت شرکت در سمنان چگونه است آیا با ثبت شرکت در شهر های دیگر تفاوتی دارد؟

اصولا خیر، ثبت شرکت تجاری مهم نیست که در کجای ایران باشد زیرا شما تنها با آماده سازی مدارک میتوانید به سادگی و به صورت الکترونیکی برای ثبت شرکت شرکت خود اقدام کنید.

اولین گامی که بعد از تهیه مدارک باید انجام دهید، مراجعه به سامانه الکترونیکی اداره ثبت شرکت ها میباشد که شما باید در این سامانه ثبت نام کرده و تقاضانامه ثبت شرکت خود را به صورت الکترونیکی تکمیل کنید.

در مرحله بعد شما باید مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید و هزینه اولیه را پرداخت کرده و همچنین نام هایی را که با وسواس برای ثبت شرکت در سمنان انتخاب کرده اید را به ترتیب الویت وارد کنید و منتظر بمانید تا درخواست شما بررسی شود.

پس از طی کردن این مراحل درخواست شما مورد بررسی کارشناسان اداره ثبت شرکت ها قرار میگیرد و در صورتی که با ثبت شرکت شما موافقت شود به شما اجازه انتشار آگهی در روزنامه کثیرالانتشار داده میشود و باید هزینه نهایی ثبت شرکت خود را نیز بپردازید.

روند ثبت شرکت در سمنان به همین طریقی بود که گفتیم و شما و یا شریک تان باید مهارت و تخصص بسیار زیادی در حوزه قوانین بازرگانی و همچنین روند اداری ثبت شرکت داشته باشید.

 

خانوم عابد مشاور ثبت شرکت

در تجارت کسی موفق میشود که ریسک های هدفمند و فکر شده انجام بدهد اما ثبت شرکت تجاری از طریق افراد بدون دانش تخصصی یک ریسک غیر عقلانی میباشد که شما در صورت انجام آن قطعا ضرر خواهید کرد.

خوشبختانه شما میتوانید ریسک ثبت شرکت در سمنان را به صفر برسانید و همین حالا از طریق موسسه ثبت شرکت فرهنگ ثبت شرکت خود را زیر نظر بهترین کارشناسان ثبت شرکت تجاری در ایران آغاز کنید و سریعا نتیجه آن را مشاهده کنید.

کافی است وقت را تلف کنید و همین حالا با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید و با دریافت مشاوره از کارشناسان موسسه، بهترین نوع شرکت تجاری را برای خود انتخاب و عملیات ثبت آن را هر چه سریع تر در سمنان آغاز کنید تا از رقبای خود چندین گام جلو تر بیوفتید.

در این مقاله بسیار کاربردی شما با انواع شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران به صورت مختصر و در حد نیاز آشنا شدید و در قسمت بعد مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در سمنان را بررسی کردیم و در انتها بهترین راه ثبت شرکت تجاری را به شما گفتیم. اکنون شما باید با توجه به اطلاعاتی که دارید، هرچه سریع تر عملیات ثبت شرکت خود را آغاز کنید.

5/5 - (9 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

12 پاسخ

  1. برای ثبت شرکت در سمنان آیا باید تمامی اعضا شرکت از همین شهر باشند؟

    1. سلام و درود.

      خیر،فقط در صورتی که محل فعالیت شرکت یا آدرس شرکت در سمنان واقع باشد میتوانید اقدام به ثبت شرکت در سمنان نمایید و ملاک انتخاب اعضا،سکونت در شهر مورد نظر نیست و هیچ ارتباطی با ثبت شرکت ندارد.

  2. من شرکتم را در سمنان تاسیس کرده ام
    آیا باید برای کد اقتصادی هم از همین شهر اقدام کنم؟

    1. سلام و درود.

      خیر کد اقتصادی شرکت شما خود به خود غیر فعال نمیشود و برای اطمینان از این موضوع،مدیر تصفیه میتونه درخواست مدنظر خودش رو کتباٌ به اداره مالیات ارائه بده.

  3. آیا روند ثبت شرکت در سمنان با دیگر شهرها تفاوت دارد؟

    1. سلام و درود.

      خیر روند کلی برای تاسیس شرکت در تمامی واحدهای ثبتی برابر هست و قوانین جاری برای این موضوع به نسبت شهرهای مختلف با یکدیگر تفاوتی ندارد مگر در شرایطی که شما تصمیم داشته باشید که شرکت خود را در مناطق آزاد به ثبت برسانید.

  4. ممنون از مطلب خوبتون در رابطه با ثبت شرکت درسمنان

    1. سلام و درود.

      ممنون از زمانی که گذاشتید.برای اطلاعات بیشتر و اجرای روند ثبت شرکت در سمنان با مشاوران ثبت فرهنگ در تماس باشید.

  5. من سال گذشته برای ثبت شرکت در سمنان اقدام کردم، اما به اتفاق نظر اعضای هیئت مدیره تصمیم داریم تا کسب و کارمان را به کیش منتقل کنیم، برای این انتقال باید جه مراحلی را طی کنیم؟ پیشاپیش ممنون از کمکتون

  6. سلام، من در کردستان زندگی میکنم، آیا میتوانم برای ثبت شرکت در سمنان اقدام کنم؟

    1. سلام و درود.

      برای ثبت شرکت در هر شهری که مدنظرتون باشه باید در همون شهر،یک آدرس و کدپستی برای محل قانونی شرکت معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس