ثبت شرکت در گیلان

ثبت شرکت در گیلان

ثبت شرکت در گیلان (بروزرسانی اسفند 1402): در زندگی امروز همه افراد به دنبال درآمد و رفاه بیشتر هستند و مردم شهر گیلان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. راه اندازی یک کسب و کار و بیزنس پردرآمد در گیلان تبدیل به یک مسئله بسیار مهم شده است اما خوشبختانه در این مقاله قرار است به مشکلات شما رسیدگی شود. گیلان یک استان با پتانسیل بسیار بالا است که شما میتوانید با ثبت شرکت در گیلان به تمامی آرزوهای خود دست پیدا کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا درآنچیزی که برای ثبت یک شرکت تجاری در گیلان لازم است را بدانید.

خانم ولی زاده مشاور ثبت شرکت در گیلان

راهنمای ثبت شرکت در گیلان

یکی از بیزنس ها و راه های کسب درآمد در دنیای امروز ورود مستقیم به دنیای تجارت و معاملات است. شما میتوانید با ثبت شرکت تجاری به نام خود به قله های موفقیت دست پیدا کنید.

گیلان یک استان با پتانسیل بسیار بالا است و شما باید با انتخاب یک روش صحیح و درست از این پتانسیل جهت موفقیت خود استفاده کنید. ثبت شرکت در استان گیلان یک راه به سوی موفقیت است البته اگر از راه درست آن را انجام دهید.

شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران که شما میتوانید در گیلان ثبت کنید طبق قانون 8 نوع میباشند و شما برای ثبت هر نوع شرکت تجاری باید ضوابط و شرایط ثبت آن شرکت را رعایت کنید.

انواع شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران به شما این امکان را میدهد تا بتوانید با توجه به نیاز و شرایط خود شرکت تجاری مناسب را در استان گیلان به ثبت برسانید.

متاسفانه آگاهی نسبت به انواع شرکت های تجاری در گیلان و ایران بسیار کم میباشد و شما میتوانید از این فرصت به جهت سود خودتان استفاده کنید و با ثبت یک شرکت تجاری آگاهانه در گیلان به تمامی آرزو های خود دست پیدا کنید.

با ثبت شرکت در گیلان شما از رقبای خود پیشی میگیرید و دیگر نباید نگران پیشرفت رقبای تان باشید زیرا در هر صورت شما با ثبت شرکت تجاری از تمامی رقبای تان چند گام جلو تر هستید.

در ادامه این مقاله شما هر اطلاعاتی که برای ثبت شرکت تجاری در گیلان لازم است را کسب میکنید و دیگر هیچ بهانه ای برای نرسیدن به موفقیت نخواهید داشت.

راهنمای ثبت شرکت در گیلان

انواع شرکت قابل ثبت در گیلان

ابتدا قبل از آنکه به سراغ مدارک و مراحل ثبت شرکت تجاری برویم باید با انواع شرکت های تجاری قابل ثبت در گیلان و ایران آشنا شویم تا با دید باز نسبت به انتخاب و ثبت شرکت خود اقدام کنید.

طبق قانون انواع شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران به مورد میرسند که شما میتوانید با توجه به شرایط خود به ثبت شرکت در گیلان اقدام کنید.

انواع شرکت قابل ثبت در گیلان

ثبت شرکت سهامی عام در گیلان

یکی از شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران شرکت سهامی عام میباشد. بخشی از سرمایه در شرکت سهامی از طریق شرکا و بخش دیگر آن از طریق پذیره نویسی به دست می آید. در ثبت شرکت سهامی عام هر یک از شرکا به اندازه مبلغ سهام دارای مسئولیت میباشد.

ثبت شرکت سهامی عام در گیلان

ثبت شرکت سهامی خاص در گیلان

برای ثبت شرکت در گیلان یکی از بهترین گزینه ها ثبت شرکت سهامی خاص میباشد. برای ثبت شرکت سهامی خاص شما به حداقل 3 شریک و همچنین 2 بازرس نیاز دارید. تمام سرمایه در شرکت سهامی خاص از طریق شرکا تامین میشود و هر یک از شرکا به اندازه مبلغ سهام خود در شرکت دارای مسئولیت است.

ثبت شرکت سهامی خاص در گیلان

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در گیلان

شرکت با مسئولیت محدود از مطرح ترین شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران میباشد به این دلیل که فرایند ثبت شرکت با مسئولیت محدود نسبت به سایر شرکت های تجاری ساده تر میباشد. رای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به حداقل 2 شریک نیاز است و مسئولیت هر یک از شرکا به اندازه سهم الشرکه او در شرکت میباشد.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در گیلان

ثبت شرکت تضامنی در گیلان

برای ثبت شرکت در استان گیلان میتوانید به سراغ شرکت تضامنی بروید اما قبل از اینکه به سراغ ثبت شرکت تضامنی بروید بهتر است بدانید که در این شرکت شما مسئول تمامی بدهی ها و قروض شرکت خواهید بود.

ثبت شرکت تضامنی در گیلان

ثبت شرکت نسبی در گیلان

فرایند ثبت شرکت نسبی درست به مانند شرکت تضامنی است و در عمل تفاوت زیادی با شرکت تضامنی نیز ندارد اما در بحث مسئولیت شرکا در شرکت نسبی هر شریک به نسبت سهم الشرکه خود در شرکت دارای مسئولیت میباشد.

ثبت شرکت نسبی در گیلان

ثبت شرکت مختلط سهامی در گیلان

یکی از شرکت های ترکیبی قابل ثبت در ایران ثبت شرکت مختلط سهامی است که این شرکت از ترکیب شرکت سهامی خاص و شرکت تضامنی تشکیل میشود.

ثبت شرکت مختلط سهامی در گیلان

ثبت شرکت مختلط غیر سهامی در گیلان

ثبت شرکت در گیلان میتواند از طریق ثبت شرکت مختلط غیر سهامی انجام شود. شرکت مختلط غیر سهامی از ترکیب شرکت با مسئولیت محدود و شرکت تضامنی میباشد.

ثبت شرکت مختلط غیر سهامی در گیلان

ثبت شرکت تعاونی در گیلان

در ثبت شرکت تعاونی افراد هم صنف برای رسیدن به منافع گروهی شرکت تعاونی تشکیل میدهند.

اکنون شما با تمامی شرکت های تجاری قابل ثبت در گیلان آشنا شدید و میتوانید به توجه به شرایط و نیازی که دارید شرکت تجاری مناسب را در این استان به ثبت برسانید.

برای ثبت شرکت در گیلان میتوانید روی موسسه ثبت شرکت فرهنگ حساب باز کنید. در موسسه ثبت شرکت فرهنگ شما میتوانید تمامی فرایند ثبت شرکت تجاری خود را در سریعترین زمان ممکن و به راحتی هر چه تمام تر زیر نظر بهترین کارشناسان انجام دهید.

ثبت شرکت تعاونی در گیلان

نامگذاری ثبت شرکت در گیلان

یکی دیگر از مباحثی که در ثبت شرکت تجاری بسیار مورد توجه قرار میگیرد؛ انتخاب اسم شرکت تجاری میباشد. به طور خلاصه شما برای ثبت شرکت تجاری باید قواعد عمومی نامگذاری شرکت را رعایت کنید زیرا در غیر این صورت نام پیشنهادی شما برای شرکت مورد قبول واقع نخواهد شد.

  • برای ثبت شرکت در گیلان نام شرکت باید فارسی باشد و نباید معنا و مفهوم لاتین داشته باشد.
  • نام انتخابی شرکت نباید در تضاد با شئونات اسلامی باشد.
  • اسم پیشنهادی شرکت نباید تکراری باشد به همین منظور باید از قبل نام پیشنهادی شرکت خود را در استعلام کنید.
  • نام پیشنهادی شرکت باید خاص و متمایز باشد.
  • در نام شرکت از اعداد باید به شکل حروف استفاده شود.
  • از عناوینی که منحصر به بنیادهای ایثارگران و سازمان های دولتی است نباید استفاده شود.
  • از عناوین و القاب مشاهیر برای نام شرکت نباید استفاده شود.
  • نام شرکت باید با حوزه فعالیت شما در ارتباط باشد.
  • نام شرکت باید از سه سیلاب تشکیل شود.

به طور کلی برای انتخاب نام شرکت باید قواعد بالا رعایت شود. هر چند که هر یک از انواع شرکت های تجاری قواعد به خصوصی در انتخاب نام شرکت دارند.

برای مثال در شرکت با مسئولیت محدود باید عبارت با مسئولیت محدود در نام شرکت ذکر شود و همچنین نباید نام هیچ یک از شرکای با مسئولیت محدود در نام شرکت عنوان شود زیرا در غیر این صورت شریک مذکور دارای مسئولیت تضامنی خواهد بود.

نامگذاری ثبت شرکت در گیلان

مدارک ثبت شرکت در گیلان

همانطور که عنوان شد 8 شرکت تجاری قابل ثبت در ایران وجود دارد و برای ثبت هر نوع شرکت تجاری شما باید مدارک مورد نیاز آن شرکت را تهیه کنید.

در ادامه مدارکی را عنوان میکنیم که برای انواع ثبت شرکت در استان گیلان نیاز دارید تا آن ها را تهیه کنید.

  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی شرکا
  • اصل گواهی عدم سو پیشینه شرکا
  • اخذ مجوزهای لازم برای ثبت شرکت
  • اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه تعهدی شرکا
  • دو برگ اساسنامه با امضا تمامی شرکا
  • دو برگ تنظیم صورتجلسه با امضا تمامی شرکا
  • امضای اقرار نامه

برای مثال در شرکت سهامی خاص شرکا ملزم به پرداخت 35 درصد از سرمایه تعهد شده هستند یا در شرکت با مسئولیت محدود شرکا باید تمامی سرمایه تعهد شده را پرداخت کنند. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با مدارک مورد نیاز ثبت هر شرکت تجاری همین حالا با کارشناسان موسسه ثبت فرهنگ تماس بگیرید.

مدارک ثبت شرکت در گیلان

مراحل ثبت شرکت در گیلان

شما در این مقاله به صورت جامع با نحوه ثبت شرکت تجاری آشنا شدید و اکنون هر آنچیزی برای ثبت شرکت در گیلان لازم است را میدانید و میتوانید با توجه به نیاز و شرایط خود شرکت تجاری مناسب را در استان گیلان به ثبت برسانید.

برای ثبت شرکت تجاری میتوانید به دو روش عمل کنید.

  • انفرادی
  • از طریق موسسه ثبت شرکت فرهنگ

اگر شما از طریق روش اول شرکت خود را به ثبت برسانید به هیچ عنوان نمیتوان تضمین کرد که پس از ثبت شرکت تجاری به موفقیت هایی که ترسیم کرده اید برسید زیرا ثبت شرکت تجاری نیاز به مهارت و تجربه زیادی دارد.

  • تکمیل فرم تقاضا شرکت
  • تایید نام شرکت
  • دریافت مجوز در صورت نیاز
  • ارائه مدارک مورد نیاز
  • بررسی مدارک
  • پرداخت هزینه ثبت شرکت
  • تحویل مدارک ثبتی شرکت به متقاضی

مراحل ثبت شرکت در گیلان

جمع بندی

در این مقاله به صورت کاملا کاربردی با نحوه ثبت شرکت در گیلان آشنا شدید و اکنون تمامی اطلاعات لازم برای ثبت شرکت تجاری را در اختیار دارید. اگر این مقاله را به دقت خوانده باشید باید بدانید که ثبت شرکت تجاری نیاز به مهارت و تخصص زیادی دارد پس اگر میخواهید که یک شرکت تجاری موفق و پر سود داشته باشید همین حالا با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

خانم ولی زاده مشاور ثبت شرکت در گیلان

5/5 - (6 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

12 پاسخ

    1. سلام و درود.

      ممنون از زمانیکه برای مطالعه مقاله گذاشتید و نظر مثبتتون.

  1. آیا اگر ثبت شرکت در گیلان انجام دهم معاف از مالیات خواهم بود؟

    1. سلام و درود.

      معافیت مالیات طبق قوانین جاری مربوط به مناطق آزاد میباشد و صرفاٌ ثبت شرکت در گیلان شامل این موضوع نمیشود.

  2. آیا از آنجایی که بندر انزلی منطقه آزاد حساب میشود، با ثبت شرکت در بندر انزلی و در کل استان گیلان محاسبه مالیات با دیگر استانها متفاوت خواهد بود؟

    1. سلام، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید
      02188472277

  3. سلام، من ثبت شرکت در گیلان را با موسسه شما انجام دادم و واقعا همه چیز بسیار عالی و تمیز انجام شد، ممنون از مدیریت و تمامی کارکنان مجموعه

    1. سلام و درود.

      پیام دوستان خوبی مثل شما باعث دلگرمی تیم ثبت فرهنگ میشه.ممنون از اعتمادتون به ثبت فرهنگ،امیدوارم که در تمامی امور ثبتی شما و دوستان بتونیم به خوبی خدمت رسانی کنیم.

  4. سلام، آیا اگر ثبت شرکت در لاهیجان انجام دهم میتوانم یک شعبه هم در کلاردشت داشته باشم؟ یا باید در آن شهر هم مراحل تاسیس شرکت را انجام دهم؟

    1. سلام و درود.

      برای ثبت شعبه شرکت لازم نیست که حتما آدرس شعبه در همان شهر محل اصلی شرکت باشد و شما میتوانید چندین شعبه در هر استان دیگری برای شرکت خود داشته باشید که در این مورد باید برای هر شعبه یک مدیر شعبه معرفی نمایید و همچنین آدرس شعبه بهمراه کد پستی دقیق مورد نیاز است.

  5. سلام، آیا اگر با مجموعه شما قرارداد ثبت شرکت در گیلان ببندم، وکیل دارید تا تمامی امور را بر عهده بگیرد؟

    1. سلام، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید
      02188472277

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *