ثبت شرکت در زاهدان

ثبت شرکت در زاهدان

ثبت شرکت در زاهدان: اگر به دنبال ایجاد یک بیزنس و کسب و کار بسیار موفق در شهر زاهدان هستید پس به هیچ عنوان این مقاله را از دست ندهید زیرا قرار است شما را با یکی از پتانسیل های موجود در شهر زاهدان آشنا کنیم، البته که برای ایجاد چنین بیزنسی فرقی نمیکند که شما در کدام شهر باشید زیرا ثبت شرکت محدود به جایی نیست و شما در هر شهری باشید میتوانید نسبت به ثبت شرکت اقدام کنید. در این مقاله هر آن اطلاعاتی که برای ثبت شرکت در زاهدان لازم است را به شما خواهیم گفت.

زاهدان یکی از شهرهایی است که به دلیل پتانسیل ذاتی بسیار بالایی که دارد برای ایجاد کسب و کارها و بیزنس های مختلف بسیار مناسب میباشد، به همین دلیل است که ثبت شرکت در زاهدان با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

در این مقاله قصد داریم تا به شما هر اطلاعاتی که برای ثبت شرکت تجاری در زاهدان لازم میباشد را بگوییم. ابتدا قرار است با شرایط ثبت شرکت آشنا شوید و بدانید که برای ثبت انواع شرکت های تجاری باید چه شرایطی را داشته باشید. در گام بعد با مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت و در آخر مراحل ثبت شرکت را بررسی خواهیم کرد.

خانم عابد مشاور ثبت شرکت در زاهدان

انواع شرکت‌های قابل ثبت در زاهدان

طبق قانون شمار شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران 8 عدد میباشند که هر یک از این شرکت ها شرایط و ضوابط مخصوص به خود را دارند. برای ثبت شرکت در زاهدان باید با انواع شرکت های تجاری آشنا باشید.

انواع شرکت‌های قابل ثبت در زاهدان

ثبت شرکت سهامی عام در زاهدان

شرکت سهامی عام یکی از شرکت هایی است که میتوانید در زاهدان ثبت کنید. در شرکت سهامی عام سرمایه شرکت از طریق شرکا و بخش دیگر آن از طریق پذیره نویسی به دست می آید. شرکای شرکت سهامی عام نیز به اندازه میزان سهام خود در شرکت دارای مسئولیت هستند به علاوه برای ثبت شرکت سهامی عام حداقل 5 شریک الزامی است.

ثبت شرکت سهامی خاص در زاهدان

قطعا تا به حال نام شرکت سهامی خاص را بسیار شنیده اید. در این شرکت سهامی تمامی سرمایه شرکت از طریق شرکا تامین میشود و هر شریک به اندازه مبلغ سهام خود در شرکت دارای مسئولیت میباشد.

در شرکت سهامی خاص در هنگام ثبت شرکت در زاهدان نیازی نیست که تمامی سرمایه تعهد شده را پرداخت کنید، بلکه طبق قانون برای ثبت شرکت سهامی خاص تنها پرداخت 35% از مبلغ تعهد شده کافی میباشد و این ویژگی شرکت سهامی خاص باعث شده است تا تقاضا برای ثبت این شرکت تجاری بسیار افزایش یابد.

از شرایط ثبت شرکت سهامی خاص وجود حداقل 3 شریک و 2 بازرس است که بازرسان شرکت نباید رابطه خویشاوندی با شرکای شرکت داشته باشند.

توجه کنید که در اسم شرکت سهامی خاص باید عبارت سهامی خاص در ابتدا و یا انتها نام شرکت ذکر شود پس در نام گذاری شرکت سهامی خاص خود حتما این مورد را در نظر داشته باشید.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زاهدان

به عقیده خیلی ها برای ثبت شرکت در زاهدان، شرکت با مسئولیت محدود یکی از بهترین گزینه ها است زیرا فرایند ثبت این شرکت در مقایسه با سایر شرکت های تجاری بسیار ساده تر میباشد.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به حداقل 2 شریک نیاز است که هر یک از این شریک ها به اندازه مبلغ سرمایه خود در شرکت مسئول میباشد.

از تفاوت شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود در نوع سرمایه شرکا در شرکت است زیرا در شرکت سهامی خاص سرمایه شرکا به سهام تقسیم میشود که قابلیت انتقال دارد اما در شرکت با مسئولیت محدود سرمایه شرکا در شرکت به اسم سهم الشرکه است که تنها در صورت رضایت تمامی شرکا قابل انتقال میباشد.

هنگام ثبت شرکت در زاهدان باید عبارت با مسئولیت محدود در نام شرکت ذکر شود زیرا در غیر این صورت تمامی شرکا در برابر تعهدات شرکت ضامن خواهند بود. به علاوه اگر نام یکی از شرکا در نام شرکت با مسئولیت محدود عنوان شود، شریک مذکور مسئولیت تضامنی خواهد داشت.

ثبت شرکت اشخاص در زاهدان

شرکت های اشخاص شامل شرکت تضامنی و شرکت نسبی هستند که برای ثبت هر دوی این شرکت ها به 2 شریک نیاز میباشد. شرکت نسبی و شرکت تضامنی در عمل و کاربرد بسیار شبیه به یکدیگر هستند.

تنها تفاوت این دو شرکت برای ثبت شرکت در زاهدان در میزان مسئولیت شرکا میباشد. در شرکت تضامنی شرکا نسبت به تمامی تعهدات شرکت مسئول هستند اما در شرکت نسبی هر شریک به نسبت سهم خود در شرکت در برابر تعهدات شرکت مسئول است.

ثبت شرکت‌های ترکیبی در زاهدان

شرکت های ترکیبی، شرکت مختلط سهامی و شرکت مختلط غیر سهامی هستند.
شرکت مختلط سهامی از ترکیب شرکت تضامنی و شرکت سهامی خاص میباشد که برای ثبت این شرکت به حداقل 3 شریک نیاز میباشد.
شرکت مختلط غیر سهامی از ترکیب شرکت تضامنی و شرکت با مسئولیت محدود است که برای ثبت این شرکت حداقل 2 شریک نیاز است.

ثبت شرکت تعاونی در زاهدان

برای ثبت شرکت در زاهدان، شرک تعاونی یک از گزینه ها میباشد. برای ثبت این شرکت تعداد شرکا باید حداقل 7 نفر باشند که حداقل 51% از سرمایه شرکت باید در اختیار شرکا باشد. در شرکت تعاونی میزان سرمایه شرکت نامحدود است و الزامی است که در زمان ثبت شرکت تعاونی حداقل یک سوم سرمایه شرکت به صورت نقدی پرداخت شود.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط مورد نیاز ثبت شرکت در زاهدان، شما همین حالا با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

شما باید با توجه به شرایط و نیاز هایی که دارید یک شرکت تجاری را برای ثبت انتخاب کنید. بهترین راه برای انتخاب یک شرکت تجاری یک ثبت خوب فرهنگ است که از این طریق میتوانید با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ در خصوص بهترین نوع شرکت برای ثبت با توجه به شرایط شما، مشورت کنید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در زهدان

پس از اینکه با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ مشورت کردید و نوع شرکت تجاری خود را برای ثبت انتخاب کردید، اکنون باید مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در زاهدان را تهیه کنید.

  • مدارک شناسایی شرکا
  • شرکت نامه
  • تقاضا نامه شرکت
  • کد ثنا
  • اساسنامه شرکت
  • آدرس و کد پستی محل شرکت
  • تعیین حق امضا شرکت
  • تعیین سهام و سمت هر یک از شرکا
  • آماده سازی 5 مورد اسم 3سیلابی به ترتیب الویت
  • ارائه مجوز در صورت نیاز
  • دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی و مجمع موسسین
  • وکالت نامه وکیل در صورتی که فرایند تاسیس شرکت توسط وکیل انجام شود
  • ارائه فیش بانکی واریز سرمایه قانونی شرکت

به صورت کلی برای ثبت تمامی شرکت های تجاری تهیه این مدارک الزامی میباشد، اگرچه برای ثبت بعضی از نوع های شرکت تجاری شاید نیاز به اخذ مجوز به صورت جداگانه باشد.
برای ثبت شرکت در زاهدان پس از اینکه با شرایط انواع شرکت های تجاری آشنا شدید و بهترین نوع شرکت را برای ثبت انتخاب کردید، باید در مرحله مدارک مورد نیاز جهت ثبت آن شرکت را تهیه کنید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در زهدان

پس از تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت باید مراحل ثبت شرکت در زاهدان را مو به مو بگذرانید.

مراحل ثبت شرکت در زاهدان

مراحل مورد نیاز جهت ثبت شرکت در زاهدان:

  1. تکمیل فرم تقاضا شرکت
  2. تایید نام شرکت
  3. دریافت مجوز در صورت نیاز
  4. ارائه مدارک مورد نیاز
  5. بررسی مدارک
  6. پرداخت هزینه ثبت شرکت
  7. تحویل مدارک ثبتی شرکت به متقاضی

مراحل ثبت شرکت در زاهدان

جمع بندی

تا به اینجای مقاله هر اطلاعاتی که برای ثبت شرکت تجاری لازم میباشد را به شما گفتیم و اکنون آماده هستید تا مراحل ثبت شرکت خود را یک به یک آغاز کنید. برای ثبت شرکت تجاری شما باید ابتدا به سامانه اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنید و پس از تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت، مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگذاری کنید تا درخواست ثبت شرکت شما بررسی شود، اما آیا این بهترین راه ثبت شرکت در زاهدان است؟

بدون شک فرایند ثبت شرکت تجاری نیازمند به دانش حقوقی و تجربه بسیار بالایی میباشد که قطعا در حوزه تخصص و توان شما نیست پس به هیچ عنوان این ریسک را نکنید و به صورت انفرادی و بدون نظر مشاور اقدام به ثبت شرکت تجاری نکنید.

حتی جالب است که بدانید الزاما هر حقوقدان توانایی ثبت شرکت تجاری را ندارد زیرا ثبت شرکت یک فرایند بسیار پیچیده است که نیاز به تجربه بسیار بالایی دارد.

خوشبختانه شما با وجود کارشناسان و متخصصان خبره در زمینه ثبت شرکت تجاری میتوانید فرایند ثبت شرکت خود را زیر نظر بهترین موسسات ثبت شرکت تجاری در ایران انجام دهید تا ثبت شرکت در زاهدان بدون هیچ مشکلی برای شما انجام شود.

در کل و به صورت خلاصه شما به تنها چیزی که برای ثبت شرکت تجاری نیاز دارید وجود یک همراه مطمئن و بادانش است تا به شما در فرایند ثبت شرکت کمک کند.

زاهدان یکی از بهترین مکان ها برای ایجاد یک بیزنس موفق میباشد و اگر شما در این شهر سکونت دارید باید از پتانسل موجود در آن در جهت پیشبرد اهداف تجاری تان استفاده کنید. در این مقاله هر آن اطلاعاتی که برای ثبت شرکت تجاری نیاز بود به شما گفتیم تا بتوانید همین حالا و در کنار موسسه پر آوازه ثبت شرکت فرهنگ فرایند ثبت شرکت در زاهدان را زیر نظر بهترین کارشناسان ثبت شرکت تجاری در ایران آغاز کنید.

خانم عابد مشاور ثبت شرکت در زاهدان

5/5 - (5 امتیاز)
ثبت شرکت در زاهدان در سریعترین زمان و با نازلترین قیمت! وکلای ثبت شرکت فرهنگ در تمام مراحل ثبت شرکت در زاهدان کنار شما هستند.
آنچه در این مقاله می‌خوانید

10 پاسخ

  1. سلام، من 17 ساله هستم و هنوز دیپلم نگرفته ام، آیا بدون اینکه مدرک نظام وظیفه داشته باشم میتوانم برای ثبت شرکت در زاهدان اقدام کنم؟

    1. سلام و درود.

      برای ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت ندارید ولی این موضوع رو مدنظر داشته باشید که اشخاص زیر 18 سال نمیتوانند به عنوان اعضای هیئت مدیره در شرکت معرفی شوند و تنها میتوانند در شرکت سهام داشته باشند.

  2. من ساکن زاهدان هستم و میخواهم شرکتم را نیز در همین شهر ثبت کنم، آیا میتوانم بعدا شرکتم را به تهران منتقل کنم؟

    1. سلام و درود.

      بله امکان تغییر آدرس شرکت از یک شهر به شهر دیگر وجود دارد فقط موضوعی که باید اطلاع داشته باشید این است که پس از تغییر آدرس به تهران به دلیل اینکه واحد ثبتی شرکت تغییر پیدا میکند،شماره ثبت شرکت عوض میشود.

  3. سلام، آیا برای ثبت شرکت در زاهدان حتما باید مقیم همین شهر باشیم؟

    1. سلام و درود.

      برای ثبت شرکت در هر شهر یا شهرستان از جمله شهرستان زاهدان تنها میبایست یک آدرس به همراه کد پستی دقیق در شهرستان مربوطه ارائه شود و امکان این موضوع وجود دارد که بتوان یک شرکت برای شخصی که ساکن شهر دیگری است در صورتی که آدرس برای تاسیس شرکت در شهر دیگر داشته باشد به ثبت رساند.

  4. آیا روند و مدارک ثبت شرکت در زاهدان با دیگر شهرها و استانها متفاوت است؟

    1. سلام و دود.

      خیر،روند ثبت شرکت و قوانین لازم در تمامی شهر ها با یکدیگر یکسان است و تفاوتی بین ثبت شرکت زاهدان با مابقی شهر ها نمیباشد.

  5. سلام، آیا اگر بخواهیم برای ثبت شرکت در زاهدان با موسسه شما اقدام کنیم، برای انعقاد قرارداد باید به دفتر شما در تهران بیاییم؟

    1. سلام و درود.

      خیر،برای انجام کلیه امور ثبتی در تمامی شهرها از جمله ثبت شرکت در شهر زاهدان میتونید از طریق تماس تلفنی با مشاوران و کارشناسان ثبت فرهنگ امور عقد قرارداد و ارسال مدارک مورد نیاز را پیش ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس