خدمات حسابداری و مالیاتی

خدمات حسابداری و مالیاتی

خدمات حسابداری و مالیاتی و زیر مجموعه‌های مربوط به آن از جمله خدمات بسیار مهم و اساسی هستند که تقریباً تمامی کسب و کارها به آن نیاز خواهند داشت.

در گذشته معمولا در هر کسب و کار، سازمان و ارگانی یک واحد و بخش به اسم واحد برای خدمات حسابداری و مالیاتی وجود داشت که فعالیت آن در حوزه انجام تمام امور مالی کسب و کار و حسابرسی و حسابداری مربوط به آن بود.

اما امروزه در بسیاری از کسب و کارها این فرایند به صورت برون سپاری انجام می‌شود. این برون سپاری ویژگی‌ها و مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

در این مطلب قصد داریم در مورد خدمات حسابداری و مالیاتی با شما صحبت کنیم در صورتی که قصد دارید در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

خانم شهبازی مشاور خدمات حسابداری و مالیاتی

خدمات حسابداری و مالیاتی چیست؟

یکی از مهمترین خدماتی که مجموعه‌های حسابداری و مالیاتی انجام می‌دهند انجام انواع مختلف خدمات حسابداری برای کسب و کارها و شرکت‌های مختلف است.

در واقع شرکت شما اگر هر نوعی از هفت نوع شرکت قابل ثبت در ایران باشد می‌تواند از این خدمات حسابداری استفاده کند.

این خدمات می‌تواند به صورت برون سپاری کامل و یا اعزام حسابدار و نیروی متخصص به صورت پاره وقت و تمام وقت باشد.

از مهمترین خدماتی که این مجموعه‌ها در حوزه حسابداری انجام می‌دهند عبارتند از: تنظیم و تکمیل اظهارنامه‌های مالیاتی، پلمپ دفاتر قانونی، ارائه گزارش‌های محاسباتی مرتبط با فعالیت‌های انجام شده، ثبت اسناد و صورت‌های مالی، ترجمه و تبدیل صورت‌های مالی از زبان‌های دیگر و …

خدمات حسابداری و مالیاتی چیست؟

خدمات حسابرسی و نظارت مالی

خدمات حسابرسی از دیگر خدمات مهمی است که مجموعه‌های ارائه دهنده خدمات حسابداری و مالیاتی انجام می‌دهند.

این خدمات حسابرسی در دو حوزه داخلی و مالی انجام می‌شود. در واقع با استفاده از این حسابرسی منابع درون سازمانی به صورت کامل بررسی می‌شوند و کارآمد بودن و ارزشمندی آن بررسی می‌شود.

با بهینه کردن این منابع درون سازمانی می‌توان کارایی و بهره‌وری سازمان را تا حد زیادی افزایش داد. در نهایت این کار موجب کاهش هزینه‌های سازمان و افزایش بهره وری می‌شود.

مهمترین این خدمات به شرح زیر است:

  • حسابرسی صورت‌های مالی
  • حسابرسی مالیاتی
  • حسابرسی داخلی
  • بررسی و پیگیری صورت‌های مالی
  • مشاوره مالی و مالیاتی
  • بهینه سازی سیستم‌های مالی
  • پیگیری و استرداد مالیات اضافه پرداخت شده
  • حل مشکلات مالیاتی

خدمات حسابرسی و نظارت مالی

نرم افزارهای خدمات حسابداری و مالیاتی

امروز استفاده از روش‌های دستی و سنتی برای انجام امور حسابداری و حسابرسی به روش‌های مدرن و نرم‌افزاری و سیستمی تغییر پیدا کرده است.

در واقع امروزه اکثریت امور حسابداری با استفاده از نرم افزارهای مختلف انجام می‌شود. استفاده از این نوع نرم‌افزارها مزایا و ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که از جمله آن می‌توان به کاهش خطای انسانی، افزایش سرعت، فضای نگهداری نامحدود، دقت زیاد در انجام هر نوع محاسبات حسابداری و … اشاره کرد.

شرکت‌های ارائه دهنده انواع خدمات حسابداری و مالیاتی در ابتدا با بررسی تمامی ویژگی‌ها و موارد مربوط به کسب و کار شما از جمله بودجه، گستردگی سازمان، مبادلات مالی سازمان، نیروهای فعال در سازمان، درآمد و هزینه‌های سازمان و … یک نرم‌افزار کاربردی و مفید را برای سازمان شما در نظر می‌گیرند که از طریق آن تمامی امور حسابداری و مالی و مالیاتی را با بالاترین دقت و کمترین هزینه انجام دهند.

نرم افزارهای خدمات حسابداری و مالیاتی

مشاوره خدمات حسابداری و مالیاتی

مشاوره مالی و حسابداری یکی دیگر از خدمات بسیار مهم شرکت‌های ارائه دهنده خدمات حسابداری است. امروزه شرکت‌های ارائه دهنده مشاوره مالی و حسابداری و یا مشاوره مالیاتی زیادی وجود دارد که شما در ابتدا باید یکی از این شرکت‌های معتبر و با سابقه را انتخاب کنید و سپس از آن‌ها درخواست مشاوره خدمات حسابداری و مالیاتی داشته باشید.

مجموعه ثبت فرهنگ یکی از شرکت‌های با سابقه در حوزه انواع مشاوره مالی، حسابداری و مالیاتی است که می‌توانید از این طریق با استفاده از مشاوره کارشناسان متخصص هر نوع مشاوره مالی دریافت کنید زیرا ثبت خوب فرهنگ است.

این خدمات مشاوره‌ای می‌توانند از انواع مشاوره حسابداری، مشاوره مالی، مشاوره نرم افزاری، مشاوره بیمه، مشاوره راه اندازی سیستم مالی، مشاوره بهینه سازی مالی سازمان و … باشد. معمولاً شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مشاوره مالی در ابتدا سعی می‌کنند که یک برنامه ریزی مالی هدفمند و مناسب برای سازمان و کسب و کار شما داشته باشند.

سپس وضعیت مالی و مالیاتی شمارا به دقت بررسی می‌کنند در ادامه نیز باید وضعیت سلامت مالی سازمان و ارگان شما بررسی شود و در صورت وجود هر نوع اختلاف حساب و یا مشکل مالی در ابتدا برای رفع آن راه حل پیشنهاد می‌شود.

در نهایت نیز بر روند انجام فعالیت‌های مالی و اقتصادی سازمان نظارت و مدیریت می‌کنند تا مشکلی برای انجام امور مالی، سرمایه‌گذاری شده و برنامه ریزی شده به وجود نیاید.

مشاوره خدمات حسابداری و مالیاتی

انجام خدمات حسابداری و مالیاتی

مجموعه ثبت فرهنگ برای انجام خدمات حسابداری و مالیاتی مجموعه و کسب و کار شما یک برنامه و چارچوب مشخص دارد که مطابق با آن برای هر کسب و کاری این امور را انجام می‌دهد. کارشناسان مجموعه ما در ابتدا جلسه مشاوره برای کسب و کار و یا شرکت مورد نظر انجام می‌دهند.

این جلسه مشاوره برای تمامی مجموعه‌های تولیدی، بازرگانی، خدماتی و … انجام می‌شود.

در ابتدا یک سیستم حسابداری مناسب برای مجموعه شما انتخاب و تعیین می‌شود. همه دفاتر و اسناد مجموعه ثبت و تنظیم می‌شوند و در صورت ناقص بودن اسناد و مدارک در ابتدا باید تمامی این اسناد و اوراق مالی تکمیل شوند.

تمامی فرآیندهای حسابداری و حسابرسی شرکت از دیگر خدماتی است که در ادامه برای مجموعه مورد نظر انجام می‌شود. دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری متناسب با نوع کسب و کار نیز انجام می‌شود.

تمامی صورت‌های مالی استاندارد و ترازهای حسابداری و گزارش‌های مالی و حسابداری انجام شده و گزارشی مرتبط با آن برای مدیران مجموعه تنظیم میشود ترجمه تمامی فرایند ها و خدمات حسابداری به زبان انگلیسی برای نمایندگان و شعب خارجی و مدیران و سهامداران خارجی نیز انجام می‌شود.

اگر به غیر از این خدمات به خدمات حسابداری مالی و مالیاتی دیگری نیاز دارید بهتر است در ابتدا درخواست خودتان را در سایت ثبت کنید.

انجام خدمات حسابداری و مالیاتی

انجام خدمات مالیاتی و تحریر دفاتر قانونی

انجام امور مالیاتی و تنظیم و تحریر دفاتر قانونی از مهم‌ترین موضوعات مالیاتی است که در هر سازمان و مجموعه باید به درستی و به موقع انجام شود.

ثبت هزینه‌ها و معوقات مالیاتی از مهمترین موضوعاتی است که تمامی مجموعه‌های ارائه دهنده خدمات حسابداری باید به آن توجه ویژه کنند زیرا در صورت عدم پرداخت و یا پرداخت کم و زیاد مالیات مشکلات زیادی را در آینده شاهد خواهید بود.

به صورت کلی دفاتر قانونی دفاتری هستند که روند مالی یک کسب و کار شامل تمامی هزینه‌ها، درآمدها، پرداختی‌ها باید به صورت دقیق و منظم در آن به ثبت برسد. سپس این دفاتر به اداره مالیات ارائه می‌شود. تکمیل و تنظیم این دفاتر نیاز به داشتن دانش خاصی در حوزه حسابداری و مالیاتی دارد.

در صورتی که این دفاتر به صورت اصولی و استاندارد تکمیل نشوند اعتبار قانونی نخواهد داشت. به این موضوع توجه کنید که تعیین مالیات با توجه به اطلاعات ثبت شده دفاتر انجام می‌شود. به همین دلیل تمامی اطلاعات موجود در این دفاتر به صورت کاملاً دقیق و ریز توسط کارشناسان اداره امور مالیاتی بررسی می‌شود.

در صورت وجود هر نوع اشتباه و یا اطلاعات غلط و ناقص ممکن است که مجموعه شما مشمول پرداخت جریمه و هزینه‌های مالیاتی بسیار زیادی شود. به همین دلیل به هیچ عنوان نمی‌توان در مورد این موضوع کوتاهی کرد. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که در صورت نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه، صفر تا صد این فرآیند را از یک مجموعه با سابقه و معتبر در حوزه ثبت و پلمپ دفاتر قانونی بخواهید.

در مورد تحریر و پلمپ دفاتر زمان درست و دقیق یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه کنید. به صورت کلی پلمپ و ارائه این دفاتر باید به صورت سالیانه انجام شود. در صورتی که در زمان مشخص و تعیین شده ارائه و پلمپ دفاتر انجام نشود، هزینه‌ها و جرایم زیادی را به مجموعه شما وارد تحمیل خواهد کرد.

انجام خدمات مالیاتی و تحریر دفاتر قانونی

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم به اهمیت موضوع خدمات حسابداری و مالیاتی بپردازیم.

به این موضوع توجه کنید که امور حسابداری و حسابرسی زیر مجموعه‌های بسیار زیادی دارند که شما متناسب با کسب و کار و بیزنس خود باید آن‌ها را انتخاب کنید. اگر با این امور حسابداری و حسابرسی آشنایی ندارید و نمی‌دانید که کدام یک از آن‌ها برای مجموعه شما مناسب است بهتر است که در ابتدا از یک مشاوره خدمات حسابداری و مالیاتی استفاده کنید.

بهتر است که این مشاوره مالی با یک مجموعه و یا اشخاص باسابقه و معتبر باشد زیرا در این فرآیند قرار است که شما تمامی اطلاعات مالی و حسابداری خود و مجموعه خودتان را بازگو کنید پس نمی‌توانید بدون تحقیق از هر مجموعه و شرکت ارائه کننده امور حسابداری استفاده کنید.

مجموعه ثبت فرهنگ یکی از شرکت‌های با سابقه و معتبر در حوزه ارائه انجام امور حسابداری و مالیاتی است که می‌توانید هر نوع درخواستی در این حوزه را در سایت ما ثبت کنید.

خانم شهبازی مشاور خدمات حسابداری و مالیاتی

5/5 - (3 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

6 پاسخ

  1. آیا میتوان خدمات مالیاتی و حسابداری شرکتمان را برون سپاری کرد؟ یا حتما باید شخصی را برای این کار به شکل حضوری در دفترمان مستقر کنیم؟

    1. سلام و درود.

      بله در صورتی که مدارک مالی مورد نیاز رو بتونید هر چند روز یکبار به حسابدار خود برسانید میتوان امور حسابداری و مالی شرکت رو برون سپاری کرد ولی بهتر هست که اگر فعالیت شما کم است شخص موردنظر بعنوان مثال هفته ای یک روز یا دو روز با توجه به حجم کاری شما در دفتر شرکت حضور داشته باشد و اگر که فعالیت شما بالاست بهترین تصمیم این است که یک حسابدار دائماٌ در شرکت شما حضور داشته باشد و امور مالی شرکت را به روز انجام دهد.

  2. سلام، آیا خدمات حسابداری و مالیاتی برای تمامی شرکت ها اجباری است؟

    1. سلام و درود.
      بله ارائه اظهارنامه مالیاتی برای تمامی شرکتها در زمان معین اجباری است که در غیر اینصورت شرکت از طرف اداره مالیات شامل جریمه میشوند.

  3. سلام، آیا مجموعه شما خدمات حسابداری و مالیاتی در شهرستان هم انجام میدهد؟

    1. سلام، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید
      02188472277

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس