ثبت شرکت مختلط غیر سهامی

ثبت شرکت مختلط غیر سهامی

ثبت شرکت مختلط غیر سهامی: در قانون تجارت شرکت های تجاری که موضوع فعالیت آن ها امور بازرگانی و تجارت می باشد به 7 نوع تقسیم می شوند.

یکی از انواع شرکتهای تجاری، ثبت شرکت مختلط غیر سهامی و ثبت شرکت مختلط سهامی است. که در این متن تلاش شده تا به شرح این شرکت ها پرداخته شود با ما در ادامه همراه باشید.

شرکت هایی که دارای بیش از 2 شریک که می توانند جزو شرکای ضامن یا با مسئولیت محدود و یا سهامی خاص باشند را ثبت شرکت مختلط غیر سهامی می نامند. در این نوع شرکت ها هر شخص با شخصی دیگر بنا به نوع شریک دارای مسئولیتی متفاوت می باشند . خود شرکت های مختلط به دو نوع تقسیم می شوند .

  1. مختلط سهامی
  2. ثبت شرکت مختلط غیر سهامی

خانم یعقوبی مشاور ثبت شرکت مختلط غیر سهامی

ثبت شرکت مختلط غیر سهامی چیست؟

این شرکت ها از اجتماع و شریک شدن شرکا در شرکت های تضامنی و سهامی که بعضی شرکا ضامن و بعضی دیگر سهامدار می باشند تشکیل می شود.

ثبت شرکت مختلط غیر سهامی چیست؟

شرکا ثبت شرکت مختلط غیر سهامی

اشخاصی که سرمایه آنها به سهام تقسیم شده و هرکدام از سهم ها دارای ارزش یکسان بوده. میزان مسئولیت هرشخص دارای سهام به میزان سرمایه آن ها می باشد.

شرکا ثبت شرکت مختلط غیر سهامی

شرکا ضامن

افرادی که سرمایه آنها به شکل سهام نبوده و در قالب سهم الشرکه مسئول در بدهی های شرکت هستند. این افراد مسئول در پرداخت بدهی های مازاد می باشند . زمانی که شرکای امن تعدد داشته باشند بر طبق قوانین و ضوابط باید اقدام به فعالیت کنند .

نکات ثبت شرکت مختلط غیر سهامی

اولین مورد که در شرکت های مختلط غیر سهامی باید به آن توجه ویژه ای شود اسم شرکت باید شامل نام یکی از شرکا و یا تصمیم گیری در رابطه با نام توسط شرکا انجام گیرد . وجود مجمع عمومی فوق العاده ، عادی و عادی به طور فوق العاده.

نکات ثبت شرکت مختلط غیر سهامی

مدیریت ثبت شرکت مختلط غیر سهامی

مدیریت ثبت شرکت مختلط غیر سهامی مخصوص به شریک یا شرکای ضامن است.
در هریک از شرکت های مختلط سهامی، هیئت، لااقل مرکب از سه نفر از شرکا، برقرار می شود و این هیئت را مجمع عمومی شرکا، بلافاصله بعد از تشکیل قطعی شرکت و قبل از هر اقدامی در امور شرکت معین می کند، انتخاب هیئت بر حسب شرایط مقرر در اساسنامه شرکت تجدید می شود و در هر صورت، اولین هیئت نظار برای یکسال انتخاب خواهد شد.

اعضای هیئت نظار از جهت اعمال اداری و نتایج حاصله از آن هیچ مسئولیتی ندارند، لیكن هریک از آنها در انجام مأموریت خود بر طبق قوانین معموله مملکتی مسئول اعمال و تقصیرات خود می باشند.

اعضای هیئت نظار دفاتر و صندوق و کلیه اسناد شرکت را تحت تدقيق در آورده همه ساله گزارشی به مجمع عمومی می دهند و هرگاه در تنظیم صورت دارایی بی ترتیبی و خطایی مشاهده نماینده در گزارش مذکور ذکر نموده و اگر مخالفتی با پیشنهاد مدیر شرکت، در تقسیم منافع داشته باشند دلایل خود را بیان می کنند.

هیئت نظار می تواند شرکا را برای انعقاد مجمع عمومی دعوت نماید و با موافقت رأي مجمع مزبور بر طبق بند (ب) ماده ۱۸۱ قانون تجارت، بر حسب تصمیم مجمع عمومی در صورتی که در اساسنامه این حق برای مجمع مذکور تصریح شده باشد، شرکت را منحل کند.

خانم یعقوبی مشاور ثبت شرکت مختلط غیر سهامی
تا پانزده روز قبل از انعقاد مجمع عمومی هر صاحب سهمی می تواند خود یا نماینده او) در مرکز اصلی شرکت حاضر شده از صورت بیلان و صورت دارایی و گزارش هیئت نظار اطلاع حاصل کند (مواد ۱۶۴ الی ۱۷۰ قانون تجارت)

5/5 - (5 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

4 پاسخ

  1. سلام، برای ثبت شرکت مختلط غیر سهامی به چند نفر شریک نیاز داریم؟

    1. سلام، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید
      02188472277

  2. سلام، ما یک شرکت مختلط غیر سهامی هستیم با عضویت 3 نفر که یکی از شرکا در حال حاظر در ایران سکونت ندارد. ما قصد داریم تا یک نفر دیگر را نیز به جمع شرکا اضافه کنیم. آیا نیاز به تاییدیه رسمی تمام شرکا داریم؟

    1. سلام و درود.
      در کل برای هر تصمیم در شرکتها باید صورتجلسه مخصوص به دستور جلسه رو تنظیم کرد و برای ثبت در اداره ثبت شرکتها لازمه که صورتجلسه تنظیم شده مورد تایید تمامی اعضا باشه و به امضا تمامی اعضا شرکت رسیده باشه مگر در شرایط خاص که بتونیم با درخواست آگهی دعوت در مواردی در صورت غایب بودن عضوی این کار رو انجام داد که تنظیم آگهی دعوت در روزنامه کثیرالانتشار بستگی به شرایط شرکت و نوع شرکت داره و باید اصول اون نوع شرکت رعایت شده باشه و طبیعتاً این قوانین در هر نوع شرکت متفاوت هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس