فواید ثبت شرکت

فواید ثبت شرکت

فواید ثبت شرکت: اگر در حال راه اندازی یک سرمایه گذاری جدید هستید یا به دنبال رشد کسب و کار خود هستید، ممکن است به فکر راه اندازی یک شرکت باشید.

اگرچه ثبت یک شرکت می تواند قدم بزرگی به نظر برسد، اما تجارت تحت ساختار شرکت مزایای زیادی نیز دارد. در این مقاله، فواید ثبت شرکت و اینکه چگونه می تواند باعث افزایش کسب و کار شما شود را بیان می کنیم.

خانم یعقوبی مشاور ثبت شرکت تجاری

مسئولیت شخصی خود را محدود خواهید کرد

به عنوان یک تاجر انحصاری یا شخصی ، شما از نظر قانونی مسئول تمام جنبه های تجارت خود، از جمله بدهی ها و زیان ها هستید.

علاوه بر این، در صورت فروش محصول معیوب یا خطا، شخصاً مسئول خواهید بود. اداره یک کسب و کار از این طریق می تواند مخاطره آمیز باشد، زیرا به این معنی است که دارایی های شخصی شما نیز در خطر است.

در مقابل، یک شرکت یک شخصیت حقوقی جداگانه است و راهی آسان برای محافظت از دارایی های شخصی شما در برابر اقدامات تجاری شما است.

بدهی هایی که به شرکت متصل می شوند به شما تعلق نمی گیرند، به این معنی که می توانید روی ایجاد کسب و کار خود تمرکز کنید و برای بدهی به شما زمان خواهند داد تا شما بتوانید مبلغ را پرداخت کنید.

مسئولیت شخصی خود را محدود خواهید کرد

بدهی مالیاتی خود را به حداقل خواهید رسانید

بسته به میزان درآمدی که کسب و کار شما به ارمغان می آورد، احتمالاً طبق ساختار شرکت، مالیات کمتری پرداخت خواهید کرد. به عنوان یک تاجر انحصاری، شما به عنوان یک فرد مشمول مالیات هستید و سود کسب و کار شما بخشی از درآمد فردی شما است.

علاوه بر این، شرکت شما مستحق طیف وسیعی از کسر مالیات برای تبلیغات، آموزش و و تعمیرات و نگهداری خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فواید ثبت شرکت و هزینه ثبت شرکت، با مشاوران ما در موسسه ثبت فرهنگ تماس بگیرید. ثبت خوب فرهنگ است.

بدهی مالیاتی خود را به حداقل خواهید رسانید

از درگیری با بنیانگذاران خود جلوگیری کنید

فواید ثبت شرکت در صورت بروز اختلاف با بنیانگذار شما بسیار کمک می کند. هنگامی که شرکت خود را ثبت می کنید، کنترل مالکان به تعداد سهام آنها بستگی دارد.

مالکان درک روشنی خواهند داشت که سرمایه گذاری آنها در شرکت با هیچ قول شفاهی یا کتبی پیش ثبت نام نیست. در صورت بروز اختلاف، تخصیص سهم نیز تعیین می کند که چه کسی بیشترین قدرت تصمیم گیری را دارد.

به طور مشابه، شرکت ها می توانند به شما اجازه دهند که مالکیت و مدیریت کسب و کار را از هم جدا کنید. به عنوان مثال، ممکن است چندین سهامدار داشته باشید، اما مدیرانی را منصوب کنید که مالک شرکت نیستند. این اجازه می دهد تا کسب و کار توسط متخصصان خبره اداره شود که بر ایجاد سود برای سهامداران متمرکز هستند.

از درگیری با بنیانگذاران خود جلوگیری کنید

مشروعیت و آگاهی از برند

به بزرگترین برندهای جهان امروز فکر کنید گوگل، نایک، فیسبوک. همه اینها شرکت های ثبت شده هستند. برای اینکه یک کسب و کار تا آنجا که می تواند موفق و گسترده باشد، داشتن ساختار شرکت ضروری است.

فواید ثبت شرکت شما شهرت و درک کسب و کار شما را افزایش می دهد.

تبدیل شدن به یک شرکت ثبت شده نیز برای هرگونه معامله آتی با اشخاص ثالث مهم است، زیرا بسیاری از کسب و کارها فقط شرکت های ثبت شده را استخدام می کنند یا با آنها تعامل می کنند. این بدان معنی است که در قراردادهای تجاری شما به جای نام شرکت شما، نام شرکت شما درج خواهد شد.

مشروعیت و آگاهی از برند

جذب سرمایه

به عنوان یک شرکت، توانایی شما برای جذب سرمایه گذار و جمع آوری پول برای کسب و کارتان آسان تر خواهد بود. فواید ثبت شرکت به شما این امکان را می دهد که وام بگیرید، اما مهمتر از آن، فروش سهام و افزایش سرمایه است.

اگر ساختار تجاری دیگری داشتید، باید مالیات بر صورت مالیات بر درآمد شخصی خود بپردازید، حتی اگر آن پول در تجارت باقی بماند..

جمع آوری پول می تواند برای توسعه و گسترش کسب و کار شما ضروری باشد. همچنین ترجیح داده می شود سرمایه گذاران در یک ثبت شرکت تجاری به جای یک تاجر انحصاری یا مشارکت سرمایه گذاری کنند، زیرا آنها می دانند که ساختار رسمی برای پذیرش سرمایه گذاری آنها وجود دارد.

جذب سرمایه

جمع بندی

فواید ثبت شرکت می تواند یکی از بهترین راه هایی باشد که می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید و به موفقیت آن کمک کنید.

نه تنها شما از مسئولیت آزاد خواهید بود، بلکه نرخ های مالیاتی پایین تر به این معنی است که می توانید بر تبدیل کسب و کار خود به سرمایه گذاری سودآوری که می خواهید تمرکز کنید. اگر مطمئن نیستید که کدام ساختار تجاری برای شما مناسب است، یک وکیل تجاری می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید کدام گزینه برای شما مناسب است.

خانم یعقوبی مشاور ثبت شرکت تجاری

5/5 - (24 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

10 پاسخ

  1. بهترین مطلب در رابطه با فواید ثبت شرکت، خسته نباشید

    1. سلام و درود.

      ممنون از نظر مثبتتون که باعث دلگرمی مجموعه ثبت فرهنگ میشه و زمان ارزشمندی که برای مطالعه مقاله ثبت شرکت و فواید آن گذاشتید.

  2. ما برای تشکیل یک شرکت خانوادگی با خانوم عابد همکاری کردیم، که واقعا دقیق و بسیار با اخلاق بودند و کار مارا بدون هیچ اشکالی انجام دادند، امیدوارم موفقیت موسسه ثبت فرهنگ روز به روز بیشتر شود.

    1. سلام و درود.

      انجام وظیفه برای دوستان خوبی مثل شما باعث افتخار مجموعه ثبت فرهنگ هست.انشالله کسب و کارتون پر روزی باشه

  3. سلام، آیا راهی وجود دارد تا بدون درگیر شدن مالیاتی تاسیس شرکت انجام داد؟

    1. سلام و درود.
      یکی از مهمترین اقدامات لازم بعد از ثبت شرکت دریافت کداقتصادی حقوقی میباشد و در صورتی که این فرایند از طرف اعضای شرکت یا وکیل شرکت در زمان مقرر انجام نشود،پس از مدت زمانی شخصیت حقوقی تا دریافت کد اقتصادی از طرف اداره مالیات قفل میشود.

  4. سلام من یک فعالیت خانگی را به تازگی شروع کردم، اگر آن را قانونی نکنم مشکلی برایم پیش نخواهد آمد؟ اصلا در چنین مواقعی فواید ثبت شرکت برای من چیست؟

    1. سلام و درود.
      این موضوع به سیاست کاری و دورنگار کار شما مرتبط است و باید بدونید‌ که با یک فعالیت خانگی،نمیتونید به آنچنان سود و نتیجه مثبتی در کسب و کارتون دست پیدا کنید.
      برای این موضوع باید انواع شرکتها رو بشناسید و با توجه به موضوع فعالیت کاریتون وقوانین انواع شرکتها و دورنگار کسبتون،تصمیم به ثبت شرکت برای سودآوری بیشتر و اعتبار بیشتر به فعالیتتون داشته باشید.
      ثبت شرکت فواید مختلفی دارد،اگر بخواهیم به چند نمونه اش اشاره کنیم،دریافت وام و اعتبارات از بانکها یا عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی و مهمتر از همه ارگانهای دولتی و عقد قرارداد با شرکتهای خارج از کشور و اجرای پروژه وقانونمندی کسب و کارتون و … اشاره کرد.
      برای اطلاعات و مشاوره کافی میتونید با کارشناسان ثبت فرهنگ در تماس باشید.

  5. سلام من شرکتی با مسئولیت محدود ثبت کرده ام منتها برای امضا نهایی به اداره ثبت شرکت ها نرفتم، آیا می توانم کس دیگری را به جای خودم بفرستد تا پیگیر کارهای نهایی شود؟

    1. سلام و درود.
      در زمان ورود اطلاعات یا ثبت سامانه ای برای ثبت شرکت از هرنوع شرکتی که باشه یکی از مواردی که باید در سامانه اداره ثبت شرکتها به ثبت برسه بحث تحویل گیرنده مدارک شرکت هستش که یا به عنوان شخص اصیل،یکی از افراد شرکت رو انتخاب و اعلام میکنید یا اینکه پروانه وکالت یا وکالتنامه محضری فردی که به عنوان وکیل شما بابت تحویل مدارک به اداره ثبت شرکتها رجوع میکند اعلام میشود و این موضوع رو باید مد نظر داشته باشید که کارشناس اداره ثبت شرکتها،تنها به شخصی که نام او در سامانه بابت تحویل مدارک به ثبت رسیده باشد پاسخگو است و به شخص دیگری هیچگونه مدرکی تحویل نمیدهد،مگر به ندرت با ارائه معرفی نامه شخص ثبت شده که در اکثر مواقع با معرفی نامه هم انجام نمیشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس