دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری

دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری

آیا در رابطه با دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری اطلاعاتی دارید؟ آیا می‌دانید در این زمینه باید چه اقداماتی انجام دهید؟ اگر شبهاتی در رابطه با این سؤالات دارید و به دنبال اطلاعات کاملی هستید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا هر آن چه که باید در این زمینه بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

بسیاری از افراد به دنبال ثبت شرکت تجاری خود هستند، اما تصور می‌کنند تنها لازم است شرکت خود را ثبت کنند و پس از آن شروع به فعالیت کنند. در صورتی که علاوه بر ثبت شرکت، لازم است مراحلی دیگری انجام شود تا فرد بتواند به صورت قانونی فعالیت خود را آغاز نماید. یکی از مهم‌ترین مراحلی که باید پس از ثبت شرکت انجام شود، دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری نام دارد.

در صورتی که اقدامات لازم برای دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری انجام نشود، تمامی کارهای فرد در شرکت غیرقانونی بوده و می‌تواند نگرانی‌های زیادی را به وجود آورد. به همین منظور، قصد داریم جهت راهنمایی شما عزیزان، مطالب کاملی را در رابطه با دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ کردن دفاتر در این مقاله توضیح دهیم.

دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری را با نام دفاتر تجاری هم می شناسند و به صورت اجباری برای مشخص کردن فعالیت های مالی تجاری و شرکت های ثبتی در نظر گرفته میشود. عدم دریافت و تکمیل و ارائه این دفاتر موجب توبیخ شرکت یا موسسه و سازمان میگردد.

دلیل اصلی نامگذاری پلمپ دفاتر تجاری این است که تمام صفحات این دفاتر در اداره مالیات و ثبت شرکتها ثبت می شود. دفاتر قانونی به دو دسته دفاتر رسمی و دفاتر غیر رسمی تقسیم شده و هر یک از دفاتر رسمی و غیر رسمی، خود شامل مواردی هستند که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها می پردازیم.

برای انجام معامله ها از قدیم تا به امروز اصول و قواعدی در نظر گرفته شده است که رعایت آن توسط شرکت ها و تاجران باعث شده از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود. شفافیت در معامله یکی از اصول اولیه و مهم در معاملات است.

برای بررسی وضعیت معاملات و هزینه و درآمد اشخاص و شرکت های تجاری و اخذ مالیات از آن ها، تمامی اشخاص حقوقی و حقیقی فعال یا غیرفعال در اداره ثبت باید نسبت به دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری اقدام کنند.

قانون تجارت برای شفافیت معامله های تجاری راه حل مناسبی را در نظر گرفته است که در صورت عدم توجه و رعایت آنها، شرکت تجاری با جریمه رو به رو خواهد شد. قانون تجارت برای نوشتن معاملات، درآمد و هزینه هایی که در طول سال تعیین کرده است دفاتر قانونی یا دفاتر پلمپ تجاری را در اختیار اشخاص و شرکت ها قرار می دهد.

خانم دهقان مشاور دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری

مشمولین دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری

  • تمامی افراد حقوقی که توانسته‌اند شرکت خود را به ثبت برسانند و دارای شناسه ثبت و شماره ملی هستند از مشمولین دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری هستند.
  • تمامی افرادی که براساس برگه‌ی مالیاتی، مجموع فروش آن‌ها بعد از سال 1391 از 3 میلیارد تومان بیش‌تر بوده است.
  • مراکز قانونی که می‌توان به اتحادیه‌های صنفی و … اشاره کرد.

مشمولین دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری

کاربرد دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری

همان طور که می دانید دفاتر قانونی برای شفاف سازی هزینه و درآمد و حسابرسی شرکت ها تنظیم شده است. کاربرد دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری از یک سو معاملات تجاری را ثبت می کند و از طرف دیگر معیار خوبی برای محاسبه و بررسی مالیات است.

چنانچه دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری صورت نگرفته باشد تنظیم کننده آن جریمه مالیاتی می شود زیرا این دفاتر از سوی اداره مالیات اعتباری ندارد. از این رو باید قبل از شروع سال مالی جدید برای دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری اقدام نمایید.

اگر شرکت ورشکسته شود، دفاتر تجاری بدهی و طلب آن را مشخص میکند و اگر دفاتر تجاری به درستی تنظیم نشده باشد بر علیه شرکت و تاجر سندیت خواهد داشت.

کاربرد دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری

اهمیت دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری

دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری شرکت هایی که مشمول مالیات می شوند الزامی و دارای اهمیت است.

این شرکت ها باید به صورت سالانه هزینه و معاملات خود را براساس استاندارد و قوانین حسابداری در این دفاتر درج کنند و در پایان سال در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دهند تا مالیات شخص حقیقی و حقوقی طبق آن محاسبه و پرداخت گردد.

براساس قانون تجارت تمامی کسانی که کسب وکار حقوقی و حقیقی دارند وظیفه دارند صورت معاملات و فعالیت های خود را تنظیم و برای محاسبه مالیات در اختیار سازمان امور مالیاتی محل قرار دهند.

دفاتر قانونی توسط هر مجموعه اقتصادی که مالیات باید پرداخت کند تنظیم می شود. صورت های مالی و هزینه های شرکت در دفاتر پلمپ قانونی درج و نگهداری می شود. نگهداری از این دفاتر بعد از صدور برگه تشخیص و پرداخت مالیات نیز اهمیت دارد.

باید به تنظیم و نگهداری دفاتر قانونی توجه فراوان داشته باشیم و ثبت و نگهداری آن را توسط حسابرسان حرفه ای انجام دهیم زیرا هر گونه خطا یا اشتباه در آن مشکلات جبران ناپذیری را به همراه دارد.

اهمیت تنظیم و ثبت و نگهداری از دفاتر قانونی با توجه به موارد گفته شده بسیار مهم است.

اهمیت دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری

زمان ثبت نام دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری

دقت داشته باشید که تا اسفند، مهلت دارید برای دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری اقدام کنید. در واقع اسفند ماه آخرین فرصت برای دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری است.

اما توصیه می‌شود هر چه زودتر جهت گرفتن دفاتر اقدام کنید تا درگیر شلوغی‌های سامانه نشوید و بتوانید بدون مشکل مراحل دریافت دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری را انجام دهید. همچنین ممکن است با رد احتمالی دفاتر رو به رو شوید و در صورتی که زودتر اقدام کنید، می‌توانید از این مشکلات جلوگیری نمایید.

اشخاصی که مشغول فعالیت‌های تجارتی‌اند، این دفاتر را با توجه به سال مالی خود، دریافت و تنظیم می‌کنند. به عنوان مثال فرض کنید، سال مالی شرکتی از ماه فرودین تا ماه اسفند باشد، این شرکت مهلت دارد از فروردین تا اسفند همان سال، جهت دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری اقدام کند.

یادآوری: لازم است تأکید کنیم در صورتی که تاجر یا شرکت، فعالیتی در یک سال مالی نداشته باشد، باز هم موظف است در زمان قانونی، دریافت دفاتر پلمپ تجاری را انجام داده و به مدت 4 ماه، پس از اتمام سال مالی، دفاتر را تحویل اداره مالیات دهد.

زمان ثبت نام دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری

هزینه دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری

هزینه های دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری در سامانه به صورت آنلاین پس از تایید کارشناس انجام می شود. چنان چه نیاز به دریافت دفاتر پلمپ قانونی خاص هستید بهتر است بعد از اتمام مراحل درخواست و تایید نهایی از سوی سامانه به اداره پست مراجعه فرمایید و اقدامات لازم را در خصوص تحویل دفاتر تجاری قانونی انجام دهید.

دفاتر پلمپ تجاری به فعال یا غیر فعال بودن شرکت ارتباطی ندارد. چنانچه شرکت فعالیت نداشته باشد جهت اظهارنامه عدم فعالیت شرکت خود باید به سازمان دارایی، دفاتر تجاری قانونی خود را خالی و بدون ثبت معاملات تجاری تحویل دهد.

هزینه دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری

اقدامات لازم جهت دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری

اقدامات لازم جهت درخواست دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری به این صورت است که ابتدا پس از ثبت شرکت برای دریافت دفاتر تجاری باید به سامانه ثبت املاک و اسناد کشور مراجعه شود. با تکمیل و ارسال اظهارنامه توسط شخص حقیقی یا حقوقی می توانید برای دریافت دفاتر تجاری با کارشناس ثبت فرهنگ در تماس باشید. زیرا ثبت خوب فرهنگ است .

دفاتر قانونی باید هر سال حداکثر تا پایان اسفند توسط اداره ثبت، امضاء و پلمپ و شماره گذاری شود. اگر در هر مرحله از ثبت با مشکلی رو به رو شدید نگران نباشید. شما می توانید با مشاورین و کارشناسان حقوقی باتجربه و متخصص در این زمینه مشورت داشته باشید و از راهنمایی آن ها بهره مند شوید.

نکته: این موضوع را مدنظر داشته باشید از آنجا که تحریر دفاتر مستقیما ارتباط با محاسبه مالیات شرکت دارد از این رو این روند حتما باید توسط یک حسابدار یا شرکت حسابداری معتبر و خبره انجام گردد و در غیر این صورت شخص حقوقی متضرر خواهد شد.

نکته: در صورتی که پس از شروع سال مالی به عنوان مثال در خرداد ماه درخواست دفاتر پلمپ را به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید تاریخ دفاتر شما از تاریخ ثبت اظهارنامه دفاتر پلمپ یعنی همان خردادماه تا پایان سال مالی درج میشود که این موضوع میتواند به شرکت شما در اداره امور مالیاتی لطمه بسیاری بزند و تراکنشهای 3 ماهه اول سال را نمیتوانید در دفاتر محسوب نمایید به همین دلیل است که شرکت ها باید قبل از شروع سال مالی جدید (فروردین ماه) درخواست دفاتر پلمپ سال جدید را در اداره ثبت شرکتها اعلام کنند یعنی در اسفندماه امسال درخواست دفاتر پلمپ سال مالی جدید به اداره ثبت شرکت ها ارسال میگردد و در این صورت تاریخ دفاتر پلمپ از اول فروردین تا پایان اسفند ماه درج میشود.

اقدامات لازم جهت دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری

مدارک دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری اشخاص حقیقی

  1. کپی کارت ملی و شناسنامه
  2. کپی پروانه کسب یا مجوز فعالیت
  3. دریافت اصل اظهارنامه از سایت اداره ثبت شرکت ها و تکمیل و امضای آن توسط یکی از مدیران

مدارک دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری حقیقی

مدارک دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری اشخاص حقوقی

  1. کپی کارت ملی مدیرعامل و مهر شرکت
  2. کپی آخرین آگهی تغییرات شرکت در پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی در صورت وجود ثبت تغییرات شرکت
  3. در صورت انجام مراحل اخذ دفاتر پلمپ تجاری توسط نماینده یا وکیل شرکت،ارائه وکالتنامه یا معرفی نامه
  4. دریافت اصل اظهارنامه از سایت اداره ثبت شرکت ها و تکمیل و امضای آن توسط یکی از مدیران

مدارک دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری اشخاص حقوقی

انواع دفاتر پلمپ تجاری

دفاتر رسمی تجاری شامل دفتر روزنامه، دفتر کل، دفتر دارایی، دفتر کیپه می شود.

انواع دفاتر پلمپ تجاری

دفتر کل

برای ثبت تمام معاملات که حداقل باید هفته ای یکبار از دفتر روزنامه استخراج شده باشد و پس از تشخیص انواع مختلف و جدا کردن آن ها، باید هر یک از آنها را در صفحه ای مخصوص به طور خلاصه ثبت کند.

دفتر کل

دفتر روزنامه

دفتری است که باید به صورت روزانه مطالبات، داد و ستد تجاری و معامله های اوراق تجاری به طور کلی در آن ثبت شود.

دفتر روزنامه

دفتر دارایی

همان طور که از نامش پیداست برای دارایی منقول و غیرمنقول تاجر و دیون و مطالبات آن را از سال های گذشته تفکیک شده و کامل به ترتیب در این دفتر ثبت شده است. از طریق ثبت این اطلاعات می توان فهمید که شخص چه مقدار سود و زیان در سال داشته است.

چنانچه شخص حقوقی باشد باید دفتر دارایی را به سازمان امور دارایی تحویل دهند چنان چه تحویل ندهند مشمول جرایم مالیاتی خواهند شد.

دفتر دارایی

دفتر کیپه

دفتری است که تاجر تمامی صورت حساب های صادره خود و مراسلات را به ترتیب در آن با تاریخ مشخص کرده است. در حال حاضر از این دفاتر استفاده نمی شود. دفاتر آندیکاتور که ورودی و خروجی را به ثبت می رساند جایگزین دفاتر کیپه شده اند.

دفتر کیپه

صفحات دفاتر پلمپ تجاری

شما میتوانید تعداد صفحات دفاتر را در هنگام دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری در سامانه اداره ثبت شرکت ها انتخاب نمایید و بیان همچین موضوعی بستگی به میزان فعالیت شرکت شما در طول سال مالی دارد یعنی در صورتی که فعالیت شرکت آنچنان زیاد نباشد دفاتر پلمپ تجاری 50 برگ برای شخص حقوقی کفایت میکند و نیازی به گرفتن دفاتر با صفحات بیشتر نیست ولی در صورتی که شرکت شما دارای فعالیت بیشتری باشد میتوانید همزمان با درخواست در سامانه، تعداد صفحات مورد درخواست دفاتر پلمپ تجاری را 100 برگ و یا حتی 200 برگ اعلام کنید.

البته این موضوع را در نظر داشته باشید که هزینه دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری به نسبت تعداد صفحات متغیر بوده و عینا مبلغ پرداختی در سامانه اداره ثبت شرکت ها اعلام میگردد.

صفحات دفاتر پلمپ تجاری

دلایل رد دفاتر پلمپ

شاید مواردی در شرکت مورد نظر وجود داشته باشد که نهایتا منجر به رد آن شود. پس بهتر است که اعضای هیئت مدیره شرکت بیشتر با این دلایل آشنا شوند تا خود این اشتباهات را تکرار نکنند.

اولین مورد استفاده از دفاتر سال قبل است و اگر چنین خطایی رخ دهد دارایی بلافاصله اقدام پلمپ دفاتر قانونی شما را رد می کند و باعث می شود که کلیه زحمات شما به هدر برود.

دومین مورد که اتفاقا از اهمیت بسیار زیادی هم برخوردار است ثبت اطلاعات غیر واقعی و فیک از اعضای شرکت و یا صورت حساب های مالی است. این قضیه به شدت برای دارایی و یا اداره ثبت شرکت ها مشخص است و بهتر است چنین اشتباهی در خصوص ثبت اطلاعات غیر واقعی را انجام ندهید.

اگر شرکت شما شعبه و یا نمایندگی در سایر مناطق دارد بهتر است اطلاعات مربوط به این شعبه ها را هم بدهید تا از رد پلمپ دفاتر شما جلوگیری شود.

بیش از حد گذاشتن صفحات سفید یکی دیگر از دلایل رد دفاتر پلمپ برای شرکت ها است. سعی کنید تا حد امکان صفحات را خالی نگذارید که اداره مالیات به این موضوع حساس هست و ممکن برای همین مورد دفاتر پلمپ شما را رد کند.

تمامی فعالیت هایی که در طول مدت زمان سال مالی قبل انجام داده اید را بهتر است ثبت کنید این مورد باعث می شود که دارایی با اعتماد بیشتری به فکر تایید پلمپ دفاتر شما باشد.

پاک کردن و یا از بین بردن مندرجات می تواند منجر به رد پلمپ دفاتر شما باشد پس در حفظ این اسناد مهم جدا تلاش کنید تا دفاتر پلمپ شما توسط همین قضیه ساده رد نشود.

دلایل رد دفاتر پلمپ

اگر پلمپ دفاتر انجام ندهیم چه می شود؟

انجام ندادن پلمپ دفاتر تبعاتی را به دنبال دارد و در صورتی که روند کار به درستی انجام نشود، در نهایت امکان دریافت کارت بازرگانی و تسلیم اظهارنامه مالیاتی وجود ندارد. دفاتر پلمپ شده در واقع نشان دهنده‌ی شفافیت مالی یک شرکت است و مالیات بر درآمد براساس همین درآمدهای شما تعیین می‌گردد. بنابراین دفاتر قانونی که این درآمدها را مشخص می‌کنند، اهمیت بسیار زیادی دارند.

دقت داشته باشید که پس از تکمیل دفاتر، آن‌ها را در محلی مناسب نگهداری کنید. در صورتی که دفاتر دچار پارگی، خیسی، خراشیدگی و خط خوردگی شوند، مشکلات بسیاری برای شما به وجود خواهد آمد. بنابراین لازم است در نگهداری آن‌ها دقت کافی داشته باشید.

در نهایت باید بدانید که اگر تحریر دفاتر پلمپ به درستی انجام نشود، ممکن است جریمه‌های جبران ناپذیری را برایتان به دنبال داشته باشد.

در این مقاله روند دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری را به طور جامع و مفصل توضیح دادیم. در ابتدا مفهومی از آن را بیان کردیم و دانستید که مدارک، مراحل انجام کار، هزینه‌ی پرداختی و پیگیری قانونی به چه صورت است.

مؤسسه ثبت فرهنگ، یکی از مجموعه‌هایی موفقی است که تمامی این خدمات را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و می‌تواند به عنوان یک راهنمای کامل و کاربلد در تمامی مراحل در کنار متقاضیان باشد.

خانم دهقان مشاور دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری

4.9/5 - (20 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

32 پاسخ

    1. سلام و درود.

      بله در صورتی که دفاتر پلمپ مربوط به سال مالی مورد نظر را دریافت نکرده باشید و به اداره مالیات ارائه ندهید از طرف این سازمان شامل جریمه مالیاتی میشوید.

  1. چطور میتوانیم دفاتر پلمپ سال گذشته را دریافت کنیم؟

    1. سلام ودرود.

      دفاتر پلمپ از زمان ارسال اظهارنامه دفاتر تا پایان سال مالی یا در صورتی که اقدام به دفاتر سال بعد نمایید از شروع سال مالی تا پایان سال مالی اعتبار دارد و امکان دریافت قانونی دفاتر پلمپ سال های قبل وجود ندارد.

  2. سلام، برای دریافت دفاتر پلمپ سال 1402 تا چه زمانی محلت دارم؟

    1. سلام و درود.

      برای دریافت دفاتر پلمپ 1402 تا پیش از شروع سال مالی یعنی تا تاریخ 29 اسفند 1401 زمان دارید ولی این موضوع رو مدنظر داشته باشید که هرچه به پایان سال نزدیک شوید سامانه اداره ثبت شرکتها و در نهایت اداره پست خیلی شلوغتر خواهد شد و امکان خطا در آن نیز وجود دارد به همین منظور پیشنهاد میشود هر چه زودتر اقدام به دریافت دفاتر پلمپ سال مالی 1402 نمایید.

  3. سلام، موعد دریافت دفاتر پلمپ قانونی چه زمانی است؟

    1. سلام و درود.

      دریافت دفاتر پلمپ برای تمامی سالهای مالی تا زمان اعتبار شرکت،باید از سمت اداره ثبت شرکتها درخواست شود که زمان قانونی ثبت اظهارنامه دفاتر پلمپ در بازه زمانی سال گذشته میباشد به این معنی که بعنوان مثال اگر شما درخواست دفاتر پلمپ سال 1402 را داشته باشید میبایست در بازه زمانی 1401/01/01 تا 1401/12/29 اقدام به دریافت دفاتر نمایید یعنی از اولین روز سال تا آخرین روز سال و اگر پس از مدت زمان تعیین شده اقدام به دریافت دفاتر نمایید،تاریخ دفاتر شما از تاریخ اظهار دفاتر تا پایان سال مالی تعیین میشود بعنوان مثال اگرتاریخ اقدام به دریافت دفاتر پلمپ سال 1402 در بیستم خرداد ماه همان سال باشد،تاریخ درج شده در دفاتر سال مالی 1402 شزکت بصورت 1402/03/20 تا 1402/12/29 میباشد و بر این اساس در صورتی که در بازه زمانی اقدام نشده فعالیت اقتصادی داشته باشید،شرکت شما از سمت اداره مالیات جریمه میشود.

  4. سلام، آیا دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری با هم تفاوت دارند؟ من متوجه نمیشوم

    1. سلام و درود.

      دریافت دفاتر پلمپ و دریافت پلمپ دفاتر تجاری با همدیگر تفاوتی ندارد و برای این موضوع باید از طریق سازمان ثبت شرکتها اقدامات لازم را انجام داده و مستقیما دفاتر پلمپ به آخرین آدرس شرکت ارسال میشود.ولی اگر قصد شما پلمپ کردن دفاتر تجاری باشد با دریافت آن متفاوت است و معمولا از طرف حسابدار یا شرکت حسابداری شما قابل اجرا است.

  5. سلام، ببخشید اگر دفتر تجاریمان تکمیل شد میتوانیم یکی دیگه سفارش بدیم؟

    1. سلام و درود.
      تعداد صفحات دفاتر پلمپ به سه دسته ۵۰ برگ و ۱۰۰ برگ و ۲۰۰ برگ تقسیم میشه که هر شخصیت حقوقی میتواند با توجه به میزان کارکرد یا فعالیت سالانه شرکت خود هر کدام از این سه دسته را سفارش دهد.
      در صورت نیاز میتوانید از تاریخ ثبت اظهار دفاتر پلمپ تا پایان سال مالی از طریق سامانه مورد نیاز اقدام به دریافت دفاتر جدید نمایید.

  6. سلام، من پلمپ دفاتر تجاری که درخواست داده بودم پر شده است، آیا برای برگه های اضافه حتما باید به خود سازمان امور مالیاتی درخواست بدم یا میتوانم خودم برگه های اضافی را ضمیمه کنم؟

  7. روز بخیر، برای گرفتن گواهی پلمپ دفاتر قانونی، بعد از اینکه کارشناس برای پلمپ دفاتر تجاری تاییدیه داد، چطور باید اقدام کنم؟

    1. سلام و درود.
      وقتی یک برند رو شما به ثبت برسونید به این معنی هست که نام برند شما دو نوبت روزنامه میشه و حق الثبت پرداخت میشه و در نهایت تصدیق برند صادر میشه.
      وقتی تمام این مراحل انجام بشه شما به مدت ۱۰ سال مالک این برند هستید و اگر بخواهید اصلاح کنید به این معنی است که میبایست از ابتدا یک نام جدید به ثبت برسونید و قابلیت اصلاح ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس