دریافت سریع کد اقتصادی

دریافت سریع کد اقتصادی

دریافت سریع کد اقتصادی: مراحل انجام دریافت کد اقتصادی برای افراد عادی کمی پیچیده و طولانی هست. موسسه ثبت فرهنگ آماده انجام کلیه مراحل ثبت نام، پیگیری و اخذ کد اقتصادی می باشد.

برای دریافت سریع کد اقتصادی همچنین اطلاعات و توضیحات بیشتر همین الان تماس بگیرید و یا در واتس آپ برای کارشناسان موسسه پیام ارسال کنید.

خانم ولی زاده مشاور دریافت کد اقتصادی

دریافت کد اقتصادی چیست؟

در خصوص دریافت سریع کد اقتصادی از اداره مالیات درحال حاضر کد اقتصادی 12 رقمی قدیمی برای اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی منسوخ شده به صورتی که برای اشخاص حقیقی بعد از تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی حقیقی در نهایت شماره ملی فرد متقاضی به عنوان کد اقتصادی حقیقی در نظر گرفته می شود و برای اشخاص حقوقی نیز بعد از تشکیل پرونده های مالیاتی و اخذ کد اقتصادی حقوقی در نهایت شناسه ملی شرکت به عنوان کد اقتصادی حقوقی در نظر گرفته می شود.

اگر بخواهیم یک مثال ساده را برای شما عنوان کنیم، می­توانیم کد اقتصادی را به کد ملی تشبیه کنیم.

این کد کاملا اختصاصی بوده و برای شناسایی یک واحد اقتصادی مورد استفاده قرار می­گیرد.

صاحبان کسب و کار ملزم به اخذ کد اقتصادی، هستند. در واقع برای نظارت بر امور شرکت­ها، برآورد مالیات و پیگیری فرایند پرداخت، خود دولت اقدام به اجرای این سیستم جامع و کاربردی نمود.

دریافت کد اقتصادی چیست؟

دریافت سریع کد اقتصادی چیست؟

دریافت سریع کد اقتصادی یکی از اصلی ترین کارهایی است که بعد از ثبت شرکت تجاری برای آن باید اقدام کنید. همچنین افراد حقیقی نیز میتوانند کد اقتصادی داشته باشند. اما این سوال پیش می آید که کد اقتصادی چه کاربردهایی دارد، مراحل دریافت آن چگونه است، آیا نیاز به داشتن مکان اداری و اجاره نامه هولوگرام دار داریم ؟

اگر این سوال ها برای شما هم وجود دارد، پیشنهاد می دهیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دریافت سریع کد اقتصادی چیست؟

هزینه دریافت سریع کد اقتصادی

هزینه دریافت سریع کد اقتصادی در صورت تکمیل بودن مدارک و داشتن سند اداری یا اجاره نامه هلوگرام دار اداری در موسسات خدمات اداری مختلف، متفاوت می باشد و با توجه به نوع خدمات و هزینه حق الوکاله و موقعیت مکانی محل فعالیت شرکت، حوزه مالیاتی مربوطه شاید بالاتر هم باشد.

جهت اطلاع از هزینه دقیق دریافت کد اقتصادی دقیق یا مراحل اخذ کد اقتصادی با مشاوران ما در موسسه ثبت فرهنگ تماس بگیرید.

هزینه دریافت سریع کد اقتصادی

زمان دریافت سریع کد اقتصادی

در حال حاضر مراحل دریافت سریع کد اقتصادی چه در بحث دریافت کد اقتصادی اشخاص حقیقی و چه در بحث دریافت کد اقتصادی اشخاص حقوقی شامل پیش ثبت نام کد اقتصادی، ثبت نام، ورود اطلاعات، بررسی و اعتبار سنجی اطلاعات در سایت اداره مالیات و در نهایت تکمیل مدارک و تشکیل پرونده نهایی در اداره امور مالیاتی مربوطه بوده که لازم به حضور فیزیکی شخص متقاضی یا وکیل مشخص شده در اداره امور مالیاتی می باشد.

لازم به ذکر است هرکدام از این مراحل نیاز به صرف زمان معین دارد که با توجه به پیگیری درست و ارجاع یک وکیل خبره برای پیگیری روند کاری می توان مدت زمان لازم را بین 3 الی 5 روز کاری در نظر داشته باشید

نکته: در نظر داشته باشید که اگر قبل از دریافت کد اقتصادی اشخاص حقوقی، شرکت شما تغییر آدرسی داشته باشد به صورتی که طی این تغییر آدرس واحد مالیاتی شرکت تغییر کرده باشد قبل از پیش ثبتنام کد اقتصادی می بایست زمانی حدود 5 روز کاری برای تغییر تیکت مالیاتی در نظر داشته باشید.

زمان دریافت سریع کد اقتصادی

تبدیل کد اقتصادی قدیم به جدید

همانطور که بالاتر نیز به آن اشاره شد کد اقتصادی 12 رقمی قدیم منسوخ شده و شماره کد اقتصادی برای اشخاص حقیق و اشخاص حقوقی همان کد ملی و شناسه ملی شرکت میباشد اما سوال اینجاست که تکلیف کد اقتصادیهای قدیم چه می شود؟

مسلما در این باره نیاز است که شرکتهای قدیمی اقدام به تبدیل کد اقتصادی قدیم به جدید نمایند اگر بخواهیم به صورت خلاصه وار به این موضوع اشاره کنیم باید بدانید که نحوه تبدیل کد اقتصادی قدیم به جدید از سامانه اداره امور مالیاتی و مراجعات حضوری قابل پیگیری است که در این باره باید از طریق یک شخص یا وکیل آشنا به این کار ثبت نامهای جدید در سامانه اداره مالیات انجام شود در این مورد میتوانید با مشاوران و کارشناسان ثبت فرهنگ در تماس باشید تا در اولین زمان روند تبدیل کد اقتصادی قدیم به جدید شرکت شما را پیگیری نماید.

تبدیل کد اقتصادی قدیم به جدید

دریافت کد اقتصادی برای چیست؟

اگر بخواهید یک تجارت قانونی را مدیریت کنید و برای فعالیت خود نیاز به ارائه فاکتور رسمی دارید، به دریافت کد اقتصادی فوری نیاز خواهید داشت.

این کد در سیستم قابل پیگیری خواهد بود و با درج آن توسط کارشناسان سازمان مربوطه در پایگاه­ اطلاعاتی، تمامی فعالیت­های شما قابل مشاهده خواهد بود. شاید تصور کنید این کد صرفا برای صدور فاکتور رسمی یا تنظیم یک قرارداد قانونی کاربرد دارد. در ادامه برخی از مزایای بهره ­مندی از این کد را عنوان خواهیم کرد.

  • دریافت گواهی ارزش‌افزوده
  • ارائه اظهارنامه مالیاتی
  • ارائه اظهارنامه ارزش‌ افزوده
  • شرکت در مناقصات و مزایده‌های دولتی
  • تنظیم انواع قراردادهای تجاری با اشخاص حقیقی یا حقوقی

دریافت کد اقتصادی برای چیست؟

نحوه دریافت سریع کد اقتصادی

پیش از هر اقدامی در رابطه با دریافت سریع کد اقتصادی، باید دفترچه مربوطه را از یک واحد خدماتی واقع در اداره دارایی دریافت کنید.

سپس تمامی اطلاعات خواسته شده را در آن بنویسید. لطفا در پر کردن دفترچه دقت کنید و اطلاعات را صحیح وارد کنید. بعد از آن باید برای دریافت فرم­های اداری اقدام کنید. از کجا باید تهیه شود؟ می­ توانید تمامی فرم ­های مورد نیاز را از واحد ثبت و شناسایی اداره دارایی دریافت کنید.

ارائه کپی مدارک شناسایی تمامی اعضا هیات مدیره الزامی است. کپی مدارک شناسایی باید با اصل مدرک هم­خوانی داشته باشد. به کپی اساسنامه نیز احتیاج خواهید داشت. مدارک دیگری که نیاز است شامل کپی پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن است.

در مرحله دوم به کپی پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس مجموعه احتیاج دارید. البته در صورتی که شرکت تازه تاسیس باشد و مدرک در دسترس نباشد، الزامی وجود ندارد.

برای دریافت کد اقتصادی؛ به کپی اظهارنامه شرکت نیز احتیاج خواهید داشت. در صورتی که جزو شرکت­های غیر سهامی هستید، ارائه تقاضانامه جایگزین خواهد شد.

همچنین به یک نسخه کپی شده از آگهی تاسیس شرکت احتیاج دارید. در صورت وجود ثبت تغییرات شرکت باید در دو نسخه مجزا تهیه شود. کپی سند مالکیت موقعیت فعلی شما یا اجاره نامه کد رهگیری دار با کاربری اداری هم لازم است.

نحوه دریافت سریع کد اقتصادی

کاربرد دریافت کد اقتصادی

کاربردهای اصلی که پس از دریافت سریع کد اقتصادی می توانید از آن استفاده کنید عبارت است از :

کاربرد دریافت کد اقتصادی

مراحل دریافت سریع کد اقتصادی

مراحله ثبت نام ، پیگیری و دریافت سریع کد اقتصادی نیاز به دانش لازم در این زمینه دارد. موسسه ثبت فرهنگ آماده انجام کلیه مراحله ثبت نام، پیگیری و اخذ کد اقتصادی می باشد برای مشاوره تماس بگیرید.

در این بخش باید دقت بیشتری به خرج دهید. قرار است اطلاعات خواسته شده را در سامانه وارد کنید.

بعد از آن که این مرحله را پشت سر گذاشتید، پیامی حاوی نام کاربری و رمز ورود توسط سامانه سازمان امور مالیاتی برای شما ارسال خواهد شد.

پس از دریافت پاکت، می بایست مجددا به سامانه سازمان امور مالیاتی مراجعه کنید و با ورود به سامانه، اطلاعات خواسته شده را مطابق اسناد قانونی و ثبتی درج نمایید. کلیه مراحله فوق را در حداقل زمان ممکن برای شما انجام می دهد.

مراحل دریافت سریع کد اقتصادی

اهمیت دریافت سریع کد اقتصادی

شرکت شما هنگامی که تصمیم به انعقاد قراردادهای پر منفعت با شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک و بزرگ دارد، از سوی این شرکت‌ها و سازمان‌ها حتماً با درخواست ارائه کد اقتصادی 12 رقمی مواجه می‌شود.

چنانچه نخواهید یا نتوانید این کد را ارائه دهید، بدون تردید از انعقاد یک قرارداد جذاب و پر منفعت محروم می‌شوید و طبیعتاً با توجه به بازار پر رقابت امروزه، رقبای شما به راحتی جای شما را می گیرند و این فرصت سوزی‌ها گاهاً جبران ناپذیر است.

فلسفه وجودی اکثر غریب به اتفاق شرکت‌ها، حضور فعال و رقابت در کسب و کارهای مختلف است و یکی از مهمترین میدان‌های رقابت، حضور در مناقصات و مزایده‌ها است.
برای حضور موفق در بسیاری از پر سودترین مناقصات و مزایده‌ها، داشتن گرید و رتبه بندی شرکت است.

یعنی شرکت شما از سوی دستگاه مناقصه گذار یا برگزار کننده مزایده تنها در صورتی مجاز به حضور و ارائه رزومه و پاکت پیشنهادی قیمت است که دارای گرید باشد.
قبل از آن برای اینکه بتوانید برای رتبه بندی و اخذ گرید شرکت خود اقدام نمایید، لازم است که برای شرکت خود حتما کد اقتصادی 12 رقمی دریافت کرده باشید.

در بسیاری از موارد تجار و شرکت‌ها برای انجام امور حرفه‌ای و همچنین برای کسب درآمد و سود نیاز به واردات و صادرات دارند و به همین دلیل نیازمند کارت بازرگانی هستند.
برای اینکه تجار و شرکت‌ها بتوانند کارت بازرگانی دریافت کنند، لازم است که اقدام به اخذ کد اقتصادی نموده باشند.

شاید بتوان گفت مهمترین دلیل اخذ کد اقتصادی دوری از مشکلات، جرایم و گرفتاری‌های مالیاتی است!

زیرا همانطور که میدانید طبق قوانین، هر شخص تاجری و نیز هر شرکت، موسسه و سازمانی که به نحوی در کشورمان به فعالیت می‌پردازد، مکلف است وظایف و تکالیف مالیاتی خود را طبق قانون و در موعد مقرر انجام دهد تا علاوه بر اینکه دچار مشکلات مالیاتی نشود، بتواند از برخی معافیت‌های قانونی مالیاتی نیز بهره‌مند گردد.

یکی از مهمترین این وظایف و تکالیف مالیاتی، تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی طبق مقررات قانونی در موعد مقرر است.

برای ارسال اظهارنامه مالیاتی یکی از ضروری‌ترین و مهمترین اطلاعاتی که در سامانه اداره مالیات و در فرم‌های مربوطه باید وارد نمایید تا بتوانید با موفقیت اظهارنامه مالیاتی خود را ارسال کنید ارائه کد اقتصادی است.

اگر این کد را نداشته باشید نمی‌توانید اظهارنامه را ارسال کنید و در نتیجه ضمن اینکه از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند نمی‌شوید، به احتمال بسیار زیاد مالیات شما بصورت علی الراس محاسبه می‌شود که ممکن است بسیار بیشتر از مقدار واقعی مالیاتی باشد که در اصل باید می‌پرداختید.

اهمیت دریافت سریع کد اقتصادی

جمع بندی

شاید به دنبال دریافت کد اقتصادی هستید و یا دغدغه پیگیری روند ثبت نام را دارید. این امکان هم وجود دارد که در راستای همکاری با شرکت­های دیگر، به دنبال یک معرفی نامه امن و مطمئن باشید تا قانونی بودن فعالیت شرکت مورد نظر شما را تائید کند.

آن چه که لازم است، دسترسی به اطلاعات درج شده در سامانه مرکزی است. برای ثبت نام و پیگیری شماره اقتصادی نیز شما را راهنمایی خواهیم کرد.

بر اساس کد ارائه شده نوع کسب و کار و صاحب آن مشخص می‌شود. کد هر واحد با واحد دیگر تفاوت دارد. این کد از سوی سازمان امور مالیاتی اهدا خواهد شد. این سازمان زیرمجموعه وزارت امور اقتصاد و دارایی کل کشور است.

خانم ولی زاده مشاور دریافت کد اقتصادی

سازمان امور مالیاتی در سراسر کشور، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی فعال و صاحب کسب و کار را با شماره اقتصادی شناسایی می­کنند.

هر شرکت یک کد مخصوص به خود را دارد. این شماره (کد اقتصادی جدید) تمامی فعالیت­های شرکت یا مجموعه را در سیستم مرکزی ثبت خواهد کرد. این کد برای پیگیری روال قانونی کسب و کارهای مختلف در نظر گرفته شده است.

5/5 - (49 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

76 پاسخ

  1. ببخشید من شرکت تازه تاسیس کردم و کد اقتصادی میخوام بگیرم ولی در همین ماه اول تغییر مکان داشتم و هنوز آگهی نشده باید چکار کنم

    1. سلام و درود.

      میتونید قبل از اقدام به دریافت کد اقتصادی امور تغییر آدرس شرکت خود را در اداره ثبت شرکتها به ثبت برسونید که این موضوع نیاز به تشکیل مجمع و تنظیم صورتجلسه و … میباشد و پس از اعمال تغییرات مد نظر و دریافت روزنامه رسمی اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی در حوزه مالیاتی مرتبط با آدرس شرکت نمایید.

  2. سلام خسته نباشین
    برغی دریافت کد اقتصادی پروانه کسب الزامی است

    1. سلام و درود.

      خیر برای دریافت کد اقتصادی نیاز به ارائه پروانه کسب نیست و شما تا زمانیکه کد اقتصادی نداشته باشید امکان دریافت پروانه کسب ندارید.

  3. سلام، آیا برای موسسات غیر تجاری هم باید کد اقتصادی گرفت؟

    1. سلام و درود.

      بله،برای تمامی اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی از جمله شرکتها و موسسات غیر تجاری میبایست پس از تاسیس شرکت یا موسسه اقدام به دریافت کد اقتصادی نمود.

  4. تا چند وقت بعد از تاسیس شرکتمان فرصت داریم تا بتوان دریافت کد اقتصادی را به تعویق انداخت؟

    1. سلام و درود.

      برای تمامی شرکتها لازم است که تا دو ماه پس از زمان تاسیس شرکت،اقدام به دریافت کد اقتصادی و تشکیل پرونده های لازم نمایید در غیر اینصورت شرکت شامل جریمه مالیاتی میشود.

  5. سلام، آیا میتوان برای گرفتن کد اقتصادی بدون حضور در اداره مالیات مراحل را طی کرد؟

    1. سلام و درود.

      برای تکمیل روند تشکیل پرونده مالیاتی باید در نهایت،تمامی مدارک مورد نیاز توسط وکیل معرفی ده یا شخص حق مضا دار در شرکت به اداره مالیات مربوطه ارسال شود.

  6. سلام، آیا میتوان کد اقتصادی شخصی را به شخص دیگری منتقل کرد؟

    1. سلام و درود.

      خیر،امکان انتقال کد اقتصادی به شخص دیگر وجود ندارد.

  7. سلام، آیا برای فعالیت‌های شخصی هم نیاز به دریافت کد اقتصادی داریم؟

    1. سلام و درود.

      بله برای هرگونه فعالیتی مربط به اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی و ارائه فاکتور رسمی به دیگران نیاز به دریافت کداقتصادی پیش از هر اقدامی است و در غیر اینصورت شخص یا شرکت موردنظر قادر به ارائه فاکتور نمیباشد.

  8. بهترین مطلب در رابطه با اخذ کد اقتصادی بود، ممنون از زمانی که برای انتشار این چنین مقالات می گذارید

    1. سلام و درود.

      ممنون از دیدگاه مثبتتون و زمانیکه برای مطالعه مقاله دریافت کد اقتصادی گذاشتید.

  9. ما از وقتی برای کسب و کارمان کد اقتصادی گرفتیم اداره دارایی به هر بهانه ای برایمان مالیات های مختلف میبرد، چگونه میتوانم این کد را باطل کنم؟

    1. سلام، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید
      02188472277

  10. آیا بعد از دریافت کد اقتصادی میتواند آن را باطل کرد؟

    1. سلام و درود.

      میتونید پس از دریافت کد اقتصادی اقدام به غیر فعال کردن کد مالیاتی خود نمایید.

  11. مطلب بسیار مفیدی در رابطه با دریافت سریع کد اقتصادی بود
    ممنون

    1. سلام و درود.

      ممنون از نگاه مثبتتون و زمانی که برای مطالعه مقاله گذاشتید.

  12. دفتر من در شرق تهران است، آیا میتوانم کد اقتصادی ام را از غرب دریافت کنم؟

    1. سلام و درود.

      خیر،حوزه مالیاتی هر شخص حقیقی یا حقوقی با توجه به محل فعالیت یا آدرس شرکت مشخص میشود.در صورتی که بخواهید از اداره مالیات غرب اقدام به تشکیل پرونده کداقتصادی نمایید میبایست پیش از هر موضوعی،تغییر آدرس به حوزه مالیاتی غرب داشته باشید.

  13. من به صورت شخصی در حال فعالیت تجاری با وسیله یک سایت بودم، الان تصمیم دارم تا سایتم را بفروشم، آیا کد اقتصادی که گرفته بودم را میتوانم به شخص خریدار منتقل کنم؟

    1. سلام و درود.

      خیر،کد اقتصادی شخص حقیقی قابل انتقال به شخص دیگر نمیباشد.

  14. آیا اشخاص هم میتوانند به صورت شخصی برای دریافت کد اقتصادی اقدام کنند؟

    1. سلام و درود.

      بله دریافت کد اقتصادی برای اشخاص حقیقی و حقوقی امکانپذیر هست و افراد شخصی هم برای فعالیت اقتصادی نیاز به ثبت نام کد اقتصادی دارند.

  15. چند روز زمان نیاز است تا بتوانیم کد اقتصادی دریافت کنیم؟

    1. سلام و درود.

      در صورتی که مدارک مورد نیاز تکمیل باشد طی مدت زمان 2 الی 3 روز کاری دریافت کد اقتصادی انجام میشود.

  16. سلام، من مشکل بدهی به اداره مالیات را دارم، آیا تا قبل از تصفیه حساب میتوانیم کدمان را باطل کنیم؟

    1. سلام و درود.

      خیر،امکان همچین موضوعی وجود ندارد.

    1. سلام و درود.

      ممنون از دیدگاه و نظر مثبتتون و زمانیکه برای مطالعه مقاله دریافت کد اقتصادی گذاشتید.

  17. سلام علیکم بنده کده اقتصادی لازم دارم تو سایت دیدم نوشته بودی کده اقتصادی 12رقمی قدیمی حذف شده است حقیقی کده ملی هست و برای شرکت تعاونی حقوقی شماره شناسه ملی هست درست هست چون شرکتم به تثت 1400/4/29به صد بت رسیده است امون شناسه ملی هست یا نه

    1. سلام و درود.

      در حال حاضر شماره کد اقتصادی برای اشخاص حقیقی همان کد ملی فرد و شماره کد اقتصادی اشخاص حقوقی همان شناسه ملی شرکت میباشد ولی این نکته را در نظر داشته باشید این به این معنی نیست که پس از تاسیس شرکت نیاز به ثبتنام کداقتصادی نباشد.شما باید طی مدت دو ماه بعد از تاریخ تاسیس شرکت،تشکیل پرونده مالیاتی خود را در اداره مالیات انجام دهید در غیر اینصورت شرکت شما شامل جریمه و قفل مالیاتی خواهد شد.

  18. سلام.میخواستم ازتون تشکر کنم بابت زحماتی که کشیدید.همونجور که گفته بودید کد اقتصادیمون رو تو 3 روز گرفتید
    حتما به دوستان هم معرفی میکنم شرکت شما رو

    1. سلام و درود.

      آشنا شدن و انجام وظیفه برای دوستان خوبی مثل شما باعث افتخار مجموعه ثبت فرهنگ هست.امیدوارم روز به روز از طریق شرکتتون موفق و موفق تر شوید.

  19. با سلام
    برای یک شرکت نشر دیجیتال برخط که نیازی به دفتر کار نیست و همه کارها فقط با یک سایت صورت می گیرد، آیا باید برای دریافت کد اقتصادی حتما آدرس اداری/تجاری بدهیم یا میشه آدرس منزل مسکونی خودمان را بدهیم؟

    1. سلام، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید
      02188472277

  20. سلام ببخشید یک سوال، کد اقتصادی همان کد مالیاتی است؟

    1. سلام و‌ درود.
      بله،کد اقتصادی و کد مالیاتی یکی هست و پس از تشکیل پرونده در اداره امور مالیاتی از طرف این اداره صادر میشود.
      در حال حاضر شماره کد اقتصادی شرکتها همان شناسه ملی میباشد و شماره کد اقتصادی اشخاص برابر با کد ملی شخص میباشد.

    1. سلام و درود.
      در صورتی که تمامی مدارک از سمت کارفرمای محترم تکمیل باشد مجموعه ثبت فرهنگ روند پیش ثبتنام کداقتصادی و گام چهار و تشکیل پرونده و دریافت کلاسه پرونده را طی مدت ۲ روز کاری انجام میدهد.

  21. سلام، آیا با دریافت کد اقتصادی دیگر نیازی به تمدید آن در سالهای آینده نیست؟

    1. سلام و درود.
      خیر پس از دریافت کداقتصادی و تشکیل پرونده مالیاتی نیازی به تمدید نیست و تنها میبایست در موعد مقرر هر سال،اظهارنامه مالیاتی به اداره مالیات بابت بررسی ارسال گردد.

  22. سلام، آیا پس از دریافت کد اقتصادی میتوان آن را ابطال کرد؟

    1. سلام و درود.
      بله امکان همچین موردی وجود دارد که میبایست مستقیماً با مراجعه به حوزه مشخص شده اداره امور مالیاتی،روند انجام امور ابطال کد اقتصادی را پیگیری نمایید.

  23. سلام، آیا برای دریافت کد اقتصادی حتما باید شرکت داشته باشیم؟

    1. سلام و درود.
      دریافت کد اقتصادی از دو طریق شخصی و شرکتی قابل انجام است که در صورتی که بصورت شخصی یا حقیقی در حال فعالیت هستید میتونید جهت دریافت کد اقتصادی حقیقی اقدام نمایید و اگر بصورت حقوقی دارای فعالیت باشید میتوانید اقدام به دریافت کد اقتصادی حقوقی نمایید.

  24. سلام، آیا برای دریافت سریع کد اقتصادی حتما نیازی به حضور شخص درخواست دهنده هست؟ یا میتوان فرایند را آنلاین سپری کرد؟

    1. سلام و درود.
      دریافت کد اقتصادی شامل مراحل پیش ثبتنام و گام چهار وتشکیل پرونده فیزیکی میباشد که بابت پیش ثبتنام کد اقتصادی و رساندن به گام چهار میتوان از طریقه سامانه اداره مالیات به پیگیری این موضوعات رسیدگی کرد و بابت تشکیل پرونده فیزیکی،حتماً حضور شخص متقاضی یا مدیرعامل شرکت یا وکیل مشخص شده در حوزه مالیاتی شرکت،ضرورت دارد.

  25. برای دریافت سریع کد اقتصادی به چه مدارکی نیاز داریم؟

    1. سلام و درود.
      با توجه به این موضوع که درخواست کد اقتصادی برای شخص حقیقی(شخصی) دارید یا شخص حقوقی(شرکتی) میبایست مدارک هویتی شخص یا اعضا رو داشته باشید بعلاوه مدارک شرکت و روزنامه ها و سند یا اجاره نامه بنام شرکت و در صورتی که بصورت حقیقی بخواهید در خواست کد اقتصادی بدهید ارائه جواز کسب بر روی ملک مورد نظر ضرورت دارد.
      علاوه بر این موضوعات گواهی امضا شخص یا اشخاص دارای حق امضا از طریق دفترخانه و تنظیم وکالت مورد نیاز به وکیل پرونده کاری شما لازم هست.
      در رابطه با تکمیل کلیه مدارک اولیه و دفترچه کد اقتصادی و پیش ثبتنام کد اقتصادی و گام چهار و تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده فیزیکی و دریافت کلاسه پرونده میتونید با مشاوران ثبت فرهنگ در تماس باشید تا به سرعت به درخواست شما رسیدگی شود.

  26. سلام،هزینه دریافت سریع کد اقتصادی چقدر است؟

    1. سلام و درود.
      با توجه به مراحل پیش ثبت نام و تکمیل مدارک و شرایط محل شرکت و حوزه مالیاتی قیمت متفاوتی دارد که در رابطه با این موضوع میتونید از طریق واتساپ یا تماس با مشاوران ثبت فرهنگ از قیمت دقیق و زمان مورد نیاز و شرایط لازم اطلاع داشته باشید.

  27. سلام، آیا راهی وجود دارد تا پس از دریافت کد اقتصادی شخصی آن را به شرکتی تبدیل کنیم؟

    1. سلام، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید
      02188472277

  28. سلام، آیا میتوان پس از دریافت کد اقتصادی شخصی آن را به حقیقی تغییر داد؟ یا باید برای یک کد اقتصادی دیگر اقدام کنم؟

    1. سلام و درود.
      خیر نمیتونید همان کد اقتصادی شخصی رو به کد اقتصادی شرکتی یا حقوقی تبدیل کنید،در اینصورت باید از ابتدا با توجه به مدارک مورد نیاز بصورت کامل و اعلام یک مکان بعنوان مرکز شرکت اقدام به اخذ کداقتصادی حقوقی نمایید و در صورتی که فعالیت شخصی نداشته باشید اقدام به ابطال کداقتصادی شخصی قدیمیتون نمایید.

  29. سلام و خسته نباشید، هزینه دریافت سریع کد اقتصادی شخصی چقدر است و آیا تمام مبلغ باید یکجا پرداخت شود؟

    1. سلام و درود.
      راجع به هزینه امور لطفاً تماس بگیرید که با توجه به موضوع مورد درخواست دقیقاً محاسبه و خدمتتون اعلام شود.

  30. اخذ سریع کد اقتصادی در سریعترین حالت ممکن به چ مقدار زمان نیاز دارد؟

    1. سلام و درود.
      اگر تمامی مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی(حقیقی یا حقوقی)تکمیل باشد با توجه به وکلای خبره در این زمینه تقریباً ۳ الی ۴ روز زمان لازم است برای اخذ سریع کداقتصادی.

  31. سلام و با عرض خسته نباشید، آیا بعد از دریافت سریع کد اقتصادی راهی وجود دارد تا آن را باطل کرد؟

    1. سلام، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید
      02188472277

  32. سلام، دریافت سریع کد اقتصادی چقد زمان میخواهد؟

    1. سلام و درود.
      اگر که مدارک موردنیاز برای دریافت کداقتصادی بصورت کامل ارائه شود مدت زمان لازم جهت ورود اطلاعات و گام ۴۴ و پیش ثبتنام و تشکیل پرونده مالیاتی،۲ الی ۳ روز کاری میباشد.

  33. درود، آیا این امکان وجود دارد که کد اقتصادی ام را باطل کنم و برای دریافت کد اقتصادی جدید اقدام کنم؟

    1. سلام و درود.
      برای این موضوع حتماً باید از طریق حوزه مالیاتیتون درخواست به این کار بدید و مسلماً نیاز به مفاصا حساب و مابقی روند اداری برای انجام این پروسه دارید.

  34. سلام، ببخشید آیا برای اخذ کد اقتصادی حتما باید مدرک تحصیلی ارائع دهیم؟ یا لزومی ندارد؟

    1. سلام و درود.
      برای دریافت یا اخذ کد اقتصادی چه در بحث شخص حقیقی و‌چه در بحث شخص حقوقی یا همان شرکتها،الزام به ارائه مدرک تحصیلی نیست که برای راهنمایی بیشتر در مورد کلیه روند کاری پیش ثبت نام و تشکیل پرونده فیزیکی در اداره امور مالیاتی و تکمیل مدارک،شما میتونید مقاله یا سرفصلی که در سایت ثبت فرهنگ بابت اخذ کد اقتصادی هست رو مطالعه کنید تا کاملاً با روند کاری آشنا بشید.
      ولی نکته ای که هست اگر شما در نهایت تصمیم دارید که بعد از گرفتن کد اقتصادی و کلاسه پرونده و تایین حوزه مالیاتی اقدام به اخذ کارت بازرگانی کنید،طبق قوانین امروز یکی از مدارکی که برای تکمیل پرونده کارت بازرگانی احتیاج هست،ارائه اصل مدرک تحصیلی حداقل دیپلم میباشد که حتماً از وزارت آموزش و پرورش استعلام برای صحت مدرکتون میشه.

  35. سلام من صاحب یک کسب و کاری هستم و اینکه کسب و کارم درون یک منزل مسکونی هست و خود مالک آن هستم . برای دریافت کد اقتصادی چه کاری باید انجام بدم ؟

    1. سلام و درود.
      حتما باید فضای دفتر اداری باشد و نه به شکل منزل و اینکه باید سند یا اجاره نامه هولوگرام دار داشته باشید

  36. سلام وقت بخیر . من برای شرکتم کد اقتصادی نگرفتم همون شروع کار و حدود 5 ماه بعد مدارکش رو تکمیل کردم و ارسال کردم . الان چیکار باید بکنم ؟ آیا باید جریمه بدم ؟

    1. سلام و درود.
      به طور معمول اداره مالیات برای همچین مواردی جریمه ای در نظر می گیره اما مقدار جریمه کم می باشد . هر چه سریعتر نسبت که دریافت کد اقتصادی خودتون اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *