ثبت شرکت بازاریابی

ثبت شرکت بازاریابی

ثبت شرکت بازاریابی (بروزرسانی اسفند 1402) : نمیتوان انکار کرد که بازاریابی نقش بسیار زیادی در فروش کالا و خدمات دارد. بازاریابی امروزه یک ابزار بسیار مهم در دنیای اقتصاد و معاملات است که فقط با به کارگیری آن میتوان در این عرصه موفق شد. شما با ثبت شرکت بازاریابی میتوانید نقش بسیار زیادی در رشد و شکوفایی کسب و کارهای مختلف داشته باشید. پس اگر میخواهید که در رشد و شکوفایی اقتصاد نقش داشته باشید این مقاله را از دست ندهید.

بازاریابی از فعالیت‎های بسیار مهم در هر کسب و کاری است که از طریق آن میتوان کالا یا خدمات را به فروش رساند. مشتریان یک کالا از طریق یک بازاریابی درست و اصولی ترغیب میشوند تا یک کالا را خریداری کنند.

در دنیای امروز بازاریابی نسبت به گذشته پیشرفت بسیار زیادی کرده است و امروزه بازاریابی انواع مختلفی دارد که در ادامه با انواع آن‎ها آشنا میشویم.

ثبت شرکت بازاریابی

انواع ثبت شرکت بازاریابی

بازاریابی به دو نوع بازاریابی شبکه‌ای و بازاریابی غیرشبکه‌ای تقسیم میشود. در معنای عام بازاریابی به معنای کاری است که از طریق آن بازاریاب افراد را ترغیب به خرید کالا یا خدمات از یک مجموعه خاص میکند.

در واقع هدف از بازاریابی این است که به موجب آن بتوانید یک سری از افراد را که در جامعه هدف شما قرار دارند، ترغیب کنید تا کالا یا خدمات شما را خریداری کنند.

اما حالا به سراغ بررسی انواع بازاریابی میرویم تا بیشتر با آن آشنا شوید. اگر شما قصد ثبت شرکت بازاریابی را دارید باید آگاهی کاملی نسبت به انواع بازاریابی داشته باشید.
شرکت بازاریابی شبکه‌ای

به معنای ساده در بازاریابی شبکه‌ای در نتیجه اقداماتی که انجام میشود یک شبکه تشکیل میشود. شرکت‎های بازاریابی که فعالیت شبکه‌ای دارند، فعالیت‎های مخصوص به خود را دارند و باید در چارچوب مشخص شده فعالیت کنند.

اگر قصد ثبت شرکت بازاریابی را دارید باید بدانید که فعالیت در این نوع شرکت باید مطابق با دستورالعمل انجام شود و درصورتی که عملی خلاف دستورالعمل انجام شود، شما مجازات خواهید شد.

ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای نیاز به دریافت مجوز از وزارت بازرگانی دارد و هر نوع فعالیتی که در این شرکت انجام میشود باید مطابق با قانون باشد.

انواع ثبت شرکت بازاریابی

نحوه کار شرکت بازاریابی شبکه‌ای

در شرکت بازاریابی شبکه ای هر خریداری که جذب میشود، خودش به عنوان یک بازاریاب فعالیت میکند تا بتواند خریداران دیگری را جذب کند.

به معنای ساده تر بازاریاب در این شرکت یک مجموعه زیر نظر خود دارد که هر خریداری که جذب میکند خود خریدار تبدیل به یک بازاریاب میشود و هر بازاریاب یک درصد سود مشخص شده از فروش هر بازاریاب زیر نظر خود کسب خواهد کرد.

شرکت بازاریابی شبکه ای تولید کننده نمیباشد و در واقع نقشی به عنوان نماینده تولید کننده برای فروش محصولات و خدمات را ایفا میکند.

نحوه کار شرکت بازاریابی شبکه‌ای

شرایط ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای

  • حداقل مدرک لیسانس برای مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره
  • درخواست کتبی برای دریافت مجوز از مرکز امور اصناف و بازرگانان
  • ارائه مدارک لازم به کمیته مربوطه
  • پس از انجام مراحل فوق مرکز امور اصناف و بازرگانان درخواست شما را بررسی میکند و نتیجه آن را به شما اعلام میکند.

شرایط ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای

شرایط ثبت شرکت بازاریابی غیرشبکه‌ای

بازاریابی غیرشبکه‌ای از دو طریق قابل انجام است.

بازاریابی غیر شبکه‌ای میتواند بخشی از فعالیت کل شرکت شما باشد برای مثال ممکن است شما یک شرکت مهاجرتی داشته باشید که در کنار آن فعالیت بازاریابی انجام میدهید.

نوع دیگر بازاریابی غیرشبکه‌ای اینگونه است که شرکت شما برای دیگر شرکت‎های فعالیت بازاریابی انجام میدهد که این فعالیت نباید شبکه‌ای باشد.

در مجموع همه کسب و کارها برای افزایش سود و درآمد خود به بازاریابی نیاز دارند و یکی از روش‎های آن ثبت شرکت بازاریابی است. به علاوه برای به ثبت رساندن شرکت بازاریابی غیرشبکه ای نیاز به اخذ مجوز خاصی نیست.

درصورتی که در رابطه با انواع شرکت‎های بازاریابی شبکه ای و غیرشبکه ای سوالاتی دارید، میتوانید همین حالا با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

در موسسه ثبت شرکت فرهنگ بهترین متخصصین و مشاورین در زمینه ثبت و امور شرکت تجاری جمع شده‌اند تا به شما کمک کنند که بدون هیچ مشکلی و به سرعت شرکت تجاری خود را ثبت کنید.

برای ثبت شرکت بازاریابی خود همین حالا با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا به سرعت عملیات ثبت شرکت تجاری خود را آغاز کنید و در سریعترین زمان ممکن یک شرکت تجاری به نام خود داشته باشید.

شرایط ثبت شرکت بازاریابی غیرشبکه‌ای

نحوه ثبت شرکت بازاریابی

طبق قانون برای به ثبت رساندن شرکت بازاریابی شما میتوانید از طریق شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود اقدام کنید.

در ادامه به صورت خلاصه این دو شرکت را مورد بررسی قرار میدهیم و به شما میگوییم که برای ثبت شرکت خود بهترین راه کدام است. تا آخر مقاله همراه ما باشید.

نحوه ثبت شرکت بازاریابی

ثبت شرکت بازاریابی سهامی خاص

شرکت سهامی خاص یکی از انواع شرکت‎های بازرگانی است که در آن تمامی سرمایه شرکت از طریق شرکای آن تامین میشود. در ادامه به سوالات شما برای ثبت شرکت سهامی خاص پاسخ داده‌ایم.

ثبت شرکت بازاریابی سهامی خاص

اعضا ثبت شرکت بازاریابی سهامی خاص

برای ثبت شرکت سهامی خاص شما به حداقل 3 نفر نیاز دارید، همچنین در شرکت سهامی خاص وجود 2 بازرس نیز ضروری است که این 2 بازرس نباید از میان شرکا انتخاب شوند و یا دارای رابطه خویشاوندی با شرکا باشند.

اعضا ثبت شرکت بازاریابی سهامی خاص

سرمایه ثبت شرکت بازاریابی سهامی خاص

در شرکت سهامی خاص سرمایه تمامی شرکا به سهام تقسیم میشود. همچنین هر یک از شرکا به اندازه مبلغ سهام خود در شرکت در برابر طلبکاران شرکت مسئول میباشد.

به علاوه در زمان به ثبت رساندن شرکت بازاریابی سهامی خاص شما مجبور به پرداخت کل سرمایه تعهد شده نیستید و برای ثبت شرکت تنها کافی است تا 35% از مبلغ سرمایه تعهد شده را پرداخت کنید.

سرمایه ثبت شرکت بازاریابی سهامی خاص

انتخاب نام ثبت شرکت بازاریابی سهامی خاص

برای نامگذاری شرکت سهامی خاص باید قواعد مربوط به این شرکت را رعایت کنید. طبق قانون برای ثبت این شرکت باید حتما عبارت سهامی خاص در ابتدا یا انتهای نام شرکت ذکر شود.

دانستن قواعد مربوط به ثبت شرکت بازاریابی سهامی خاص به شما اجازه میدهد تا با دید بازتر نسبت به ثبت شرکت خود اقدام کنید. یک ثبت خوب فرهنگ است و برای ثبت شرکت تجاری خود باید از طریق یک موسسه معتبر مراحل ثبت شرکت خود را پیگیری کنید.

انتخاب نام ثبت شرکت بازاریابی سهامی خاص

مدارک ثبت شرکت بازاریابی سهامی خاص

  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی شرکا
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • دریافت و ارائه مجوز در صورت نیاز
  • ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه از طرف شرکا
  • دو برگ اساسنامه شرکت با امضا تمام موسسین
  • دو برگ صورت جلسه با امضا تمام موسسین
  • اقرارنامه با امضا تمام موسسین

مدارک ثبت شرکت بازاریابی سهامی خاص

ثبت شرکت بازاریابی با مسئولیت محدود

یکی دیگر از روش‎های به ثبت رساندن شرکت بازاریابی اقدام از طریق ثبت شرکت با مسئولیت محدود است. این شرکت تجاری به دلایل مختلفی محبوب‎ترین شرکت تجاری در ایران است.

ثبت شرکت بازاریابی با مسئولیت محدود

اعضا ثبت شرکت بازاریابی با مسئولیت محدود

اگر قصد دارید تا شرکت بازاریابی خود را از طریق شرکت با مسئولیت محدود به ثبت برسانید، شما برای ثبت چنین شرکتی به حداقل 2 شریک نیاز دارید.

ساده بودن ثبت شرکت با مسئولیت محدود باعث شده است تا این شرکت در ایران با استقبال بسیار خوبی نزد فعالان اقتصادی مواجه شود.

اعضا ثبت شرکت بازاریابی با مسئولیت محدود

سرمایه ثبت شرکت بازاریابی با مسئولیت محدود

در شرکت با مسئولیت محدود تمام سرمایه شرکت از طریق شرکا تامین میشود و علی‌رغم شرکت سهامی خاص، سرمایه شرکا در این شرکت به سهام تقسیم نمیشود.

به علاوه برای ثبت شرکت بازاریابی با مسئولیت محدود باید تمام سرمایه شرکت در ابتدا پرداخت شود که این مورد یکی دیگر از تفاوت‎های این شرکت با شرکت سهامی خاص است.

اما در هر دو شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص مسئولیت شرکا به ترتیب به اندازه مبلغ سرمایه و مبلغ سهام آن‎ها در شرکت است و فقط به اندازه همان مبلغ در برابر طلبکاران شرکت مسئول هستند.

سرمایه ثبت شرکت بازاریابی با مسئولیت محدود

انتخاب نام ثبت شرکت بازاریابی با مسئولیت محدود

در زمان ثبت شرکت با مسئولیت محدود شما باید قواعد مربوط به آن را رعایت کنید زیرا در غیر این صورت مسئولیت تضامنی شامل حال شما و شرکای شرکت خواهد شد.

در نام شرکت با مسئولیت محدود باید حتما عبارت با مسئولیت محدود در ابتدا یا انتهای نام شرکت ذکر شود زیرا در غیر این صورت تمامی شرکا دارای مسئولیت تضامنی خواهند بود.

همچنین در نام شرکت با مسئولیت محدود نباید نام هیچ یک از شرکا برده شود زیرا در غیر این صورت شریک نام برده شده دیگر دارای مسئولیت محدود نخواهد بود و در برابر طلبکاران شرکت مسئولیت تضامنی خواهد داشت.

انتخاب نام ثبت شرکت بازاریابی با مسئولیت محدود

مدارک ثبت شرکت بازاریابی با مسئولیت محدود

  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی شرکا
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • دریافت و ارائه مجوز در صورت نیا
  • ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه از طرف شرکا
  • دو برگ اساسنامه شرکت با امضا تمام موسسین
  • دو برگ صورت جلسه با امضا تمام موسسین
  • اقرارنامه با امضا تمام موسسین

مدارک ثبت شرکت بازاریابی با مسئولیت محدود

جمع بندی

در ابتدا بعد از اینکه تصمیم گرفتید که شرکت بازاریابی شما شبکه‌ای یا غیرشبکه‌ای باشد، شما میتوانید از طریق شرکت‎های تجاری مورد قبول قانون اقدام به ثبت شرکت خود کنید.

شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود بهترین راه برای ثبت شرکت بازاریابی میباشند که شما میتوانید با توجه به شرایط خود اقدام به ثبت شرکت خود از طریق این دو شرکت کنید.

اگر نمیدانید که کدام نوع شرکت تجاری برای شما مناسب است همین حالا با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا به شما بگویند که کدام نوع شرکت برای ثبت شرکت شما مناسب است.

ثبت شرکت بازاریابی

5/5 - (6 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

12 پاسخ

    1. سلام و درود.

      برای تاسیس شرکت با موضوع فعالیت بازاریابی نیاز به ارائه مجوزی نیست.برای کسب اطلاعات بیشتر و تاسیس شرکت مورد نظر با مشاوران یا کارشناسان ثبت فرهنگ در تماس باشید.

  1. سلام، در رابطه با ثبت شرکت بازاریابی با کدامیک از مشاورینتان در تماس باشم؟

    1. سلام و درود.

      تمامی مشاوران مجموعه ثبت فرهنگ با فرایند ثبت شرکت بازاریابی آشنایی کامل را دارند.در این خصوص میتونید با مشاوران یا کارشناسان ثبت فرهنگ در تماس باشید.

  2. برای تاسیس یک شرکت هرمی قانونی آیا باید ثبت شرکت بازاریابی انجام بدهم؟

    1. سلام، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید
      02188472277

  3. سلام، آیا برای ثبت شرکت بازاریابی حتما باید خدمت سربازی رفته باشیم؟

    1. سلام و درود.

      ارائه کارت پایان خدمت برای تاسیس شرکت با هر عنوان و هر موضوعی مانند تاسیس شرکت بازاریابی ضروری نیست و بدون رفتن به سربازی میتوانید یک شرکت بازاریابی تاسیس نمایید.این موضوع رو لازم هست اطلاع داشته باشید که اگر پس از تاسیس شرکت تصمیم داشته باشید که برای دریافت کارت بازرگانی حقوقی اقدام نمایید در اینصورت ارائه کارت پایان خدمت مدیر عامل به همراه مابقی مدارک به اتاق بازرگانی شهر محل شرکت ضروری است.

  4. درود، باید کدام نوع شرکت بازاریابی را ثبت کنم تا بتوانم در مناقصات دولتی شرکت کنم؟

    1. سلام و درود.
      برای حضور در مناقصات معرفی یک شخصیت حقوقی یا به بیان دیگر ارائه مدارک شرکت ضروری است که میتونید در این خصوص شرکت بازاریابی خودتون رو در قالب شرکتهای سهامی خاص به ثبت برسونید و این هم یه این دلیل است که در مناقصات شرکتهای سهامی خاص به نسبت شرکتهای با مسئولیت محدود دارای اعتبار بالاتری هستند.

  5. سلام، برای ثبت شرکت بازاریابی آیا مدرک تحصیلی مرتبط میخواهد؟

    1. سلام و درود.
      خیر،برای ثبت شرکت با موضوع فعالیت بازاریابی نیاز به ارائه مدرک مرتبط با موضوع شرکت نیست و میتوانید با توجه به نوع انتخابی شرکت با مسئولیت محدود یا سهامی خاص اقدام به ثبت شرکت با موضوع فعالیت بازاریابی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *