ثبت شرکت در کرمانشاه

ثبت شرکت در کرمانشاه

ثبت شرکت در کرمانشاه: بدون هیچ شکی کرمانشاه از پتانسیل بسیار بالایی برای ایجاد کسب و کار ها و بیزنس های مختلف است. اگر شما یک انتخاب عالی داشته باشید، میتوانید با کسب و کاری که در کرمانشاه برای خودتان دست و پا کرده اید به هرچیزی که میخواهید برسید، علاوه بر این کسب و کار شما باعث رشد و رونق کرمانشاه خواهد شد. در این مقاله قرار است شما را با نحوه ثبت شرکت های تجاری از صفر تا صد و به زبان کاملا ساده آشنا کنیم. یک ثبت خوب فرهنگ است و ثبت شرکت در کرمانشاه یک انتخاب بسیار عالی برای شما خواهد بود.

تمامی شهر های ایران پتانسیل بسیار بالایی برای ایجاد کسب و کار ها و بیزنس های مختلف دارند به خصوص شهر کرمانشاه که به دلیل موقعیت جغرافیایی و فرهنگی خاص خود بسیار مناسب برای انواع بیزنس های مختلف به خصوص ثبت شرکت تجاری میباشد.

برای ثبت شرکت در کرمانشاه شما ابتدا باید با انواع شرکت های تجاری و شرایط ثبت آن ها آشنا شوید تا در گام بعد به سراغ بررسی مراحل و مدارک ثبت شرکت برویم. شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران به 8 نوع تقسیم میشوند که هر کدام شرایط به خصوص خود را دارند.

خانم عابد مشاور ثبت شرکت در کرمانشاه

شرایط ثبت شرکت در کرمانشاه

طبق قانون تجارت، شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران 8 نوع میباشند که هر کدام شرایط ثبت خاص و مخصوص به خود را دارند. برای ثبت شرکت در کرمانشاه باید با انواع شرکت های تجاری آشنا باشید.

شرایط ثبت شرکت در کرمانشاه

ثبت شرکت سهامی عام در کرمانشاه

برای اینکه در کرمانشاه شرکت تجاری داشته باشید، شرکت سهامی عام یکی از گزینه های شما است. در شرکت سهامی عام بخشی از سرمایه شرکت از طریق شرکا و بخش دیگر آن از طریق پذیره نویسی از اشخاص ثالث به دست می آید. در شرکت سهامی عام شرکت به اندازه میزان سهامی خود در شرکت دارای مسئولیت هستند و برای ثبت شرکت سهامی عام جداقل 5 شریک نیاز میباشد.

ثبت شرکت سهامی خاص در کرمانشاه

شرکت سهامی خاص همان شرکت تجاری محبوب میباشد که بسیاری از کسب و کارها شرکت تجاری خود را در غالب سهامی خاص به ثبت رسانده اند. در شرکت سهامی خاص تمامی سرمایه شرکت از طریق شرکای آن تامین میشود و هر شریک به اندازه مبلغ سهام خود در شرکت دارای مسئولیت میباشد.

در شرکت سهامی خاص نیازی نیست که برای ثبت شرکت در کرمانشاه در ابتدا تمام سرمایه شرکت را پرداخت کنید، بلکه فقط پرداخت 35% از میزان مبلغ سرمایه شرکت برای ثبت شرکت سهامی خاص کفایت میکند.

از دیگر شرایطی که برای ثبت شرکت سهامی خاص باید رعایت کنید، میزان شرکا و بازرسین شرکت است که برای ثبت شرکت سهامی خاص به حداقل 3 شریک و همچنین 2 بازرس نیاز میباشد که بازرسین شرکت نباید رابطه خویشاوندی با شرکای شرکت داشته باشند.

مورد دیگری که برای ثبت شرکت در کرمانشاه باید رعایت کنید، نام گذاری شرکت سهامی خاص است باید عبارت سهامی خاص در ابتدا و یا انتهای نام شرکت ذکر شود.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرمانشاه

نوع دیگر شرکت تجاری که در کنار شرکت سهامی خاص محبوب ترین نوع شرکت تجاری میباشد که ثبت این شرکت تفاوت ها و شباهت هایی با شرکت سهامی خاص دارد.

در شرکت با مسئولیت محدود سرمایه شرکا به سهم الشرکه تقسیم میشود که هر شریک به اندازه میزان سهم الشرکه خود دارای مسئولیت است. همچنین تمامی سرمایه شرکت با مسئولیت محدود از طریق شرکت تامین میشود.

برای ثبت شرکت در کرمانشاه، شرکت با مسئولیت محدود شما به حداقل 2 شریک نیاز دارد که برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود تمامی شرکا باید مبلغ سرمایه تعهد شده خود را به صورت کامل پرداخت کنند.

در شرکت سهامی خاص از سرمایه شرکا به نام سهام یاد میشود، هر شریک میتواند سهام خود را انتقال دهد اما در شرکت با مسئولیت محدود هر شریک سهم الشرکه خود را تنها در صورت رضایت تمامی شرکا میتواند منتقل کند.

مورد دیگر اینکه در نام گذاری شرکت با مسئولیت محدود باید عبارت با مسئولیت محدود در ابتدا و یا انتهای نام شرکت ذکر شود زیرا در غیر این صورت شرکای شرکت دارای مسئولیت تضامنی خواهند بود.

همچنین نام هیچ یک از شرکای با مسئولیت محدود نباید در نام شرکت عنوان شود که در این صورت شریک مذکور دارای مسئولیت تضامنی در برابر تعهدات شرکت خواهد بود.

برای ثبت شرکت در کرمانشاه، شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود بهترین گزینه های میباشند و امروزه تمامی تقاضا برای ثبت شرکت تجاری محدود به این دو شرکت میباشد.

به همین منظور در ادامه با سایر شرکت های تجاری به صورت مختصر تر آشنا خواهیم شد زیرا ممکن است ثبت هر یک از این شرکت های تجاری برای شما مناسب باشد.

ثبت شرکت‌های اشخاص در کرمانشاه

شرکت های اشخاص شامل شرکت تضامنی و شرکت نسبی میشوند که این دو شرکت از حیث عملکرد تفاوتی با یکدیگر ندارند اما در بحث مسئولیت شرکا این دو شرکت برای ثبت شرکت در کرمانشاه متفاوت هستند.

در شرکت تضامنی هر شریک در برابر تمامی تعدات شرکت مسئول میباشد اما در شرکت نسبی هر شریک به نسبت میزان سهم خود در شرکت دارای مسئولیت است.

طبق قانون تجارت ایران شرکت هایی که تشکیل شده اند اما به ثبت نرسیده اند و اعمال تجاری انجام میدهند، در حکم شرکت تضامنی میباشد و شرکای این شرکت در برابر تعدات شرکت ضامن هستند.

ثبت شرکت‌های ترکیبی در کرمانشاه

شرکت های ترکیبی که برای ثبت شرکت در کرمانشاه میتوانید به سراغ آن ها بروید، شرکت مختلط سهامی و شرکت مختلط غیر سهامی میباشند.

شرکت مختلط سهامی از ترکیب شرکت سهامی خاص و شرکت تضامنی است که برای ثبت این شرکت به حداقل 3 شریک نیاز است.

شرکت مختلط سهامی نیز از ترکیب شرکت با مسئولیت محدود و شرکت تضامنی میباشد که برای ثبت این شرکت هم به 2 شریک حداقل نیاز میباشد.

ثبت شرکت تعاونی در کرمانشاه

شرکت تعاونی نوع آخر شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران میباشد که برای ثبت این شرکت حداقل 7 شریک نیاز است که باید حداقل 51% از سرمایه شرکت در اختیاز شرکا باشد.

در شرکت تعاونی میزان سرمایه شرکت نامحدود است اما الزامی است که در هنگام ثبت شرکت در کرمانشاه از نوع تعاونی حداقل یک سوم از مبلغ سرمایه شرکت به صورت نقدی پرداخت شود.

شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران شامل همین 8 نوع میباشند و در این قسمت از مقاله تمامی اطلاعاتی که برای ثبت هر نوع شرکت تجاری لازم بود را به شما گفتیم. اگر در خصوص شرایط ثبت انواع شرکت های تجاری به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، میتوانید همین حالا با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در کرمانشاه

برای ثبت شرکت در کرمانشاه نخستین کاری که باید انجام دهید، تهیه مدارک مورد نیاز میباشد که در ادامه تمامی مدارکی که برای ثبت شرکت تجاری نیاز است را برای شما لیست کرده ایم.

  • مدارک شناسایی شرکا
  • شرکت نامه
  • تقاضا نامه شرکت
  • کد ثنا
  • اساسنامه شرکت
  • آدرس و کد پستی محل شرکت
  • تعیین حق امضا شرکت
  • تعیین سهام و سمت هر یک از شرکا
  • آماده سازی 5 مورد اسم 3سیلابی به ترتیب الویت
  • ارائه مجوز در صورت نیاز
  • دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی و مجمع موسسین
  • وکالت نامه وکیل در صورتی که فرایند تاسیس شرکت توسط وکیل انجام شود
  • ارائه فیش بانکی واریز سرمایه قانونی شرکت

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در کرمانشاه

پس از اینکه مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در کرمانشاه را تهیه کردید اکنون وقت آن است تا مراحل ثبت شرکت تجاری خود را یک به یک پشت سر بگذارید تا در نهایت شرکت تجاری شما تشکیل و به صورت قانونی ثبت شود.

مراحل ثبت شرکت در کرمانشاه

مراحل مورد نیاز برای ثبت شرکت تجاری به این گونه است که ابتدا باید فرم تقاضا ثبت شرکت را تکمیل کنید، در گام بعد باید نام شرکت شما تایید شود، در مرحله بعد اگر شرکت شما به مجوز نیاز دارد باید مجوز های مورد نیاز را دریافت کنید تا بالاخره با ارائه مدارک مورد نیاز و بررسی و تایید کارشناس و همچنین پرداخت هزینه ثبت شرکت، شرکت شما در کرمانشاه به ثبت برسد.

برای ثبت شرکت در کرمانشاه مراحل بالا را باید به دقت و با حوصله انجام دهید تا در نهایت شرکت شما به صورت قانونی به ثبت برسد، اما آیا در توان شما و دانش حقوقی تان میباشد که یک شرکت تجاری را به ثبت برسانید؟ حتی ممکن است که در توانایی یک حقوقدان هم نباشد که شرکت تجاری را به ثبت برساند زیرا این کار نیازمند تجربه بسیار بالایی است.

مراحل ثبت شرکت در کرمانشاه

در نتیجه برای ثبت شرکت تجاری به هیچ عنوان ریسک نکنید و برای اینکه شرکت خود را در کرمانشاه به ثبت برسانید از طریق بهترین موسسه ثبت شرکت تجاری در ایران اقدام کنید. موسسه ثبت شرکت فرهنگ بهترین گزینه برای ثبت شرکت در کرمانشاه میباشد.

جمع بندی

در این مقاله در ابتدا با شرایط ثبت انواع شرکت های تجاری در ایران آشنا شدیم و یک به یک آن ها را بررسی کردیم. در گام بعد با مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تجاری به صورت کامل آشنا شدیم و در آخر بهترین راه برای ثبت شرکت در کرمانشاه را به شما گفتیم تا همین حالا با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید و فرایند ثبت شرکت تجاری خود را زیر نظر بهترین کارشناسان ثبت شرکت تجاری در ایران آغاز کنید.

خانم عابد مشاور ثبت شرکت در کرمانشاه

5/5 - (7 امتیاز)
ثبت شرکت در کرمانشاه در سریعترین زمان و با نازلترین قیمت! وکلای ثبت شرکت فرهنگ در تمام مراحل ثبت شرکت در کرمانشاه کنار شما هستند.
آنچه در این مقاله می‌خوانید

10 پاسخ

  1. ما قصد تاسیس یک شرکت با مسئولیت محدود در کرمانشاه را داریم، سوالی که داریم این است که آیا هر دو شریک باید ساکن کرمانشاه باشند؟

    1. سلام و درود.

      برای ثبت شرکت در هر شهر یا استانی از جمله شهرستان کرمانشاه الزامی به این موضوع نیست که اعضای تشکیل دهنده شرکت حتماٌ ساکن کرمانشاه باشند بلکه تنها باید آدرس محل فعالیت شرکت در شهر موردنظر باشد.

  2. ممنون از مطلب خوبتون در رابطه با ثبت شرکت کرمانشاه

    1. سلام و درود.

      ممنون از زمانی که برای مطالعه مقاله گذاشتید.

  3. سلام، من 33 سال سن دارم و به سربازی هم نرفته ام، آیا با این شرایط میتوانم برای ثبت شرکت در کرمانشاه اقدام کنم؟

    1. سلام و درود.

      بله برای ثبت شرکت نیازی به ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت سربازی نیست و شما میتوانید با توجه به تعداد اعضا و موضوع فعالیت کاریتون نوع شرکت را انتخاب کنید و اقدام به ثبت شرکت نمایید.

  4. سلام، ساعت کاری اداره ثبت شرکت در کرمانشاه چگونه است؟

    1. سلام و درود.

      مطابق با ساعات اداری تمامی سازمانهای دولتی

  5. سلام، آیا منی که در تهران سکونت دارم میتوانم برای ثبت شرکت در کرمانشاه اقدام کنم؟

    1. سلام و درود.

      برای ثبت شرکت در هر شهر یا استان از جمله ثبت شرکت در کرمانشاه نیاز به این موضوع هست که یک آدرس به همذاه کد پستی در شهر مقصد اعلام نمایید.در صورتی که آدرس و کد پستی در شهرستان کرمانشاه ارائه شود میتوانید اقدام به ثبت شرکت در کرمانشاه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس