ثبت شرکت در اصفهان

ثبت شرکت در اصفهان

ثبت شرکت در اصفهان: شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا قصد داریم در مورد ثبت شرکت در اصفهان صحبت کنیم؟ در صورتی که شهرهای بزرگ دیگری مثل مشهد، تبریز، شیراز و … نیز وجود دارند و از اهمیت بالایی نیز برخوردار هستند.

حتما در ادامه با ما همراه باشید تا بدانید چرا از میان این شهرهای بزرگ و با اهمیت اصفهان را انتخاب کرده‌ایم. همچنین در این مقاله قصد داریم صفر تا صد ثبت شرکت در اصفهان را با هم بررسی کنیم تا در صورتی که قصد این کار را دارید با تمام چالش‌ها و مباحث آن آشنا شوید.

خانم محمدی مشاور ثبت شرکت در اصفهان

معرفی شهر اصفهان از لحاظ صنعتی و اقتصادی

همانطور که می‌دانید اصفهان یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت ایران است. در واقع به لحاظ جمعیتی بعد از تهران و مشهد سومین شهر و از لحاظ صنعتی بعد از تهران دومین شهر صنعتی ایران است.

در واقع به لحاظ اقتصادی و صنعتی این شهر یکی از قطب‌های اصلی ایران حساب می‌شود. صنایع بزرگی از جمله فولاد مبارکه، ذوب آهن، کارخانه‌های مختلف کاشی‌سازی و سرامیک‌سازی، پالایشگاه، کارخانه‌های نساجی، تولید سیمان، خودروسازی، هواپیماسازی، ساخت لوازم و تاسیسات گازی، صنایع مربوط به مواد غذایی و مواد لبنی، لوازم خانگی و ظروف چینی و کریستال و … همگی در استان اصفهان فعال هستند.

حالا متوجه شدید چرا اصفهان را یکی از قطب‌های اصلی و اساسی اقتصادی و تجاری ایران می‌دانند. البته این موضوع را نیز نباید نادیده گرفت که بخشی از اقتصاد اصفهان نیز متعلق به بخش دامپروری و کشاورزی است.

شاید حالا متوجه شده باشید که چرا ثبت شرکت در اصفهان و همچنین ثبت تغییرات شرکتها در این شهر اهمیت بسیار زیادی دارد و افراد زیادی قصد ثبت شرکت در استان اصفهان را دارند.

معرفی شهر اصفهان از لحاظ صنعتی و اقتصادی

انواع ثبت شرکت در اصفهان

حالا در این قسمت قصد داریم در مورد انواع شرکت‌هایی که می‌توان در اصفهان ثبت کرد با هم صحبت کنیم. واضح است که در قانون تجارت در ایران شرکت‌های مختلفی را می‌توان به ثبت رساند. این شرکت‌ها عبارتنداز:

  • شرکت سهامی عام
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی
  • شرکت تعاونی
  • شرکت نسبی
  • شرکت مختلط سهامی و غیرسهامی

انواع ثبت شرکت در اصفهان

مدارک ثبت شرکت در اصفهان

واضح است که برای ثبت شرکت تجاری مثل هر فرآیند رسمی دیگری ( مانند ثبت برند ) نیاز به اسناد و مدارکی است. حالا در این قسمت می‌خواهیم در مورد مدارکی که برای ثبت شرکت‌ اصفهان نیاز است را با هم بررسی کنیم. به صورت کلی این مدارک به شرح زیر است:

  • تصویر مدارک شناسایی اعضا شرکت مثل شناسنامه و کارت ملی
  • نداشتن سوپیشینه قضایی (برای این مدرک نیازی نیست اقدامی انجام دهید، در صورتی که اعضا دارای سوپیشینه باشند سامانه آنلاین خطا می‌دهد و در غیر این صورت ثبت می‌شود)
  • ثبت یک خط تلفن برای هر کدام از اعضا که به نام خودشان باشد
  • ارائه و ثبت اساسنامه شرکت
  • تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی و هیئت مدیره (در این صورت جلسه سهام و سمت‌های هر کدام از اعضا مشخص شده‌است)
  • ارائه و ثبت شرکتنامه و تقاضانامه

در صورتی که قصد داشته باشید ثبت شرکت در اصفهان را خودتان انجام دهید این موضوع را بدانید که این کار کاملا اینترنتی است. در صورتی که این مدارک بدون مشکل در سامانه ثبت شوند این اوراق بعد از پرینت و امضا توسط اعضا مربوطه و از طریق پست باید به اداره ارسال شوند.

مدارک ثبت شرکت در اصفهان

پرطرفدارترین شرکت‌های قابل ثبت در اصفهان

این موضوع که کدام شرکت بهتر است و یا شما می‌توانید کدام نوع شرکت را ثبت کنید به موضوعات زیادی بستگی دارد. اما دو تا از متداول‌ترین شرکت‌هایی که در اصفهان ثبت می‌شود ثبت شرکت سهامی خاص و ثبت شرکت با مسئولیت محدود است.

اما بازهم فاکتورهای زیادی برای انتخاب و سپس ثبت شرکت وجود دارد به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا به صورت کامل در مورد این موضوع تحقیق و جستجو کنید.

پرطرفدارترین شرکت‌های قابل ثبت در اصفهان

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اصفهان

اگر به دنبال راحت‌ترین راه ثبت شرکت در اصفهان هستید ما شرکت با مسئولیت محدود را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این حالت شما تنها با دو نفر اعضا و با هزینه فقط 100 هزار تومان می‌توانید این شرکت را به ثبت برسانید. فرایند ثبت این نوع شرکت در اصفهان در حدود 10 روز به طول می‌انجامد.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اصفهان

ثبت شرکت سهامی خاص در اصفهان

همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم یکی دیگر از ثبت شرکت‌های پرطرفدار در اصفهان مربوط به شرکت سهامی خاص است. در این حالت سرمایه شرکت توسط موسسین تامین می‌شود. سهام شرکت با توجه به میزان سرمایه‌گذاری هر فرد تقسیم می‌شود. همچنین مسئولیت نیز براساس این سهام تعیین می‌شود.

در شرکت‌های سهامی خاص حداقل نیاز به 3 سهامدار و 2 بازرس وجود دارد. حداقل سرمایه‌گذاری 100 هزار تومان است و هر شریک باید حداقل یک سهم را در شرکت داشته باشد.

ثبت شرکت سهامی خاص در اصفهان

سازمان ثبت شرکت‌ها در اصفهان

سامانه ثبت شرکتها در اصفهان یا همان اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات اصفهان، مرجعی برای ثبت انواع شرکت‌ها در اصفهان است.

بعد از ثبت و بررسی اطلاعات و مدارک و در ادامه تایید آن‌ها، ظرف مدت زمان کوتاهی ثبت شرکت شما انجام می‌شود و یا در صورتی که به هر دلیلی این ثبت انجام نشود، تایید نشدن آن را به شما اطلاع می‌دهند. شما می‌توانید به آدرس es.ssaa.ir مراجعه کرده و در این زمینه کسب اطلاعات کنید.

سازمان ثبت شرکت‌ها در اصفهان

مراحل ثبت شرکت در اصفهان

در این قسمت قصد داریم به طور خلاصه مراحل ثبت شرکت در اصفهان را به شما بگوییم تا در صورتی که قصد این کار دارید بدانید باید از کجا شروع کنید و چه کارهایی را انجام دهید. این مراحل به اختصار به شرح زیر است:

  • تنظیم موضوع فعالیت شرکت: در اولین گام باید شرح فعالیت شرکت را مشخص کنید. یعنی این شرکت قرار است تولیدی، بازرگانی یا … باشد.
  • انتخاب نوع قالب ثبتی بر اساس فعالیت شرکت: در این مرحله باید نوع شرکت، نحوه اداره شرکت، انحلال شرکت و … به صورت شفاف تعیین شود.
  • تکمیل مدارک لازم: در این مرحله باید تعداد سهامداران شرکت و مدارکی که مربوط به آن‌ها است ارائه و ثبت شود.
  • ثبت اطلاعات شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها اصفهان
  • ارسال مدارک برای کارشناسان اداره ثبت
  • دریافت اوراق شرکت

مراحل ثبت شرکت در اصفهان

هزینه ثبت شرکت در اصفهان

اما یکی دیگر از سوالاتی که باید حتما به آن پاسخ دهیم این است که هزینه ثبت شرکت در اصفهان چقدر است؟

برای این سوال جواب واحدی وجود ندارد، در واقع با توجه به نوع شرکت و میزان سرمایه‌ای که قصد دارید با آن شرکت را به ثبت برسانید هزینه متفاوت می‌شود. منطقی اسن که هر چقدر سرمایه شما بیشتر باشد این هزینه نیز بیشتر است.

البته یک سری هزینه‌های ثابت وجود دارد که مربوط به مدارکی مثل اساسنامه،شرکتنامه و … است، هزینه‌های تشکیل پرونده و هزینه‌های پستی و … را نیز شامل می‌شود. همچنین هزینه ثبت در کلان شهرهایی همچون اصفهان نسبت به سایر شهرهای کوچک متفاوت است به همین دلیل است که نمی‌توان عدد ثابتی را برای این موضوع مشخص کرد.

هزینه ثبت شرکت در اصفهان

نتیجه گیری

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد، ثبت شرکت در اصفهان به دلایل زیادی از جمله اقتصادی و صنعتی بودن این شهر اهمیت زیادی دارد. امیدواریم با تدوین این مقاله به شما در راستای کسب اطلاعات در زمینه ثبت شرکت در استان اصفهان کمک کرده باشیم.

شما می‌توانید با توجه به هدف و نیاز خودتان و متناسب با بودجه مورد نظر شرکت خودتان را تاسیس کنید. این روزها تمامی این فرآیند به صورت اینترنتی انجام می‌شود اما در صورتی که باز هم در این زمینه مشکل دارید می‌توانید از شرکت‌های که این فرآیند یعنی ثبت شرکت را انجام می‌دهند کمک بخواهید.

خانم محمدی مشاور ثبت شرکت در اصفهان

5/5 - (8 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

12 پاسخ

  1. آیا میتوان با ثبت شرکت در اصفهان به کارهای بازرگانی مربوط به اقلام سنتی دست ساز مشغول شد؟

    1. سلام و درود.

      موضوع فعالیت شرکت به استان یا شهری که در آن شرکت ثبت میشود ارتباطی ندارد.شما میتونید در اصفهان یا هر استان دیگر که در آن سکونت یا فعالیت دارید موضوع فعالیت خود را انتخاب نمایید و با توجه به همان موضوع،فعالیت خود را داشته باشید.

  2. ممنون از مطلب خوبتون در رابطه با ثبت شرکت در اصفهان

    1. سلام و درود.

      ممنون از زمانی که برای مطالعه مقاله گذاشتید و نظر مثبتتون.

  3. ممنون از مطلب خوبتون در رابطه با ثبت شرکت در اصفهان

    1. سلام ودرود.

      ممنون از نگاه مثبتتون.جهت انجام امور ثبتی در شهر اصفهان میتونید با مشاوران ثبت فرهنگ در تماس باشید.

  4. ببخشید آیا با ثبت شرکت در توابع اصفهان میتوانم در مناقصات تهران هم شرکت کنم؟

    1. سلام، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید
      02188472277

  5. سلام، آیا برای ثبت شرکت در اصفهان، محل فیزیکی شرکتمان حتما باید در همین شهر باشد؟

    1. سلام و درود.
      بله،اداره ثبت شرکتها برای استانهای مختلف ایران طبق آدرس ثبتی شرکت شما میباشد به این معنی که در صورتی روند ثبتی شما در اداره ثبت شرکتهای استان اصفهان پیگیری و ثبت میشود که آدرس محل قانونی شرکت در حال تأسیس در همان استان باشد و برای این امر،ارائه کدپستی دقیق محل شرکت ضروری میباشد.

  6. سلام، آیا برای ثبت شرکت در اصفهان هم به تهران آمد یا همه کارها در همان اصفهان امکانپذیر است؟

    1. سلام و درود.
      اگر آدرس‌و کدپستی که برای شرکت اعلام میکنید مربوط به شهر اصفهان هست باید کلیه اوراق مورد نیاز،به آدرس ثبت شرکتهای شهر اصفهان ارسال بشه و در نهایت مدارک شرکت از همان مرجع(اداره ثبت شرکتها و‌موسسات غیرتجاری اصفهان)دریافت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *