آیا ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت دارد؟

آیا ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت دارد؟

آیا ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت دارد؟ یکی از سوالاتی که در هنگام ثبت شرکت تجاری بسیار پرسیده میشود این است که آیا ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت دارد؟ خیر، برای ثبت شرکت تجاری در ایران نیازی به کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت نیست و شما بدون اینکه به سربازی رفته و یا کارت معافیت داشته باشید، میتوانید برای ثبت شرکت تجاری اقدام کنید. البته که کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت برای بعضی از شرکت های تجاری ضروری است و در این مقاله هر آن اطلاعاتی که نیاز میباشد را به شما خواهیم گفت.

خانوم عابد مشاور ثبت شرکت
اگرچه که برای گرفتن بعضی از مدارک شما نیاز به کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت دارید و کسانی که دوره سربازی خود را نگذرانده باشند، نمیتوانند نسبت به دریافت بعضی از مدارک و مجوز ها اقدام کنند.
به طور کلی برای اینکه جواب سوال آیا ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت دارد را بررسی کنیم باید پارامتر های بسیار را در نظر بگیریم تا به صورت کامل جواب این سوال را بدهیم.
عضویت مشمولان خدمت نظام وظیفه و سربازان و به طور کلی کسانی که هنوز کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت خود را نگرفته اند در شرکت های تجاری بلا مانع است و میتوانند بدون کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت عضو رسمی شرکت های تجاری شوند.
اما آیا ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت دارد شامل همه موارد میشود؟ امروزه تمامی شرکت های تجاری به دنبال ورود به دنیای صادرات و واردات هستند زیرا صادرات و واردات میتواند عایدی بسیار زیادی برای شرکت های تجاری و شرکای آن داشته باشد.
برای ثبت شرکت تجاری و همچنین تصدی در صادرات و واردات نیاز به دریافت کارت بازرگانی میباشد که برای دریافت کارت بازرگانی یکی از شرایط داشتن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت است.
همچنین بعضی از شرکت های تجاری وجود دارند که ثبت آن ها نیازی به کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت ندارد و حتی مدیران آن از رفتن به سربازی معاف میشوند.

آیا ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت دارد
در نتیجه میتوان در جواب سوال آیا ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت دارد گفت که خیر برای ثبت شرکت تجاری به صورت کلی نیازی به دریافت کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت نیست و مشمولان نظام وظیفه و سربازان میتوانند شرکت تجاری خود را به ثبت برسانند.

ثبت کدام شرکت ها نیاز به کارت پایان خدمت دارد؟

در ایران 8 نوع شرکت تجاری قابل ثبت وجود دارد که شامل شرکت های سهامی (عام و خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت نسبی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی و شرکت تعاونی میشوند.
برای اینکه به جواب سوال آیا ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت دارد، برسیم باید به مدارک مورد نیاز ثبت این شرکت های تجاری نگاهی بیندازیم تا ببینیم برای ثبت شرکت تجاری نیازی به کارت پایان خدمت یا کارت معافیت میباشد یا خیر؟ آیا
در مدارکی که برای ثبت تمامی این شرکت های تجاری در نظر گرفته شده است، خبری از کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت نیست و مشمولان نظام وظیفه و سربازان میتوانند این شرکت های تجاری را به ثبت برسانند.
اما نکته قابل توجه این است که برای داشتن عنوان شغلی در این شرکت ها شما باید کارت پایان خدمت یا کارت معافیت داشته باشید. مدیران شرکت، بازرسان و افرادی که مجوز شرکت به نام آن ها است باید کارت پایان خدمت سربازی یا کارت معافیت داشته باشند.
طبق قانون تمامی مردان بالای 18 سال که شرایط دریافت کارت معافیت از سربازی را ندارند، مشمول حساب میشوند و مشمولان غایب سربازی از بسیاری خدمات دولتی منع میشوند، برای مثال این افراد نمیتوانند به تنهایی برای دریافت وام تاسیس شرکت خود اقدام کنند.

ثبت کدام شرکت ها نیاز به کارت پایان خدمت دارد؟
پس در جواب سوال آیا ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت دارد، باید گفت که اگرچه برای ثبت شرکت تجاری نیازی به کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت نیست اما به دلیل محدودیت هایی که شامل شما میشود، پیشنهاد میشود تا به تنهایی برای ثبت شرکت تجاری خود اقدام نکنید و حتما از طریق فردی که کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت دارد، شرکت تجاری تان را به ثبت برسانید.
موسسه ثبت شرکت فرهنگ پر آوازه ترین موسسه ثبت شرکت تجاری در ایران میباشد که شما میتوانید با دریافت مشاوره از کارشناسان ثبت شرکت تجاری موسسه ثبت شرت فرهنگ به جواب تمامی سوالاتی که دارید از قبیل آیا ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت دارد، برسید.

نداشتن کارت پایان خدمت چه مشکلاتی را به وجود میاورد؟

طبیعتا به دلیل حساسیتی که داشتن کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت در ایران برای مردان وجود دارد، ثبت شرکت تجاری برای کسانی که دوره نظام وظیفه عمومی را گذرانده اند و یا معاف شده اند ، بسیار راحت تر میباشد.
برای مثال همانطور که گفته شد برای دریافت وام تاسیس شرکت فقط کسانی میتوانند اقدام کنند که کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت داشته باشند و این خود یکی از دلایلی است که باید سوال آیا ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت دارد، را پاسخ دهیم.
به علاوه برای راه اندازی قانونی هر کسب و کاری نیاز به دریافت جواز کسب میباشد و اینکه آیا ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت دارد، طبق قانون جواز کسب را اتحادیه های صنفی صادر میکنند. برای دریافت جواز کسب ابتدا باید مدارک مورد نیاز را تهیه کنید و همراه با تقاضای کتبی به اتحادیه صنفی مرتبط با کار خود تحویل دهید.
برای دریافت جواز کسب نیاز به کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت از سربازی میباشد، بنابراین شرکایی که در شرکت تجاری کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت ندارند، نمیتوانند جواز کسب را به نام خود داشته باشند و باید حتما جواز کسب به نام کسی باشد که کارت پایان خدمت یا معافیت داشته باشد.

نداشتن کارت پایان خدمت چه مشکلاتی را به وجود میاورد؟
پس بله در جواب سوال آیا ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت دارد، کارت پایان خدمت و یا معافیت از سربازی میتواند کار شما را برای ثبت شرکت تجاری و همچنین دریافت مجوز های دیگر بسیار راحت کند.

آیا مدیر عامل شرکت باید کارت پایان خدمت داشته باشد؟

در بعضی از جوانب جواب سوال به آیا ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت دارد، نیاز به بررسی بیشتری دارد. طبق قانون اعضای هیئت مدیره شرکت تجاری باید کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت از سربازی داشته باشند.
مدیر عامل شرکت تجاری یا از میان اعضای هیئت مدیره و یا خارج از آن ها انتخاب میشود و در هر حالت مدیر عامل شرکت باید کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت از سربازی خود را به اداره ثبت شرکت ها ارائه دهد.
همچنین مدیر عامل شرکت علاوه بر کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت باید گواهی عدم سوءپیشینه و مدرک تحصیلی خود را به اداره ثبت شرکت ها تحویل دهد.
در شرکت سهامی خاص بازرسین اصلی و بازرسین علی البدل نیز باید کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت از سربازی داشته باشند، البته سهامداران شرکت سهامی خاص نیازی به داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی ندارند.

آیا مدیر عامل شرکت باید کارت پایان خدمت داشته باشد؟
در نتیجه در جواب سوال آیا ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت دارد، تمامی سهامداران شرکت سهامی خاص و همچنین سرمایه گذاران شرکت با مسئولیت محدود نیازی به داشتن کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت از سربازی ندارند.

برای ثبت شرکت دانش بنیان به کارت پایان خدمت نیاز میباشد؟

شرکت های دانش بنیان شرکت هایی هستند که بر پایه دانش و فناوری میباشند و برای ثبت این شرکت ها نیازی به کارت پایان خدمت و یا معافیت از سربازی نیست.
همچنین شرکت های دانش بنیان میتوانند به عنوان پروژه جایگزین خدمت و یا امریه در نظر گرفته شوند و اعضای اصلی این شرکت ها پس از ثبت شرکت میتوانند مدارک خود را به مرکز نخبگان نیرو های مسلح بفرستند تا در صورت تایید این مرکز بتوانند برای دریافت کارت پایان خدمت سربازی خود اقدام کنند.
در نتیجه در جواب سوال آیا ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت دارد، در شرکت های دانش بنیان برای ثبت شرکت نیازی به دریافت کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت از سربازی نیست و شما میتوانید حتی به عنوان راهی برای دریافت کارت پایان خدمت خود به شرکت های دانش بنیان نگاه کنید.
همچنین برای دریافت کارت پایان خدمت در شرکت دانش بنیان، پروژه جایگزین حداقل 14 ماه زمان میبرد و دور خدمت به عنوان امریه در این شرکت ها 24 ماه است که این اشخاص میتوانند بدون دریافت کارت پایان خدمت و یا معافیت خود از تسهیلاتی نظیر دریافت وام های بانکی استفاده کنند، پس اینکه آیا ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت دارد یا خیر باید گفت که برای تاسیس شرکت های دانش بنیان نیز به هیچ کارت پایان خدمت و یا کارت معافیتی نمیباشد.

خانوم عابد مشاور ثبت شرکت
اینکه آیا ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت دارد یا خیر سوالی است که بسیاری از افراد در پی جواب آن هستند. اگرچه ثبت شرکت تجاری نیازی به کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت از سربازی ندارد اما اگر شما به تنهایی و بدون کارت پایان خدمت برای ثبت شرکت اقدام کنید، کار بسیار سختی در پیش دارید زیرا نمیتوانید بسیاری از مجوز ها را دریافت کنید و یا حتی وام تاسیس شرکت خود را بگیرید. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص همین حالا با یک ثبت خوب فرهنگ است، تماس بگیرید.

 

 

5/5 - (3 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

6 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *