ثبت شرکت در قم

ثبت شرکت در قم

ثبت شرکت در قم: استان قم تقریباً در مرکز ایران قرار دارد. وجود اماکن مذهبی در این شهر باعث شده تا مسافرین بسیاری به آنجا بروند و همین امر موجب شده تا کسب و کارهای زیادی در قم راه‌اندازی شود. ثبت شرکت در قم یکی از عواملی است که جهت راه‌اندازی یک کسب و کار نیاز است.

چرا که با وجود ثبت شرکت تجاری، ثبت برند و علامت تجاری و همچنین ثبت تغییرات شرکت می‌توانید با رقبای خوب بهتر رقابت کنید. اما مراحل ثبت شرکت در قم به چه نحوی خواهد بود؟

خانم یعقوبی مشاور ثبت شرکت در قم

معرفی شهر قم از لحاظ صنعتی و اقتصادی

شهر قم با توجه به دارا بودن حوزه‌های مختلف علمیه و همچنین اماکن مذهبی یکی از مهم‌ترین مراکز مهاجرت و توریستی کشور است. مهاجرین این شهر بیشتر طلبه‌هایی هستند که برای تحصیل همراه با خانواده خود از کشورهای مختلف به این شهر می‌آیند.

با توجه به رشد صادرات و واردات در این شهر، راه‌اندازی و ثبت شرکت در قم پیشرفت چشمگیری داشته است. همچنین با وجود راه‌های ارتباطی که این شهر با استان‌های همجوار خود دارد، موقعیت اقتصادی آن به شدت خوب است از این رو بازرگانان و کارآفرینان زیادی در این شهر فعالیت اقتصادی می‌کنند و رشد چشمیگری داشته‌اند. به همین دلیل ثبت شرکت در قم بسیار حائز اهمیت است.

معرفی شهر قم از لحاظ صنعتی و اقتصادی

انواع ثبت شرکت در قم

هنگامی که شما قصد ثبت شرکت در قم را دارید قبل اینکه شروع به فعالیت کنید باید ابتدا نوع شرکت و موضوع فعالیت خود را مشخص کنید.

متقاضیان تاسیس شرکت در قم باید با توجه به نوع فعالیت‌شان، نوع شرکت خود را مشخص کنند. با توجه به نوع شرکت باید مدارک لازم را آماده کرده و مراحل ثبت شرکت خود را انجام دهند. اما ما چند نوع شرکت قابل ثبت در استان قم داریم؟ لیست شرکت‌های قابل ثبت قم عبارتند از:

انواع ثبت شرکت در قم

پرطرفدارترین شرکت‌های قابل ثبت در قم

با توجه به موقعیت اقتصادی قم همه افراد به دنبال ثبت برترین یا پرطرفدارین شرکت در این شهر هستند. اما سوال اینجاست که پرطرفدارترین شرکت‌های قابل ثبت در قم کدام است؟ شرکت سهامی خاص و شرکت‌های مسئولیت محدود دو شرکت پرطرفدار در شهر قم هستند.

پرطرفدارترین شرکت‌های قابل ثبت در قم

ثبت شرکت سهامی خاص در قم

شرکت سهامی خاص در قم، یکی از انواع پرطرفدار است. ثبت شرکت سهامی خاص به نسبت سایر شرکت‌های کمی راحت‌تر بوده و به همین دلیل افراد زیادی علاقه‌مند به ثبت چنین شرکت‌هایی هستند.

جهت ثبت یک شرکت سهامی خاص باید حتماً شما سه نفر عضو اصلی و دو نفر بازرس داشته باشید. جهت ثبت این نوع شرکت باید 35% سرمایه اولیه شرکت را در بانکی به نام شرکت در شرف تاسیس بگذارید. افراد در این نوع شرکت‌ها با توجه به مقدار سرمایه خود سهم می‌برند.

ثبت شرکت سهامی خاص در قم

ثبت شرکت در قم با مسئولیت محدود

با توجه به قوانین تجارت، شرکت‌های مسئولیت محدود در هر شهری می‌توانند هم فعالیت بازرگانی داشته باشند و هم غیر بازرگانی.

جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در قم حداقل باید دو نفر بالای 18 سال وجود داشته باشند. نکته مهمی که در انتخاب شرکت‌های مسئولیت محدود باید به آن توجه کنید این است که حتماً در کنار نام شرکت کلمه مسئولیت محدود را قید کنید.

ثبت شرکت در قم با مسئولیت محدود

مدارک ثبت شرکت در قم

اگر متقاضی ثبت شرکت در قم هستید باید قبل از انجام فرآیند ثبت شرکت، مدارک خود را به طور کامل و دقیق آماده کنید.

این مدارک با توجه به نوع فعالیت و شرکت انتخابی شما متفاوت خواهد بود بنابراین اگر در این زمینه تا به حال تجربه ای ندارید پیشنهاد میکنم از کارشناسان ثبت فرهنگ کمک بگیرید، چراکه ثبت خوب فرهنگ است ؛ اما به طور کلی این مدارک عبارتند از:

  • ارائه تصویر شناسنامه و کارت ملی اعضای شرکت مورد نظر
  • عدم سوءپیشینه فرد (نیازی به دریافت گواهی کتبی نیست. چرا که با توجه به وجود سوءپیشینه خود سامانه اعلام می‌کند.)
  • آدرس دفتر مرکزی شرکت و کدپستی
  • تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی و هیئت مدیره (جهت تعیین سمت ها و سهام ها و …)
  • تنظیم و ارائه اساسنامه شرکت
  • تنظیم شرکتنامه و تقاضانامه و اظهارنامه (نکته: اظهارنامه برای شرکت های سهامی است.)

مدارک ثبت شرکت در قم

 

مراحل ثبت شرکت در قم

اگر شما قصد ثبت شرکت در قم را دارید باید تمامی مراحل زیر را به درستی انجام دهید. ابتدا قبل از هرکاری فرد متقاضی باید وارد سامانه شرکت‌ها شود. نشانی این سامانه را در ادامه ذکر کرده‌ایم. پس از ورود باید اطلاعات خواسته شده را پر کند تا ثبت‌نام اولیه آن انجام شود. فرآیند مراحل ثبت شرکت در قم به شرح زیر است:

  • پر کردن فرم اطلاعات هویتی متقاضی ثبت شرکت
  • انتخاب نام‌های انتخابی با اولویت‌بندی (حداقل 5 نام سه سیلابی)
  • تکمیل فرم قالب فعالیت شرکت
  • تکمیل فرم آدرس و تلفن شرکت اصلی و شعبه‌های احتمالی آن
  • مشخص کردن سهام هر یک از اعضاء
  • ارائه اوراق اظهارنامه، اساسنامه، شرکت‌نامه در دو نسخه.
  • تامین 35 درصد از سرمایه شرکت ارائه فیش بانکی آن
  • امضاء اوراق تایید شده
  • ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز به آدرس درج شده در تأییدیه
  • آماده کردن پیش‌نویس آگهی ثبت توسط مسئول ثبت شرکت‌ها
  • فرد متقاضی باید حضوری به اداره ثبت شرکت‌ها در قم که در ادامه آدرس آن را به طور دقیق آورده‌ایم، مراجعه نموده و مدارک شناسایی خود را نیز ارائه دهد.
  • تحویل مدارک ثبتی شرکت از اداره ثبت قم.
  • پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی و کثیرالانتشار

مراحل ثبت شرکت در قم

اداره ثبت شرکت‌ها در قم

جهت ثبت نام اولیه برای ثبت شرکت خود ابتدا باید به سامانه آنلاین اداره ثبت شرکت‌ها در قم به نشانی qm.ssaa.ir وارد شوید. چنانچه قصد مراجعه حضوری داشته باشید، نشانی آن، استان قم – بلوار عمار یاسر- بلوار تعاون- مجتمع ادارات – اداره کل ثبت اسناد و املاک قم است.

اداره ثبت شرکت‌ها در قم

هزینه ثبت شرکت در قم

در قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران هفت نوع شرکت تجاری وجود دارد. این شرکت‌ها را به طور کامل در بالاتر نام بردیم. بسته به نوع شرکت انتخابی شما و زمینه فعالیتی که قصد انجام آن را دارید هزینه ثبت شرکت در قم متفاوت خواهد بود.

در واقع قالب و نوع یک شرکت تاثیر مستقیم بر روی هزینه ثبت آن شرکت می‌گذارد. عواملی همچون سرمایه اولیه، تعداد خطوط پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی و… برروی ثبت شرکت نیز تاثیرگذار هستند.

خانم یعقوبی مشاور ثبت شرکت در قم

5/5 - (5 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

8 پاسخ

  1. آیا مقدار مالیات هنگام ثبت شرکت در شهر قم به دلیل اینکه این شهر از دسته مکانهای مقدس محصوب میشود کمتر از دیگر شهرهای ایران است؟

    1. سلام و درود.

      خیر،محاسبه میزان مالیات برای اشخاص حقیقی و حقوقی در تمامی استانها بر اساس مالیات بر درآمد میباشد به این معنی که با توجه به درآمد خالص شرکت شما که در دفاتر پلمپ رسمی شرکت نیز به آن اشاره کردید مالیات سال مالی موردنظر محاسبه میشود.ولی این رو هم باید گفت که در برخی موارد اگر شما شخصی را در اداره مالیات داشته باشید شاید بتواند در بحث برخی بخشودگی ها به شما کمک کند.

  2. آیا ثبت شرکت در قم با دیگر شهرها در میزان محاسبه مالیات تفاوت دارد؟

    1. سلام و درود.

      خیر،نحوه محاسبه مالیات در شرکتها به نسبت واحد ثبتی متغیر نیست و در تمامی شهرها و استانها از جمله شهرستان قم،نرخ مالیات بر اساس عملکرد شرکت محاسبه میشود.

  3. با ثبت شرکت در قم میتوان در دیگر شهر ها هم فعالیت کرد؟ یا تنها مجاب به فعالیت در همان شهری هستم ک شرکتم را ثبت کرده ام؟

    1. سلام و درود.
      برای فعالیت و یا اجرای پروژه و یا کسب وکار با دیگر استانها نیازی نیست که حتماً شرکت در تمامی استانها به ثبت رسیده باشد ولی اگر مد نظر دارید که در شهر یا استان خاصی،شعبه و یا نمایندگی داشته باشید میتونید از طریق ثبت شعبه یا نمایندگی و آگهی در اداره ثبت شرکتها اقدامات لازم را انجام دهید.

    1. سلام و درود.
      هزینه ثبت شرکت در تمامی استانها باتوجه به میزان سرمایه شرکت،حق الثبت،موضوع فعالیت،هزینه روزنامه رسمی و کثیرالانتشار و دستمزد وکیل و … متفاوت بوده و باید بصورت دقیق،با توجه به درخواست شما محاسبه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *