ثبت شرکت تولیدی

ثبت شرکت تولیدی

ثبت شرکت تولیدی (بروزرسانی اصفند 1402) : از دیرباز تا به امروز یکی راه‎های کسب درآمد و سود بسیار تولید بوده است. شما با تولید کردن یک محصول خاص و باکیفیت میتوانید به سود زیادی برسید. ثبت شرکت تولیدی به شما این امکان را میدهد تا از طریق شرکت تجاری محصول تولیدی‎تان را در بازار عرضه کنید. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به جواب تمامی سوالات خود برسید.

در ابتدا بهتر است با تعریف واژه تولید آشنا بشویم، تولید به معنای به وجود آوردن و پدیدن آوردن یک کالا یا محصول تازه و جدید میباشد. برای تولید کردن هرچیزی شما به یک سری مواد اولیه نیاز دارید.

با زیادتر شدن جمعیت و به دنبال آن افزایش و به وجود آمدن سلایق مختلف، نیازهای مردم نیز افزایش یافته است. شما با یک نیازسنجی حرفه‌ای میتوانید با تولید محصول مورد نیاز جامعه هدف خود به درآمد زیادی برسید.

برای ثبت شرکت تولیدی شما باید نسبت به دریافت مجوزهای مختلف اقدام کنید که در ادامه و در قسمت نحوه به ثبت رساندن شرکت تولیدی، به شما هرآنچیزی که برای ثبت شرکت تجاری نیاز دارید را خواهیم گفت.

به دلیل بازار کار بسیار مناسبی که شرکت تولیدی دارد، امروزه درخواست تاسیس شرکت تولیدی در اداره ثبت شرکتها بسیار افزایش یافته است. ثبت شرکت تولیدی با برنامه و هدفمند درآمد و سود بسیار زیادی به همراه خواهد داشت.

اما چه عاملی باعث میشود تا بعضی از شرکت‎های تولیدی با ورشکستگی و یا انحلال مواجه شوند؟ آیا ممکن است یک اشتباه در به ثبت رساندن شرکت تولیدی باعث ورشکستگی و انحلال شرکت تولیدی در آینده شود؟

هرچند که در دنیای بزرگ معاملات و شرکت‎های تجاری شما میتوانید به درآمد و سود بسیار زیادی دست پیدا کنید، اما بسیاری از شرکت‎های تولیدی که بدون برنامه و بدون مشاور ثبت شرکت تجاری وارد این کار میشوند، محکوم به نابودی هستند.

بنابراین اگر قصد ثبت شرکت تولیدی دارید و میخواهید که شرکت تولیدی شما در بازار معاملات باقی بماند و شروع به کسب درآمد کنید، باید از همان ابتدای ثبت شرکت خود آگاهانه عمل کنید.

موسسه ثبت شرکت فرهنگ یکی از باسابقه‎‌ترین موسسه های ثبت شرکت تجاری در ایران میباشد که شما میتوانید با استفاده از خدمات مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ، شرکت تجاری خود را ثبت کنید.

بهترین و خبره ترین مشاورین و متخصصین ثبت شرکت شرکت تجاری در موسسه ثبت شرکت فرهنگ جمع شده اند تا به شما کمک کنند که شرکت تولیدی خود را از طریق بهترین راه و بدون هیچ مشکلی به ثبت برسانید.

اگر میخواهید که شرکت تولیدی شما در بازار معاملات باقی بماند و به مانند بسیاری از شرکت‎های تولیدی دیگر با ورشکستگی و انحلال مواجه نشوید، ثبت شرکت تولیدی خود را به موسسه ثبت شرکت فرهنگ بسپارید.

طبق قانون ثبت شرکت تولیدی از طریق شرکت‎های تجاری عنوان شده در قانون باید صورت بگیرد. شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود دو نمونه از شرکت‎های تجاری هستند که شما میتوانید شرکت تولیدی خود را از طریق این دو نمونه شرکت تجاری ثبت کنید.

در ادامه با شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود به صورت مختصر آشنا میشویم و هر اطلاعات دیگری که برای ثبت شرکت تولیدی خود نیاز دارید را به شما خواهیم گفت.

خانم دهقان مشاور ثبت شرکت تولیدی

نحوه ثبت شرکت تولیدی

شما میتوانید شرکت تولیدی خود را از دو طریق شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود به ثبت برسانید. هر یک از این دو شرکت‎ها قواعد و مقررات خاص خود را دارند که برای ثبت شرکت خود نیاز است تا بر این مقررات مسلط باشید.

نحوه ثبت شرکت تولیدی

ثبت شرکت تولیدی سهامی خاص

شرکت سهامی خاص یکی از انواع شرکت‌های بازرگانی در ایران میباشد. از طریق این شرکت میتوانید شرکت تولیدی خود را ثبت کنید.

در ثبت شرکت سهامی خاص تمامی سرمایه شرکت از طریق شرکای شرکت تامین میشود و هر یک از شرکا به اندازه مبلغ سهام خود در شرکت مسئول خواهد بود.

در ادامه به سوالات شما در رابطه با نحوه و چگونگی ثبت شرکت تولیدی سهامی خاص پاسخ داده‌‎ایم.

ثبت شرکت تولیدی سهامی خاص

اعضا ثبت شرکت تولیدی سهامی خاص

برای به ثبت رساندن شرکت تولیدی سهامی خاص شما به حداقل سه شریک نیاز دارید که علاوه بر 3 شریک باید دو بازرس برای شرکت سهامی خاص انتخاب کنید.

طبق قانون دو بازرس شرکت سهامی خاص نمیتوانند از میان شرکا انتخاب شوند و همچنین نباید رابطه خویشاوندی با شرکا و مدیران شرکت داشته باشند.

اعضا ثبت شرکت تولیدی سهامی خاص

سرمایه ثبت شرکت تولیدی سهامی خاص

در شرکت سهامی خاص تمامی سرمایه شرکت از طریق شرکای آن تامین میشود. به علاوه سرمایه شرکت در شرکت سهامی خاص به قطعات سهام تقسیم خواهد شد.

در شرکت سهامی خاص هر یک از شرکای شرکت تنها به اندازه مبلغ سهام خود در شرکت در برابر طلبکاران و قرض‌های شرکت مسئول میباشد.

سرمایه ثبت شرکت تولیدی سهامی خاص

پرداخت سرمایه ثبت شرکت تولیدی سهامی خاص

زمانی که شما قصد ثبت شرکت تولیدی سهامی خاص را داشته باشید، مجبور نیستید که تمام سرمایه شرکت را در زمان به ثبت رساندن شرکت پرداخت کنید.

یکی از مزایای شرکت سهامی خاص همین است که شما در زمان ثبت شرکت خود تنها موظف هستید تا 35% از سرمایه تعهد شده را پرداخت کنید و مجبور به پرداخت کل سرمایه نخواهید بود.

پرداخت سرمایه ثبت شرکت تولیدی سهامی خاص

نامگذاری ثبت شرکت تولیدی سهامی خاص

برای نامگذاری شرکت تجاری شما باید قواعد عام و قواعد خاص مربوط به هر شرکت تجاری را رعایت کنید.

نامگذاری ثبت شرکت تولیدی سهامی خاص

قواعد عام نامگذاری ثبت شرکت تولیدی سهامی خاص

یکی از راه‎های برتری شما بر سایر شرکت‎های تولیدی، ایجاد برندینگ برای شرکت میباشد. نام شرکت شما در موفقیت شما نقش اساسی دارد.

نام شرکت شما باید:

  • متمایز باشد
  • تکراری نباشد
  • دارای معنی باشد
  • خلاقانه و نو باشد

اگر انتخاب اسم شرکت شما این شرایط را داشته باشد یک گام مهم به سوی موفقیت برداشته‌اید!

قواعد عام نامگذاری ثبت شرکت تولیدی سهامی خاص

قواعد خاص نامگذاری شرکت سهامی خاص تولیدی

برای نامگذاری هر شرکت تجاری شما باید قواعد و مقررات مربوط به آن شرکت را رعایت کنید.

اگر شرکت تجاری شما سهامی خاص میباشد، باید عبارت سهامی خاص در ابتدا و یا انتهای نام شرکت شما ذکر شود. رعایت این شرط اجباری میباشد!

قواعد خاص نامگذاری شرکت سهامی خاص تولیدی

مدارک ثبت شرکت تولیدی سهامی خاص

  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی شرکا
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • اخذ مجوزهای مورد نیاز
  • گواهی بانکی پرداخت سرمایه تعهد شده شرکا
  • دو نسخه از اساسنامه با امضا تمام موسسین
  • دو نسخه تنظیم صورتجلسه با امضا تمام موسسین
  • اقرارنامه

اگر در رابطه با ثبت شرکت سهامی خاص سوالاتی دارید، همین حالا با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا از خدمات مشاورین مجموعه بهره‎مند شوید.

مدارک ثبت شرکت تولیدی سهامی خاص

ثبت شرکت تولیدی با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود یکی از شرکت‎های تعریف شده در قانون تجارت است که از طریق آن میتوانید شرکت تولیدی خود را به ثبت برسانید.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود محبوب‎ترین شرکت تجاری در ایران است. در ادامه متوجه دلایل محبوبیت این شرکت خواهید شد و شما هم از طرفداران این شرکت میشوید.

ثبت شرکت تولیدی با مسئولیت محدود

اعضا ثبت شرکت تولیدی با مسئولیت محدود

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود شما به حداقل 2 شریک نیاز دارید. همین! ثبت شرکت با مسئولیت محدود نسبت به سایر شرکت‎های تجاری بسیار راحت‎تر میباشد.

اعضا ثبت شرکت تولیدی با مسئولیت محدود

سرمایه ثبت شرکت تولیدی با مسئولیت محدود

در رابطه با وضعیت سرمایه شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص دارای شباهت و تفاوت‎های هستند.

در شرکت با مسئولیت محدود علی‌رغم شرکت سهامی خاص شما باید تمامی سرمایه شرکت را در ابتدای به ثبت رساندن شرکت پرداخت کنید. همچنین سرمایه در شرکت با مسئولیت محدود به قطعات سهام تقسیم نمیشود.

اما در هر دو شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص شرکا فقط به اندازه مبلغ سرمایه و سهام خود در شرکت در برابر طلبکاران و قرض‌های شرکت مسئول میباشند.

هرچند در مورد مسئولیت شرکای با مسئولیت محدود و سهامی خاص تفاوت‎هایی وجود دارد که در این رابطه حتما با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا به شما این تفاوت را به صورت حرفه‌ای توضیح دهند.

سرمایه ثبت شرکت تولیدی با مسئولیت محدود

نامگذاری شرکت تولیدی با مسئولیت محدود

در نامگذاری شرکت تولیدی با مسئولیت محدود شما باید به مانند شرکت سهامی خاص شرایط عام و شرایط خاص نام گذاری شرکت تجاری را رعایت کنید.

نامگذاری شرکت تولیدی با مسئولیت محدود

شرایط عام نامگذاری ثبت شرکت تولیدی با مسئولیت محدود

نام شرکت شما باید:

  • متمایز باشد
  • تکراری نباشد
  • دارای معنی باشد
  • خلاقانه و نو باشد

شرایط عام نامگذاری ثبت شرکت تولیدی با مسئولیت محدود

شرایط خاص نامگذاری شرکت تولیدی با مسئولیت محدود

در نامگذاری شرکت با مسئولیت محدود شما باید قواعد خاص و مربوط به این شرکت تجاری را رعایت کنید.

اگر شرکت شما با مسئولیت محدود است باید حتما عبارت با مسئولیت محدود در ابتدا و یا انتهای نام شرکت شما ذکر شود، در غیر این صورت شرکای شرکت با مسئولیت محدود دارای مسئولیت تضامنی خواهند بود.

همچنین در نامگذاری شرکت با مسئولیت محدود نام هیچ یک از شرکای با مسئولیت محدود نباید ذکر شود زیرا در غیر این صورت شریک عنوان شده دارای مسئولیت تضامنی خواهد بود.

شرایط خاص نامگذاری شرکت تولیدی با مسئولیت محدود

مدارک ثبت شرکت تولیدی با مسئولیت محدود

  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی شرکا
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • اخذ مجوزهای مورد نیاز
  • گواهی بانکی پرداخت سرمایه تعهد شده شرکا
  • دو نسخه از اساسنامه با امضا تمام موسسین
  • دو نسخه صورت جلسه با امضا تمام موسسین
  • اقرارنامه

مدارک ثبت شرکت تولیدی با مسئولیت محدود

جواز ثبت شرکت تولیدی با مستولیت محدود

اخذ مجوز برای شرکت تولیدی باید با توجه به فعالیت شرکت شما باشد. برای ثبت شرکت تولیدی باید مجوزهای مورد نیاز مرتبط با موضوع فعالیت شرکت را دریافت کرد.

بنابراین شما باید با توجه به موضوع فعالیت شرکت تولیدی خود مجوزهای مورد نیاز را دریافت کنید.

با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا به شما بگویند که برای شرکت تولیدی‎تان نیاز به دریافت چه مجوزی دارید!

جواز ثبت شرکت تولیدی با مستولیت محدود

جمع بندی

ثبت شرکت تجاری به خصوص ثبت شرکت تولیدی نیازمند به دانش و تجربه بسیار زیادی است. اگر میخواهید که شرکت تولیدی شما به درآمد برسد و با مشکلات حقوقی از جمله ورشکستگی مواجه نشوید همین حالا عملیات ثبت شرکت خود را از طریق موسسه ثبت شرکت فرهنگ شروع کنید. موسسه ثبت شرکت فرهنگ به شما کمک میکند تا شرکت تولیدی خود را در سریعترین زمان ممکن و به راحتی هرچه تمام‎تر به ثبت برسانید.

خانم دهقان مشاور ثبت شرکت تولیدی

5/5 - (8 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

12 پاسخ

  1. سلام، برای ثبت شرکت تولیدی باید جواز کسب داشته باشم؟ یا نیازی نیست؟

    1. سلام و درود.

      برای تاسیس شرکت با موضوع فعالیت مد نظر شما یعنی ثبت شرکت با موضوع تولیدی نیاز به ارائه جواز نیست و شما میتونید بدون ارتئه مجوز بنام اشخاص اقدام به ثبت برند خود نمایید.پس از ثبت شرکت و تشکیل پرونده در اداره مالیات شما میتونید برای تکمیل مدارک خود اقدام به دریافت پروانه تولید از اتحادیه مربوط به خود یا وزارت صنعت و معدن نمایید.

  2. آیا بعد از ثبت شرکت تولیدی میتوانیم برای برند آن نیز اقدام کنیم؟ جواز خاصی نیاز نیست؟

    1. سلام و درود.

      خیر،ثبت شرکت با موضوع فعالیت کاری مورد نظر مجوزی برای ثبت برند نمیباشد و برای اینکه بتونید یک برند با موضوع فعالیت کاری خودتون رو بنام شرکت به ثبت برسونید باید بعد از ثبت شرکت اقدام به دریافت جواز بنام شرکت نمایید و با توجه به مدارک شرکت و ارائه جواز مرتبط برند موردنظر رو به ثبت برسونه.

  3. اگر بعد از ثبت شرکت تولیدی برای کد اقتصادی اقدام نکرده باشیم مشکلی پیش خواهد آمد؟

    1. سلام و درود.

      اگر ظرف مدت قانونی اقدام به دریافت کد اقتصادی نکرده باشید شرکت شما شامل جریمه های مالیاتی میشود و در مدت زمان طولانی تر،شرکت از طرف اداره مالیات قفل میشود و امکان هیچگونه تغییرات و تصمیمی برای شرکت پیش از تعیین و تکلیف پرونده مالیاتی وجود ندارد.

  4. ممنون از مطلب مفیدتان، یک سوال؛ کدام نوع شرکت برای ثبت شرکت تولیدی مناسب تر است؟ خاص یا مسئولیت محدود؟

    1. سلام و درود.

      برای شرکتهای با موضوع فعالیت تولیدی،شرکتها در دو قالب با مسئولیت محدود و سهامی خاص به ثبت میرسند که برای ثبت هر کدام از این نوع شرکتها باید با توجه به تعداد افراد و نحوه فعالیت و … نوع شرکت رو انتخاب کنید.اگر فکر میکنید که در آینده به فعالیت بازرگانی احتیاج دارید و یا نیاز به دریافت وام و تسهیلات دارید و … شرکت سهامی خاص انتخاب مناسبتریست ولی این موضوع رو هم مدنظر داشته باشید که برای شرکتهای سهامی خاص باید هر سال بازرسین شرکت و هر دو سال اعضای هیئت مدیره شرکت را تمدید نمایید،ولی در شرکتهای مسئولیت محدود اعضای شرکت به مدت نامحدود دارای اعتبار هستند.

  5. آیا برای شرکت تولیدی هم میتوانم برند ثبت کنم؟

    1. سلام و درود.

      بله با ارائه مدارک لازم مربوط به شرکت برای ثبت برند میتوانید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهید.

  6. سلام، و ممنون از مطلب خوبتون،
    قصد راه اندازی یک شرکت تولیدی پوشاک دارم، آیا شرکت با مسئولیت محدود مناسب است؟

    1. سلام و درود.
      بله عموما شزکتهای با موضوع فعالیت تولید و پخش پوشاک و بازرگانی در زمینه فعالیت شرکت در قالب با مسئولیت محدود به ثبت میرسند ولی این نکته رو نیز مدنظر داشته باشید در صورتی که پس از ثبت شرکت قصد حضور در مناقصات را دارید بهتره که شرکت خود رو در قالب شرکتهای سهامی خاص به ثبت برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس