نقل و انتقال برند

نقل و انتقال برند

نقل و انتقال برند (بروزرسانی اسفند 1402): ثبت برند یکی از کارهایی است که تمامی کسب و کارها برای رسیدن به قله های موفقیت باید انجام دهند اما به دلیل اینکه پروسه ثبت برند و همچنین اعتبار بخشیدن به یک برند طولانی است، بسیاری از کسب و کارها ترجیح میدهند تا با نقل و انتقال برند یک برند آماده و معتبر داشته باشند. موسسه ثبت شرکت فرهنگ از ابتدا تا انتهای مراحل انتقال نام تجاری با شما خواهد بود.

امروزه همگی کسب و کارها آگاه از اهمیت بسیار بالای برند میباشند. بک برند میتواند باعث ایجاد تحولات بسیار بزرگی در کسب و کار شما شود. در مقاله های گذشته نحوه ثبت برند و علامت تجاری را توضیح دادیم که شما به ثبت رساندن برند خود باید چه مراحلی را بگذرانید، اما اگر میخواهید که سریعتر صاحب یک برند آماده و معتبر شوید، خرید برند آماده بهترین گزینه برای شما میباشد.

ممکن است که مالک فعلی یک برند یا علامت تجاری به دلیل عدم فعالیت یا به هر دلیل دیگری تصمیم بگیرد تا برند خود را برای همیشه و یا مدت مشخصی به شخص دیگری انتقال دهد.

بنابراین در نقل و انتقال علامت تجاری امتیاز برند یا علامت تجاری برای همیشه یا مدت مشخصی به صاحبان جدید آن انتقال میابد. نقل و انتقال علامت تجاری میتواند به صورت اختیاری و یا غیراختیاری باشد.

نقل و انتقال برند پس از ثبت برند ممکن است و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی میتوانند طبق قرارداد برند خود را به شخصی انتقال دهند. نقل و انتقال علامت تجاری در دنیای تجارت و معاملات بسیار شایع میباشد.

بنابراین شما میتوانید به جای اینکه یک برند ثبت کنید و برای رشد آن زحمت زیادی بکشید، با نقل و انتقال علامت تجاری به سادگی و در سریعترین زمان ممکن صاحب یک برند معتبر شوید.

خانم عابد مشاور نقل و انتقال برند

چرا باید برند داشته باشیم؟

قبل از اینکه به سراغ مراحل و نحوه نقل انتقال برند برویم باید بدانید که چرا شما برای کسب و کار خود نیاز به برند دارید. تمامی کسب و کارها برای گسترش فعالیت خود نیاز به یک برند دارند.

جدا از اینکه شما تولید کننده هر محصول و یا خدماتی باشید برای گسترش کار خود نیاز به برند دارید. برند باعث میشود تا ارزش محصول و خدمات شما افزایش یابد.

قطعا محصول و خدمات تولیدی شما در بالاترین کیفیت ممکن قرار دارد ، اما آیا نمیخواهید که در یاد مشتریان خود بمانید؟ ممکن است که مشتریان شما از کیفیت محصول شما راضی باشند اما چگونه قرار است تا شما را به یاد بیاورند؟

اگر کسب و کار شما برند داشته باشد شما تا ابد در یاد و خاطر مشتریان خود خواهید ماند. به برندهای معروف نگاه کنید آیا ممکن است روزی نام این برندها را فراموش کنید؟

بنابراین داشتن یک برند از واجبات هر کسب و کار است و اگر شما وقت و زمان کافی برای ثبت برند ندارید میتوانید با نقل و انتقال برند صاحب یک برند آماده شوید.

اما برند آماده چیست؟

چرا باید برند داشته باشیم؟

ویژگی‌های خرید برند آماده

مراحل به ثبت رساندن یک برند بسیار طولانی است و پیچیدگی های زیادی دارد. اگر میخواهید که هرچه سریعتر کسب و کار شما صاحب یک برند شود، برند آماده بهترین گزینه برای شما است.

به زبان ساده برند آماده برندی است که قبلا ثبت شده است و از اعتبار برخوردار میباشد. برند آماده تمامی مراحل ثبت یک برند را با موفقیت گذرانده است و شما با داشتن یک برند آماده سریعا به هدف خود یعنی داشتن یک برند میرسید.

مالکین فعلی یک برند یا علامت تجاری ممکن است به دلایل مختلفی تصمیم به انتقال برند خود بگیرند که شما میتوانید طبق قرارداد و گذراندن مراحل مربوط به آن صاحب جدید آن برند شوید.

ویژگی‌های خرید برند آماده

انواع نقل و انتقال برند

  • برند میتواند به چهار صورت اختیاری (قراردادی) و غیرارادی (جبری) کامل و محدود انتقال یابد.
  • انتقال علامت تجاری به صورت اختیاری یا قراردادی
  • انتقال برند به صورت اختیاری یا قراردادی، مالکین فعلی برند به دلایل مشخصی که دارند تصمیم میگیرند تا امتیاز برند خود را به صورت کامل و یا مدت زمان مشخصی انتقال دهند.
  • کسانی که قصد دارند تا مالک جدید برند شوند باید پروسه مراحل انتقال آن را بگذرانند و برای گذراندن مراحل انتقال برند موسسه ثبت شرکت فرهنگ همراه همیشگی شما است.
  • انتقال علامت تجاری به صورت اختیاری یا قراردادی زمانی معتبر میباشد که اجازه‎‌نامه آن در اداره مالکیت معنوی به ثبت رسیده باشد.
  • انتقال علامت تجاری به صورت غیرارادی و جبری
  • نقل و انتقال غیرارادی و جبری برند شایع‎ترین نوع انتقال یک برند میباشد. زمانی که مالک یک برند فوت کند، وراث میتوانند برند را به خود انتقال دهند. پس از فوت مالک برند وراث میتوانند با ارائه اصل گواهی ثبت برند و گواهی انحصار وراثت درخواست انتقال برند را به مالک جدید بدهند.

انواع نقل و انتقال برند

نقل و انتقال برند به صورت کامل

در انتقال برند به صورت کامل تمامی طبقات برند به صورت کامل به شخص حقیقی یا حقوقی مورد نظر انتقال میابد.

نقل و انتقال برند به صورت کامل

نقل و انتقال برند به صورت محدود

در انتقال علامت تجاری به صورت محدود طبقات برند به صورت کامل منتقل نمیشود و تنها تعداد مشخصی از آن‎ها طبق قرارداد انتقال میابند.

نقل و انتقال برند به صورت محدود

شرایط نقل و انتقال برند

  • برند مورد نظر باید به صورت قانونی در اداره مالکیت معنوی ثبت شده باشد.
  • برند باید دارای اعتبار باشد و از مدت اعتبار آن نگذشته باشد.
  • پس از نقل و انتقال برند فصل و طبقه آن نمیتواند تغییر کند و باید پس از انتقال به همان صورت باقی بماند.
  • اگر دو طرف قرارداد انتقال علامت تجاری شخص حقوقی باشند باید با ارائه مدارک حوزه فعالیت خود را مشخص کنند.

شرایط نقل و انتقال برند

مدارک نقل و انتقال برند

اگر قصد دارید که برند خود را انتقال دهید و یا میخواهید که مالک جدید یک برند شوید، شما باید مدارک زیر را تهیه کنید و سپس به همراه موسسه ثبت شرکت فرهنگ مراحل انتقال علامت تجاری خود را دنبال کنید.

  • مدارک شناسایی مالک قبلی
  • مدارک شناسایی مالک جدید
  • شماره ثبت برند
  • شماره اظهارنامه برند
  • اسنادی که به ثبت برند مربوط میباشند
  • ارائه مجوز فعالیت مالک جدید
  • قرارداد میان مالک جدید و مالک قبلی
  • رسید و فاکتور پرداخت هزینه
  • وکالتنامه درصورتی که وکیل دارید

اگر برند پس از فوت مالک قبلی قرار باشد به صورت جبری و غیرارادی به وراث و مالک جدید انتقال بیابد، وراث میتوانند با ارائه گواهی ثبت برند و گواهی انحصار وراثت درخواست نقل و انتقال برند را بدهند.

در این صورت تمامی مقررات توصط ورثه صورت میگیرد و باید تمامی مدارک گواهی انحصار وراثت با تعیین سهم‎الارث به ثبت رسیده باشد.

مراحل انتقال دادن یک برند میتواند بسیار پیچیده باشد و شما برای انجام آن نیاز به دانش و تجربه زیادی داشته باشید. موسسه ثبت شرکت فرهنگ با مشاورین و متخصصین به نام خود به شما میکند تا پروسه انتقال دادن برند را کوتاه‎تر کنید.

بهترین مشاورین و متخصصین ثبت برند ایران در موسسه ثبت شرکت فرهنگ جمع شده اند تا به شما کمک کنند تا کسب و کار شما به سادگی صاحب یک برند شود. برند تاثیر بسیار زیادی در موفقیت شما خواهد داشت.

مدارک نقل و انتقال برند

مراحل نقل و انتقال برند

پس از تهیه مدارک مورد نیاز برای نقل و انتقال برند، اکنون لازم است تا مراحل انتقال آن را بگذرانید. گذراندن مراحل انتقال یک برند نیاز به دانش و تجربه بسیار زیادی دارد.

اگر شما فروشنده برند خود میباشید و قصد دارید تا برند خود را انتقال دهید، باید پس از امضای قرارداد مدارک ثبتی شرکت را به خریدار تحویل دهید. اما اگر قصد خرید یک برند را دارید شما باید یک سری مراحل را برای نقل و انتقال برند بگذرانید. برای سربلند بیرون آمدن از این مراحل شما به تخصص بسیار زیادی نیاز دارید.

در دنیای تجارت زمان و سرعت انجام کارها به شدت اهمیت دارد و اگر شما بخواهید که پیشرفت کنید باید سرعت عمل خود را بالا ببرید. برای نقل و انتقال سریع برند شما به تخصص مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ نیاز دارید.

  • در ابتدا خریدار و فروشنده برای عقد قرارداد باید به دفترخانه مراجعه کنند.
  • در مرحله بعد از سوی اداره مالکیت معنوی برند استعلام میشود.
  • پس از استعلام قرارداد صلح میان فروشنده و خریدار امضا میشود.
  • در مرحله بعد مالک جدید به اداره مالکیت معنوی مراجعه میکند و اظهارنامه درخواست نقل و انتقال نام تجاری را تکمیل میکند.
  • پس از تکمیل اظهارنامه، مالک جدید اظهارنامه را به همراه سند نقل و انتقال برند و مدارک ثبتی آن به همراه فاکتور واریز مبلغ انتقال علامت تجاری به اداره مالکیت معنوی ارائه میدهد.
  • در قدم نهایی آگهی نقل و انتقال علامت تجاری پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی انتشار میابد.

مراحل نقل و انتقال برند

هزینه نقل و انتقال برند

این عقیده وجود دارد که هزینه خرید یک برند بسیار بیشتر از هزینه به ثبت رساندن یک برند جدید است، درصورتی که خرید یک برند آماده میتواند برای شما بسیار به صرفه تر باشد.
قیمت هر برند با توجه به معیارهایی مشخص میشود که این معیارها شامل نام برند، طراحی برند، تعداد طبقات و کالاهای آن، فارسی یا ثبت برند لاتین و … میباشد.

اگر قصد خرید یک برند را دارید و میخواهید که از قیمت آن باخبر شوید، همین حالا با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا مشاورین موسسه مطابق با فاکتورهای اعلام شده قیمت و هزینه برند مورد نظرتان را به شما اعلام کنند.

هزینه نقل و انتقال برند

جمع بندی

برای خرید و نقل و انتقال برند شما باید مراحل و چالش‎های بسیار زیادی را بگذرانید که برای موفقیت در آن‎ها نیاز به دانش و تجربه زیادی دارید. اگر میخواهید که به سرعت و بدون هیچ مشکلی صاحب یک برند آماده شوید همین حالا با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا برند و علامت تجاری خود را داشته باشید.

خانم عابد مشاور نقل و انتقال برند

5/5 - (10 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

16 پاسخ

  1. من قصد خرید برند آماده برای رستوران را دارم، آیا باید برای خرید برند هم جواز داشته باشم؟

    1. سلام و درود.

      این موضوع بستگی به نظر کارشناس اداره مالکیت معنوی دارد.به این معنی که برخی مواقع،کارشناس مربوط به پرونده شما در اداره مالکیت،ارائه جواز بنام شخصی که درنهایت مالک برند میشود را الزامی میداند.

  2. مطلب بسیار مفیدی بود در رابطه با نقل و انتقال برند. ممنون

    1. سلام و درود.

      ممنون از زمانی که برای مطالعه مقاله گذاشتید و نگاه مثبتتون.

  3. یک سوال داشتم، من تا به امروز هیچ فعالیت اقتصادی نداشته ام، نه شرکتی ثبت کرده ام و نه کد اقتصادی دارم، آیا میتوانم یک برند خریداری کنم

    1. سلام، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید
      02188472277

  4. عددی که برای نقل و انتقال برند باید به اداره مالیات پرداخت کنیم چقدر است؟

    1. سلام ودرود.

      عدد مالیات نقل و انتقال برند به نسبت ارزش برند توسط اداره مالیات پرداخت محاسبه میشود و در صورتی که مبلغ مالیات طبق توافق طرفین توسط فروشنده برند پرداخت نگردد این بدهی بر روی برند مورد نظر باقی میماند و در صورتی که برای بار دوم نقل و انتقال برند صورت گیرد بدهی دوره قبل به همراه مبلغ مالیات نقل و انتقال دوره جدید به عهده فروشنده مرتبه دوم میباشد.

  5. سلام برای استعلام قبل از نقل و انتقال برند باید به کدام موارد توجه کنیم تا سرمان کلاه نرود؟

    1. سلام و درود.

      در مواردی که یکی از اعضای شرکت فوت شده باشد باید پس از امور انحصار وراثت و پرداخت مالیات بر ارث،صورتجلسه انتقال قهری صورت گیرد و پس از ورود وراث متوفی،اقدامات و تصمیمات بعدی را برای شرکت پیش برد.

  6. سلام، بنده نقل و انتقال برندم را با جناب صفری انجام دادم و واقعا از پروسه کاریشان رضایت کامل داشتم، و مطمئنا به بقیه هم معرفیشان خواهم کرد

    1. سلام و درود،
      همکاری با شما جناب نیکوکار سعادت مجموعه ماست، امیدوارم این همکاری ادامه دار باشد

  7. درود، آیا میتوان وکیل پیگیر کارهای نقل و انتقال برند باشد؟

    1. سلام و درود.
      در صورتی که در سامانه ثبت برند یا اداره مالکیت معنوی شخصی را بعنوان وکیل معرفی نمایید میتوانید تمامی امور لازم در زمینه نقل و انتقال برند یا هر موضوع ثبتی دیگر را توسط وکیل معرفی شده پیگیری نمایید.لازمه این نکته رو بدونید که در مورد موضوع نقل و انتقال برند حضور شخص یا شرکت خریدار و فروشنده برند در دفاتر اسناد رسمی بابت امضای صلح نامه ضروری است.

  8. سلام، ممنون از مطلب خوبتون، یک سوال داشتم، آیا در هنگام نقل و انتقال برند، تمامی طبقات هم منتقل میشوند؟

    1. سلام و درود.
      بله شما میتوانید در زمان نقل و انتقال برند تمام طبقات یا بخشی از طبقات ثبت شده برند را به شخص یا شرکت دیگر انتقال دهید که در این خصوص بررسی استعلامات اولیه و تنظیم صلحنامه برند الزامی میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس