ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود یکی از رایج‌ترین انواع شرکت‌ های تجاری در سراسر دنیاست که در کشور ما نیز از این نوع ثبت شرکت تجاری بیشتر دیده می‌شود ثبت شرکت با مسئولیت محدود است که به دلیل شرایط ساده تر برای ثبت و نگهداری طرفداران بیشتری دارند.

خانم یعقوبی مشاور ثبت شرکت با مسئولیت محدود

در این مقاله سعی داریم مفهوم کلی شرکت با مسئولیت محدود، مدارک و مراحل آن را با شما در میان بگذاریم. چنانچه نیاز به مشاوره قبل از شروع دارید می‌توانید با ثبت فرهنگ تماس بگیرید. چراکه براستی ثبت خوب فرهنگ است .

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

بسیاری از افراد برای رونق کسب و کار خود و بهره‌مندی از مزایای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به این نوع شرکتها روی می آورند. از طرفی بیشتر این شرکت ها برای تولید و ایده پردازی محصولات جهت راحتی مردم بنا می شوند.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیز همانند دیگر کارهای اداری دارای روند و مراحل قانونی است.

با پیشرفت تکنولوژی روند ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیز تسهیل شده است. در گذشته برای ثبت شرکت ها باید به سازمان ثبت شرکت های استان خود مراجعه می کردید اما امروزه می توانید با مراجعه به سامانه ی ثبت شرکت ها نسبت به ثبت شرکت خود اقدام کنید.

اما این کار نیز مشمول روند قانونی خود است و ممکن است زمان بر باشد. بهترین و آسان ترین راه تماس با دفاتر ثبت شرکت است تا در کمترین زمان نسبت به ثبت شرکت شما اقدام کنند.

نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

شرکت با مسئولیت محدود به چه شرکت هایی گفته می شود؟ شرکت با مسئولیت محدود ، عبارت است از شرکتی که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هریک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت خواهند بود.

به بیان ساده تر، شرکت هایی با مسئولیت محدود بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری تشکیل می شوند و هر یک از شرکا فقط به میزان سرمایه ی خود مسئول پرداخت بدهی های احتمالی خواهد بود. در واقع اگر شرکت ورشکست شود، طلبکاران نمی توانند اموال شخصی اعضا را در عوض قرض هایشان بگیرند. باید اشاره کرد که حق رأی افراد و سود آن ها نیز نسبت به سهمی است که در شرکت دارند.

یکی از مهم ترین مزیت های شرکت هایی با مسئولیت محدود، امکان تأسیس حتی با وجود سرمایه ای اندک است و تنها امکان انتشار اوراق بهادار برای آن وجود ندارد. به همین دلیل این شرکت ها در میان افرادی که رابطه ی خویشاوندی و یا دوستانه دارند و حتی اعضای یک خانواده هستند، طرفدار دارد.

در اسم شرکت باید عبارت با مسئولیت محدود قید شود، و اگر نه شرکت در مقابل اشخاص ثالث تضامنی محسوب می شود و تابع مقررات آن خواهد بود. بنابراین، اسم شرکت نباید متضمن نام هیچ یک از شرکا باشد، در غیر این صورت شریکی که نام او در اسم شرکت قید شده در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را خواهد داشت.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

نکات ثبت شرکت با مسئولیت محدود

در این قست میخواهیم بخشی از نکات مهم ثبت شرکت با مسئولیت محدود را به اختصار بیان کنیم ئ در صورتی که غیر از این موضوعات، سوال دیگری ذهن شما را درگیر کرده بود میتوانید با کارشناسان ثبت فرهنگ در تماس باشید.

اگربخواهیم نکات مهم ثبت شرکت با مسئولیت محدود را بیان کنیم، باید حتما به این موضوع اشاره کنیم که سرمایه ثبتی در این نوع شرکت ها به قطعات سهام تقسیم نمیشود و هر فرد تا میزان سرمایه با سهم الشرکه خود در شرکت،

مسئول تعهدات و فروض شرکت میباشد. پس میتوان به این جمع بندی رسید که شرکت با مسئولیت محدود برای دریافت اعتبارات و شرکت در مناقصات و اعتبار سنجی شوند و یا به بیان دیگر، برای کسب اعتماد و اعتبار کافی در نظر اشخاص حقیقی و حقوقی که با آنها مراودات مالی دارند و به سرمایه ثبتی بالایی نیاز دارند.

یکی دیگر از نکات ثبت شرکت با مسئولیت محدود را میتوان اینگونه بیان کرد که تغییر اعضا هیئت مدیره در این نوع شرکت ها میتوانند خارج از شرکای شرکت باشند یعنی در شرکت های با مسئولیت محدود، ضرورتی بر این موضوع وجود ندارد که شخصی که در شرکت، عضو هیئت مدیره است یا به عنوان مثال سمت رئیس هیئت مدیره را دارد حتما در همان شرکت به عنوان شریک شناخته شود.

اگر بخواهیم یکی دیگر از نکات مهم ثبت شرکت با مسئولیت محدود را عنوان کنیم میتوان به این موضوع اشاره کرد که برای نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت‌های با مسئولیت محدود بین اشخاص حاضر در شرکت یا ورود و خروج افراد در شرکت های با مسئولیت محدود، نیازی به پرداخت مالیات نقل و انتقال وجود ندارد و یا تشکیل مجمع مورد نظر و تصمیم گیری در مورد این موضوع و تنظیم صورتجلسه های مربوطه، میتوانیم پرونده خود را در رایطه با این موضوعات در اداره ثبت شرکت ها به جریان بیاندازیم.

عنوان ها و موضوعات مختلف دیگری را نیز میتوانیم به عنوان نکات مهم ثبت شرکت با مسئولیت محدود بیان کنیم مانند اعتبار؛ زمانی اعضای هیئت مدیره در این نوع شرکت ها که باید در رابطه با این موضوع اشاره کرد که اعضای هیئت مدیره در این نوع شرکت ها بصورت نامحدود دارای اعتبار زمانی هستند و نیازی به این موضوع نیست که مانند شرکت های سهامی خاص، مدت زمان اعتبار اعضای هیئت مدیره را هر دو سال تمدید نمود و تا زمانی که تصمیم گیری در رابطه با این موضوع نشده باشد هیچگونه ممانعتی در این رابطه وجود ندارد.

یکی دیگر از تفاوت های بین ثبت شرکت های با مسئولیت محدود و سهامی خاص را که میتوان به عنوان نکات مهم ثبت شرکت با مسئولیت محدود بیان کرد این است که برای تاسیس این نوع شرکت نیازی به واریزی بانکی برای سرمایه ثبتی شرکت وجود ندارد.

این در صورتی است که در ثبت شرکت سهامی خاص بعد از تایید نام شرکت از طرف اداره ثبت شرکت ها، ارائه نامه بانکی مبنی بر پرداخا تمامی مبلغ سرمایه، 35 درصد سرمایه ثبتی شرکت در حساب شرکت در شرف تاسیس ضرورت دارد و در غیر این صورت روند تاسیس شرکت ناکامل می ماند.

نکات ثبت شرکت با مسئولیت محدود

نکات پیش از ثبت شرکت با مسئولیت محدود

  • تعداد شرکای شرکت نباید کمتر از دو نفر باشد.
  • هر دو شریک باید دارای سهم الشرکه شرکت باشند.
  • میزان سرمایه اولیه شرکت های با مسئولیت محدود، از یکصد هزار تومان نباید کمتر باشد.
  • از ذکر نام شرکا در اسم شرکت خودداری فرمایید ، بعلت آنکه شریکی که نامش در اسم شرکت آورده شود مسئولیت کلی پرداخت همه بدهی ­ها و انجام تمام تعهدات شرکت را دارد.
  • مدیران شرکت در برابر اداره تمامی مراحل شرکت اختیار کامل دارند مگر آنکه در متن اساسنامه خلاف این موارد اشاره شده باشد.
  • اگر تعداد شرکا از ۱۲ نفر به بالا باشد تشکیل هیئت نظار واجب است.
  • هیئت نظار شامل سه نفر از شرکا می باشد که از اعضای هیئت مدیره شرکت نیستند.
  • مجمع عمومی می­تواند تصمیمی بگیرد که درصد مشخصی از سود شرکت را بجای تقسیم بین شرکا بعنوان سرمایه احتیاطی شرکت ذخیره کنند.
  • هیچکدام از شرکا را نمی­توانید شریک دیگر را مجبور کند که میزان سهم خود را افزایش دهد.
  • تقریبا یک هفته بعد از ثبت شرکت باید برای دریافت دفاتر پلمپ و پلمپ دفاتر تجاری، به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نمایید.

نکات پیش از ثبت شرکت با مسئولیت محدود

انحلال شرکت با مسئولیت محدود

  • اگر شرکت برای رسیدن به اهداف خاصی تاسیس شده باشد و اکنون هدف مورد نظر محقق نشده باشد و یا رسیدن به آن هدف غیر ممکن شده باشد
  • اگر از همان ابتدا شرکت برای یک بازه زمانی معین ثبت شده باشد و اکنون آن زمان به اتمام رسیده باشد
  • اگر شرکایی که مالک بیش از نیمی از سرمایه کل شرکت میباشند قصد انحلال شرکت را داشته باشند
  • اگر شرکت ورشکست شده باشد
  • اگر شرکت به حدی ضرر کند که به میزان نصف سرمایه آن از بین برود و یکی از شرکا درخواستی برای انحلال شرکت ارایه دهد و محاکم قانونی علل ارائه شده از طرف او را موجه بدانند
  • فوت اعضا شرکت البته در صورتی که در متن اساسنامه قید شده باشد.

انحلال شرکت با مسئولیت محدود

نام شرکت با مسئولیت محدود

همانطور که میدانید برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود اعلام مواردی مانند؛ نام افراد تشکیل دهنده شرکت، میزان سهم الشرکه هر شخص در شرکت با مسئولیت محدود، آدرس شرکت، موضوع فعالیت شرکت و مواردی از این قبیل ضروری است که یکی از این موارد انتخاب نام برای شرکت با مسئولیت محدود می‌باشد که در این خصوص باید بک سری ویژگی‌ها و اصول کلی طبق قوانین اداره ثبت شرکت‌ها رعایت شود.

اصول مورد نیاز در انتخاب نام برای شرکت با مسئولیت محدود:

  • نام شرکت باید حداقل دارای ۳سیلاب یا کلمه باشد و تکراری نباشد
  • سیلاب‌های تشکیل دهنده نام شرکت باید کلمات خاص باشند و در صورتی که از کلمات عام در نام شرکت استفاده شود جزو سیلاب‌های نام شرکت به حساب نخواهند آمد.
  • کلمات استفاده شده در نام شرکت باید ریشه فارسی داشته باشند و در صورت فاقد معنا بودن در فرهنگ لغت دهخدا که به عنوان مرجع استفاده میشود، این کلمات نمیتوانند در نام شرکت استفاده شوند.
  • در نام شرکت نباید از کلماتی که با عرف و اصول جمهوری اسلامی سنخیت دارد استفاده شود.

نکته حائز اهمیت در مورد انتخاب نام برای شرکت با مسئولیت محدود این موضوع است که اعضا درخواست کننده برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، میتوانند همزمان با ورود اطلاعات موارد مورد نیاز در سامانه ثبت شرکت‌ها، تعداد ۵ نام انتخابی برای شرکت به ترتیب اولویت به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال نمایند و کارشناسان تایید نام اداره ثبت شرکت‌ها هرکدام از این ۵ مورد نام ارسالی را در صورتی که توسط شرکت دیگری به ثبت نرسیده باشد و یا تشابه زیادی با نام شرکت دیگر نداشته باشند به ترتیب اولیوت ارسالی بررسی می‌نمایند و در نهایت شرکت شما از طرف این اداره تایید نام میشود.

نام شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود توسط یک شخص

همانطور که از معنا و مفهوم کلمه شرکت مشخص است این کلمه به معنای شراکت بین دو یا چند شخص میباشد برای تشکیل دادن یک مجموعه جهت کسب درآمد و سودآوری که تعداد افراد تشکیل دهنده شرکت در انواع شرکتهای قابل ثبت در ایران متفاوت است.

اگر بخواهیم جواب این سوال را بدانیم که آیا یک شخص میتواند به تنهایی شرکت با مسئولیت محدود ثبت کند باید بگوییم همانطور که در بالاتر به آن اشاره کردیم شرکت به معنی شراکت بین اشخاص میباشد و در قانون ثبت شرکتهای ایران هیچگاه یک شخص به تنهایی نمیتواند یک شرکت با مسئولیت محدود به ثبت برساند و در مورد این نوع شرکتها یعنی شرکت با مسئولیت محدود حتماً وجود حداقل دو شخص برای تأسیس شرکت ضروری است.

هر کدام از افراد تشکیل دهنده شرکت باید دارای سمت و سهم الشریکه مشخص شده ای طبق توافق طرفین باشند به این معنی که نمیتوان تمامی مبلغ سرمایه ثبتی شرکت بنام یکی از اعضا باشد و شخص یا اشخاص دیگر هیچگونه سهم الشریکه ای نداشته باشند ولی در برخی موارد میتوان طبق نظر خود افراد شرکت، یکی از اشخاص را فقط به عنوان شریک معرفی کرد به معنای دیگر شخص دوم یا اشخاص دیگر بعنوان اعضای هیئت مدیره شرکت با مسئولیت محدود معرفی نشوند که در این خصوص شرکت را به اصطلاح تک مدیرعاملی مینامند و اینگونه شرکتها دارای اساسنامه متفاوتی میباشند و با یک ثبت شرکت عادی تا حدودی متفاوت هستند.

در این خصوص جهت انجام روند ثبتی و مشاوره بیشتر میتوانید با کارشناسان ثبت فرهنگ در تماس باشید.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود توسط یک شخص

ثبت شرکت با مسئولیت محدود یا سهامی خاص؟

  • در شرکت هایی با مسئولیت محدود همه سرمایه به مدیر عامل تسلیم خواهد شد و مدیر عامل اقرار به دریافت آن می نماید اما در شرکتهای سهامی خاص می بایست حداقل از 35% از مبلغ سرمایه شرکت را نزد یکی از بانکها سپرده گذاری کرده و گواهی مربوط را پس از دریافت از بانک به اداره ثبت شرکتها ارائه داد. 65% باقیمانده در تعهد شرکاء خواهد ماند.
  • در شرکت هایی با مسئولیت محدود لزومی به انتخاب بازرس وجود ندارد و انتخاب بازرس اختیاری است اما در شرکت‌های سهامی خاص انتخاب دو نفر به‌عنوان بازرس اصل و بازرس علی‌البدل اجباری است.
  • مدت اعتبار اعضای هیئت مدیره در شرکت با مسئولیت محدود محدودیتی ندارد و اعضای شرکت می‌توانند مدت محدود یا نامحدود برای مدیران در نظر بگیرند اما در شرکت‌های سهامی خاص مدیران حداکثر به مدت دو سال انتخاب می‌شوند.
  • اعضای هیئت‌مدیره در شرکت با مسئولیت محدود ملزم به انتخاب روزنامه کثیرالانتشار نیستند اما انتخاب روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی دعوت مجمع شرکت در سهامی خاص الزامی است.
  • سرمایه شرکت در شرکت‌های مسئولیت محدود به‌ صورت سهم‌ الشرکه بین شرکا تقسیم می‌شود و میزان مسئولیت شرکا در مقابل تعهدات و قروض شرکت تنها به میزان سهم‌الشرکه آنها خواهد بود اما در شرکت سهامی خاص سرمایه به‌ صورت سهام بین شرکا تقسیم می‌شود و هر یک از شرکا فارغ از میزان سهم خود به میزان کل سرمایه شرکت در قروض و تعهدات شرکت مسئول‌اند.
  • مدیران شرکت با مسئولیت محدود را می‌توان از بین شرکا یا خارج از آنها انتخاب نمود اما در شرکت سهامی خاص مدیران باید حتماً از میان سهام‌داران شرکت انتخاب شوند و یا بعد از انتخاب تعداد و سهام وثیقه‌ای که در اساسنامه معین شده است را تهیه و به صندوق شرکت تسلیم نمایند.
  • در شرکت با مسئولیت محدود تقسیم سود به نسبت میزان سهم‌الشرکه شرکا خواهد بود. البته شرکا می‌توانند در اساسنامه ترتیب دیگری برای تقسیم سود در نظر بگیرند اما در شرکت سهامی خاص سود الزاماً به نسبت تعداد در سهام شرکا تقسیم می‌گردد و امکان اتخاذ روش دیگری برای این کار امکانپذیر نیست.
  • درصورتی‌که بخشی از شرکت را آورده‌های غیر نقدی تشکیل دهد. تقویم این آورده‌ها در شرکت با مسئولیت محدود توسط شرکا صورت خواهد گرفت و مسئولیت صحت برآورد به عهده شرکا خواهد بود اما در شرکت‌های سهامی خاص تقویم آورده‌های غیرنقدی توسط کارشناس رسمی دادگستری انجام خواهد گرفت.
  • نقل‌ و انتقال سهم‌ الشرکه در شرکت‌های با مسئولیت محدود از طریق تنها تشکیل مجمع قابل انجام می‌باشد ولی در شرکت سهامی خاص برای نقل‌ و انتقال سهام ابتدا واگذار کنندگان سهام و گیرندگان سهام به اداره دارایی مربوط به حوزه مالیاتی مربوط به شرکت مراجعه می‌کنند و پس از اخذ گواهی 4% مالیات نقل‌ و انتقال سهام از طریق تشکیل مجمع به همراه گواهی نقل‌ و انتقال اخذ شده از دارائی کار خود را به انجام می‌رسانند.
  • برای شرکت های با مسئولیت محدود شما می توانید با دو نفر این شرکت را به ثبت برسانید در صورتی که در شرکت های سهامی خاص وجود حد اقل سه نفر عضو هیئت مدیره و دو نفر بازرس به عنوان بازرس اصلی و بازرس علی البدل الزامی است.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود یا سهامی خاص؟

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود

  • این نوع از شرکت‌ها باید با حداقل ۲ نفر تشکیل شوند.
  • اگر تعداد شرکا حداقل ۱۲ نفر باشد. تشکیل هیئت نظار الزامی است.
  • هیئت نظار شامل سه نفر از شرکاست که عضو هیئت‌مدیره نیستند.
  • هیئت نظار باید حداقل سالی یک‌ مرتبه، مجمع‌ عمومی را تشکیل دهد.
  • حداقل سرمایه ی مورد نظر که در اساسنامه ذکر می شود 1 میلیون ریال است.
  • برای ثبت نیاز به مدرک تحصیلی ندارد.
  • حداقل سن اعضای هیئت مدیره 18 سال می باشد.
  • این پروسه ممکن است 14 روز طول بکشد.

تبصره؛ برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیازی به کارت پایان خدمت نمی باشد.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود

سرمایه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

یکی از مواردی که در زمان تاسیس شرکت باید در سامانه اداره ثبت شرکت ها اعلام و در نهایت پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی شود میزان سرمایه ثبتی شرکت می باشد که این سرمایه مستقیما با اعتبار شرکت با مسئولیت محدود در ارتباط است.

نکته ای که در سرمایه شرکت با مسئولیت محدود وجود دارد این موضوع است که سرمایه ثبتی در این نوع شرکت ها به سهام و قطعات سهام تقسیم بندی نمیشوند و هر شخص به نسبت میزان سرمایه خود در شرکت با مسئولیت محدود در سود و زیان شرکت سهیم می باشد.

به عنوان مثال، برای یک شرکت با مسئولیت محدود که با اجتماع 4 نفر تشکیل شده باشد و سرمایه ثبتی شرکت این چهار نفر برابر با 10 میلیون ریال باشد، این افراد می توانند مبلغ سرمایه ثبتی خود را به هر صورتی که توافق نمایند تقسیم بندی کنند به عنوان مثال فرد اول 5 میلیون ریال، فرد دوم 100 ریال، فرد سوم 3 میلیون ریال و فرد چهارم مابغی سرمایه شرکت که برابر با 1999900 ریال میباشد.

در کل اگر بخواهیم به موضوع حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود اشاره کنیم طبق قوانین امروز اداره ثبت شرکت ها این مبلغ برابر با 1 میلیون ریال معادل 100 هزار تومان می باشد که مبلغ سرمایه ثبتی در شرکت های با مسئولیت محدود باید حداقل بین دو نفر و به هر نسبتی در شرکت تقسیم شود.

نکته ای که امروزه بسیار اهمیت دارد این است که حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود بسیار ناچیز است و به اصطلاح با مبلغ سرمایه ثبتی 100 هزار تومان یک شرکت کاملا کاغذی به ثبت رسیده می شود که دارای اعتبار مالی بسیار ناچیز است و کاملا دور از واقعیت است و همین معیار دلیل واضحی است برای این موضوع که بسیاری از شرکت ها و اشخاص حقیقی با این چنین شرکتی حاضر به همکاری نباشند زیرا تعهدات مالی در این نوع شرکت ها بسیار ناچیز است و به همین دلیل بسیاری از شرکت ها هستند که برای رفع این موضوع، اقدام به افزایش سرمایه شرکت نموده و اعتبار مالی شرکت خود را بالا برده اند.

برای جمع بندی این موضوع میتوان گفت امروزه مبلغ حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود که برابر با 100 هزار تومان است با توجه به ارزش پروژه و تولیدات و موضوعات مختلف فعالیت شرکت بسیار ناچیز است و میتوان شرکت هایی که با این مبلغ به ثبت رسیده اند را از طریق افزایش سرمایه و رعایت اصول و صورتجلسات مربوطه به یک شرکت دارای اعتبار مالی تبدیل نمود.

سرمایه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

هیئت نظار شرکت با مسئولیت محدود

در شرکتهای با مسئولیت محدود درصورتیکه تعداد شرکا بیشتر از ۱۲ نفر باشد باید یک هیئتی سه نفره تحت عنوان هیئت نظار تشکیل داد. اعضای هیئت نظار را میتوان از بین شرکای شرکت یا خارج از شرکا انتخاب نمود . اما نباید یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت باشند. این گروه نظار موظف می باشند که:

  • بررسی نمایند که آیا تمامی سرمایه نقدی شرکت پرداخت و تمامی سرمایه غیر نقدی شرکت ارائه شده است یا خیر ؟
  • دستکم سالی یکبار از تمامی شرکا برای تشکیل مجمع عمومی دعوت کنند.
  • بررسی نمایند که آیا میزان ارزش ریالی سهم شرکا بصورت غیر نقدی در شرکتنامه قید شده است یا خیر؟
  • بصورت سالانه، تمامی اسناد و صندوق شرکت را بررسی کنند و گزارش کاملی در این مورد به مجمع عمومی ارائه بدهد.
  • هیئت نظار درصورت مشاهد ایراد یا ابهامی در بین اسناد شرکت، موظف به ارایه آن در گزارش های مربوطه می باشند.

لازم به ذکر است که هیئت نظار در برابر امور اداری وظیفه ای ندارد و فقط در برابر حیطه وظایف خود پاسخگو می باشند.

هیئت نظار شرکت با مسئولیت محدود

قوانین ثبت شرکت با مسئولیت محدود

طبق ماده ۹۶ قانون تجارت ایران، شرکت با مسئولیت محدود هنگامی تشکیل می‌شود که تمام سرمایۀ نقدی آن تأدیه و سهم‌ الشرکۀ غیر نقدی آن تقویم (قیمت‌گذاری) و تسلیم شده باشد. این موارد صراحتاً باید در شرکت‌ نامه درج شوند.

حداقل سرمایه برای تأسیس شرکت با مسئولیت محدود طبق قانون محدودیتی ندارد. با وجود این، عرفاً کمترین میزان سرمایه برای این کار یک میلیون ریال در نظر گرفته می‌شود.

مطابق با ماده ۱۰۲، سهم‌الشرکۀ شرکا نمی‌تواند به شکل اوراق تجارتی قابل‌انتقال اعم از با اسم یا بی اسم درآید.

سهم‌الشرکه را نمی‌توان به غیر منتقل نمود، مگر با رضایت عده‌ای از شرکا که دست‌کم سه‌چهارم کل سرمایه متعلق به آن‌ها باشد و اکثریت عددی نیز داشته باشند با درج آگهی دعوت در روزنامه کثیرالنتشار. همچنین انتقال سهم‌الشرکه فقط به‌موجب سند رسمی قابل‌قبول خواهد بود.

طبق ماده ۱۰۸، روابط بین شرکا در شرکت‌های با مسئولیت محدود تابع اساس‌نامه است. اگر در اساس‌نامه راجع به تقسیم نفع و ضرر مقررات خاصی نباشد، تقسیم سود و زیان به نسبت سرمایۀ شرکا انجام خواهد گرفت. همچنین طبق ماده ۱۱۲، در هیچ موردی اکثریت شرکا نمی‌توانند شریکی را مجبور به زیاد کردن سهم‌الشرکه خود کنند.

مطابق با ماده ۱۱۵ قانون تجارت ایران، اشخاصی که در ادامه به آنها اشاره می‌شود کلاهبردار محسوب می‌شوند:

الف) مؤسسان و مدیرانی که بر خلاف واقع پرداخت تمام سهم‌الشرکۀ نقدی و تقویم و تسلیم سهم‌الشرکۀ غیرنقدی را در اوراق و اسنادی که باید برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود بدهند اظهار کرده باشند.

ب) کسانی که به وسیلۀ متقلبانه سهم‌الشرکۀ غیرنقدی را بیش از قیمت واقعی آن تقویم (قیمت‌گذاری) کرده باشند.

ج) مدیرانی که با نبودن صورت دارایی یا به استناد صورت دارایی مزوّر منافع موهومی را  بین شرکا تقسیم کنند.

قوانین ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود

  • فتوکپی برابر اصل شناسنامه شرکا و مدیران
  • تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در 2 برگ و تکمیل آن و امضا ذیل تقاضانامه توسط کلیه سهامداران (لازم به ذکر است اوراق تقاضانامه و شرکتنامه به دلیل بها دار بودن صرفاً می بایست از محل اداره ثبت شرکت ها تهیه گردند)
  • شرکت نامه 2 برگ و تکمیل آن و امضا ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران
  • اساسنامه 2 جلد و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
  • صورت جلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره 2 نسخه که به امضا سهامداران و بازرسین شرکت رسیده باشد.
  • اخذ و ارائه ی مجوز در صورت نیاز
  • تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار،مبنی بر غیر دولتی بودن آن
  • معرفی نامه نمایندگان،در صورتیکه سهامداران و اعضا هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی تاسیس یا آخرین ثبت تغییرات شرکت
  • گواهی عدم سوء پیشینه برای کلیه اعضا
  • ارائه مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مدرک تحصیلی ثبت شرکت با مسئولیت محدود

جالب است این موضوع را بدانید که ارائه مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ضروری نمیباشد.

به این معنی که اداره ثبت شرکت ها برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود، مدرک تحصیلی مرتبط نمیخواهد و هر شخص با هر میزان تحصیلات در صورتی که بالای سن 18 سال باشد میتواند یک شرکت با مسئولیت محدود را به ثبت برساند و جزو اعضای هیئت مدیره و یا مدیر عامل و یا شریک در شرکت باشد.

ولی نکته ای که در این بین حائز اهمیت است این موضوع است که در صورتی که پس از ثبت شرکت با مسئولیت محدود تصمیم به دریافت کارت بازرگانی دارید باید توجه داشته باشید که ارائه مدرک تحصیلی مدیر عامل شرکت جزو یکی از مدارک مورد نیاز میباشد که طبق قوانین فعلی اتاق بازرگانی، حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز بابت دریافت یا اخذ کارت بازرگانی دیپلم میباشد که از طرف وزارت علوم استعلام میشود.

پس با توجه به این مورد پیشنهاد میشود که شخص مدیر عامل را در شرکت با مسئولیت محدود، فردی را انتخاب کنید که دارای حداقل مدرک دیپلم باشد تا در صورتی که خواستید اقدام به دریافت کارت بازرگانی نمایید با مشکلی از این بابت مواجه نشوید.

مدرک تحصیلی ثبت شرکت با  مسئولیت محدود

مدت زمان ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مدت زمان ثبت شرکت با مسئولیت محدود بستگی به دو پارامتر دارد، به بیان دیگر مدت زمان ثبت شرکت با مسئولیت محدود را میبایست به دو بخش تقسیم نمود.

اولین مرحله تاییدیه نام شرکت میباشد، در صورتی که نام شرکت از طرف سازمان ثبت شرکت ها مشابهتی نداشته باشد نهایتا ظرف مدت 48 ساعت کاری انجام شدنی است و پس از این مرحله اوراق شرکت که شامل اساسنامه و … میباشد از طرف اداره ثبت شرکت ها با توجه به نام شرکت و ورود اطلاعات انجام شده صادر میشود که پس از به امضا رسیدن کلیه اوراق توسط اعضای تشکیل دهنده شرکت با مسئولیت محدود و ورود اطلاعات نهایی و دریافت رسید پذیرش، تمامی مدارک به اداره ثبت شرکت ها ارسال میشود و در این مرحله تا زمان صدور پیشنویس آگهی از طرف اداره ثبت شرکت ها نیز تقریبا 5 الی 7 روز کاری زمان میبرد.

مدت زمان ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود می بایست بر طبق موارد زیر عمل نمود.

  • تکمیل ۲ نسخه شرکتنامه،۲ برگ تقاضانامه و ۲ نسخه اساسنامه
  • پرداخت هزینه در خصوص تعیین نام شرکت و همچنین ارائه فیش بانکی به اداره ثبت شرکت ها
  • انتخاب و عرضه یک نام ایرانی بر طبق فرهنگ اسلامی، غیر تکراری و با معنا به واحد تعیین نام اداره ثبت شرکت ها
  • تکمیل و ارائه مدارک مورد نیاز به واحد پذیرش اداره ثبت شرکتها و دریافت رسید مدارک فوق
  • مراجعه به واحد اعلام نتایج در اداره ثبت شرکتها در زمان و تاریخ اعلام شده
  • در صورت عدم نقص مدرک، آگهی ثبت کدام تنظیم شده و در زمان مراجعه به فرد متقاضی تحویل داده می شود.
  • بعد از این مرحله شخص متقاضی باید به بانک مراجعه نموده و نسبت به پرداخت هزینه حق الثبت و ارائه فیش واریزی آن به حسابداری اداره ثبت شرکت ها اقدام نماید.
  • چنانچه مدارک متقاضی دچار نقص باشد، به صورت کتبی اعلام شده تا نسبت به رفع آن اقدام نمایند.
  • بعد از گذراندن مواردی که عنوان شد، مدارک به بخش ثبت تاسیس و تغییرات فرستاده شده و پس از گذراندن روال قانونی، آگهی ثبت شرکت توسط مدیر اداره ثبت شرکتها امضا می شود.
  • در این قسمت و پس از امضای آگهی، فرد متقاضی مدارک را به قسمت دبیرخانه برده تا آگهی را در دفتر اندیکاتور ثبت نماید.
  • در گام آخر فرد متقاضی یک نسخه از آگهی را به واحد روابط عمومی در اداره ثبت شرکتها و نسخه دوم را به دفتر شرکت سهام روزنامه جمهوری اسلامی ایران تحویل می دهد.

نکته؛ لازم به ذکر است روند ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران به نسبت ثبت شرکت های مسئولیت محدود در شهرستانها متفاوت است با این اوصاف که برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در تهران، می بایست پس از پیشنویس آگهی از طریق پنجره واحد کسب و کار مستقر در اتاق بازرگانی روند ثبت شرکت را پیگیری کنیم و پس از واریزی های حق سالانه و روزنامه ها و حق الثبت مربوط به ثبت شرکت مسئولیت محدود، اقدام به پیش ثبت نام کد اقتصادی و پیش ثبت نام کد کارگاهی کرده باشید.

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مالیات شرکت با مسئولیت محدود

تمامی شرکتها با انواع مختلف (با مسئولیت محدود، سهامی خاص، تضامنی،…) پس از تأسیس در اداره ثبت شرکتها میبایست دارای پرونده فیزیکی در اداره امور مالیاتی باشند که اخذ کد اقتصادی،اصلیترین مرحله پس از ثبت شرکت میباشد و میتوان گفت که تشکیل پرونده فیزیکی مالیاتی برای محاسبه مالیات شرکتها میباشد.

مبلغ مالیات شرکت ها به نوع شرکت بستگی ندارد، به این معنی که مالیات شرکت با مسئولیت محدود و مالیات شرکت سهامی خاص و مابقی انواع شرکت ها به دلیل تفاوت در نوع شرکت متفاوت نمیباشد، به بیان دیگر نوع شرکت در محاسبه نرخ مالیات شرکت ارتباطی ندارد.

مالیات شرکت با مسئولیت محدود و تمامی شرکت های دیگر به دو موضوع مالیات بر سرمایه و مالیات بر درآمد تقسیم میشود.

مالیات شرکت با مسئولیت محدود

مالیات بر سرمایه شرکت با مسئولیت محدود

پس از ثبت شرکت با مسئولیت محدود مبلغی بر اساس سرمایه شرکت با عنوان مالیات بر سرمایه میبایست به اداره مالیات پرداخت شود که برابر با نیم در هزار عدد سرمایه ثبتی شرکت تازه تاسیس است.

و در صورتی که شرکت پس از تغییرات افزایش سرمایه به عدد دیگری داشته باشد بر همان اساس مالیات سرمایه نهایی باید به اداره مالیات پرداخت شود.

مالیات بر سرمایه شرکت با مسئولیت محدود

مالیات بر درآمد شرکت با مسئولیت محدود

در قسمت دیگر محاسبه نرخ مالیات که بر اساس مالیات بر درآمد میباشد همانطور که از نام آن مشخص است مبلغی بر اساس درآمد نهایی شرکت میبایست به اداره مالیات پرداخت شود که طبق درآمدهای شرکت باید دفاتر پلمپ تحریر گردد و به اداره مالیات ارسال شود.

مالیات بر درآمد شرکت با مسئولیت محدود

تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدود

یکی از موضوعاتی که هنگام ثبت شرکت با مسئولیت محدود مورد نیاز است، تعیین آدرس محل قانونی شرکت به همراه کد پستی دقیق همان آدرس می باشد.

حال موضوعی که ممکن است طی مراحل کاری یک شرکت، اعم از شرکت با مسئولیت محدود پیش آید موضوع تغییر آدرس شرکت می باشد که در چنین حالتی میبایست حتما تغییرات پیش آمده را  به اداره ثبت شرکت ها با موضوع تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدود ارسال گردد و در نهایت پس از صدور آگهی تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدود، این موضوع در روزنامه رسمی به چاپ برسد تا عموم مردم، از موضوع تغییر آدر شرکت شما مطلع باشند.

برای تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدود میبایست مجمع مورد نظر توسط اعضای شرکت تشکیل شود و پس از تصمیم گیری نهایی در مورد این موضوع، صورتجلسه مورد نظر با دستور جلسه تغییر آدس شرکت با مسئولیت محدود با اعلان آدرس جدید شرکت به همراه کد پستی محل جدید تنظیم گردد و به امضا کلیه اعضای شرکت برسد.

پس از ورود اطلاعات صورتجلسه در سامانه ثبت شرکت ها و دریافت رسید پذیرش اینترنتی، مدارک مربوطه از طریق پست  به اداره ثبت شرکت ها ارسال شده و پس از تایید کارشناس اداره ثبت شرکت ها و صدور پیش نویس آگهی و دریافت آگهی، تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدود را در روزنامه رسمی به چاپ برسانید.

تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدود

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با مفهوم ثبت شرکت با مسئولیت محدود و ویژگی های آن آشنا کنیم . ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیز علی رغم ساده بودن نیازمند صرف هزینه و زمان است.

شما می توانید جهت اقدام برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود با موسسه ثبت فرهنگ تماس گرفته و در کوتاهترین زمان بدون درگیری با هرگونه مشکل نسبت به ثبت انواع شرکت و لوگو مد نظر و ثبت ایده و یا طرح صنعتی خود اقدام کنید.

خانم یعقوبی مشاور ثبت شرکت با مسئولیت محدود

4.8/5 - (130 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

298 پاسخ

  1. آیا با ثبت شرکت مسئولیت محدود میتوان کارهای بازرگانی انجام داد؟

    1. سلام و درود.

      بله عموماٌ شرکت های با موضوع فعالیت بازرگانی در قالب شرکتهای با مسئولیت محدود به ثبت میرسند.در این خصوص باید عیناٌ موضوع فعالیت کاری که مدنظر دارید را برای شرکت در حال تاسیس که میتونه شرکت با مسئولیت محدود یا سهامی خاص هست مشخص نمایید و در اداره ثبت شرکتها به ثبت برسانید و با توجه به همان موضوعی که مشخص کردید و در کار شما بازرگانی میباشد اقدام به فعالیت هم راستا نمایید.

  2. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود با کدام شماره باید تماس بگیرم تا بتوانم مشاوره رایگان دریافت کنم؟

    1. سلام و درود.

      برای هرگونه خدمات ثبتی که در حیطه کاری مجموعه ثبت فرهنگ میباشد مثل ثبت شرکت با مسئولیت محدود میتونید با شماره ثابت 88472277 تماس بگیرید.

    1. سلام و درود.

      ممنون از نظر مثبتتون و زمانی که برای مطالعه مقاله گذاشتید.

  3. سلام، آیا با تاسیس این نوع شرکت میتوانم محصولاتم را به دیگر کشورها صادر کنم؟

    1. سلام و درود.

      بله،یکی از موضوعات پرکاربردی که در قالب شرکتهای مسئولیت محدود به ثبت میرسد،موضوع فعالیت بازرگانی یا همان واردات و صادرات است که در اینخصوص پس از تکمیل پروسه ثبت شرکت و تشکیل پرونده کداقتصادی باید اقدامات لازم را برای دریافت کارت بازرگانی انجام دهید.

    1. سلام و درود.

      ممنون از نظر مثبتتون و زمان ارزشمندی که بابت مطالعه مقاله گذاشتید.

  4. سلام، برای یک فروشگاه اینترنتی کدام نوع شرکت مناسب تر است؟

    1. سلام و درود.

      برای تاسیس شرکت با موضوع فعالیت مورد نظر شما شرکت مسئولیت محدود انتخاب مناسبی است.

    1. سلام و درود.

      ممنون از نظر مثبتتون و زمانیکه برای مطالعه مقاله گذاشتید.

  5. اگر بعد از ثبت شرکت مسئولیت از آن استفاده خاصی نکنیم خود به خود منحل خواهد شد؟

    1. سلام و درود.

      خیر،هیچکدام از انواع شرکتها از جمله شرکتهای مسئولیت محدود تا زمانی که اقدام به انحلال شرکت ننمایید خود به خود منحل نمیشوند و در طی مدتی که شرکت دایر است در صورتی که با شرکت فعالیت اقتصادی نداشته باشید میبایست هر سال اظهارنامه عدم فعالیت شرکت را در زمان مقرر که مرداد ماه هر سال است به اداره مالیات ارسال نموده و هر ساله اقدام به دریافت دفاتر پلمب سال مالی جدید شرکت نمایی.در غیر اینصورت اداره مالیات میتواند به دلیل رعایت نکردن موارد اشاره شده،شرکت شما را جریمه نماید.

  6. آیا برای یک شرکت حسابداری، شرکت با مسئولیت محدود مناسب است؟

    1. سلام و درود.

      بله با توجه به موضوع فعالیت کاری که شما مدنظر دارید هر دو شرکت مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص گزینه مناسبی برای ثبت شرکت هستند و با توجه به تعداد اعضاتون و … میتونید نوع شرکت مسئولیت محدود رو برای تاسیس شرکت انتخاب کنید.

  7. میتوانم پیش از شروع همکاری با مجموعه شما متن قرارداتان را مطالعه کنم؟

    1. سلام و درود.

      بله،میتونید پیش از تنظیم قرارداد از مشاور خودتون در مجموعه ثبت فرهنگ درخواست ارسال نمونه قرارداد را داشته باشید.

  8. سلام، آیا برای یک فروشگاه اینترنتی ثبت شرکت با مسئولیت محدود مناسب است یا میتوانم انتخاب های بهتری داشته باشم؟

    1. سلام، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید
      02188472277

  9. من برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود اقدام کردم اما هیچ اتفاقی نیفتاد، از کجا میتوانم بفهمم کار در چه مرحله ای است؟

    1. سلام، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید
      02188472277

  10. آیا شما ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اراک هم انجام میدهید؟

    1. سلام و درود.

      تمامی امور ثبت از جمله تاسیس شرکت و تغییرات شرکت و … در تمامی شهرها از جمله اراک،توسط مجموعه ثبت فرهنگ انجام میشود.جهت انجام روند ثبت شرکت با مشاوران ثبت فرهنگ در تماس باشید.

  11. بهترین مطلبی که در رابطه با شرکت مسئولیت محدود خواندم، ممنون

    1. سلام و درود.

      ممنون از زمانیکه برای مطالعه مقاله گذاشتید و نظر مثبتتون.

  12. من قصد دارم تا یک شرکت مسئولیت محدود تاسیس کنم، به چند نفر شریک نیاز دارم؟

    1. سلام و درود.

      برای تاسیس شرکت مسئولیت محدود حداقل وجود دو نفر برای تاسیس شرکت ضروری است و شما میتونید با حضور دو نفر به بالا،اقدام به تاسیس شرکت مسئولیت محدود نمایید.

  13. سلام، آیا میتوان شرکت با مسئولیت محدودی که تاسیس کرده ایم آن را به سهامی عام تبدیل کنیم؟

    1. سلام و درود.

      در حال حاضر امکان تبدیل انواع شرکتها به یکدیگر امکانپذیر هست

  14. سلام، من قصد دارم تا یک شرکت کامپیوتری تاسیس کنم و در زمینه انفورماتیک خدمات ارائه دهم، آیا ثبت شرکت با مسئولیت محدود برای من مناسب است؟

    1. سلام و درود.

      بله برای تاسیس شرکت با موضوع فعالیت کاری شما شرکتهای مسئولیت محدود گزینه مناسبی هستند که میتونید با معرفی دو فرد نیز اقدام به ثبت شرکت مسئولیت محدود نمایید.

  15. سلام، ما سال گذشته به همراه دو تن از دوستانم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود با سرمایه اولیه 300 میلیون تومان اقدام کردیم، اکنون میخواهیم این رقم را تا 1 میلیارد تومن افزایش دهیم،
    گویا قانون جدیدی آمده است که تمامی مبلغ را باید به حساب شرکت واریز کنیم، منتها ما میخواهیم توسط خودروهایی که برای شرکت خریده ایم این افزایش را انجام دهیم، آیا میتوان این کار را انجام داد؟ و چگونه؟
    ممنون از کمکتون

    1. سلام و درود.

      اگر تصمیم داشته باشید افزایش سرمایه را از طریق دارایی های شرکت انجام دهید باید توسط کارشناس رسمی دادگستری ابتدا اموال موردنظر قیمتگذاری شود و با توجه به نامه کارشناس رسمی دادگستری اقدام به تغییرات مدنظر که افزایش سرمایه است نمایید.

  16. ممنون از مطلب بسییار خوبتون در رابطه با شرکت مسئولیت محدود

    1. سلام و درود.

      ممنون از نگاه مثبتتون و زمانیکه برای مطالعه مقاله گذاشتید.

  17. سلام، ممنون از مطلب خوبتون، یک سوال داشتم
    آیا سرمایه اولیه در هنگام ثبت شرکت با مسئولیت محدود را حتما باید در ابتدا در حساب شرکت واریز کنیم؟

    1. سلام و درود.

      طبق قوانین جدید و جاری،تمامی شرکتهای تجاری که شرکت مسئولیت محدود نیز جزو این نوع شرکتها هستند همزمان با تاسیس شرکت میبایست تمامی مبلغ سرمایه را در حساب شرکت در شرف تاسیس واریز نمایند.

  18. من یک فروشگاه محلی دارم که به تازگی اجبارم کرده اند که برای جواز اقدام کنم،
    آیا برای اخذ آن حتما باید شرکت تاسیس کنم و اینکه آیا ثبت شرکت با مسئولیت محدود برای من مناسب است؟ یا نوع دیگری را بهتر است انتخاب کنم؟

    1. سلام و درود.

      اگر تصمیم به ثبت شرکت دارید شرکت مسئولیت محدود گزینه مناسبی برای تاسیس شرکت هست ولی در هر صورت شما میتونید جواز کسب رو برای شخص حقیقی نیز دریافت کنید و حتماٌ الزامی به ثبت شرکت ندارید.

  19. من قصد تبدیل شرکت مسئولیت محدودم به سهامی را دارم، یکی از آشنایانم گفت که نیاز است تا تعداد شرکا را برای این کار افزایش دهم آیا حقیقت دارد؟ و ما با دو نفر شریک نمیتوانیم شرکتمان را به سهامی تغییر دهیم؟

    1. سلام و درود.

      در خصوص تبدیل شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص یکی از موارد مورد نیاز،تکمیل اعضای هیئت مدیره و بازرسین در شرکتهای سهامی خاص هست که در این نوع شرکتها وجود حداقل سه نفر به عنوان اعضای هیئت مدیره و دو نفر به عنوان بازرس ضروری هست.یعنی اگر شما بخواهید شرکت خودتون رو به سهامی خاص تبدیل کنید حداقل میبایست 5 نفر داشته باشید.

    1. سلام و درود.

      ممنون از نگاه مثبتتون و زمانیکه برای مطالعه مقاله گذاشتید.

  20. سلام، ما برای شرکتمان با مجموعه فرهنگ همکاری کردیم و واقعا فراتر از انتظار ما عمل کردند
    ممنون از مدیریت مجموعه به خاطر نظم و دلسوزیشان که مارا به بهترین شکل همراهی کردند

    1. سلام و درود.

      ممنون از اعتمادی که به مجموعه ثبت فرهنگ داشتید.ممنون میشیم مجموعه ثبت فرهنگ رو به دوستان هم معرفی کنید.

  21. ممنون از مدیریت محترم ثبت فرهنگ برای ثبت شرکت با مسئولیتی که برای ما در سریعترین زمان و کمترین هزینه انجام داد.
    انشاالله موفقیت روز افزون

    1. سلام و درود.

      انجام خدمات ثبتی برای دوستانی مثل شما باعث افتخار مجموعه ثبت فرهنگ هست.امیدواریم بتونیم در کلیه امور ثبتی شرکت خودتون و دوستان خدمت کنیم.

  22. آیا اگر با شرکت مسئولیت محدودمان فعالیت اقتصادی نداشته باشیم حود به خود منحل می‌شود یا خودمان باید برای انحلالش اقدام کنیم؟

    1. سلام و درود.

      خیر تا زمانی که خودتون اقدام به انحلال شرکت نکنید و صورتجلسه و … مربوطه رو به اداره ثبت شرکتها ارسال نکنید شرکت منحل نمیشود ولی مدنظر داشته باسید طی تمامی سالها باید اظهارنامه مالیاتی به اداره مالیات ارائه شود و هر سال دفاتر پلمپ سال جاری را دریافت کنید در غیر اینصورت شرکت از سمت اداره مالیات قفل میشود و شامل جریمه مالیاتی میشوید.

  23. آیا بعد از اینکه شرکتمان را ثبت کردیم، عبارت با مسئولیت محدود را جلوی نام شرکتمان نیاوریم دچار مشکل خواهیم شد؟

    1. سلام و درود.

      پس از ثبت شرکت در آگهی تاسیس شرکت یا روزنامه رسمی و … عبارت مسئولیت محدود یا سهامی خاص یا هر نوع شرکت و موسسه ای که ثبت کرده باشید ذکر میشود و همچنین در مهر شرکت نیز باید نوع شرکت قید شود.

  24. آیا برای شرکت با مسئولیت محدود دفاتر پلمپ اجباری است؟

    1. سلام و درود.

      دریافت دفاتر پلمپ برای شرکتهای تجاری یا موسسات غیر تجاری که شرکتهای مسئولیت محدود هم جزو این نوع از شرکتها هستن ضروری هست و اگر پس از ثبت شرکت و یا پیش از شروع سال مالی جدید اقدام به دریافت دفاتر پلمپ نکنید شامل جریمه مالیاتی میشید و در کل نمیتونید بدون داشتن دفاتر پلمپ،اظهارنامه مالیاتی رو برای اداره مالیات اماده کنید.

  25. آیا اگر بعد از ثبت شرکت با مسئولیت محدود برای کد اقتصادی آن اقدام نکنیم همچنان میتوانیم فعالیت قانونی داشته باشیم؟

    1. سلام و درود.

      خیر برای اینکه بتونید بصورت قانونی با شرکت تاسیس شده فعالیت داشته باشید میبایست تشکیل پرونده مالیاتی و ثبت نام ارزش افزوده را پیش از هرگونه فعالیتی انجام دهید.در غیر اینصورت امکان ارائه فاکتور رسمی برای شرکت وجود ندارد.

  26. برای تبدیل شرکت مسئولیت محدود به دانش بنیان باید چه شرایطی داشته باشیم؟

    1. سلام، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید
      02188472277

  27. آیا میتوانم با پسرم به صورت شراکتی برای تاسیس شرکت مسئولیت محدود اقدام کنیم؟ پسرم 4 ساله است

    1. سلام و درود.

      افراد زیر 18 سال(افرادی که به سن قانونی نرسیدند) میتوانند در شرکتها فقط به عنوان سهامدار معرفی شوند و هیچگونه سمتی نمیتوانند در شرکت داشته باشند و ولی آنها باید بصورت ولایتاٌ اوراق شرکت را از طرفشان امضا کند.برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ثبت فرهنگ در تماس باشید.

  28. من میخواهم یک فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات تاسیساتی راه اندازی کنم،
    آیا ثبت شرکت با مسئولیت محدود برای من مناسب است؟ یا بهتر از به سمت شرکت های سهامی بروم؟

    1. سلام و درود.

      این موضوع فعالیت کاری رو در هر دو نوع شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص امکانپذیر هست ولی اگر امکان فراهم کردن شرکتهای سهامی خاص براتون مقدوره بهتره که شرکت سهامی خاص به ثبت برسونید چون شاید در آینده نیاز به دریافت وام و … داشته باشید.

  29. آیا تبدیل شرکت مسئولیت محدود به سهامی عاقلانه است؟

    1. سلام و درود.

      جواب به این سوال کاملاٌ بستگی به نحوه کار شما و سیاست پیش گرفته شده برای شرکت دارد ولی در کل،در حال حاضر که امکان ایجاد این تغییرات در شرکت وجود دارد بهترین زمان برای اعمال این تغییرات هست.این موضوع رو مدنظر داشته باشین که شرکتهای سهامی خاص به نسبت شرکتهای مسئولیت محدود دارای اعتبار بالاتری هستند و اگر مدنظر دارید که در مناقصات شرکت کنید و اقدام به دریافت وام و اینگونه مسائل،عقلانیست که هرچه زودتر شرکت محدود خودتون رو به سهامی خاص تبدیل کنید.

  30. سلام، آیا میتوان شرکت با مسئولیت محدود را به دانش بنیان تبدیل کرد؟ چند روز زمان برای این کار نیاز است؟

    1. سلام و درود.

      در صورتی که مدارک و طرح و ایده و محصول قابل قبولی داشته باشید امکان دانش بنیان شدن شرکت مسئولیت محدود وجود دارد و تقریباٌ 2 الی 3 ماه زمان نیاز هست برای تکمیل روند دانش بنیان شدن شرکت.

  31. آیا میتوان پس از ثبت شرکت مسئولیت محدود آن را به دانش بنیان تبدیل کنم؟

    1. سلام و درود.

      در صورتی که شرایط لازم برای دانش بنیان شدن شرکت را داشته باشید و امکان دریافت موافقتهای لازم را با توجه به محصول یا … که دارید داشته باشید میتونید شرکت مسئولیت محدود رو دانش بنیان کنید.در کل این موضوع رو بدونید که شرکتهای سهامی خاص برای دانش بنیان شدن مناسبتر هستند.

  32. سلام، آیا شما خدمات تاسیس شرکت مسئولیت محدود در شهرستانها هم انجام میدهید؟

    1. سلام ودرود.

      بله،کلیه امور ثبتی در خصوص شرکتها در تمامی شهرستانهای کشور توسط مجموعه ثبتی فرهنگ انجام میشود.

  33. من قصد تاسیس یک شرکت برای امور تاکسی رانی وی آی پی را دارم
    آیا ثبت شرکت مسئولیت محدود میتوانمد برای کارم مناسب باشد؟ یا نوع دیگری از شرکت را باید انتخاب کنم؟ ممنون

    1. سلام و درود.

      برای موضوع فعالیت مدنظرتون نوع شرکت با مسئولیت محدود انتخاب مناسبی هست و باید در موضوع فعالیت شرکتتون به عنوانهایی مانند حمل و نقل شهری،ارائه خدمات اینترنتی و غیر اینترنتی در زمینه حمل و نقل درون شهری،حمل بار شهری و … اشاره کنید.

  34. من صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستم، و میخواهم برای آن یک شرکت مسئولیت محدود تاسیس کنم، آیا بدون محل کار به مشکل خواهم خورد؟

    1. سلام و درود.

      برای ثبت شرکت مسئولیت محدود یا هر نوع شرکت دیگه،یکی از موارد موردنیاز برای تکمیل پروسه ثبت،معرفی یک آدرس و کدپستی بعنوان محل فعالیت شرکت میباشد و بدون این موضوع امکان ثبت شرکت وجود ندارد.

  35. من قصد دارم تا یک شرکت مسئولیت محدود تاسیس کنم، آیا میتوانم پسرم را به عنوان شریک اعلام کنم؟ 9 ساله است

    1. سلام و درود.

      بله میتونید ایشون رو بدون داشتن سمت،فقط بعنوان شریک در شرکت مسئولیت محدود معرفی کنید و اگر جز شما و پسرتون شخص دیگه ای در شرکت نباشه باید شرکت مسئولیت محدود تک مدیر عاملی به ثبت برسونید.

  36. آیا ثبت شرکت مسئولیت محدودی که به تازگی ثبت کرده ایم و تازه آگهی شده است را می توانیم منحل کنیم؟

    1. سلام و درود.

      بله امکان انحلال شرکت با مسئولیت محدود یا سهامی خاص یا هر نوع شرکتی پس از ثبت وجود دارد و این موضوع میتونه بلافاصله بعد از ثبت شرکت باشه.

  37. بهترین و کاملترینمطلبی که در رابطه با ثبتشرت با مسئولیت مدود خواندم، ممنون

    1. سلام و درود.

      ممنون از دیدگاه و نظر مثبتتون.در صورتیکه تصمیم به ثبت شرکت مسئولیت محدود در هر استانی دارید میتونید با مشاوران ثبت فرهنگ در تماس باشید.

  38. ممنون از مطلب خوبتون در رابطه با ثبت شرکت با مسئولیت محدود

    1. سلام و درود.

      ممنون از زمانی که برای مطالعه مقاله گذاشتید.

  39. سلام، من آیا میزان مالیات برای شرکت با مسئولیت محدود با دیگر شرکتها متفاوت است؟ کدام نوع شرکت کمترین میزان محاسبه مالیات را دارد؟ ممنون از پاسختون

    1. سلام و درود.

      میزان مبلغ مالیات و یا به زبان دیگر محاسبه عدد مالیات در شرکتها،به نوع شرکت بستگی ندارد و مستقیماٌ با درآمد شرکت در طول سال مالی ارتباط دارد.محاسبه نرخ مالیات شرکتهای مختلف که میتونن انواع مختلف داشته باشند با توجه به اظهارنامه مالیاتی ارائه شده در تیر ماه هر سال و دفاتر ارائه شده به اداره مالیات بررسی میشود و نوع شرکت(مسئولیت محدود،سهامی خاص و …) در این موضوع هیچ تفاوتی ایجاد نمیکند.

  40. آیا شما امور ثبت شرکت با مسئولیت محدود در شهرستانها هم انجام میدهید؟

    1. سلام و درود.

      بله،کلیه امور ثبتی در تمامی شهرها و شهرستانهای کشور توسط مجموعه ثبتی فرهنگ انجام میشود.

    1. سلامو درود.

      ممنون از نظرتون و زمانیکه برای مطالعه مقاله گذاشتید.بابت کلیه امور ثبتی با تیم ثبت فرهنگ در تماس باشید.

  41. من ساکن زابل هستم، آیا میتوانم با موسسه شما جهت ثبت شرکت مسئولیت محدود اقدام کنم؟ ارسال مدارک به چه صورت خواهد بود؟

    1. سلام و درود.

      موسسه ثبت فرهنگ مفتخر به این موضوع است که کلیه امور ثبتی شرکتها را در تمامی شهرهای کشور انجام میدهد و برای این موضوع میتوانید تصویر مدارک مورد نیاز را از طریق اپلیکیشنهای مختلف به بخش اجرائیات موسسه ثبت فرهنگ ارسال نمایید.

  42. سلام، آیا برای انعقاد قرارداد ثبت شرکت با مسئولیت محدود حتما باید به محل دفتر شما مراجعه کنم؟

    1. سلام و درود.

      انعقاد قرارداد بصورت حضوری و تلفنی انجام میشود که درصورتی که تمایل به قرارداد حصوری داشته باشید اگر امکان آمدن به دفتر ثبت فرهنگ برای شما نباشد،کارشناسان قرارداد ثبت فرهنگ به آدرس شما خواهند آمد.

  43. سلام و درود به جناب صفری که ثبت شرکت مسئولیت محدود ما را با وسواس زیاد تنها در 5 روز به اتمام رساند، به امید موفقیت های روز افزون

    1. سلام و درود.

      ممنون از اعتمادتون به مجموعه ثبت فرهنگ و پیگیری و ارسال به موقع مدارک.انشالله با شرکتی که مجموعه فرهنگ برای شما به ثبت رسونده موفق باشید و به حدی در حیطه کاری خودتون موفق باشید که مجموعه ما به ثبت شرکت شما و نام شرکتتون افتخار کنه.معرفی به دوستان فراموش نشه

  44. آیا روند ثبت شرکت با مسئولیت محدود با دیگر شرکتها یکی است؟ یعنی برای ثبت هر نوع شرکتی باید به اداره ثبت شرکتها مراجعه کنیم؟

    1. سلام و درود.

      برای تاسیس یا ثبت هر نوع شرکت،مرجع اصلی اداره ثبت شرکتها میباشد که با توجه به استان یا شهر مربوطه باید از اداره ثبت شرکتهای همان استان اقدامات لازم برای ثبت شرکت را پیگیری کرد ولی روند ثبت شرکت با توجه به نوع شرکت تا حدودی با یکدیگر متفاوت است که با توجه به نوع شرکت که میتونه سهامی خاص ،مسئولیت محدود،سهامی عام و … باشد میبایست اقدامات لازم را فراهم و اجرا نمود و در تمامی شرکتها از طرف اداره ثبت شرکتها که پیشتر هم به آن اشاره کردیم روند ثبت را در جریان انداخت.

  45. سلام ببخشید یک سوال داشتم، آیا شرکت مسئولیت محدود را میتوان به دانش بنیان تبدیل کرد؟

    1. سلام و درود.

      بله،شرکتهای مسئولیت محدود مانند شرکتهای سهامی خاص بعد از تاسیس در صورت دارا بودن شرایط لازم قابلیت دانش بنیان شدن دارند.

  46. با تشکر از جناب صفری که با همکاری ایشان توانستیم شرکت با مسئولیت محدودمان را ثبت کنیم

    1. سلام و درود.

      ممنون از شما که به مجموعه ثبت فرهنگ اعتماد کردید و خوشحال میشیم در مورد پرونده های دیگه هم در خدمتتون باشیم.باعث افتخار هست که برای دوستان شما هم انجام وظیفه کنیم.

  47. من چند سال گذشته یک شرکت مسئولیت محدود به همراه برادرم تاسیس کردم، اما از همان اول به توافق نرسیدیم و کار را ادامه ندادیم، حتی کد اقتصادی هم نگرفتیم، آیا این شرکت خود به خود منحل میشود؟ یا ما باید این کار را انجام دهیم؟

    1. سلام و درود.

      پس از تاسیس شرکت تا زمانی که تصمیم به انحلال شرکت گرفته نشود و اقدامات لازم در این خصوص انجام نشود،شرکت به قوت خود باقی است و عدم فعالیت شرکت به معنی منحل شدن شرکت نیست.در مورد انحلال شرکت خود میتونید با کارشناسان مجموعه ثبت فرهنگ در تماس باشید.

      این موضوعات رو مدنظر داشته باشید که پس از تاسیس شرکت،اقدامات لازم در خصوص دریافت کد اقتصادی و اخذ پلمپ دفاتر برای تمامی سالهای مالی ضروری است و حتی در صورتی که هیچ فعالیتی در شرکت صورت نگرفته باشد باید تمامی این موارد به دقت رعایت شود و در تیر ماه هر سال اظهار نامه عملکرد یا اظهارنامه عدم فعالیت شرکت را به اداره مالیات ارسال نمایید و در صورت رعایت نکردن هر یک از این موارد،شرکت شما از سمت اداره مالیات قفل شده و شامل جریمه های مالیاتی و … خواهید شد.

  48. آیا ثبت شرکت با مسئولیت محدود بدون شریک قابلیت ثبت دارد؟

    1. سلام و درود.

      خیر،همانطور که از اسم شرکت به معنای شراکت بین افراد مشخص است طبق قوانین جاری بابت ثبت شرکت در کشور ایران حتما وجود بیش از یک شخص برای ثبت شرکت ضروری است که تعداد اعضای لازم برای تاسیس یک شرکت در انواع مختلف شرکتها با یکدیگر متفاوت است و برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود که مدنظر شما هست وجود حداقل دو نفر اعضا برای ثبت این نوع شرکت ضروری است.

  49. سلام، آیا برای تولید و بسته بندی مواد خوراکی شرکت مسئولیت محدود مناسب است؟

    1. سلام و درود.
      بله،برای تاسیس شرکتهایی با اینچنین موضوعات فعالیت شرکتهای با مسئولیت محدود و شرکتهای سهامی خاص گزینه مناسبی میباشند که در بین این دو شرکت،شرکتهای با مسئولیت محدود دارای آمار ثبتی بالاتری میباشند.

  50. سلام، آیا ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیاز به تمدید دارد؟

    1. سلام و درود.
      خیر،اعضای هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود تا زمانیکه تصمیم به جابجایی و یا تغییر نداشته باشند دارای اعتبار است مگر در شرایطی که طبق ورود اطلاعات مورد درخواست خود اعضا،برای اعضای هیئت مدیره در شرکت تاریخ اعتبار مشخص شده باشد.

  51. سلام، سال گذشته کسب و کارم را با ثبت شرکت با مسئولیت محدود آغاز کردم! اکنون میتوانم شرکتم را به نوع دیگری از شرکتهای قابل ثبت در ایران تبدیل کنم؟

    1. سلام و درود.
      برای تبدیل نوع شرکت به شرکت دیگه حتما باید حداقل دو سال از تاریخ تاسیس شرکت یا آخرین تبدیل نوع شرکت گذشته باشد.

  52. من به تازگی یک شرکت با مسئولیت محدود ثبت کرده ام، آیا این شرکت نیاز به تمدید دارد؟ یا مالکیت شرکت از لحاظ زمانی نامحدود است؟

    1. سلام و درود.
      اعضای هیئت مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود به صورت نامحدود دارای اعتبار هستند مگر در شرایطی که خود شخص،مدت اعتباری برای اعضای شرکت در نظر گرفته باشد.
      به این معنی که تا زمانی که تصمیم به تغییرات جدید در اعضای شرکت نداشته باشید،اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل در شرکتهای با مسئولیت محدود دارای اعتبار هستند.

  53. سلام و خسته نباشید، بخشید من قصد راه اندازی یک شرکت با مسئولیت محدود را دارم، خودم ساکن تهران هستم، اما برای مشکلات مالیاتی میخواهم که شرکتم را در مناطق آزاد ثبت کنم، آیا با این وجود که من ساکن تهران هستم، میتوانم شرکتم را در یکی از مناطق آزاد ایران تاسیس کنم؟

    1. سلام، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید
      02188472277

  54. سلام، اگر من در شهر رشت که منطقه آزاد تجاری محصوب میشود شرکت مسئولیت محدود تاسیس کنم، معاف از مالیات میشوم؟ و آیا این معافیت مادام العمر است؟

    1. سلام و درود.
      در مناطقی از این استان که بعنوان منطقه آزاد شناخته شده است با رعایت قوانین مورد نیاز برای ثبت شرکت مناطق آزاد میتوانید شرکت مورد نظر را به ثبت برسانید و طبق قوانین اینگونه شرکتها،شرکتهای مناطق آزاد تا ۲۰ سال معاف مالیاتی میباشند.

  55. آیا بعد از حدود 9 سال از گذشت شرکت با مسئولیت محدودی که ثبت کرده ام، میتوانم آن را به سهامی عام تبدیل کنم؟

    1. سلام و درود.
      اگر مد نظرتون این هست که تبدیل نوع شرکت به سهامی خاص داشته باشید میتونید بعد از گذشت ۲ سال از تاریخ ثبت شرکت،تغییرات مدنظر که همان تبدیل شرکت میباشد را نهایی کنید.

  56. سلام، ببخشید در هنگام ثبت شرکت مسئولیت محدود حتما میبایست یک مکان تجاری جهت محل شرکت ارائه دهیم؟

    1. سلام و درود.
      هنگام ثبت شرکت با مسئولیت محدود اعلام یک آدرس به عنوان آدرس شرکت یا محل فعالیت شرکت به همراه کد پستی دقیق ضروری است و نکته اینکه در زمان تأسیس شرکت نیازی به ارائه سند یا اجاره نامه با کاربری مشخصی ندارد.

  57. سلام، ببخشید مالیات در شرکتهای با مسئولیت محدود بر درآمد است یا سرمایه؟

    1. سلام و درود.
      در کلیه شرکتهای تجاری از جمله شرکتهای با مسئولیت محدود نرخ محاسبه مالیات بر اساس درآمد شرکت و میزان سرمایه ثبتی شرکت میباشد که مبلغ مالیات بر سرمایه تنها یکبار محاسبه و دریافت میشود و مالیات بر درآمد هر سال براساس کارکرد شرکت و اظهارنامه ارسالی به اداره مالیات محاسبه میگردد.

  58. سللام و درود، آیا میتوان شرکای خود را در هنگام ثبت شرکت مسئولیت محدود از میاد آشنایان درجه یک انتخاب کرد؟

    1. سلام و درود.
      بله در شرکتهای با مسئولیت محدود معرفی حداقل دو نفر بعنوان اعضای شرکت ضروری است که هیچ ممنوعیتی برای اقوام درجه یک در مورد شرکا با اعضای تشکیل دهنده شرکت وجود ندارد.تنها موردی که در مورد اعضا باید بدانید این است که افراد نباید دارای سوءپیشینه کیفری باشند و همچنین نباید کارمند رسمی دولت باشند.
      در صورتی که طبق درخواست خود افراد،بازرس برای شرکت با مسئولیت محدود معرفی شود،بازرسین نباید هم فامیل با اعضای شرکت باشند.

  59. سلام، ببخشید یک سوال، آیا آگهی روزنامه رسمی در ثبت شرکت با مسئولیت محدود اجباری است؟

    1. سلام و درود.
      بله واریزی مبلغ روزنامه رسمی و چاپ آگهی تاسیس و یا تغییرات در شرکتها اعم از شرکت با مسئولیت محدود اجباری است و در صورتی که شرکت بدهی روزنامه رسمی داشته باشد برای تغییرات بعدی تا زمان تسویه مبلغ روزنامه قدیم،امکان ادامه روند کاری وجود ندارد.

  60. سلام، آیا بعد از ثبت یک شرکت مسئولیت محدود میتوان آن را به فروش رساند؟

    1. سلام و درود.
      بله،تمامی موارد در شرکتها به غیر از شناسه ملی شرکت میتواند پس از ثبت شرکت شامل تغییرات شوند و بکی از تغییراتی که امکان وجود در شرکتها را دارد تغییر در اعضای شرکت میباشد و این موضوع برای شرکتهای با مسئولیت محدود و … یکسان میباشد.به این معنی که میتوانید پس از ثبت شرکت با مسئولیت محدود اقدام به فروش شرکت نمایید و از طریق خروج افراد قدیم و ورود افراد جدید تمامی موارد را در اداره ثبت شرکتها به ثبت برسانید و در روزنامه رسمی به چاپ برسانید.

  61. سلام، آیا من معلم بازنشسته هم میتوانم جهت تاسیس شرکت مسئولیت محدود اقدام کنم؟

    1. سلام و درود.
      بله در صورتی که از طرف این سازمان بازنشسته شده باشید میتوانید جزو اعضای هیئت مدیره شرکت معرفی شوید.
      این نکته رو هم مدنظر داشته باشید که کارمندان دولت هم با رعایت یکسری شرایط میتوانند در شرکت جزو شرکا باشند.

  62. سلام، آیا برای یک تعویض روغنی حتما باید ثبت شرکت با مسئولیت محدود انجام دهم؟ یا بدون تاسیس شرکت هم میتوانم قانونی فعالیت کنم و دستگاه پوز هم داشته باشم؟

    1. سلام و درود.
      اگر بخواهید بعنوان یک شخصیت حقوقی فعالیت داشته باشید ثبت شرکت با مسئولیت محدود برای موضوع فعالیت کاریه شما،گزینه مناسبی است و فعالیتتون رو میتونید کاملاً قانونی پیگیری نمایید.اما در صورتی که صرفاً تهیه دستگاه پوز درخواست شما هست،میتونید به صورت شخصی فعالیت کنید و برای شخص خودتون با توجه به مدارک لازم و‌ جواز کسب اقدام به تشکیل پرونده کداقتصادی نموده و دستگاه پوز رو به مالیات اعلام کنید.

  63. آیا برای تاسیس یک بونک داری، ثبت شرکت با مسئولیت محدود مناسب است؟

    1. سلام و درود.
      اصولاً ثبت شرکت با مسئولیت محدود برای موضوعات تولید و فروش و بازرگانی بهترین و مناسبترین نوع شرکتی است که میتوان به ثبت رساند و موضوع کاری شما نیز مرتبط با اینچنین فعالیتهایی میباشد.
      برای اینچنین موضوعات فعالیتی که مد نظر شما است شرکتهای با مسئولیت محدود و شرکتهای سهامی خاص مناسبترین نوع شرکت میباشند که از بین این دو نوع شرکت،شرکتهای بامسئولیت محدود دارای آمار ثبتی بالاتری میباشند و شرکتهای سهامی خاص برای مناقصات و دانش بنیان شدن ارجعیت دارد.

  64. سلام، آیا اگر مدارکمان برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ناقص باشد، میتوانید کاری برای ما انجام دهید؟

    1. سلام، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید
      02188472277

  65. آیا برای یک تعمیرگاه خودرو ثبت شرکت با مسئولیت محدود کافی است؟

    1. سلام و درود.
      بله،برای موضوع فعالیت شرکتی که شما در نظر دارید و در آن حیطه در حال فعالیت هستید تأسیس شرکت با مسئولیت محدود بهترین نوع شرکتی است که میتوانید در این مورد در نظر داشته باشید.
      برای این موضوع باید از قوانین لازم مثل حداقل اعضای مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود،تعیین سمت افراد،میزان سهم الشریکه هر شخص،تعیین حق امضا،حداقل سرمایه مورد نیاز و … اطلاعات کافی داشته باشید که مجموعه ثبت فرهنگ در این رابطه میتواند مشاوره کاملاً تخصصی به شما ارائه دهد و نهایتاً شرکت با مسئولیت شما را طبق موارد اعلامی به ثبت برساند.

  66. آیا بعد از ثبت شرکت با مسئولیت محدود میتوانیم برند هم ثبت کنیم؟

    1. سلام و درود.
      در صورتی که بخواهید مالکیت برندی که ثبت کنید بنام شرکت باشد میبایست در اولین مرحله اقدام به تأسیس شرکت نمایید و پس از اتمام مراحل ثبت شرکت،با ارائه مدارک شرکت و مدیر عامل اقدام به ثبت برند با مالکیت شرکت مذکور نمایید.
      در این مورد،نوع شرکت تفاوتی ندارد به این معنی که تفاوتی بین شرکت با مسئولیت محدود،شرکت سهامی خاص،شرکت تعاونی و … در این موضوع نیست.

  67. سلام، من و همسرم حدود 4 ماه پیش نسبت به ثبت شرکت مسئولیت محدود اقدام کردیم، اما به دلیل عوض شدن پلن کاری، دیگر نمیخواهیم آن فعالیت را ادامه دهیم؟ مراحل انحلال شرکت با مسئولیت محدود را اگر مختصر توضیح بدین ممنونتان میشویم.
    پیشاپیش ممنون

    1. سلام و درود.
      برای انحلال یک شرکت با مسئولیت محدود میبایست جلسه مجمع مورد نظر تشکیل و صورتجلسه مورد نظر با دستور جلسه انحلال شرکت تنظیم و به امضای اعضا برسد و حتماً باید در این مورد،یک شخص به عنوان مدیر تصفیه و یک آدرس به عنوان محل تصفیه مشخص شود(تنظیم صورتجلسه انحلال شرکت مانند مابقی صورتجلسات کاملاً تخصصی میباشد).صورتجلسه مورد نظر در سامانه اداره ثبت شرکتها ورود اطلاعات شود و پس از دریافت رسید پذیرش اینترنتی به اداره ثبت شرکتهای استان شرکت،پست شود و در انتها پس از دریافت پیش نویس آگهی،اصل مدرک توسط وکیل یا شخص از اداره ثبت شرکتها دریافت و در نهایت در روزنامه رسمی کشور به چاپ برسد.

  68. سلام، آیا برای یک سالن زیبای ثبت شرکت مسئولیت محدود مناسب است؟

    1. سلام و درود.
      بهترین نوع شرکتی که میتوان برای موضوع فعالیت سالن زیبایی و اینچنین فعالیتهایی به ثبت رساند،ثبت شرکت با مسئولیت محدود میباشد.
      اگر که نخواهید در حیطه کاری که در حال فعالیت هستید خرید و فروش لوازم مربوط و یا واردات محصول را داشته باشید،میتوانید در قالب موسسات غیر تجاری فعالیت خود را ادامه دهید.

  69. سلام، ببخشید یک سوال داشتم، آیا با ثبت شرکت مسئولیت محدود میتوانیم در دیگر شهرها هم فعالیت کنم؟ یا فقط محدود به شهری هستم که در آن شرکتم را تاسیس کرده ام؟

    1. سلام و درود.
      با ثبت شرکت مسئولیت محدود میتونید با اشخاص حقیقی و حقوقی دیگه در هر شهر و استان قرارداد داشته باشید و با توجه به موضوع فعالیت شرکتتون که میتونه بحث تولید، بازرگانی، پیمانکاری و یا هر موضوع دیگه که در اساسنامه شرکت شما ذکر شده به همکاری با اونها بپردازید،علاوه بر این موضوع اگر بخواهید در شهرهای دیگه هم یک دفتر کار داشته باشید میتونید با ثبت شعبه یا نمایندگی(هیچ محدودیتی در تعداد شعب و نمایندگی نمیباشد) اقدام به این عمل نمایید.

  70. آیا با ثبت شرکت مسئولیت محدود میتوانیم در مناقصات حضور داشته باشیم؟

    1. سلام و درود.
      بله،با تأسیس شرکت یا ثبت شرکت با مسئولیت محدود میتوان در مناقصات شرکت نمود ولی نکته ای که مطرح است این موضوع است که اگر در نهایت پس از ثبت شرکت،تصمیم به حضور در مناقصات را دارید و در کل هدف شما از ثبت شرکت این موضوع است،تأسیس شرکت سهامی خاص به دلیل اعتبار بالاتری که در مناقصات دارند،منطقی تر است ولی این موضوع به این معنی نیست که با ثبت شرکت با مسئولیت محدود نتوانید در مناقصات شرکت نمایید.

  71. سلام، آیا برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود حتما نیاز به جواز داریم؟

    1. سلام و درود.
      خیر،بابت ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیاز به ارائه جواز نمیباشد فقط برای موضوعاتی مانند موضوعات حقوقی،حمل و نقل برون شهری،آموزشی و … ارائه مجوز از سازمان مربوطه لازم میباشد.

  72. سلام، آیا با ثبت شرکت با مسئولیت محدود میتوان در خارج از کشور هم فعالیت کرد؟

    1. سلام و درود.
      همانطور که میتوان شعبه یا نمایندگی یک شرکت خارجی را در ایران ثبت نمود،بالعکس این مورد هم وجود دارد یعنی میتوانید در کشور مد نظر،شعبه و یا شرکت با مسئولیت محدود خود را به ثبت برسانید و در کشور مقصد نیز اقدام به فعالیت نمایید.
      این موضوع نیز مطرح است که میتوان با ارائه مدارک شرکت با مسئولیت محدودِ تأسیس شده در ایران،با اشخاص حقیقی یا شرکتهای خارج از کشور وارد مذاکره شوید و درنهایت به همکاری یا هر موضوعی که مدنظر دارید دست پیدا کنید.

  73. آیا نیاز هست تا برای یک قالیشویی ثبت شرکت با مسئولیت محدود انجام دهیم؟

    1. سلام و درود.
      اگر بخواهید نوع فعالیت خودتون رو به صورت یک شخصیت حقوقی پیش ببرید،برای موضوع فعالیت مدنظر شما ثبت شرکت با مسئولیت محدود گزینه مناسبی است.
      عموماً اصناف مختلف بابت قانونی شدن فعالیتشون و محاسبه نرخ مالیاتی طبق عملکرد سالیانه و همکاری با اشخاص حقوقی و ارگانها،اقدام به ثبت شرکت میکنند.

  74. سلام، آیا ثبت شرکت مسئولیت محدودی که سال گذشته انجام دادیم را میتوانیم امسال منحل کنیم؟

    1. سلام و درود.
      بابت انحلال شرکت،سال تاسیس شرکت اهمیت ندارد و‌ شما میتونید با تشکیل مجمع و تصمیمگیری در رابطه با موضوع صورتجلسه انحلال شرکت و انتخاب مدیر تصفیه و محل تصفیه،صورتجلسه مورد نظر رو تنظیم کنید‌ و اقدام به ثبت انحلال شرکت نمایید.

  75. آیا بعد از ثبت شرکت با مسئولیت محدود ، باز هم میتوان افزایش سرمایه داد؟

    1. سلام و درود.
      بله،تمامی موارد در شرکتهای با مسئولیت محدود و یا شرکتهای سهامی خاص پس از ثبت قابل تغییر هستند که در این راستا میبایست مجمع مربوطه تشکیل شده و اعضای هیئت مدیره با دستورجلسه موردنظر موافقت نمایند و در نهایت صورتجلسه مورد نظر تنظیم شده و در اداره ثبت شرکتها آگهی و روزنامه رسمی شوند.

  76. سلام، آیا برای ثبت شرکت مسئولیت محدود گواهی سو پیشینه اهمیت دارد؟

    1. سلام و درود.
      خیر بابت ثبت شرکت با مسئولیت محدود طبق روند فعلی اداره ثبت شرکتها نیازی به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه نیست و مدرک سوء پیشینه فقط زمانی لازم است که از سمت سامانه اداره ثبت شرکتها،ارور داشتن سوء پیشینه شخص اعلام گردد که در اینصورت شخص مورد نظر میبایست گواهی عدم سوء پیشینه خود را به همراه اوراق شرکت به اداره ثبت شرکتها ارسال نماید.

  77. سلام، آیا برای تاسیس یک بوتیک ثبت شرکت با مسئولیت محدود مناسب است؟

    1. سلام و درود.
      بله در مورد این چنین موضوع فعالیتی که مدنظر شما و حیطه فعالیت کاری شما میباشد میتوانید یک شرکت با مسئولیت محدود به ثبت برسانید.در مورد ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود،اعضای شرکت میتوانند بحث بازرگانی(واردات و صادرات) و تولیدی و پخش و بسته بندی و حضور در نمایشگاه های داخلی و بین المللی و … را نیز در موضوع فعالیت شرکت بگنجانند که در نهایت با انتخاب یک موضوع فعالیت کامل،اقدام به ثبت شرکت با مسئولیت محدود نمایند.

  78. سلام، آیا برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به جز هزینه های مرسوم (واریزی های اداره و هزینه وکیل) هزینه های بیشتری هم ممکن است داشته باشد؟

    1. سلام و درود.
      هزینه های دیگری که بابت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران رایج است شامل هزینه روزنامه رسمی،روزنامه کثیرالانتشار،تشکیل پرونده مالیاتی،حق عضویت سالانه اتاق بازرگانی،حق تمبر ثبتی و … میباشد که همگی این موارد شامل هزینه میباشد.

  79. سلام؛ آیا با ثبت شرکت با مسئولیت محدود میتوانم از ترکیه لباس وارد کنم؟

    1. سلام و درود.
      بله شما به راحتی میتونید بعد از ثبت شرکت برای اخذ کد اقتصادی اقدام کنید و بعد از این مرحله با گرفتن کارت بازرگانی اقدام به واردات پوشاک کنید.

  80. درود، آیا با ثبت شرکت با مسئولیت محدود میتوانیم بالافاصله بعد از ثبت آن را به دانش بنیان تبدیل کنیم؟ یا باید مدتی از تاسیس شرکتمان گذشته باشد؟

    1. سلام و درود.
      بابت دانش بنیان شدن شرکت هیچگونه ممنوعیتی در مورد مدت زمان ثبت شرکت وجود ندارد به این معنی که در صورتی که شرایط دانش بنیان شدن شرکت را داشته باشید،تاریخ ثبت شرکت در این موضوع اهمیتی ندارد.

  81. سلام، آیا در ثبت شرکت با مسئولیت محدود میتوان بدون کد اقتصادی فعالیت کرد؟

    1. سلام و درود.
      پس از تأسیس شرکت و دریافت روزنامه رسمی،میبایست طی مدت زمان حداکثر دو ماه اقدام به پیش ثبت نام کد اقتصادی و تشکیل پرونده فیزیکی مالیات نمایید در غیر از اینصورت شرکت ثبت شده شامل جریمه مالیاتی میشود.
      و در صورتی که شرکت شما دارای پرونده مالیاتی نباشد،نمیتوانید هیچگونه قرارداد رسمی با شرکت داشته باشید و گواهی ارزش افزوده نیز نمیتوانید دریافت کنید.

  82. سلام، افراد زیر 18 سال سن هم میتوانند برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود اقدام کنند؟

    1. سلام و درود.
      حداقل سن مورد نیاز برای اعضاء هیئت مدیره سن ۱۸ سال میباشد و اگر شخصی کمتر از این سن داشته باشد فقط میتواند به عنوان شریک یا سهامدار در شرکت باشد و هیچگونه سمتی را نمیتوان به این شخص داد.

  83. سلام، هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود در سال 1401 چقدر است؟

    1. سلام و درود.
      هزینه های ثبت شرکت مسئولیت محدود در سال ۱۴۰۱ به علت تغییر قیمت مراحل کاری مثل حق الثبت و روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار و … به نسبت سال قبل با افزایش قیمت همراه شده که برای اطلاع دقیق از هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود یا شرکت سهامی خاص،میبایست با مشاوران ثبت فرهنگ در تماس باشید و دقیقاً به نسبت موضوع فعالیت،سرمایه اولیه شرکت،روزنامه رسمی،هزینه وکیل،دستمزد،شهر مورد تقاضا و … هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود را برای شما محاسبه کنند و خدمتتون اعلام کنند.
      این موضوع رو بدونید مبلغ هزینه ای که از سمت مجموعه ثبت فرهنگ به شما اعلام میشود بصورت مبلغ نهایی میباشد و در صورتی که موارد از سمت کارفرما تغییر نکند و قانون جدیدی از سمت اداره وضع نشود،در هیچ صورت مبلغی اضافه نمیشود.

  84. سلام، از کجا میتوانیم بفهمیم که برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود چه نامی مناسب و قابل ثبت است؟

    1. سلام و درود.
      برای موضوع انتخاب نام برای شرکت با توجه به ظرفیت فعلی نام شرکتها و پرتکرار بودن کلماتی که در شرکتها استفاده میشود میبایست نامی که برای شرکت انتخاب میکنید شامل حداقل سه سیلاب یا کلمه خاص باشد و این موضوع رو باید رعایت کنید که کلمات انتخابی تشکیل دهنده نام شرکت باید همگی دارای ریشه فارسی باشد و در رابطه با این موضوع میتوانید از فرهنگ لغت دهخدا استعلامات لازم رو دریافت کنید.
      این موضوع رو مدنظر داشته باشید،در شرایطی که کلمات شما خیلی خاص باشد و در اداره ثبت شرکتها تکراری نباشد میتوانید نام دو سیلابی برای شرکت به ثبت برسانید.

  85. سلام، من در خارج از کشور سکونت دارم، اما تصمیم دارم در شهر تهران ثبت شرکت با مسئولیت محدود انجام دهم، آیا برای این کار نیازی به حضور من هست یا نه؟

    1. سلام و درود.
      در صورتی که در ورود اطلاعات سامانه اداره ثبت شرکتها بابت پیگیری و تحویل مدارک،شخصی را به عنوان وکیل انتخاب کرده باشید و وکالتنامه وکیل مشخص شده در سامانه اداره ثبت شرکتها را به همراه اوراق شرکت امضا نمایید،نیازی به حضور و مراجعه شما به اداره ثبت شرکتها نمیباشد.
      لازم است بدانید که حضور یک شخص در آدرس شرکت بابت دریافت دفاتر پلمپ تجاری ضرورت دارد در غیر اینصورت،دفاتر پلمپ به اداره پست منطقه و در نهایت پست مرکز،برگشت میخورد.

  86. سلام، مطلب بسیار مفیدی بود، آیا ثبت شرکت با مسئولیت محدود برای شرکت بازرگانی مناسب است؟

    1. سلام و درود.
      بابت ثبت شرکت با موضوع فعالیت بازرگانی عمده شرکتهایی که به ثبت میرسند شرکتهای با مسئولیت محدود و شرکتهای سهامی خاص میباشند که از میان این شرکتها،شرکتهای با مسئولیت محدود بیشترین آمار ثبتی رو دارند.
      و اینکه با توجه به این موضوع که برای موضوع فعالیت بازرگانی،سرمایه ثبتی از اهمیت زیادی برخوردار است و باتوجه به اینکه برای شرکتهای با مسئولیت محدود لزومی به واریزی مبلغ سرمایه ثبتی وجود ندارد از اینرو میتوان یک شرکت با مسئولیت محدود با سرمایه ثبتی بالا را برای موضوع فعالیت خود با اعتبارات بالا به ثبت برسانید.

  87. سلام، مطلب بسیار مفیدی بود ممنون ازتون، فقط یک سوال داشتم، آیا برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود میزان سرمایه اولیه که یک میلیون ریال است، را بغدا باز هم میتوانیم افزایش دهیم؟ یا همانی که موقع ثبت اعلام کردیم را تا پایان باید ادامه دهیم؟

    1. سلام و درود.
      بصورت کلی در تمامی شرکتها بعد از به ثبت رسیدن شرکت،امکان تغییرات در اعضا با آدرس یا سمت ها و … وجود دارد که در اینصورت میتوان تغییراتی را طبق تصمیمات هیئت مدیره اعمال نمود.یکی از انواع مختلف این تغییرات،افزایش سرمایه یا کاهش سرمایه در شرکت میباشد به این معنی که سرمایه ثبتی شما را میتوان بعد از ثبت شرکت،با توجه به تشکیل مجمع لازم و صورتجلسه مجمع در اداره ثبت شرکتها آگهی نموده و در روزنامه رسمی به چاپ رساند.
      این موضوع رو مد نظر داشته باشید که افزایش سرمایه در شرکتها با توجه به نوع شرکت دارای نکته های خاصی است که باید تماماً رعایت شده و با توجه به هر کدام از سه حالت افزایش سرمایه(آورده نقدی-مطالبات حال شده-تجدید ارزیابی) و ارائه مستندات لازم،اقدام به مراحل کاری نمود.

  88. سلام، آیا در ثبت شرکت با مسئولیت محدود هم میتوانیم سهام شرکت را در بورس ارائه کنیم؟

    1. سلام، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید
      02188472277

  89. سلام، آیا برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید تمامی مدارک را در لحظه عقد قرارداد بهتون بدیم یا میتوانیم بعد از قرارداد مرحله به مرحله مدارک را براتون ارسال کنم؟

    1. سلام و درود.
      مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود،شامل مدارک هویتی اعضا میباشد که بابت ورود اطلاعات اعضا در سامانه اداره ثبت شرکتها موردنیاز است.
      بعد از عقد قرارداد امکان اینکه مدارک رو برای کادر اجرائی ثبت فرهنگ ارسال کنید وجود دارد.
      مابقی موضوعاتی که مورد نیاز است مثل نام شرکت،آدرس شرکت،میزان سهم الشریکه هر شخص،سِمت هر شخص،سرمایه ثبتی و … رو میتونید همزمان با عقد قرارداد یا همزمان با ارسال مدارک به کادر اجرائی ثبت فرهنگ اعلام نمایید.

  90. سلام، آیا بر روی ثبت شرکت با مسئولیت محدود هم میتوان برند ثبت کرد؟

    1. سلام و درود.
      ثبت برند یا نام و علائم تجاری به دو صورت حقیقی و حقوقی امکانپذیر است که در رابطه با ثبت برند بصورت حقوقی،نوع شرکت(با میئولیت محدود-سهامی خاص-سهامی عام-تعاونی و …) هیچگونه ارتباط و ارجعیتی نداشته و با توجه به ارائه مدارک هر کدام از انواع شرکت ثبت شده و جواز دارای اعتبار مرتبط،امکان انجام روند کاری ممکن میباشد.

  91. سلام، شیوه پرداخت قرارداد ثبت شرکت با مسئولیت محدود چگونه است؟ آیا تمامی مبلغ را باید همان ابتدا در زمان عقد قرارداد پرداخت کنیم؟

    1. سلام و درود.
      شیوه پرداخت در مجموعه ثبتی فرهنگ کاملاً توافقی است و مبلغ حق الوکاله در نهایت پس از اتمام کار دریافت میشود.
      معمولاً برای امور ثبتی،مبلغی به عنوان پیش پرداخت از طرف کارفرما واریز میشود و ما بقی مبلغ قرارداد طبق پیشرفت کار تسویه میگردد.

  92. سلام، آیا برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود هم ماندد سهامی خاص باید مقداری از سرمایه اولیه را بلوکه کنیم؟

    1. سلام و درود.
      خیر،نام شرکت حتماً باید کلمات فارسی باشد و در تغییرات شرکت هم این موضوع باید رعایت شود.

  93. سلام، آیا ثبت شرکت با مسئولیت محدود بیشتر از یک ماه زمان نیاز دارد؟

    1. سلام و درود.
      در صورتی که مدارک مورد نیاز تکمیل باشد و‌ اوراق شرکت توسط اعضاء هیئت مدیره به امضا برسد نهایت مدت زمان لازم برای تاسیس یک شرکت بامسئولیت محدود برابر با ۷ تا ۱۰ روز کاری میباشد.

  94. سلام، آیا برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود حتما میبایست یک مبلغ را به عنوان سرمایه اولیه اعلام کنیم؟ از اونجا ک قصد راه اندازی کسب و کار خانگی را دارم، مبلغ سرمایه اولیه کمی برایم بی معنی است

    1. سلام و درود.
      شما میتونید سرمایه شرکت مسئولیت محدود رو باتوجه به شرایط کاری خودتون اعلام کنید که با حداقل سرمایه اعلامی هم که برابر صد هزار تومان هست میتونید شرکت رو به ثبت برسونید.
      ولی این رو هم بدونید که سرمایه شرکت،مستقیماً اعتبار شرکت شما میباشد.

  95. سلام، آیا اتباع هم میتوانند با ثبت شرکت با مسئولیت محدود اقامت ایران را دریافت کنند؟

    1. سلام و درود.
      یکی از روشهایی که اشخاص غیر ایرانی،میتونن از آن طریق اقدام به اخذ اقامت ایران کنند ثبت شرکت در ایران میباشد که درمورد این موضوع،نوع شرکت با مسئولیت محدود یا سهامی خاص هیچگونه ارجعیتی نسبت به یکدیگر ندارند.

  96. سلام، پدر من سالها با ثبت شرکت با مسئولیت محدود مشغول فعالیت بود ک مدتی پیش عمرشونو دادن به شما، برای نقل و انتقال شرکت ابتدا باید مالیات را پرداخت کرد یا میتوان پس از انحصار وراثت و در سال آینده همزمان با ارائه اظهارنامه مالیاتی، پرداختی ها انجام شود؟

    1. سلام و درود.
      بابت نقل و انتقال شرکت حتماً باید مبلغ مالیات بر ارث با توجه به میزان سهام یا سهم الشریکه شخص متوفی در شرکت،پرداخت گردد و با توجه به برگه تأیید مالیات بر ارث و گواهی انحصار وراثت و صورتجلسات اقدام به انتقال قهری نمود که این موضوع ارتباطی به اظهارنامه مالیاتی سال بعد شرکت ندارد.

  97. سلام، آیا با ثبت شرکت با مسئولیت محدود میتوانیم بعد آن را میتوانیم به نوع دیگری از شرکت ها تبدیل کنیم؟ یا تنها راه انحلال و ثبت یک شرکت جدید است؟

    1. سلام و درود.
      طبق قوانین جدید و امروز ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری،اگر حداقل دو سال از تاریخ ثبت شرکت گذشته باشد و شرکت دارای کداقتصادی باشد امکان تبدیل شرکت مسئولیت محدود با توجه به قوانین و مراحل کاری،به شرکت سهامی خاص وجود دارد.
      و اینکه مسیر دیگر هم همان انحلال شرکت و ثبت یک شرکت جدید میباشد که در برخی موارد برای اعضا شرکت این موضوع عقلانی نیست.

  98. سلام، آیا میشود یک شرکت شخصی به صورت ثبت شرکت با مسئولیت محدود شروع به فعالیت کند؟ یا حتما باید به صورت شراکتی فعالیت را شروع کنم؟

    1. سلام و درود.
      دقیقاً طرح سوالتون رو متوجه نشدم ولی اگر سوالتون با این موضوع هست که میتوان بصورت شخصی یک شرکت مسئولیت محدود داشته باشید یا حتماً به شریک نیاز دارید باید بدونید که برای ثبت یک شرکت حتماً نیاز به حداقل یک شریک میباشد و بصورت یک نفره اینکار امکانپذیر نیست.
      ولی موضوعی که دونستنش مهمه اینه که شما میتونید میزان سهم الشریکه هر شخص رو بصورت توافقی با شریکتون مشخص کنید.

  99. سلام، آیا هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود با سهامی خاص متفاوت است؟

    1. سلام و درود.
      بله هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مقایسه با شرکتهای سهامی خاص متفاوت میباشد و این موضوع از بابت هزینه روزنامه رسمی و هزینه وکیل و دستمزد و … میباشد.
      لازم به ذکر است این اختلاف قیمت در مورد ثبت استان تهران به نسبت شهرستانهای دیگر با توجه به روند ثبتی شرکت با مسئولیت محدود و واریزیهای مضاعف،بیشتر است.

  100. سلام، سال گذشته من و برادرم با هم اقدام به ثبت شرکت مسئولیت محدود کردیم، اما بعد از گذشت مدت کوتاهی به مشکل مالی خوردیم و قصد داریم تا شراکتمان را متوقف کنیم، منتها ایشان با من همکاری نمیکنند، آیا راهی وجود دارد تا ایشان را از اعضای هیئت مدیره اخراج کنم؟

    1. سلام و درود.
      خروج ایشان فقط در صورتی انجام‌ میشود‌ که صورتجلسات با توافق شخص باشد و خروج خود از شرکت رو امضا کند ولی شما میتونستید با اطلاع از شرایط آگهی دعوت در شرکتهای با مسئولیت محدود،چیدمان و درصد سهم الشریکه رو بصورت داشته باشید که بتونید با تنظیم آگهی دعوت،تغییر سمت ها و افزایش سرمایه به شخص خودتون و حق امضاء و مابقی مسائل برای کمرنگ کردن نقش شخص دیگر در شرکت رو داشته باشید.

  101. سلام، آیا ثبت شرکت با مسئولیت محدود برای یک شرکت پیمانکاری مناسب است؟

    1. سلام و درود.
      ثبت شرکت با موضوع فعالیت پیمانکاری رو میتونید در قالب شرکت با مسئولیت محدود یا شرکت سهامی خاص به ثبت برسونید و این دو نوع شرکت هیچگونه ممنوعیتی در این مورد ندارند.
      ولی اگر میخواهید از طریق شرکتی که ثبت میکنید،در مناقصات و مزایدات شرکت کنید و یا برای شرکت نیاز به اخذ وام و اعتبارات هستید،بهتره که شرکت رو در قالب یک شرکت سهامی خاص به ثبت برسونید که بابت اینکار هم باید قوانین ثبت شرکت سهامی خاص رو به خوبی بشناسید.

  102. سلام، آیا با ثبت شرکت با مسئولیت محدود میتوان شرکت را در آنده گسترش داد و شعبات جدید احداث کرد؟

    1. سلام و درود.
      با توجه به نرخ فعالیتی که دارید میتونید شرکت خودتون رو گسترش بدید و با توجه به نحوه کاری،میتونید برای شرکت تاسیس شعبه داشته باشید.

  103. سلام، هزینه انحلال شرکت با مسئولیت محدود چقدر است؟ و همچنین به چه مقدار زمان نیاز دارد؟

    1. سلام و درود.
      هزینه در تمامی امور با توجه به پرداختیها و وکیل و روزنامه و … متغیر است و باید طبق ‌پروسه درخواست شما محاسبه شود.
      قیمت پایه هشتصد هزار تومان است و باتوجه به مواردی که در بالا اشاره شد مبلغ نهایی اعلام میگردد.

  104. سلام، آیا من به عنوان یک شخص میتوانم چند ثبت شرکت با مسئولیت محدود را انجام دهم و چند شرکت را همزمان تاسیس کنم؟

    1. سلام و درود.
      بله،یک شخص میتواند در تعداد زیادی شرکت به عنوان اعضا هیـئت ‌مدیـره باشد و طبق قوانین امروز هیچگونه ممنوعیتی در این قضیه ندارد و فقط نکته ای که هست اینکه هر شخص تنها میتواند در یک شرکت به انوان مدیـرعـامل شناخته شود و ‌نمیتوان همزمان در دو یا چند شرکت سمَت مدیرعاملی داشته باشد.

  105. سلام و ممنون از مطلب بسیار مفیدتان، من برای پسرم میخواهم ثبت شرکت با مسئولیت محدود انجام دهم، اما نگرانم که نتواند دخل و خرجش را تنظیم کند، آیا راهی وجود دارد تا محدودیتی برای برداشت از حساب شرکتی که خودش مدیر عامل آن هست گذاشت؟

    1. سلام و درود.
      همانطور که مطلع هستید حداقل تعداد اعضا در شرکتهای با مسئولیت محدود دو نفر هست.
      شما میتونید نفر دوم رو بعنوان رئیس هیئت مدیره در شرکت اعلام کنید و حق امضا در شرکت رو فقط به رئیس هیئت مدیره واگذار کنید که در اینصورت برای برداشت از حساب شرکت،تنها نیاز به امضا رئیس هیئت مدیره میباشد.

  106. سلام، آیا میتوان پس از گذشت 4 سال از ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک شعبه هم در ترکیه زد؟

    1. سلام و درود.
      با توجه به قوانین ثبتی کشور مورد نظر و تکمیل مدارک لازمه و‌ روند دستور جلسه تأسیس شعبه و معرفی یک فرد و آدرس بعنوان مدیر شعبه و آدرس شعبه،روند تاسیس شعبه امکانپذیر است.

  107. سلام، آیا برای ثبت شرکت مسئولیت محدود میتوانم از اعضای خانواده م به عنوان شرکای اصلی شرکت استفاده کنم؟

    1. سلام و درود.
      بله،نسبت فامیلی در مورد شرکتهای با مسئولیت محدود یا سهامی خاص در مورد اعضا هیئت مدیره هیچ ممنوعیتی ندارد.
      ولی این موضوع رو مد نظر باشید که وجود بازرس در شرکتهای مسئولیت محدود اختیاری است در صورتی که در شرکتهای سهامی خاص وجود بازرس ضروری است و در مورد بازرسین شرکت،نسبت فامیلی با اعضاء هیئت مدیره ممکن نیست.

  108. سلام، چند سال پیش (حدودا 10 سال) من و پدرم ثبت شرکت با مسئولیت محدود انجام دادیم ولی بنا به دلایلی هیچ وقت با آن شرکت فعالیت اقتصادی و تجاری انجام ندادیم، آیا این شرکت همچنان قابل فعالیت هست؟

    1. سلام و درود.
      بله فعال میباشد،
      بعد از ثبت شرکت تا زمانی که صورتجلسه انحلال به اداره ثبت شرکتها پست نشه،شرکت میتونه فعالیت کنه مکر اینکه از طرف مالیات شرکت قفل بشه که با یک بار مراجعه حضوری شرکت از طرف مالیات هم باز میشود.

  109. سلام، ببخشید یک سوال راجب ثبت شرکت با مسئولیت محدود، آیا میزان مالیات در این نوع از شرکت ها مقداری ثابت است یا با توجه به صنف متغیر است؟

    1. سلام و درود.
      محاسبه مالیات در شرکتها به دو قسمت تقسیم میشود.مالیات بر سرمایه و مالیات بر درآمد.
      در مورد مالیات بر سرمایه،محاسبه نرخ مالیات ثابت است و فقط یکبار بر اساس فرمول نیم در هزار سرمایه،محاسبه و پرداخت میشود و عدد آن مستقیماً به سرمایه ثبتی مربوط است و تقریباً ناچیز است.در مورد بخش مالیات بر درآمد،همانطور که از اسم اون مشخصه به نسبت درآمد سال مالی شما،نرخ مالیات محاسبه میگردد که مبلغ مالیات باتوجه به میزان کارکرد و فاکتورها و هزینه های شما و درنهایت اظهارنامه ارسالی شرکت،از طرف اداره مالیات محاسبه میگردد.

  110. سلام، من به صورت فریلنسری در خانه کارهای کامپیوتری انجام میدهم، آیا نیازی هست برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود اقدام کنم؟ یا میتونم آزادانه به فعالیتم ادامه دهم؟

    1. سلام و درود.
      شما میتونید برای فعالیتی که دارید اقدام به ثبت یکی از انواع شرکت بامسئولیت محدود یا سهامی خاص نمایید و نوع فعالیتتون رو‌ خیلی گسترده تر کنید.از طرفی از این طریق میتونید با شرکتها و ارگانهای بزرگ‌ قرارداد داشته باشید که همچین موضوعی در اشخاص حقیقی امکانپذیر نیست.

  111. سلام، برای اظهار سرمایه اولیه شرکت در ثبت شرکت با مسئولیت محدود مقدار مالیات با چه فرمولی محاسبه میشود؟

    1. سلام و درود.
      مالیاتی که بر سرمایه در تاسیس شرکت یا افزایش سرمایه شرکت تعلق میگیرد برابر با نیم در هزار سرمایه شرکت هست.یعنی شما باید عدد سرمایه را در نیم،ضرب کنید و عدد به دست آمده را تقسیم بر هزار نمایید به عنوان مثال برای سرمایه صد میلیون تومان عدد مالیات با این فرمول برابر پنجاه هرار تومان میباشد.

  112. سلام و درود، آیا قانونی وجود دارد تا من شرکت سهامی خاصم را به شرکت با مسئولیت محدود تبدیل کنم

    1. سلام و درود.
      طبق بخشنامه های جدید،در حال حاضر تبدیل نوع شرکتها به یکدیگر با رعایت اصول و قوانین لازم،مقدور است.
      مد نظر داشته باشید که در این خصوص علاوه بر پارامترهای دیگر،میبایست از زمان تأسیس شرکت،حداقل دو سال گذشته و اظهارنامه عملکرد به اداره مالیات رد شده باشد.

  113. سلام، مطلب بسیار مفیدی بود، من در حال تاسیس یک کسب و کار هستم ولی در همین ابتدای کار به یک مشکل عجیب بر خوردم،
    قصدم این است که برای دفترم در یک پاساژ یک دفتر اجاره کنم، اما برای اجاره دفتر مدارک قانونی بودن شرکتم را میخواهند، از طرفی برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود آدرس دفترم را میخواهند، چیکار باید بکنم؟

    1. سلام و درود.
      برای تأسیس یک شرکت با مسئولیت محدود یا سهامی خاص یا هر نوع شرکت دیگه،یکی از موارد مورد نیاز آدرس محل شرکت میباشد که شما باید به همراه کدپستی اون محل،اقدام به ثبت شرکت نمایید و‌ نکته اینجاست که آدرس شرکت شما در مرحله ثبت شرکت،اعلامی هست و بازدیدی در این مرحله از آدرس شما به عمل نمیاد.
      شما میتونید در مرحله اول، شرکت رو طبق آدرس اعلامی به ثبت برسونید و بعد از اینکه دفتر کار رو تهیه کردید از طریق تغییر آدرس، اقدام به آگهی شدن آدرس جدید نمایید.

  114. سلام، من قصد راه اندازی یک شرکت بسیار بزرگ را دارم، در ثبت شرکت با مسئولیت محدود حداکثر تعداد شرکا میتواند چند نفر باشد؟

    1. سلام و درود.
      برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود تعداد اعضاء محدودیتی ندارد و تعداد افراد باید حداقل دو نفر باشد.
      فقط لازمه این رو بدونید که برای ثبت یک شرکت با تعداد اعضای ۱۲ نفر به بالا،نیاز به هیئت نظار داریم که حتماً در ورود اطلاعات باید به درستی مشخص بشه و در اساسنامه شرکتتون ذکر بشه.

  115. آیا ثبت شرکت با مسئولیت محدود هم دارای اعتبار است؟ یعنی بعد از مدتی مشخص باید برای تمدیدش اقدام کرد، یا نیازی نیست؟

    1. سلام‌و درود.
      با توجه به قوانین حاکم در شرکتهای با مسئولیت محدود،اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل دارای مدت اعتبار نامحدود هستند و همچنین وجود بازرس در شرکتهای با مسئولیت محدود بصورت اختیاری است.
      اما این نکته رو لازم هست بدونید که میتونید زمان ثبت شرکت با مسئولیت محدود،برای اعضای هیئت مدیره مدت اعتبار معینی رو تعیین کنید.

  116. سلام، ببخشید یک سوال داشتم، آیا هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود بیشتر است یا سهامی خاص؟

    1. سلام و درود.
      هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود‌ و سهامی خاص با موضوع فعالیت و‌سرمایه ثبتی یکسان تقریباً برابر است ولی برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران باید هزینه ثبتی رو به علت ارجاع به پنجره واحد کسب و کار(اتاق بازرگانی تهران) و واریزیهای حق سالانه و … بیشتر درنظر بگیرید.

  117. سلام، آیا برای باز کردن یک مغازه سوپرمارکت حتما باید برای ثبت شرکت مسئولیت محدود اقدام کرد؟

    1. سلام و درود.
      برای راه اندازی و یا تأسیس یک سوپر مارکت لزوم حتمی به ثبت شرکت با هر عنوانی نیست و میتونید‌ فعالیت خودتون رو بصورت شخصی پیش ببرید‌،اما در صورتی که بخواهید بصورت حقوقی فعالیت داشته باشید،ثبت شرکت با مسئولیت محدود در این زمینه فعالیت،گزینه مناسبی است.

  118. سلام، من میخواهم یک شرکت با مسئولیت محدود ثبت کنم، اما مدارکم تکمیل نیست، آیا میتوانم آن مدارکی که مهمتره را ابتدا برای شروع کار بدهم و بعدا در فرصت بهتر باقی مدارک را تکمیل کنم؟

    1. سلام و درود.
      برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یا ثبت شرکت سهامی خاص موردی که مورد نیاز هست،مدارک هویتی کلیه اعضاء میباشد که نیاز به بارگذاری در سامانه ندارد و فقط میبایست اطلاعات مندرج(طبق شناسنامه و کارت ملی هر شخص) بصورت کامل در سامانه اداره ثبت شرکتها وارد شود.
      در نتیجه بابت سوال شما نیازی به اصل مدارک نیست و با ورود اطلاعات کامل علاوه بر موارد مورد درخواست از قبیل آدرس و سِمَت ها و سرمایه و … میتونید اقدام به ثبت شرکت با مسئولیت محدود مورد نظر خود نمایید.

  119. سلام و خسته نباشید، من یک شرکت دارم در عمان، آیا برای ثبت شعبه در تهران هم باید ثبت شرکت با مسئولیت محدود انجام بدم؟

    1. سلام و درود.
      برای ثبت شعبه نیاز به ثبت یک شرکت جدید با هر نوع شرکتی نیست.
      میبایست با توجه به صورتجلسه لازم در مجمع معین،اقدام به ثبت شعبه نموده و از اداره ثبت شرکتهای مرجع،اقدام به ثبت شعبه نمایید.
      لازمه بدونید که برای ثبت شعبه،حتماً نیاز به آدرس شعبه و مدیر شعبه دارید که باید در صورتجلسه موردنظر ذکر شود.

  120. برای ثبت یک شرکت لیزینگ خودرو چه نوع شرکتی باید ثبت کنم؟

    1. سلام و درود.
      با ارائه مجوزهای لازم در رابطه با تأسیس شرکت با موضوع فعالیت لیزینگ میتونید ثبت شرکت رو در قالب شرکتهای بامسئولیت محدود یا شرکت سهامی خاص انجام دهید که انتخاب هر مورد بستگی به شرایط و نوع انتخاب شما دارد.

  121. سلام
    باتشکر از اطلاعات شما
    در مورد تعداد اعضای هیت مدیره در ثبت شرکت مسولیت محدود می تواند ۴ نفر یا بیشتر باشد ؟
    ممنون

    1. سلام و درود.
      برای ثبت شرکتهای با مسئولیت محدود حداقل دو نفر(در تعداد اعضاء،محدودیتی وجود ندارد و برای بالاتر از ۱۲ نفر نیاز به تشکیل هیئت نظار میباشد)مورد نیاز است که میتوان شرکتهای با مسئولیت محدود رو بصورت تک مدیرعاملی نیز به ثبت رساند یعنی یک شخص به عنوان مدیرعامل و نفرات بعد به عنوان شریک(در شرکتهای با مسئولیت محدود شخص مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره میتونن خارج از شرکاء باشند یعنی میتوانند سهم الشریکه ای نداشته باشند).
      و یا اینکه میتونیم علاوه بر سمت مدیرعامل،افراد مابقی رو هم به عنوان اعضاء هیئت مدیره مشخص کنیم.

  122. سلام برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در جهت تاسیس دفتر پیشخوان دولت از کجا باید اقدام کنم؟

    1. سلام و درود.
      برای ثبت شرکت در تمامی امور،میبایست از ارگان اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری انجام گردد که بابت این موضوع میبایست از طریق سامانه اداره ثبت شرکتها اقدام و در نهایت پرونده را بصورت فیزیکی به اداره پست نمایید.
      اما موضوعی که هست برخی موضوعات فعالیت مانند دفاتر پیشخوان دولت،ملزم به اخذ مجوزات لازم از ارگانهای خود دارند و درنهایت طبق مجوزهای صادر شده،ثبت شرکت با موضوع فعالیت مجوزی،نهایی میشه.

  123. سلام، من میخواهم یک مغازه اسباب بازی فروشی راه اندازی کنم، آیا حتما باید مراحب ثبت شرکت با مسئولیت محدود را انجام دهم یا میتوانم به صورت شخصی فعالیت کنم؟ ممنون میشوم کمکم کنید

    1. سلام و درود.
      هر نوع فعالیت یا کسب و کاری که شما در نظر داشته باشید را میتوان بصورت شخصی(حقیقی) یا شرکتی(حقوقی) شروع کنید که تصمیمگیری در مورد انتخاب نوع فعالیت،باتوجه به سیاست کاری و‌ چشم انداز بلند مدت فعالیت شما انتخاب میشود.
      لازمه که در انتخاب نوع فعالیت(شخصی یا شرکتی) به پارامترهایی مثل اعتبار کاری،دریافت وام و اعتبارات،قرارداد با ارگانها و اشخاص حقیقی و حقوقی،تفاوت محاسبه مالیات بین فعالیت شخص و شرکتی و … توجه داشته باشید و با توجه به این موضوعات نوع فعالیت خودتون رو مشخص کنید.

  124. آیا در شرکت مسئولیت محدود مدیر عامل میتواند هم زمان مدیر عامل سه شرکت با فعالیت های گوناگون باشد؟

    1. سلام و درود.
      خیر.طبق قوانین به روز اداره ثبت شرکتها،هر شخص تنها میتونه در یک شرکت سمت مدیر عاملی داشته باشه و این موضوع در مورد تمام شرکتها صدق میکنه.
      ولی این موضوع رو هم مد نظر داشته باشید که هر شخص میتونه در تعداد نامحدود شرکت،سمت رئیس هیئت مدیره یا نائب رئیس هیئت مدیره رو داشته باشه و میزان سهام و سهم الشریکه و حق امضا رو با توجه به شرایط،معین کنه.

  125. سلام، ببخشید یک سوال داشتم از حضورتون، آیا ممکن است نام انتخابی برای ثبت شرکت مسئولیت محدود هم با دیگر شرکت ها تداخل پیدا کند و مانع از ثبت آن شوند؟

    1. سلام و درود.
      اولین پارامتری که بابت ثبت شرکت مسئولیت محدود یا سهامی خاص یا هر نوع شرکتی از طرف اداره ثبت شرکتها مورد بررسی قرار میگیرد،نام های پیشنهادی شرکت در حال تأسیس هست که باتوجه به ورود اطلاعات شخص متقاضی ثبت شرکت،میتوان در سامانه ثبت شرکتها تا پنج نام(دارای سه سیلاب خاص)به ترتیب اولویت شخص متقاضی مشخص نمود.
      در صورتی که نامهای پیشنهادی شما پیشتر،عیناً به ثبت رسیده باشند یا شباهت به نامهای ثبت شده داشته باشند میبایست برای نامهای جدید اقدام نمایید در غیر اینصورت نامهای تکراری و متشابه در اداره ثبت شرکتها قابلیت ثبت شدن ندارند.

  126. سلام، هزینه باطل کردن تمبر در هنگام اعلام سرمایه اولیه ثبت شرکت با مسئولیت محدود به چه صورت محاسبه میشود؟

    1. سلام و درود.
      با توجه به میزان سرمایه ای که به عنوان سرمایه ثبتی شرکت اعلام میکنید که حداقل صد هزار تومان در شرکتهای با مسئولیت محدود و سهامی خاص هست میبایست در اداره ثبت شرکتها مبلغی رو بعنوان حق الثبت پرداخت کرده که به نسبت عدد سرمایه متغیر است و افزایش قیمت چشمگیری نسبت به سال ۱۴۰۰ پیدا کرده است و به نسبت سرمایه، پرداختی مالیاتی جداگانه ای (مالیات بر سرمایه) میبایست پرداخت شود.
      در صورت توضیحات بیشتر میتونید تماس بگیرید.

  127. سلام، چطور میتونم روند ثبت شرکت مسئولیت محدود را پیگیری کنم؟

    1. سلام و درود.
      اگر که مراحل اولیه ورود اطلاعات و تایید نام شرکت انجام شده باشد و باتوجه به دریافت رسید پذیرش،پرونده شما به اداره ثبت شرکتها پست شده باشد شما میتوانید باتوجه به شماره پیگیری گرفته شده از سایت اداره ثبت شرکتها،پیگیر روند ثبتی شرکت در حال تاسیس خود شوید.

  128. سلام، ثبت شرکت با مسئولیت محدود آیا نیاز به جواز کسب دارد؟

    1. سلام و درود.
      برای ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود یا سهامی خاص یا هر نوع شرکت نیازی به داشتن جواز کسب نمیباشد ولی موضوعی که مطرح است اینست که برخی موضوعات برای ثبت شرکت،نیاز به اخذ مجوز از سازمان یا نهاد مربوط به همان موضوع فعالیت دارد بعنوان مثال برای موضوع فعالیت خرید و فروش سهام و اوراق تعهد آور میبایست از سازمان بورس و اوراق بهادار،مجوز مربوطه دریافت گردد.

  129. سلام بعد از چه مدت پس از ثبت شرکت با مسئولیت محدود میتونیم اون رو به سهامی خاص تبدیل کنیم؟

    1. سلام و درود.
      طبق قوانین به روز برای تبدیل نوع شرکت با مسئولیت محدود به سهامی خاص میبایست حداقل دو سال از تاریخ ثبت شرکت گذشته باشد و حتماً برای این دو سال باید اظهارنامه مالیاتی به اداره امورمالیاتی رد شده باشد.

  130. سلام، من چند سال پیش برای کارت ملی هوشمن اقدام کردم اما تا امروز آن را دریافت نکرده ام، آیا برای ثبت شرکت مسئولیت محدود میشود با رسید کارت ملی هم اقدام کرد؟

    1. سلام و درود.
      برای ورود اطلاعات ثبت شرکت،به اطلاعات هویتی اعضا نیاز داریم.برای این موضوع،اگر اطلاعات فرد رو بصورت کامل داشته باشید میتونید پروسه ثبت شرکت مسئولیت محدود یا هر نوع شرکت دیگه ای را نهایی کنید.
      این موضوع رو مدنظر داشته باشید که برای ثبت اظهارنامه دفاتر پلمپ شرکت تاسیس شده به کارت ملی مدیرعامل نیاز است.

  131. سلام و عرض خسته نباشید.
    بنده فرایند ثبت شرکت را سال گذشته انجام دادم، اما دیگر تمایلی به ادامه فعالیت ندارم، سوال من اینجاست که اگر اقدام برای انحالا شرکت نکنم اتفاقی پیش می آید؟

    1. سلام و درود.
      از زمانی که شرکت شما به ثبت میرسد شرکت شما در اداره امورمالیاتی شناخته میشود و میبایست طی عمر شرکت هر ساله برای شرکت دفاتر پلمپ دریافت کرده و در تیر ماه هر سال با توجه به فعالیت شرکت اقدام به اظهارنامه مالیاتی نمایید.
      حالا شما مدنظر داشته باشید که برای اداره مالیات نهایتاً دو سال مورد قبول است که شرکت شما عدم فعالیت داشته باشد یا اینکه بنا به نوپا بودن شرکت،سودآوری خاصی نداشته باشد و یا حتی زیان ده باشد و اگر شما بعد از مدتی در صورتی که تصمیم به فعالیت خاصی در شرکت نداشته باشید میبایست حتماً این موضوع رو به صورت کتبی به اداره مالیات اعلام کرده و یا اینکه صورتجلسه انحلال شرکت رو به اداره ثبت شرکتها ارسال کرده و با توجه به آگهی انحلال و درج در روزنامه،در نهایت برای ختم تصفیه شرکت اقدام کنید.

  132. سلام، ایا با ثبت شرکت با مسئولیت محدود میتوان از بانکها وام دریافت کرد؟

    1. سلام و درود.
      شما با ثبت شرکت میتونید از بانکها و موسسات مالی و‌اعتباری درخواست وام و اعتبارات با توجه به قوانین بانکی نمایید.
      برای اخذ وام از بانکها و موسسات مالی و اعتباری،شرکتهای سهامی خاص به نسبت شرکتهای بامسئولیت محدود دارای اعتبار بالاتری هستند و ارجعیت دارند ولی این موضوع به این معنی نیست که شما با شرکت مسئولیت محدود قادر به دریافت وام و اعتبارات نباشید.(در نهایت برای این موضوع،طبق بخشنامه تبدیل نوع شرکتها شما میتونید نوع شرکت مسئولیت محدود رو به سهامی خاص تبدیل کنید)
      این موضوع رو باید بدونید که اصلی ترین پارامتر برای دریافت وام و اعتبارات از بانکها،سرمایه ثبتی شرکت شماست که میبایست سقف سرمایه مورد نظر برای مبلغ وام را در سرمایه شرکت دارا باشید.

  133. سلام، برای ثبت شرکت مسئولیت محدود با یکی از همکارانتان صحبت کردم و ایشان به من گفتند حداقل سرمایه مورد نیاز 100هزارتومان است، منتها برای اینکه به لیست سیاه اداره ثبت شرکت ها نروید باید مبلغ بالاتری به عنوان سرمایه اولیه معرفی کنید. آیا این داستان صحت دارد؟

    1. سلام و درود.
      برای ثبت شرکت مسئولیت محدود،حداقل سرمایه ثبتی که میتونید اعلام کنید برابر صد هزار تومان یا یک میلیون ریال هست که هر کس به میزان سهم الشریکه خودش در شرکت سهیم هست ولی چیزی که مطرح هست این موضوعه که سرمایه ثبتی صد هزار تومان مربوط به قانون سال ۱۳۵۷ بوده که برای اون زمان،مبلغ چشمگیر و مورد قبولی بوده ولی متأسفانه تا به امروز این قانون تغییر نکرده و همچنان با همون سرمایه شما میتونید شرکت رو ثبت کنید که دور از واقعیته.
      در خصوص صحبت همکارم که گفتند لیست سیاه مالیات، هیچوقت به اینصورت نیست چرا که خیلی شرکت هست که با این سرمایه ثبت و مشغول به فعالیت هستن ولی باید در نظر داشته باشید که سرمایه شرکت،میبایست به واقعیت نزدیک باشد تا از سمت اداره مالیات مورد قبول و منطقی باشد.
      جدای از این موضوع باید اطلاع داشته باشید که سرمایه ثبتی شرکت،بصورت مستقیم به اعتبار شرکت شما مربوط است و شرکت صدهزار تومنی در کل شرکت دارای اعتباری نیست.

  134. با سلام، اگر من یک شرکت مسئولیت محدود در رابطه با خدمات سئو و طراحی سایت ثبت کنم، آیا همچنان اخذ جواز کسب اجباریست؟ یا ثبت شرکت با مسئولیت محدود کفایت می کند؟

    1. سلام و درود.
      برخی موضوعات یا نوع فعالیتها هست که قبل از اقدام به ثبت شرکت میبایست حتماً شخص متقاضی برای درج اون موضوع در اساسنامه شرکت از ارگان یا نهاد و سازمان مربوطه اقدام به اخذ مجوز کنه به عنوان مثال برای ثبت شرکت با موضوع فعالیت بیمه یا ثبت شرکت با موضوع فعالیت بورس و اوراق بهادار و ثبت شرکت با موضوع فعالیت حمل و نقل برون شهری و …
      اما عموم موضوعات مثل موضوع فعالیت شما نیاز به اخذ مجوز از سازمانی نداره و میتونید اونرو در اساسنامه شرکتتون به عنوان موضوع فعالیت شرکت مشخص کنید.
      در پاسخ به سوال شما باید بگم که در صورت ثبت شرکت با موضوع فعالیت سئو و طراحی سایت،برای دریافت پروژه کاری یا عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی یا هر سازمانی،دیگر نیازی به اخذ مجوز کسب یا هر مجوز دیگری ندارید.

  135. سلام سوالی داشتم از خدمتتون، آیا با شماره ثبت شرکت و شناسه ملی شرکت مسئولیت محدود امکان خرید و فروش محصول وجود دارد؟

    1. سلام و درود.
      شما تا زمانیکه شرکت به ثبت رسیده ای نداشته باشید(شماره ثبت و شناسه ملی شرکت صادر نشده باشد)نمیتونید خرید و فروش رسمی بنام شرکت انجام بدید.
      لازم به ذکر هست که برای این موضوع حتماً میبایست بعد از مرحله ثبت شرکت،شما اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی داده و کلاسه پرونده شرکت رو دریافت کرده باشید و بعد از این پروسه میبایست با داشتن یک شماره حساب بانکی بنام شرکت و انتخاب نوع خدمات یا محصول،اقدام به اخذ گواهی ارزش افزوده کنید.
      با طی کردن این روند شما میتونید بصورت رسمی خرید و فروش برای شرکتتون داشته باشید و طبق کاری که کردید گزارش فصلی رد کنید.

  136. سلام، من با یکی از دوستانم قصد صادرات زعفران به کشورهای اروپایی را داریم. برای انجام این کار حتما باید شرکت ثبت کرده باشیم تا برای کارت بازرگانی درخواست بدیم یا به صورت شخصی هم می توان کارت بازرگانی اخذ کرد؟

    1. سلام و درود.
      دریافت کارت بازرگانی به دو صورت کارت بازرگانی شخصی و کارت بازرگانی شرکتی انجام میشود و اجباری به ثبت شرکت بابت کارت بازرگانی نیست.
      این رو مدنظر داشته باشید که اگر شما یک شرکت ثبت شده داشته باشید و کارت بازرگانی رو هم برای همون شرکت دریافت کنید،مسلماً محاسبه مالیات شما فقط بصورت حقوقی است و در صورتی که علاوه بر شرکت ثبت شدتون بخواهید کارت بازرگانی شخصی بگیرید میبایست برای هر دو شخصیت حقیقی و حقوقی تشکیل پرونده بدهید و از دو جا مالیات پرداخت کنید.

  137. سلام، یکی از دوستان اکراینی من تمایل به ثبت شرکت مسئولیت محدود در ایران را دارد، آیای وجود شریک ایرانی برای ثبت نیاز است؟

    1. سلام و درود.
      همانطور که در قوانین به روز ثبت شرکت در کشور ما وجود دارد،ثبت شرکت برای اشخاص غیر ایرانی تا به امروز هیچگونه ممانعتی ندارد و با کپی پاسپورت و مدارک شخص که حتماً میبایست ترجمه رسمی شده باشد و اخذ کد فراگیر برای اشخاص غیر ایرانی این کار ممکن است.
      لازم به ذکر هست که هیچ ممنوعیتی وجود‌ نداره که تمامی اعضاء شرکت،افراد غیر ایرانی باشند و لزومی به بودن یک شخص ایرانی در شرکت در حال ثبت نیست.
      این مطلب برای انواع شرکت ها صدق میکند و استثنائی ندارد.

  138. سلام، می خوام بدونم ثبت شرکت با مسئولیت محدود به چه مقدار زمان و هزینه نیاز دارد؟

    1. سلام و درود.
      قبل از هرچیز باید بدانیم که روند ثبت شرکت مسئولیت محدود به چه صورت است.
      در این مرحله میبایست اطلاعات افراد و آدرس شرکت و میزان سرمایه شرکت و نام های مورد درخواست و … که برای مرحله اولیه ثبت شرکت احتیاج به ورود اطلاعات در سامانه دارد را به درستی در سامانه ثبت شرکتها ثبت نمایید و بعد از این مرحله در صورتی که تمامی ضوابط و قوانین رو به درستی رعایت کرده باشید بعد از تقریباً دو روز کاری نام شرکت شما در صورتی که تشابهی از طرف اداره وارد نشده باشد،تایید میشود.
      بعد از تایید نام،اوراق شرکت شما که شامل اساسنامه و تقاضانامه و … میباشد بر روی سایت گذاشته میشود که میبایست تمامی اوراق رو پرینت گرفته و تمامی اعضا امضا کنند و بعد از ورود اطلاعات نهایی و دریافت رسید پذیرش از سامانه اداره ثبت شرکتها تمامی مدارک مورد نیاز و اوراق را از طریق پست به اداره ثبت شرکتها میرسانیم که خود این مرحله در صورتی که با روند کار به خوبی آشنا باشید و تمامی اعضا اوراق رو به سرعت امضا نمایید حدوداً یک روز کاری زمان میبرد.مرحله بعد وقتیست که اوراق صادر شده به اداره ثبت شرکتها پست شده و تقریباً ۵ روز تا ۷ روز کاری زمان میبرد که کارشناس اداره در نهایت پیش نویس شرکت شما رو صادر کند و در این مرحله،فرد یا وکیل معرفی شده در ورود اطلاعات به عنوان گیرنده مدارک به اداره ثبت شرکتها رجوع میکند و اصل اوراق و آگهی ثبتی رو دریافت میکند.در نظر داشته باشید اگر که محل ثبت شرکت مسئولیت محدود شما در تهران باشد طبق قوانین جدید،قبل از صدور آگهی،فرد یا وکیل مشخص شده باید حضور در اتاق بازرگانی تهران داشته و از طریق پنجره واحد کسب و کار،روند تحویل مدارک رو پیگیر باشد و واریزی های حق سالانه و روزنامه ها و پیش ثبتنام های مالیات و کدکارگاهی رو پیگیری و پرداخت نماید که خود این روند تقریباً یک روز کاری زمان میبرد.بعد از این مرحله شما میتونید برای پلمپ دفاتر اقدام نمایید.
      در کل در حالتی که تمامی روند با سرعت انجام شود و هیچ خللی در روند کار وارد نشود شما میبایست تا ۱۰ روز کاری در نهایت برای اینکار در نظر داشته باشید.
      بحث هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود به پارامترهایی نظیر میزان سرمایه،هزینه وکیل،تهران یا شهرستان بودن،موضوع فعالیت بابت پرداختی روزنامه ها،حق الثبت و دستمزد کلی بستگی دارد که بسیار متغیر است و باید طبق درخواست شما،دقیقاً محاسبه و اعلام گردد.

  139. سلام، از کجا میتونیم بفهمیم یک شرکت ثبت شده است یا نه؟

    1. سلام و درود.
      پس از بحث ورود اطلاعات در سامانه اداره ثبت شرکتها و دریافت اوراق از سامانه اداره ثبت شرکتها و امضا اوراق توسط تمامی اعضاء شما میتونید تمامی مدارک موردنیاز رو به آدرس اداره ثبت شرکتهای استان خودتان پست کنید و بعد از بررسی کارشناسان اداره،شرکت شما به ثبت میرسه.
      نکته اینجاست که همزمان با ثبت شرکت و دریافت یک نسخه از مدارک ارسالی به اداره ثبت،یک برگه بنام آگهی ثبتی شرکت توسط شخص شما یا وکیل شما از اداره ثبت تحویل گرفته میشه که تمامی اطلاعات شرکت شما به همراه شماره ثبت و شناسه ملی و تاریخ ثبت در آن ذکر شده که با داشتن این آگهی شما میتونید از ثبت شرکت خود مطمئن شوید.موضوعی که هست بعد از این مراحل شما موظف هستید که اقدام به پرداخت روزنامه رسمی شرکتتون کنید که علاوه بر آگهی ثبتی شرکتتون مدرک روزنامه رسمی رو هم که شامل ۳نسخه هست دریافت کنید و هر زمان که بخواهید استعلام شرکت خودتون رو دریافت بکنید میتونید از طریق سایت روزنامه رسمی و بخش آگهی های قانونی با وارد کردن اسم شرکت یا هر گزینه دیگه،مطلع از به روز بودن شرکت یا هر نوع تغییرات دیگه شوید.علاوه بر این میتونید از مرجع دیگه ای بنام رسمیو هم اینکار رو رسیدگی کنید.

  140. سلام، ما یک شرکت مسئولیت محدود داریم، که یکی از سهامدارن بالای 40درصد سهم دارند، حال برای افزایش سرمایه، ایشان مخالفت می کنند، چه کار می توانیم انجام دهیم؟

    1. سلام و درود.
      به طور کلی در تمامی شرکتها از هر نوع که باشند بعد از ثبت شرکت میشه تغییراتی رو اعمال کرد،که این تغییرات میتونه هر دستور جلسه ای داشته باشه و هر دستور جلسه ای میبایست در مجمع قانونیه خودش شکل بگیره.
      این موضوع باید مد نظر باشه که بعد از تشکیل مجمع و تصمیم گیری بابت هر نوع تغییری میبایست صورتجلسه با همون دستور جلسه تنظیم بشه و به امضاء کلیه اعضاء شرکت برسه یعنی تمامی اعضا با این تغییرات موافقت میکنند و در نهایت ورود اطلاعات سامانه ای و مابقی مراحل برای ثبت تغییرات.
      حالا یموقع هست که یکی از شرکا یا تعدادی از اونها با اون نوع تغییرات مخالف هستند و یا اصلاً حضور فیزیکی ندارند که در اینصورت میبایست در ابتدا در روزنامه کثیرالانتشاری که در اساسنامه شما ذکر شده آگهی دعوت از تمامی اعضاء رو داد و اونها رو دعوت به حضور در جلسه مجمع کرد ولی خود آگهی دعوت شرای…

  141. با عرض سلام، آیا می توانم برای ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود در زمینه آی تی و رایانه از ملک مسکونی برای محل دائمی شرکت استفاده کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *