ثبت شرکت در تبریز

ثبت شرکت در تبریز

ثبت شرکت در تبریز: در این مقاله قصد داریم در مورد راهنمای ثبت شرکت در تبریز با هم صحبت کنیم. زیرا که تبریز و به صورت کلی استان آذربایجان شرقی یکی از پرتقاضاترین شهرها برای ثبت شرکت تجاری است.

به همین دلیل در این مقاله تلاش کردیم همه چیز در مورد ثبت شرکت در تبریز را با هم بررسی کنیم. از انواع شرکت‌های قابل ثبت در تبریز گرفته تا مدارک مورد نیاز و هزینه‌های ثبت شرکت در تبریز باید انجام دهید را به صورت کامل بررسی کرده‌ایم.

خانم شهبازی مشاور ثبت شرکت در تبریز

معرفی شهر تبریز از لحاظ صنعتی و اقتصادی

استان آذربایجان شرقی و به خصوص مرکز آن یعنی شهر تبریز در عین حالی که یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت ایران است اما یکی از قطب‌های اقتصادی و صنعتی ایران در غرب کشور محسوب می‌شود.

شهر تبریز در صنایع ماشین‌سازی، تراکتورسازی، موتوژن، صنایع غذایی از قبیل شکلات‌سازی و شیرینی‌سازی، در صنعت پتروشیمی و پالایشگاه تبریز، در صنعت پوشاک، نساجی و صنایع دستی مثل چرم، موکت، فرش و … دارای سابقه‌ی بسیار موفق و درخشانی است.

همه‌ی این‌ها علاوه بر موضوع گردشگری و جذب توریست در اقتصاد و تجارت تبریز نقش به‌سزایی دارند.

حالا متوجه شدید که چرا تبریز را یکی از قطب‌های پرقدرت صنعتی و اقتصادی ایران می‌دانند. همچنین به لحاظ جغرافیایی نزدیکی این شهر به کشورهای ترکیه، عراق و آذربایجان نیز می‌تواند یکی از پتانسیل‌ها جذاب اقتصادی برای صادرات و واردات انواع محصولات و خدمات باشد.

معرفی شهر تبریز از لحاظ صنعتی و اقتصادی

انواع ثبت شرکت در تبریز

در این قسمت قصد داریم انواع شرکت‌هایی که در تبریز قابل تاسیس است را با هم بررسی کنیم تا در صورتی که قصد ثبت شرکت در  تبریز و یا استان آزربایجان شرقی را دارید به راحتی بتوانید شرکت مورد نظر خودتان را به ثبت برسانید. 7 شرکت قابل ثبت در تبریز را در ادامه برای شما لیست کرده‌ایم:

برای اینکه بدانید چه نوع شرکتی برای شما مناسب است در ابتدا باید که از ثبت و تاسیس شرکت چه هدفی دارید سپس با توجه به آن هدف یکی از این 7 نوع شرکت را به ثبت خواهید رساند.

انواع ثبت شرکت در تبریز

مدارک ثبت شرکت در تبریز

اگر قصد دارید انجام ثبت شرکت در تبریز را دارید، در ابتدا به یک سری مدارک و اسناد نیاز دارید. برای اینکه فرآیند ثبت شرکت با سرعت بیشتری انجام شود سعی کنید در اولین مرحله این اسناد را به صورت کامل تهیه کنید. حالا در ادامه به شما می‌گوییم که به چه مدارکی نیاز دارید.

واضح است که اولین مدرک برای ثبت شرکت و یا هر چیز دیگری ارائه مدارک شناسایی از قبیل شناسنامه و کارت ملی موسسین و اعضای شرکت است.

همچنین برای هر کدام از اعضا نیاز به گواهی عدم سوپیشینه است اما امروزه استعلام این موضوع مثل هر فرآیند دیگری کاملا آنلاین شده است و در صورتی که سوپیشینه نداشته باشید نیاز به هیچ نوع گواهی نیست و فرآیند ثبت بدون مشکل انجام می‌شود.

در ادامه برای ثبت شرکت نیاز به دو نسخه از اساسنامه و اظهارنامه شرکت است. همینطور نیاز به دو نسخه از تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی و صورت جلسه هیئت مدیره است.

همچنین نیاز به مدرکی که نشان دهد حداقل 35 درصد سرمایه شرکت تامین شده است.

مدارک ثبت شرکت در تبریز

پرطرفدارترین شرکت‌ها برای ثبت شرکت در تبریز

بعد از اینکه با انواع شرکت‌های قابل ثبت در تبریز آشنا شدید حالا نوبت به آن می‌رسد که بدانید کدام شرکت‌ها بیشترین آمار ثبت را دارند و یا کدام شرکت برای شما مناسبتر است.

اینکه چه نوع شرکتی برای شما مناسب است کاملا به هدف شما از تاسیس شرکت و اینکه چه نیازی را می‌خواهید پاسخ دهید بستگی دارد. اما آمار ثبت شرکت‌ها در تبریز نشان می‌دهد که شرکت‌های سهامی خاص و شرکت‌های با مسئولیت محدود بیشترین آمار ثبت را دارند.

شرکت سهامی خاص شرکتی است که سرمایه‌ی اساسی و اصلی آن توسط موسسین که همان سهامداران آن هستند تامین شود. در این نوع شرکت سهام هر فرد به اندازه سرمایه‌ای که به شرکت وارد شده تقسیم می‌شود و فرد به همان میزان در تعهدات و قرض‌ها نیز سهیم است.

همچنین برای تاسیس شرکت‌های سهامی خاص نیاز به حداقل 3 نفر اعضا و 2 بازرس وجود دارد که هر کدام از اعضا نمی‌تواند بیشتر از یک نقش داشته باشد.

اما شرکت‌های سهامی خاص را حداقل با 2 نفر اعضا و با حداقل 100 هزار تومان سرمایه اولیه می‌توان به ثبت رسانید اما همانطور که در بالا به آن اشاره شد این نوع شرکت نسبت به شرکت‌های سهامی عام دارای محدودیت‌های بیشتری هستند.

پرطرفدارترین شرکت‌ها برای ثبت شرکت در تبریز

سازمان ثبت شرکت در تبریز

ما در این مقاله سعی کردیم تمامی اطلاعاتی که برای ثبت شرکت در تبریز و همینطور استان آذربایجان شرقی نیاز است را به شما توضیح دهیم اما در صورتی که به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می‌توانید به آدرس اینترنتی سایت سازمان ثبت شرکت در استان آذربایجان شرقی https://as.ssaa.ir/ مراجعه کنید و اطلاعات مورد نیاز را از آن دریافت کنید. و یا اینکه با مشاورین خبره ما در تماس باشید، چراکه ثبت خوب فرهنگ است.

سازمان ثبت شرکت در تبریز

مراحل ثبت شرکت در تبریز

حالا اگر قصد دارید برای ثبت شرکت در تبریز اقدام کنید چه کارهایی باید انجام دهید؟

در این بخش با ما همراه باشید تا به سوال شما در این زمینه پاسخ دهیم. همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم بهتر است در ابتدا تمامی اسناد و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت را تهیه کنید تا در کمترین زمان ممکن این فرآیند برای شما انجام شود. این مراحل به شرح زیر است:

در اولین مرحله اسناد شناسایی اعضا مثل شناسنامه و کارت ملی باید ارائه شود. در مرحله دوم بعد از اینکه به سایت ثبت شرکت‌ها رفتید باید تمامی فرم‌ها و اطلاعات مربوط به آن را با دقت و درست پر کنید.

در مرحله بعد شما ملزم هستید 5 اسم انتخابی با شرایط مشخص شده را برای شرکت خودتان تعیین کنید تا بعد از بررسی یکی از آن‌ها تایید شود. مرحله بعدی نیز مربوط به اندازه سهام هر کدام از اعضا و همچنین سمت‌های هر کدام می‌باشد که باید به صورت دقیق و شفاف ثبت شود.

در ادامه هر نوع اطلاعاتی در مورد اساسنامه و شرکتنامه و نسخه برابر اصل شده‌ی آن‌ها باید در سایت ارائه شود.
مراحل ثبت شرکت در تبریز

هزینه ثبت شرکت در تبریز

یکی از سوالاتی که در زمینه ثبت شرکت در تبریز ممکن است برای شما پیش بیاید این است که هزینه ثبت ثبت شرکت چقدر است؟

در پاسخ باید گفت که عدد ثابت و مشخصی را نمی‌توان برای آن در نظر گرفت. در واقع هزینه‌ی کلی ثبت شرکت به فاکتورها و عوامل زیادی بستگی دارد که هر کدام از آن‌ها ممکن است تغییر کند به همین دلیل نمی‌توان عدد آن را به صورت دقیق اعلام کرد.

مثلا میزان سرمایه وارد شده شما به شرکت برای ثبت آن تاثیرگزار است به هر اندازه این سرمایه بیشتر باشد هزینه ثبت شرکت نیز بیشتر می‌شود.

البته یک سری از هزینه‌ها از قبیل هزینه پوشه، پست، پرونده، آگهی روزنامه و … نیز ثابت هستند. که با هزینه‌های قبلی جمع می‌شوند.

هزینه ثبت شرکت در تبریز

جمع بندی

در آخر امیدواریم توانسته‌ باشیم که راهنمای ثبت شرکت در تبریز را به درستی و کامل به شما بیان کرده باشیم. به صورت کلی استان آدربایجان شرقی و به خصوص شهر تبریز در زمینه اقتصادی و تجاری بسیار مستعد است به همین دلیل اگر قصد فعالیت‌های تجاری یا صنعتی را دارید ثبت شرکت در تبریز را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

خانم شهبازی مشاور ثبت شرکت در تبریز

4.3/5 - (10 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

8 پاسخ

  1. سلام، ممنون از مطلب مفیدتان در رابطه با ثبت شرکت در تبریز

    1. سلام و درود.

      ممنون از نظر مثبتتون که باعث دلگرمی مجموعه ثبت فرهنگ میشه و زمان ارزشمندی که برای مطالعه مقاله گذاشتید.

  2. سلام، و روزتون بخیر
    از آنجا که تبریز منطقه آزاد محصوب میشود، آیا با ثبت شرکت در تبریز معاف از مالیات هستم؟

    1. سلام و درود.
      کلیه مناطقی که در کشور ایران به عنوان مناطق آزاد شناخته شده باشند دارای قوانین یکسان از جمله مدت معافی مالیاتی ۲۰ ساله میباشند که برای ثبت شرکت در هر کدام از مناطق آزاد باید با توجه به قوانین همان منطقه اقدام نمایید.

  3. سلام و درود، امیدوارم موفق باشید. ببخشید یک سوال داشتم، برای ثبت شرکت در تبریز میتوانیم آدرسی خارج از استان برای فعالیت شرکت ارائه دهیم؟

    1. سلام و درود.
      یکی از مواردی که برای تأسیس شرکت مورد نیاز است آدرس محل قانونی شرکت به همراه کدپستی همان آدرس میباشد و در صورتی که محل مورد نظر شما دارای کدپستی باشد میتوانید به عنوان آدرس شرکت اعلام نمایید.

  4. سلام، آیا هزینه ثبت شرکت در تبریز با تهران تفاوت دارد؟

    1. سلام و درود.
      واریزیهای قانونی و سامانه ای و روزنامه رسمی و کثیرالانتشار در حال حاضر برای شرکتهای سهامی خاص در تهران و شهرستانها یکسان است و باتوجه به عدم یا حضور وکیل ثبتی روی پرونده ثبت شرکت در حال تأسیس،هزینه ها متفاوت میشود.
      اما برای شرکتهای با مسئولیت محدود این موضوع در تهران و شهرستانها متفاوت است و این هم به دلیل دومرحله ای شدن ثبت شرکت مسئولیت محدود در تهران میباشد که با توجه به قوانین فعلی،برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در تهران میبایست پروسه ثبت از سامانه و اداره ثبت شرکتهای تهران و اتاق بازرگانی تهران(پنجره واحد کسب و کار)مورد بررسی قرار بگیرد که همین موضوع با افزایش هزینه های قانونی چشمگیری همراه است.
      لازمه بدونید که هزینه ثبت شرکت به پارامترهایی مانند هزینه روزنامه رسمی یا کثیرالانتشار شرکت به نسبت حجم موضوع فعالیت،میزان سرمایه شرکت،دستمزد وکیل،حق الثبت و … بستگی دارد که باید بصورت کلی محاسبه گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس