ثبت شرکت تاسیساتی

ثبت شرکت تاسیساتی

ثبت شرکت تاسیساتی : برای تشکیل شرکت تاسیساتی شما میتوانید از طریق شرکت های تجاری سهامی( عام و خاص)، با مسئولیت محدود، تضامنی، نسبی، مختلط (سهامی و غیر سهامی) و تعاونی اقدام کنید اما در ایران برای ثبت شرکت تاسیساتی بهترین و مناسب ترین نوع شرکت، شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود میباشد که در این مقاله قرار است هر آن اطلاعاتی که برای تشکیل شرکت تاسیساتی لازم میباشد را به شما بگوییم. اگر میخواهید که بعد ها حسرت گذشته را نخورید پس به هیچ عنوان به راحتی از این مقاله عبور نکنید.

به هیچ عنوان نمیتوان بازار کاری که شرکت های تاسیساتی دارند را نادیده گرفت. در ایران شرکت های تاسیساتی میتوانند در قالب اجرای بسیاری از پروژه های تاسیساتی، تاسیسات و تجهیزات ساختمان نظیر آب، برق و گاز، تاسیسات و تجهیزات تصفیه خانه های آب و فاضلاب و بسیاری از موارد دیگر فعالیت کنند.

در نتیجه با توجه بازار کاری که این نوع از کار ها در ایران دارند، افراد بسیار زیادی به فکر ثبت شرکت تاسیساتی میوفتند تا بتوانند از این فرصت جهت کسب درآمد بهترین استفاده را ببرند.

خانم عابد مشاور ثبت شرکت تاسیساتی

شرایط ثبت شرکت تاسیساتی

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، در ایران برای ثبت شرکت میتوان از طریق شرکت های سهامی ( خاص و عام)، با مسئولیت محدود، اشخاص ( تضامنی و نسبی)، ترکیبی ( مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی) و تعاونی اقدام کرد.

در ایران برای ثبت شرکت تاسیساتی بهترین گزینه شرکت های سهامی خاص و با مسئولیت محدود میباشند زیرا علاوه بر مزایایی که هر یک از این شرکت ها دارند، نسبت به سایر شرکت های تجاری دارای اعتبار بیشتری میباشند.

برای ثبت شرکت تاسیساتی نباید هیچ سابقه کیفری داشته باشید، به علاوه برای ثبت هر شرکت تجاری نیاز به هیچ مدرک تحصیلی نمیباشد و شما فقط به مدارک شناسایی و سایر مدارکی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد، نیاز دارید.

شرایط ثبت شرکت تاسیساتی

شرکت سهامی خاص تاسیساتی

شرکت سهامی خاص یکی از شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران میباشد که شما میتوانید شرکت تاسیساتی خود را در قالب این شرکت به ثبت برسانید.

شرکت سهامی خاص نکات مخصوص به خود را دارد که در ادامه یک به یک نکات آن را بررسی و هر چیزی برای ثبت شرکت سهامی خاص لازم میباشد را به شما خواهیم گفت.

  • در شرکت سهامی خاص تمامی سرمایه شرکت از طریق شرکا تامین میشود و هر شریک تنها به اندازه مبلغ سهام خود در شرکت دارای مسئولیت میباشد.
  • در شرکت سهامی خاص سرمایه شرکا به قطعات سهام تقسیم میشود که قطعات سهام در شرکت سهامی خاص نشان دهنده میزان مسئولیت شرکا میباشد. همچنین سهام شرکا در شرکت سهامی خاص قابل انتقال است.
  • برای ثبت شرکت تاسیساتی از طریق سهامی خاص به حداقل 3 شریک و همچنین 2 بازرس نیاز میباشد که شرکا و بازرسین شرکت نباید دارای رابطه خویشاوندی با یکدیگر باشند و یا بازرسین شرکت از میان شرکا انتخاب شوند.
  • در شرکت سهامی خاص مدیران شرکت به مدت 2 سال فعالیت میکنند و پس از آن باید نسبت به تمدید و یا تعویض مدیران شرکت اقدام کرد.
  • در شرکت سهامی خاص انتخاب روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی های دعوت شرکت الزامی میباشد.
  • پس از ثبت شرکت تاسیساتی سهامی خاص تقسیم سود نسبت به سهام شرکا میباشد.
  • برای ثبت شرکت سهامی خاص ابتدا لازم است تا 35% از مبلغ تعد شده سرمایه شرکت به صورت نقدی پرداخت شود و همین ویژگی باعث محبوبیت شرکت سهامی خاص شده است.
  • برای نامگذاری شرکت سهامی خاص باید حتما عبارت سهامی خاص در ابتدا و یا انتهای نام شرکت ذکر شود.

موارد بالا تمامی اطلاعاتی میباشد که برای ثبت شرکت تاسیساتی از طریق سهامی خاص به آن ها نیاز دارید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه تشکیل شرکت سهامی خاص با مشاورین یک ثبت خوب فرهنگ است، تماس بگیرید.

شرکت با مسئولیت محدود تاسیساتی

نوع دیگر شرکت تجاری که اتفاقا محبوب ترین آن هم میباشد، شرکت با مسئولیت محدود است که برای ثبت شرکت تاسیساتی یک گزینه بسیار عالی به شمار میرود.

نکات و مقررات شرکت با مسئولیت محدود با شرکت سهامی خاص به صروت کلی متفاوت میباشد اما در بعضی از شرایط شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص به مانند یکدیگر عمل میکنند که در ادامه به صورت کامل متوجه نکات شرکت با مسئولیت محدود و همچنین تفاوت آن با شرکت سهامی خاص خواهید شد.

  • برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به حداقل 2 شریک نیاز میباشد که هر یک از شرکای شرکت به اندازه مبلغ سهم الشرکه خود در شرکت دارای مسئولیت هستند.
  • در شرکت با مسئولیت محدود سرمایه شرکا به سهم الشرکه تقسیم میشود و علی رغم شرکت سهامی خاص، سهم الشرکه در شرکت با مسئولیت محدود به راحتی قابل انتقال نمیباشد.
  • برای ثبت شرکت تاسیساتی با مسئولیت محدود شما باید تمامی سرمایه تعهد شده خود را به صورت نقدی پرداخت کنید، در غیر این صورت شرکت با مسئولیت محدود شما ثبت نخواهد شد.
  • در شرکت با مسئولیت محدود مدت زمان فعالیت مدیران شرکت نامحدود است و نیازی به تمدید مدت فعالیت مدیران شرکت نمیباشد.
  • انتخاب روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی های دعوت شرکت در شرکت با مسئولیت محدود اختیاری میباشد.
  • در شرکت با مسئولیت محدود تقسیم سود نسبت به میزان سهم الشرکه شرکا میباشد. به علاوه در شرکت با مسئولیت محدود برای تقسیم سود میتوان ترتیب دیگری در اساسنامه شرکت مقرر نمود.
  • در نام گذاری شرکت با مسئولیت محدود شما باید عبارت با مسئولیت محدود را در ابتدا و یا انتهای نام شرکت خود ذکر کنید زیرا در غیر این صورت شرکای شرکت دارای مسئولیت تضامنی خواهند بود.
  • نام هیچ یک از شرکای شرکت با مسئولیت محدود نباید در نام شرکت عنوان شود زیرا در این صورت شریک مذکور در برابر تعهدات شرکت مسئولیت تضامنی خواهد داشت.

موارد بالا برای ثبت شرکت تاسیساتی با مسئولیت محدود کفایت میکند و شما تنها با داشتن همین اطلاعات میتوانید شرکت با مسئولیت محدود خود را به ثبت برسانید، اما آیا فرایند ثبت یک شرکت تجاری به همین سادگی میباشد؟

موسسه ثبت شرکت فرهنگ پر آوازه ترین موسسه ثبت شرکت تجاری در ایران میباشد که شما با استفاده از خدمات کارشناسان موسسه ثبت شرکت فرهنگ میتوانید شرکت تجاری خود را در سریع ترین زمان ممکن و به راحتی هر چه تمام تر به ثبت برسانید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از شرکت های تجاری میتوانید همین حالا با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

موضوع فعالیت شرکت‌های تاسیساتی

بدون هیچ شکی بازار کاری که شرکت های تاسیساتی در ایران دارند را نمیتوان در هر شرکت تجاری پیدا کرد پس اگر ثبت شرکت تاسیساتی به صورت اصولی انجام شود، میتواند برای شما فرصت های بسیار زیادی به وجود بیاورد.

موضوع فعالیت شرکت های تاسیساتی میتواند در قالب شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی، شرکت در کلیه نمایشگاه ها، اجرا کلیه امور مربوط به تاسیسات، تاسیسات و تجهیزات ساختمان از قبلی آب، برق و گاز، وسایل انتقال، نصب و راه اندازی و نگهداری موتورخانه ها، لوله کشی و برق کشی، سیستم تهویه، نصب انواع عایق های حرارتی و رطوبتی و صوتی، اخذ وام و اعطای نمایندگی و بسیاری موارد دیگر باشد.

پس از ثبت شرکت تاسیساتی برای اینکه شرکت شما بتواند پروژه های بزرگ انجام دهد و یا برای شرکت در مناقصات باید حتما رتبه بندی انجام دهد. رتبه بندی شرکت های تاسیساتی بر اساس امتیاز و شرایطی که دارند از 5 تا 1 رتبه بندی میشوند.

موضوع فعالیت شرکت‌های تاسیساتی

مدارک لازم جهت ثبت شرکت تاسیساتی

ثبت شرکت تاسیساتی از دو طریق شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود ممکن میباشد که هر یک از این شرکت های تجاری مدارک و شرایط مخصوص به خود را دارند.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت تاسیساتی

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت سهامی خاص:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی هر یک از شرکا
  • گواهی عدم سو پیشینه اعضای هیئت مدیره، مدیر عامل و بازرسان
  • اصل وکالتنامه وکیل دادگستری درصورتی ثبت شرکت از طریق وکیل صورت بگیرد.
  • اصل گواهی بانکی بر پرداخت حداقل سرمایه تعهدی شرکا
  • ارائه مجوز درصورتی که حیطه کاری شما نیاز به مجوز داشته باشد.
  • دو برگ اساسنامه با امضا تمام موسسین
  • دو نسخه صورت جلسه با امضا تمام موسسین

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت با مسئولیت محدود:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی شرکا
  • دو نسخه شرکت‌نامه با امضا تمامی شرکا
  • دو نسخه اساسنامه با امضا تمامی شرکا
  • دو نسخه اقرارنامه با امضا تمامی شرکا
  • ارائه گواهی عدم سو پیشینه کیفری
  • اصل گواهی بانکی جهت پرداخت کلیه سرمایه شرکا
  • دریافت مجوز در صورتی که حیطه کاری شما نیاز به اخذ مجوز دارد.

جمع بندی

اگر تصمیم تان برای تشکیل شرکت تاسیساتی جدی است، در گام اول باید با دریافت مشاوره بهترین نوع شرکت تجاری را برای ثبت شرکت تاسیساتی انتخاب کنید تا در گام بعد مدارک مورد نیاز شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود را تهیه کنید تا فرایند ثبت شرکت تجاری خود را آغاز کنید.

به هیچ عنوان نمیتوان مزایایی که تشکیل شرکت تاسیساتی دارد را نادیده گرفت. در این مقاله از صفر تا صد هر اطلاعاتی که برای ثبت شرکت تاسیساتی لازم میباشد را به شما گفتیم تا از این فرصت استفاده کنید و همین حالا با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا فرایند ثبت شرکت خود را زیر نظر بهترین کارشناسان ثبت شرکت تجاری در ایران؛ آغاز کنید.

خانم عابد مشاور ثبت شرکت تاسیساتی

5/5 - (6 امتیاز)
ثبت شرکت تاسیساتی در سریعترین زمان و با نازلترین قیمت! وکلای ثبت شرکت فرهنگ در تمام مراحل ثبت شرکت تاسیساتی کنار شما هستند.
آنچه در این مقاله می‌خوانید

10 پاسخ

  1. من سیم کشی ساختمان انجام میدم، آیا برای گذاشتن آگهی در دیوار باید ثبت شرکت تاسیساتی انجام دهم؟

    1. سلام و درود.

      خیر اگر بخواهید حیطه فعالیت گسترده ای نداشته باشید و در حد پروژه های خرد و تبلیغ در سایت دیوار فعالیت کنید نیازی به ثبت شرکت ندارید ولی اگر مدنظر دارید که فعالیت کاریتون رو بسیار گسترده تر از این که هست کنید حتماٌ باید به عنوان یک شخصیت حقوقی فعالیت داشته باشید.

  2. سلام، من در زمینه تاسیسات فعالیت میکنم، آیا اگر ثبت شرکت تاسیسات انجام ندهم به مشکل میخورم؟

    1. سلام و درود.

      اگر ثبت شرکت انجام ندهید به مشکل نمیخورید و میتونید فعالیت شخصی داشته باشید ولی اگر بخواهید با شرکتها و ارگانها کار کنید و بصورت قانونی فعالیت داشته باشید و قرارداد برای پروژه های بزرگ داشته باشید باید حتماٌ به فکر ثبت شرکت در حیطه فعالیت خودتون یعنی ثبت شرکت با موضوع فعالیت تاسیسات باشید.

  3. من به اصطلاح سرباز فراری هستم و خدمت سربازی نرفتم و طبیعتا کارت پایان خدمت هم ندارم، آیا میتوانم شرکت تاسیساتی تشکیل دهم؟

    1. سلام و درود.

      طبق قوانین تا به امروز اداره ثبت شرکتها برای تاسیس شرکت با هر موضوع فعالیتی از جمله شرکتهای با موضوع فعالیت تاسیسات ارائه کارت پایان خدمت الزامی نیست و اعضای تشکیل دهنده میتوانند بدون ارائه کارت پایان خدمت،یک شرکت تاسیساتی را به ثبت برسانند.

  4. سلام، آیا برای ثبت شرکت تاسیساتی نیاز به مدرک تحصیلی مرتبط داریم؟

    1. سلام و درود.

      خیر برای ثبت شرکت با موضوع فعالیت تاسیساتی نیازی به ارائه مدرک تحصیلی مرتبط با موضوع فعالیت شرکت نیست و تنها با ارائه مدارک هویتی اعضای تشکیل دهنده شرکت و موارد اعلامی دیگر میتونید اقدام به ثبت شرکت تاسیساتی نمایید.

  5. سلام، من قصد ثبت شرکت تاسیساتی دارم منتها هنوز مدارکم تکمیل نشده است، آیا میتوانم مدارک را به مرور تکمیل کنم تا سریعتر این کار انجام شود؟

    1. سلام و درود.

      مدارک مورد نیاز در ابتدا برای ثبت یک شرکت از جمله شرکت های تاسیساتی ارائه مدارک هویتی اعضای شرکت(مدیر عامل-اعضای هیئت مدیره-سهامداران) میباشد و همچنین شماره موبایلهای بنام اعضا و عضو سامانه ثنا بودن شخص دارای حق امضا در شرکت.ما بقی موارد مورد نیاز برای تاسیس شرکت مثل نام،موضوع و … همگی اعلامی هستند و ارائه مدارک خاصی در این زمینه ها مورد نیاز نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس