ثبت شرکت در یزد

ثبت شرکت در یزد

ثبت شرکت در یزد : قطعا یزد به عنوان یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران پتانسیل بسیار زیادی برای کسب و کارهایی نظیر شرکت تجاری دارد. در این مقاله قرار است از صفر تا صد و به زبان کاملا ساده با شرایط و مراحل ثبت شرکت در یزد آشنا شویم. خواندن این مقاله باعث میشود تا دیدتان نسبت به شرکت های تجاری عوض شود، پس به هیچ عنوان خواندن این مقاله را از دست ندهید چون اگر به نکات آن توجه کنید زندگی تان دگرگون خواهد شد.

یکی از راه های بسیار پر درآمد همیشه ثبت شرکت بوده است اما اگر فکر میکنید که ثبت یک شرکت تجاری کار راحتی است، سخت در اشتباهید. شرکت های تجاری شمشیر های دو لبه اند که اگر نکات آن ها را رعایت نکنید ممکن است عواقب بدی برای شما داشته باشد.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا شما را به گونه ای راهنمایی کنیم که یک شرکت تجاری را از راه درست و اصولی و بسیار سریع به ثبت برسانید زیرا اگر به دنبال منفعت از ثبت شرکت در یزد هستید پس باید شرایط تشکیل یک شرکت تجاری از طریق اصولی را بدانید.

طبق قانون شرکت های تجاری در ایران به 8 نوع تقسیم میشوند که هر کدام از این شرکت ها شرایط و ضوابط مخصوص به خود را دارند. برای شمایی که قصد ثبت شرکت تجاری دارید الزامی است تا با قواعد انواع شرکت های تجاری آشنا باشید.

در ادامه مقاله قرار است تا به صورت مفصل با ثبت شرکت در یزد و انواع شرکت های تجاری و شرایط ثبت آن ها آشنا شوید، پس از این جا به بعد حواستان را بیشتر جمع کنید چون به خاطر سپردن نکاتی که برای انواع شرکت های تجاری ذکر میشود بسیار الزامی میباشد.

خانم عابد مشاور ثبت شرکت در یزد

شرایط ثبت شرکت در یزد

همانطور که اشاره کردیم، انواع شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران 8 عدد میباشند که هر کدام از این شرکت ها شرایط و مقررات مخصوص به خود را دارند که در هنگام ثبت شرکت باید به این نکات توجه کنید.

شرایط ثبت شرکت در یزد

انواع شرکت های تجاری و شرایط ثبت آن ها:

ثبت شرکت سهامی عام در یزد

شرکت سهامی عام از جمله شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران میباشد. برای ثبت شرکت سهامی عام بخشی از سرمایه شرکت از طریق شرکا و بخشی از سرمایه شرکت از طریق مردم عادی به شکل پذیره نویسی حاصل میشود. در شرکت سهامی عام هر یک از شرکا به اندازه مبلغ سهام خود در شرکت در برابر تعهدات شرکت مسئول میباشد.

ثبت شرکت سهامی خاص در یزد

نوع دیگر شرکت سهامی برای ثبت شرکت در یزد که نوع محبوب آن هم به شمار میرود، شرکت سهامی خاص میباشد. در شرکت سهامی خاص تمامی سرمایه شرکت از طریق شرکا تامین میشود، به علاوه به مانند شرکت سهامی عام، شرکای شرکت سهامی خاص به اندازه مبلغ سهام خود شرکت دارای مسئولیت هستند.

نکته بعدی اینکه برای ثبت شرکت در یزد اگر تصمیم دارید که شرکت شما سهامی خاص باشد باید حداقل 3 شریک شرکت شما داشته باشد، به علاوه در شرکت سهامی خاص وجود 2 بازرس ضروری است که بازرسان نباید رابطه خویشاوندی با شرکای شرکت داشته باشند.

اما نکته ای که شرکت سهامی خاص را جذاب میکند در هنگام ثبت آن است. در هنگام ثبت شرکت سهامی خاص نیازی نیست که شما کلیه سرمایه تعهد شده را پرداخت کنید بلکه برای ثبت شرکت سهامی خاص پرداخت تنها 35% از سرمایه تعهد شده کافی است.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در یزد

بدون شک شرکت با مسئولیت محدود محبوب ترین و پر کاربرد ترین شرکت تجاری در ایران میباشد. برای ثبت شرکت در یزد، شرکت با مسئولیت محدود بسیار مناسب است زیرا فرایند ثبت آن بسیار ساده است.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به حداقل 2 شریک نیاز میباشد، به علاوه هر یک از شرکا در شرکت با مسئولیت محدود به میزان سهم الشرکه خود در شرکت مسئول است.

لازم به توجه است که سرمایه شرکا در شرکت سهامی خاص به سهام تقسیم میشود و سرمایه شرکا در شرکت با مسئولیت محدود به نام سهم الشرکه است.

همچنین عبارت با مسئولیت محدود برای ثبت شرکت در یزد باید ذکر شود زیرا در غیر این صورت مسئولیت شرکای شرکت تضامنی خواهد بود، به علاوه اگر نام هر یک از شرکا در نام شرکت ذکر شود، شریک مذکور ضامن خواهد شد.

ثبت شرکت های اشخاص در یزد

شرکت های اشخاص طبق قانون شامل شرکت تضامنی و شرکت نسبی میشوند. شرکت تضامنی و شرکت نسبی در عمل بسیار شبیه به یکدیگر هستند اما یک تفاوت کوچک ولی مهم با یکدیگر دارند.

در شرکت تضامنی شرکا نسبت به کلیه تعهدات شرکت ضامن خواهند بود اما در شرکت نسبی هر یک از شرکا به نسبت سهم خود در شرکت دارای مسئولیت هستند.

ثبت شرکت های ترکیبی در یزد

برای ثبت شرکت در یزد میتوانید به سراغ شرکت های ترکیبی بروید. شرکت های ترکیبی شامل دو شرکت مختلط سهامی و شرکت مختلط غیر سهامی میشوند.

شرکت مختلط سهامی از ترکیب شرکت سهامی خاص و شرکت تضامنی و شرکت مختلط غیر سهامی از ترکیب شرکت با مسئولیت محدود و شرکت تضامنی میباشد.

ثبت شرکت تعاونی در یزد

نوع آخر از شرکت های تجاری که آن را به شما معرفی میکنیم، شرکت تعاونی است. میزان سرمایه در شرکت تعاونی نامحدود است و همچنین برای ثبت شرکت تعاونی باید حداقل یک سوم سرمایه شرکت به صورت نقدی پرداخت شود. به علاوه در شرکت تعاونی باید حداقل 51% سرمایه شرکت در مالکیت اعضا باشد.

اکنون برای ثبت شرکت در یزد با انواع شرکت های تجاری در ایران و شرایط ثبت آن ها آشنا شدید، پس با یک انتخاب درست میتوانید شرکت تجاری خود را به ثبت برسانید.

موسسه ثبت شرکت فرهنگ پر آوازه ترین موسسه ثبت شرکتی در ایران میباشد که خوشبختانه برای اولین بار شما از هر کجای ایران که باشید، میتوانید تمامی فرایند ثبت شرکت خود را کارشناسان موسسه ثبت شرکت فرهنگ بسپارید.

همچنین اگر برای ثبت شرکت در یزد نیاز به اطلاعات بیشتری نیاز دارید و یا میخواهید بدانید که کدام شرکت تجاری برای شما مناسب میباشد، میتوانید همین حالا با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید و در این خصوص مشاوره حرفه ای دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در یزد

بدون شک اولین گام برای ثبت شرکت تجاری تهیه مدارک مورد نیاز میباشد. در این قسمت از مقاله به صورت کامل مدارکی که برای ثبت شرکت در یزد نیاز است را برای شما لیست کرده ایم:

  • مدارک شناسایی شرکا
  • شرکت نامه
  • تقاضا نامه شرکت
  • کد ثنا
  • اساسنامه شرکت
  • آدرس و کد پستی محل شرکت
  • تعیین و یا تغییر حق امضا شرکت
  • تعیین سهام و سمت هر یک از شرکا
  • آماده سازی 5 مورد اسم 3 سیلابی به ترتیب الویت
  • ارائه مجوز در صورت نیاز
  • دو نسخه تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی و مجمع موسسین
  • وکالت نامه وکیل در صورتی که فرایند تاسیس شرکت توسط وکیل انجام شود
  • ارائه فیش بانکی واریز سرمایه قانونی شرکت

به طور کلی برای ثبت شرکت تجاری شما باید مدارک بالا را تهیه کنید و آن ها هر چه سریع تر برای کارشناسان یک ثبت خوب فرهنگ است، ارسال کنید تا فرایند ثبت شرکت شما آغاز شود.

پس از اینه مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در یزد را تهیه کردید، اکنون نوبت آن است تا به سراغ مراحل و روند ثبت شرکت بروید و شرکت خود را به صورت رسمی به ثبت برسانید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در یزد

مراحل ثبت شرکت در یزد

تبریک میگوییم! اکنون وارد مرحله آخر برای ثبت شرکت تجاری شده اید و آماده هستید تا شرکت خود را به ثبت برسانید. شما میتوانید شرکت تجاری خود را از طریق دو روش به ثبت برسانید.

اولین روش برای ثبت شرکت تجاری آن است که خود شما شخصا تمامی مراحل و فرایند ثبت شرکت را از اول تا آخر انجام دهید. قطعا اگر این مقاله را به دقت خوانده باشید به هیچ عنوان این روش را انتخاب نمیکنید!

اما بهترین راه برای ثبت شرکت در یزد از طریق بهترین موسسه ثبت شرکت تجاری در ایران میباشد. شما میتوانید با خیال راحت فرایند و تمامی مراحل ثبت شرکت خود را به کارشناسان متخصص ثبت شرکت تجاری بسپارید.

به صورت خلاصه فرایند ثبت شرکت تجاری بدین صورت است:

  1. تکمیل فرم تقاضا شرکت
  2. تایید و یا تغییر نام شرکت
  3. دریافت مجوز در صورت نیاز
  4. ارائه مدارک مورد نیاز
  5. بررسی مدارک
  6. پرداخت هزینه ثبت شرکت
  7. تحویل مدارک ثبتی شرکت به متقاضی

اکیدا توصیه میشود که به هیچ عنوان ثبت شرکت در یزد را شخصا انجام ندهید، زیرا در فرایند ثبت شرکت با مشکلات و چالش های متنوعی روبرو خواهید شد که حل آن ها در توان شما نیست، پس منطقی است برای ثبت شرکت در یزد به سراغ متخصصین برود.

مراحل ثبت شرکت در یزد

جمع بندی

در این مقاله به صورت کامل از صفر تا صد و به زبان کاملا ساده با نحوه ثبت شرکت تجاری آشنا شدید. در ابتدا انواع شرکت های تجاری و شرایط ثبت آن ها را به شما گفتیم تا در مرحله بعد با توجه به مشاوره هایی که از مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ دریافت کردید، بتوانید مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تجاری را تهیه کنید و در انتها باید مدارک مورد نیاز را برای موسسه ثبت شرکت فرهنگ ارسال کنید تا فرایند ثبت شرکت در یزد به صورت تخصصی زیر نظر کارشناسان موسسه ثبت شرکت فرهنگ آغاز شود.

خانم عابد مشاور ثبت شرکت در یزد

5/5 - (9 امتیاز)
ثبت شرکت در یزد در سریعترین زمان و با نازلترین قیمت! وکلای ثبت شرکت فرهنگ در تمام مراحل ثبت شرکت در یزد کنار شما هستند.
آنچه در این مقاله می‌خوانید

12 پاسخ

  1. سلام، ثبت شرکت در یزد برای کسی که در این شهر زندگی نمی‌کند امکان پذیر است؟

    1. سلام و درود.

      برای ثبت شرکت در هر شهری که مدنظر داشته باشید میبایست یک آدرس و کد پستی در همان شهر معرفی نمایید و حتماٌ نیازی به این موضوع نیست که در همان شهر سکونت داشته باشید.

  2. سلام، من محل زندگی ام تهران است، اما میخواهم یک شرکت در یزد تاسیس کنم، آیا امکانش وجود دارد؟

    1. سلام و درود.

      بله،در صورتیکه یک محل فعالیت(آدرس و کد پستی) در یزد معرفی کنید میتونید اقدام به ثبت شرکت در شهر یزد نمایید.در کل هیچ ممنوعیتی وجود ندارد که شخصی نتواند شرکت خود را در شهری خارج از محل زندگی خود به ثبت برساند.

  3. در جایی خواندم که برای ثبت شرکت در یزد برای زنی که متاهل است اجازه همسر اجباری است، آیا درست است؟

    1. سلام و درود.

      خیر،همچین قانونی وجود ندارد

  4. سلام، من در خانه ام یک کسب و کار اینترنتی راه انداخته ام که به شکر خدا خوب پیش میرود، به همین خاطر قصد دارم تا کسب و کارم را قانونی کنم تا مشکلی برایم پیش نیاید، آیا میتوانم برای ثبت شرکت در یزد در همین خانه مسکونی که درش سکونت دارم اقدام کنم یا باید دفتر کار در محیط اداری داشته باشم؟

    1. سلام و درود.

      ثبت شرکت به تنهایی به معنی قانونمند شدن نیست.شما لازم دارید که بعد از تکمیل روند ثبت شرکت و دریافت مدارک شرکت و روزنامه رسمی اقدام به دریافت کد اقتصادی نمایید که برای این موضوع یکی از مدارک مورد نیاز ارائه سند یا اجاره نامه ملک(آدرس شرکت) میباشد که حتماٌ باید محل شرکت دارای کاربری اداری باشد.برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ثبت فرهنگ در تماس باشید.

  5. سلام، آیا برای ثبت شرکت در یزد، حتما باید دفتر کار داشته باشیم؟

    1. سلام و درود.

      برای ثبت شرکت در هر شهر یا شهرستانی از جمله یزد باید یک آدرس و کدپستی به عنوان محل قانونی شرکت اعلام شود و در صورتی که کاربری ملک مورد نظر غیر از اداری باشد امکان دریافت کداقتصادی برای شرکت وجود نخواهد داشت و شرکتهایی که در آدرس مسکونی به ثبت رسیده اند باید پیش از دریافت کداقتصادی،تغییر آدرس برای شرکت داشته باشند.

  6. سلام، آیا روند ثبت شرکت در یزد با دیگر شهرها تفاوت دارد؟

    1. سلام و درود.

      خیر،روند ثبت شرکت و قوانین اداره ثبت شرکتها در تمامی شهر ها از جمله یزد یکسان میباشد و برای ثبت شرکت در شهر یزد میبایست یک محل شرکت در آدرس و کدپستی یزد اعلام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس