ثبت برند و علامت تجاری

ثبت برند

ثبت برند و علامت تجاری : قبل از این که به مقوله ثبت برند بپردازیم، بهتر است شما را با ماهیت کلی یک برند آشنا کنیم. زمانی که یک مجموعه فعالیت قانونی خود را آغاز می­کند، پیش از این که سود مالی خود را در نظر داشته باشد به فکر کسب اعتبار است.

خانم عابد مشاور ثبت برند و علامت تجاری

راه ­های زیادی برای جلب اعتماد مشتریان و کسب اعتبار در بازار رقابتی فعلی وجود دارد. برویم سراغ توضیح این که اصلا چگونه برند سازی می­شود و اصلا چرا باید آن را ثبت کرد؟

برای برند سازی نیاز به عبور از یک سری فیلترهای مشخص دارید. اول از همه باید کسب و کار شما به رسمیت شناخته شود. در نتیجه نیاز به اخذ مجوزهای قانونی دارید.

اگر پروژه شما گونه ای از نوآوری را معرفی کند، کارتان آسان­تر خواهد بود. شما در راهی که قدم گذاشتید اولین هستید و در حالت عادی هم ورودتان سروصدا خواهد کرد. البته به ابزارهای تبلیغاتی هم نیاز خواهید داشت.

نمی­شود که در سکوت مشغول به کار شوید و توقع داشته باشید که همگان شما را بشناسند. برند سازی با شهرت و خوش نامی شما همراه است.

برای ثبت برند و علامت تجاری مانع زیادی وجود ندارد. می­توانید از طریق یک ثبت شرکت تجاری واسطه این کار انجام دهید.

چیزی که باید به آن توجه داشته باشید، استقرار در موقعیت حرفه ای و جلب اطمینان مخاطبان هدف است. در واقع ثبت شرکت تازه اولین گام شما برای ورود به عرصه رقابت است.

شما نام و آرم تجاری خود را به ثبت می­رسانید که در نوع خود منحصربفرد باشید. شخص دیگری نتواند ماهیت تعریف شده برای شما را تصاحب کند و از نام تجاری شما بدون اطلاع خودتان سوء استفاده کند.

در واقع می­گویید آن چه را من به عنوان ابزار معرف انتخاب کردم، برایم انحصاری کنید و این اجازه را ندهید که فرد حقیقی یا حقوقی دیگری جایگاه مرا تصاحب کنید. حالا چگونه این اتفاق می­ افتد؟

ثبت برند و علامت تجاری

اهمیت ثبت برند و علامت تجاری

ثبت برند و علامت تجاری مشابه این است که تعیین کنید فرد دیگری اجازه استفاده از نام تجاری و علامت سازمانی شما را نداشته باشد.

با این کار یک نام و نشان اختصاصی را برای خود خریداری می­کنید و می­توانید از این بابت اطمینان حاصل کنید که کسی از اعتبار شما استفاده نخواهد کرد و حق استفاده از دعاوی ثبت برند را خواهید داشت. اکنون می­توانید با خیال راحت در راستای اهدافی که دارید فعالیت کنید.

اهمیت ثبت برند و علامت تجاری

هدف ثبت برند و علامت تجاری

هر برند یا آرم تجاری می­تواند به واسطه پرداخت هزینه ثبت برند و علامت تجاری، به صورت موقت (اعتبار 10 ساله برای برند) در سیستم ثبت مرکزی تثبیت شود. پیامد این جریان را می­توانید حدس بزنید.

هر نوع خدمات یا کالایی را که عرضه می­کنید به صورت انحصاری به ثبت می­رسانید و این موضع در کسب اعتبار برای شما تاثیر گذار خواهد بود. مراجع قانونی هر گونه تخلف در این زمینه را پیگیری خواهند کرد.

اگر اقدام به انجام این کار نکنید چه خواهد شد؟ ممکن است فرد دیگری با همین نام وارد عرصه رقابت شود. از اعتبار شما استفاده کند و جای شما را در بازار بگیرد. حتی وقوع یک اتفاق ناخوشایند هم ممکن است.

تصور کنید این شرکت خدمات و تولیدات نامرغوب خود را در بازار عرضه کند. چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ هردوی شما شکست می­خورید و کسی که بیشترین ضرر را متحمل می­ شود شما هستید که به ناچار مجبور به انحلال شرکت می شوید.

هدف ثبت برند و علامت تجاری

ثبت برند و علامت تجاری چیست؟

برند یک نام یا علامتی اختصاری و ویژه است که هر شخص حقوقی یا حقیقی برای معرفی محصول و خدمات خود از آن استفاده می­کند. برند حکم شناسنامه کار شما را دارد. این همان چیزی است که شما را به مشتریان معرفی می­کند و خوش نامی شما باعث افزایش آمار مشتریان خواهد شد.

در واقع پس از ثبت شرکت و اخذ مجوزهای فعالیت که در ادامه به آن می پردازیم، دومین کاری که باید انجام دهید ثبت برند و علامت تجاری است. براساس ضوابط و قوانین مندرج در قوانین مربوط به ثبت علائم و اختراعات، در سراسر کشور هیچ فرد دیگری اجازه فعالیت قانونی با نام تجاری شما را نخواهد داشت.

در نتیجه می­توانید از دست فرصت طلبان در امان باشید و در راستای اهدافی که دارید حرکت کنید.

در مورد مجوزهای فعالیت که پیشتر نیز به آن اشاره شد میتوانید با توجه به نوع کسب و کار و فعالیتتان مجوزهای لازم را از ارگانهای بخصوصی مانند اتحادیه ها وزارت صنعت و معدن و غیره دریافت نمایید که هر کدام از این مجوزها باید از نهاد مخصوص به خود صادر شود.

مجوز هایی از این قبیل را میتوان در انواع جواز کسب، پروانه کسب، پروانه بهره برداری و غیره دسته بندی کرد.

این کار امکان کپی برداری را به صفر می­رساند. چرا به صفر؟ اگر یک برند تجاری بدون اخذ مجوزهای قانونی از نام و نشان شما استفاده کند، پس از مدتی توسط مراجع قضایی شناسایی خواهد شد. اصلا در دنیای امروز راهی برای فرار از قانون وجود ندارد.

این شخص حقیقی یا حقوقی برای کوچک­ترین اقدام تجاری و فعالیت در بازار کسب و کار، باید به سیستم­های دولتی مراجعه کند. یعنی همان جایی که اسناد ثبت برند و علامت تجاری شما موجود است و سریعا مانع فعالیت آن خواهند شد.

البته باید به دنبال اسامی و آرم­های یونیک باشید. چرا که در حال حاضر امکان تشابه بسیار زیاد است و خطر سوء استفاده تجاری رو به افزایش است.

معمولا تولید کنندگان به سمت ثبت برند دوم و ثبت برند سوم گرایش پیدا کرده ­اند. شما هم می­توانید با استفاده از مراحل ثبت برند حمایت قانونی حق کپی برداری را از میان بردارید.

زمانی که شخص یا شرکتی از برند تجاری ثبت شده شما برای نام گذاری محصولات یا خدمات خود استفاده کند، قوانین فرد مورد نظر را موظف و پرداخت جریمه خواهند کرد.

ثبت برند و علامت تجاری چیست؟

نام ثبت برند و علامت تجاری

خیر. در ابتدا باید نوع فعالیت خود را مشخص کنید. در واقع باید مشخص شود در کدام یک از دسته­ های تعریف شده برای مشاغل قرار گرفته ­اید. سپس با ارائه نامی متعارف می­توانید برای ثبت برند و علامت تجاری اقدام کنید.

منظور این است که نام تجاری شما باید معرف شما باشد. در واقع استفاده از پسوندهایی همچون عدالت جویان و مواردی از این قبیل برای ثبت موسسه حقوقی مناسب است. مثلا نمی­توانید از نام گل­ها برای چنین موسسه ای استفاده کنید!

نام ثبت برند و علامت تجاری

نحوه ثبت برند و علامت تجاری

  • تکمیل مدارک مورد نیاز
  • ثبت اظهارنامه علامت تجاری
  • انتخاب نام برند و علامت تجاری
  • انتظار برای نتیجه بررسی کارشناسان
  • استعلام برند از قابلیت ثبت برند و علامت تجاری و یونیک بودن آن
  • اطمینان از عدم محدودیت نام و علامت تجاری و سازگاری با قوانین اسلامی و عمومی
نحوه ثبت برند و علامت تجاری

ثبت برند و علامت تجاری مشابه

ثبت برند و علامت تجاری مشابه ممنوع است. علامت تجاری معروف، مشابه یا مشهور به علامتی گفته می­شود که در ایران شناخته شده و مطرح باشد.

ثبت برند و علامت تجاری مشابه

ثبت برند و علامت تجاری مشابه و دایره شمول بنده ه ماده 32

قانونگذار در ماده ۳۲ قانون ثبت اختراعات، ثبت طرح صنعتی و علائم تجاری علاوه بر این­که از علامت تجاری معروف یا مشهور حمایت نموده است، از علامت خدماتی معروف یا مشهور و نام تجاری معروف یا مشهور نیز حمایت کرده است.

ثبت برند و علامت تجاری مشابه و دایره شمول بنده ه ماده 32

مدارک ثبت برند و علامت تجاری

مدارک ثبت برند و علامت تجاری اشخاص حقیقی

مدارک ثبت برند و علامت تجاری اشخاص حقیقی

مدارک ثبت برند و علامت تجاری اشخاص حقوقی

مدارک ثبت برند و علامت تجاری اشخاص حقوقی

نکته مهم 1 : در ثبت برند و علامت تجاری مربوط به اشخاص حقیقی در هنگام ثبت نام و وارد کردن شماره تلفن همراه ، حتما باید شماره همراه در سیستم مخابرات به نام خود شخص باشد .

نکته مهم 2 : در ثبت برند و علامت تجاری مربوط به اشخاص حقوقی در هنگام ثبت نام و وارد کردن شماره تلفن همراه ، حتما شماره همراه در سیستم مخابرات به نام یکی از صاحبین امضا باشد .

نکته مهم 3 : طبق قوانین بروز اداره مالکیت معنوی یا همان مرجع ثبت برند و علامت تجاری ، در صورتی میتوان جواز تاسیس از صنایع را به عنوان مدرک به اداره مالکیت معنوی ارسال کرد که جواز صادر شده دارای حداقل 40 درصد پیشرفت فیزیکی باشد در غیر این صورت جواز تاسیس از صنایع برای ثبت برند یا لوگو شما هیچگونه اعتباری ندارد.

نکته مهم 4 : طبق قوانین بروز اداره مالکیت معنوی ، برای اشخاص حقیقی در مدت زمان یک ماه فقط میتوان یک اظهار ثبت برند و علامت تجاری به اداره مالکیت معنوی ارسال کرد و برای اشخاص حقوقی در همین مدت زمان مشابه یعنی مدت زمان یک ماه فقط میتوان 2 اظهار ثبت برند و لوگو به این اداره ارسال کرد.

نکته مهم 5 : طبق قوانین بروز اداره مالکیت معنوی با ارائه مدرک جواز تاسیس (دارای پیشرفت فیزیکی اشاره شده در نکته 3) یا جواز کسب توضیعی و پروانه کسب توضیعی تنها میتوان یک برند و علامت تجاری به نام شخص یا شرکت به ثبت رساند و اگر بخواهید علاوه بر آن اقدام به ثبت برند و علامت تجاری جدید بکنید (یعنی بیش از یک برند و لوگو داشته باشید) حتما میبایست شخص یا شرکت متقاضی دارای پروانه بهره برداری باشد که در این صورت محدودیتی در تعداد ثبت برند و علامت تجاری نخواهید داشت.

(در مواقعی طبق نظر کارشناس اداره مالکیت معنوی با ارائه جواز کسب یا پروانه کسب تولیدی میتوان تا سه برند و لوگو به نام شخص متقاضی به ثبت رساند)

نکته مهم 6 : طبق قوانین اداره مالکیت معنوی ، مدت اعتبار برند و علامت تجاری همانطور که در سند برند هم ذکر شده 10 سال میباشد و بعد از این مدت مقرر میبایست اقدام به تمدید آن نمایید ، در غیر از این صورت و پس از گذشت 6 ماه ، شخص یا شرکت دیگر میتواند اقدام به ثبت برند و علامت تجاری شما نماید و از اعتبارات چندین ساله شما بهره ببرد.

مدارک ثبت برند و علامت تجاری

آموزش ثبت برند و علامت تجاری

  • متقاضیان ثبت باید به سامانه IPM.SSAA.IR وارد شوند.
  • تمامی مکاتبات در رابطه با اظهارنامه از طریق همین سامانه امکان پذیر است.
  • روی گزینه ثبت کلیک کنید و فایل اسکن شده از مدارک مورد نیاز را آپلود کنید.
  • برای رفع نقص، پرداخت حق الثبت، تمدید، انتقال بادی به سایت مندرج مراجعه فرمایید.
  • این امکان وجود دارد بدون مراجعه حضوری به اداره ثبت، عنوان و علامت تجاری خود را ثبت کنید.

پس از به پایان رساندن مراحل ثبت نام در سامانه مندرج، کد رهگیری را روی شماره تلفن همراه خود دریافت خواهید کرد. در صورت تائید مدارک توسط کارشناس مربوطه در سازمان ثبت، دو نسخه قرارداد به آدرس ارائه شده توسط شما ارسال خواهد شد.

شما موظف هستید پس از امضای هر دو نسخه یکی از نسخ­ه ها را به همراه مدارک برابر اصل شده و فیش واریزی به آدرس مرکزی ارسال کنید. پس از دریافت مدارک، مراحل ثبت برند و علامت تجاری آغاز خواهد شد.

آموزش ثبت برند و علامت تجاری

مدت زمان ثبت برند و علامت تجاری

ثبت برند و علامت تجاری یکی از مراحل حیاتی برای موفقیت در عرصه تجارت است.

با ثبت برند و علامت تجاری، شما مالکیت قانونی بر روی نام، لوگو، علامت و نمادهای منحصر به فرد کسب و کار خود را به دست می‌آورید و از امتیازهای حقوقی و تجاری متعددی برخوردار می‌شوید.

یکی از عوامل مهم در فرآیند ثبت برند و علامت تجاری، مدت زمانی است که برای این روند نیاز است.

در ادامه، به بررسی مدت زمان مورد نیاز برای ثبت برند و علامت تجاری می‌پردازیم و فاکتورهایی را که بر طول این فرآیند تأثیر می‌گذارند، بررسی می‌کنیم.

  1. مراحل ثبت برند و علامت تجاری:

مراحل ثبت برند و علامت تجاری بسته به سیستم قانونی هر کشور ممکن است متفاوت باشد. با این حال، در بسیاری از کشورها، این مراحل شامل موارد زیر می‌شود:

  • جستجوی برند: در این مرحله، بررسی می‌شود که آیا برند یا علامت تجاری مورد نظر مشابه با دیگر برندها و علامت‌های تجاری ثبت شده است یا خیر.
  • تهیه اسناد و اطلاعات مورد نیاز: شما باید مدارک و اطلاعاتی مانند مدارک هویتی شخص حقیقی یا مدارک کامل شرکت و نماینده قانونی آن به همراه جواز مرتبط و امضا الکترونیکی و ..، به همراه توضیحات درباره برند یا علامت تجاری، نمونه‌های لوگو و طرح‌ها را تهیه کنید.
  • ثبت در اداره مربوطه: با ارائه مدارک و پرداخت هزینه‌ها، می‌توانید با توجه به روند بررسی اداره مالکیت، کارشناسی های مورد نظر را یکی پس از دیگری انجام دهید و برند و علامت تجاری خود را در اداره مربوطه ثبت کنید.
  1. فاکتورهای مؤثر بر مدت زمان ثبت برند و علامت تجاری:

مدت زمان مورد نیاز برای ثبت برند و علامت تجاری تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. به برخی از این عوامل عبارتند از:

  • سیستم قانونی: سیستم قانونی هر کشور دارای قوانین و مقررات خاصی برای ثبت برند و علامت تجاری است. مدت زمان مورد نیاز برای ثبت ممکن است بر اساس این قوانین متغیر باشد. در برخی کشورها، فرآیند ثبت سریعتر و کارآمدتر است، در حالی که در دیگر کشورها ممکن است طولانی‌تر باشد.
  • جهانی شدن: با افزایش تجارت بین‌المللی و تأثیر اینترنت، بسیاری از کسب و کارها به دنبال ثبت برند و علامت تجاری خود در بیش از یک کشور هستند. این باعث می‌شود که زمان لازم برای ثبت در هر کشور، بیشتر شود و ممکن است نیاز به رفت و آمد بین ادارات مختلف در کشورهای مختلف باشد.
  • پیشینه و عملکرد منحصر به فرد: در برخی موارد، اگر برند یا علامت تجاری مورد نظر شما از قبل در یک کشور ثبت شده باشد و شما می‌خواهید آن را در کشور دیگری ثبت کنید، مدت زمان مورد نیاز برای ثبت ممکن است کاهش یابد. این به دلیل داشتن پیشینه و عملکرد منحصر به فرد برند یا علامت تجاری شماست.
  • مشکلات و اختلافات قانونی: در برخی موارد، مشکلات قانونی مانند اختلافات نام تجاری و یا اعتراضات از سوی سایر کسب و کارها می‌تواند باعث افزایش مدت زمان ثبت شود. در این صورت، ممکن است نیاز به رسیدگی به اعتراضات و حل و فصل اختلافات باشد که زمان بر است.
  • مدت زمان پرداخت هزینه‌ها: هزینه‌های مربوط به ثبت برند و علامت تجاری نیز می‌تواند تأثیری در مدت زمان ثبت داشته باشد. اگر پرداخت هزینه‌ها به تأخیر بیافتد، ممکن است فرآیند ثبت نیز به تأخیر بیفتد.
مدت زمان ثبت برند و علامت تجاری

روند ثبت برند و علامت تجاری

پروسه کلی ثبت برند و علامت تجاری شامل چندین مرحله است که به صورت خلاصه به آنها اشاره میکنیم؛

  • برای ثبت برند و علامت تجاری در مرحله اول باید اظهارنامه شما به اداره ارسال شود که در این مرحله میبایست تمامی مدارک مورد نیاز شخص یا شرکت در سامانه بارگذاری شود و پس از تایید صحت مدارک توسط دفترخانه، اظهار شما نهایی میشود.
  • پس از ثبت اظهار باید نام و لوگوی شما توسط کارشناسان اداره مالکیت بررسی شود که پس از چهار دوره کارشناسی (کارشناس طبقه بندی – کارشناس نام – مسئول – رئیس) در نهایت در صورتی که نام و علامت شما با اخطاری مواجه نشود از سمت اداره، آگهی میشود.
  • پس از صدور آگهی ثبت از سمت اداره مالکیت معنوی میبایست دو نوبت روزنامه و یک نوبت حق الثبت پرداخت شود که هزینه های روزنامه و حق الثبت با توجه به کالاهای شما و طبقات ثبتی متغیر بوده و مبلغ ثابتی ندارد. در مرحله اول هزینه روزنامه نوبت اول را پرداخت کرده و پس از صرف مدت زمان قانونی اقدام به پرداخت هزینه حق الثبت مینماییم.

مدت زمانی که مابین پرداختی روزنامه اول و حق الثبت در نظر گرفته شده بابت این موضوع است که اگر شخص یا شرکتی نسبت به ثبت برند و علامت تجاری شما اعتراضی دارد میبایست در این مدت زمان اقدام به اعتراض نماید و از طریق کمیسیون تشکیل شده پیگیر روند کاری شود.

بعد از پرداخت هزینه حق الثبت اقدام به پرداخت هزینه روزنامه نوبت دوم کرده و بعد از این مرحله میتوان نسخه PDF تصدیق برند خود را از طریق سایت دریافت نمایید.

روند ثبت برند و علامت تجاری

جمع بندی

شما می­توانید هر نوع خدمات یا کالایی را که عرضه می­کنید به صورت انحصاری به ثبت می­رسانید. این موضوع در کسب اعتبار برای شما تاثیر گذار خواهد بود. مراجع قانونی هر گونه تخلف در این زمینه را پیگیری خواهند کرد.

خانم عابد مشاور ثبت برند و علامت تجاری

سیستم ثبت علامت ­های تجارتی در ایران از طریق روند اعلامی صورت می­گیرد. شما اطلاعات و درخواست خود را در سامانه ثبت خواهید کرد. موارد مورد نیاز را ارائه می­کنید.

ظرف مدت زمان مشخصی درخواست شما توسط کارشناسان بررسی خواهد شد. در مرحله بعدی در صورتی که برندی مشابه برند شما وجود نداشته باشد، تقاضا پیگیری خواهد شد و می­توانید برای ارائه اصل مدارک و تنظیم قرارداد دو طرفه اقدام کنید.

رسیدگی به این درخواست توسط اداره ثبت صورت می­گیرد. این سازمان یک ارگان دولتی متصل به شبکه مرکزی است و تمامی پرونده ­های موجود در ایران را مرور خواهد کرد. در صورت تشابه باید تغییرات لازم را اعمال کنید.

شما نام و آرم تجاری خود را به ثبت می­رسانید که در نوع خود منحصرب­فرد باشید. شخص دیگری نتواند ماهیت تعریف شده برای شما را تصاحب کند و از نام تجاری شما بدون اطلاع خودتان سوء استفاده کند.

هزینه ثبت برند و علامت تجاری می­توانید مادام العمر و یا موقتی پرداخت شود. تصمیم گیری به عهده شما خواهد بود.

4.9/5 - (59 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

166 پاسخ

  1. با سلام
    مدتی است که در سرای محله شهرداری خانه بازی برای کودکان راه اندازی کرده ام؛ تصمیم گرفته ام تا ثبت برند انجام دهم تا بتوانم فعالیتم را گسترش دهم. سوال من این است که با توجه به محل فعالیتم آیا مشکری در ثبت کردن برند و لوگو ی من پیش نخواهد آمد؟

    1. سلام و درود.
      برای ثبت برند و لوگو یا نام و نشان تجاری،مورد بازدید از محل فعالیت شما از طرف ارگان یا اداره خاصی وجود ندارد و فقط میبایست یک آدرس و کد پستی را در اظهارنامه ثبت برند خود وارد کنید.
      فقط لازم هست که این موضوع رو بدونید،طبق موضوع فعالیت یا خدمات یا محصول(اگر داشته باشید)میبایست جواز مرتبط،به اداره مالکیت معنوی ارائه دهید.

  2. سلام و روز بخیر، ما برای یک شرکت تولیدی اقدام به ثبت برند کردیم که به دلیل تشابه اسمی رد شد. هرچند که از نظر معنا، بین برند ما و همان علامت تجاری تشابهی وجود نداشت اما از نظر لقوی مقداری تشابه داشت، آیا اگر اعتراض بزنیم ممکن است بتوانیم آن را ثبت کنیم؟

    1. سلام ‌و درود.
      شما میتونید برای این موضوع که فرمودید اعتراض بزنید ولی مدنظر داشته باشید تا زمان کمیسیون باید مدت زمان حداقل یک سال تا دو سال صرف کنید که معمولاً هم نتیجه مثبتی نداره.
      باید با توجه به جواب کارشناس اداره مالکیت معنوی پرونده شما رو مورد بررسی قرار بدیم و بهترین راهکار رو‌‌ انجام دهیم.میتونید برای این موضوع با کارشناسان ثبت فرهنگ در تماس باشید.

  3. سلام، آیا ثبت برند هم مشمول امور مالیاتی می شود؟

    1. سلام و درود.
      ثبت برند یا نام تجاری باتوجه به قوانین به روز هیچگونه ارتباطی به مالیات ندارد و میتوان گفت شما با ثبت برند،مشمول مالیات نخواهید شد.

  4. سلام آیا برای ثبت برند حتما باید شرکت ثبت شده داشته باشم؟

    1. سلام و درود.
      ثبت برند یا نام تجاری میتونه یا در قالب حقوقی باشه که بنام شرکت در نهایت ثبت بشه یا اینکه در قالب حقیقی باشه که بنام شخص ثبت بشه و هیچ لزوم یا اجباری به این نیست که حتماً باید بنام شرکت به ثبت برسه.

  5. سلام، من یک برندی ثبت کرده ام که متاسفانه نام آن اشتباه ثبت شده است. آیا امکان تغییر آن را دارم؟

    1. سلام و درود.
      وقتی یک برند رو شما به ثبت برسونید به این معنی هست که نام برند شما دو نوبت روزنامه میشه و حق الثبت پرداخت میشه و در نهایت تصدیق برند صادر میشه.
      وقتی تمام این مراحل انجام بشه شما به مدت ۱۰ سال مالک این برند هستید و اگر بخواهید اصلاح کنید به این معنی است که میبایست از ابتدا یک نام جدید به ثبت برسونید و قابلیت اصلاح ندارد.

  6. سلام و خسته نباشید
    آیا کسی که ثبت برند انجام می دهد ممکن است در پرونده های مالیاتیش هم تغییری ایجاد شود؟ منظورم این است که یک شرکت به دلیل ثبت شدن برندش باید مبلغ بیشتری را به عنوان مالیات به اداره دارایی پرداخت کند؟

    1. سلام و درود.
      همانطور که در مقاله ثبت برند توضیح داده شده،یکسری مدارک اولیه مورد نیاز است برای اینکه شما بتوانید یک نام تجاری یا برند رو به ثبت برسونید.طبق قوانینی که تا به امروز برای بحث ثبت برند یا لوگو مورد نیاز است،مدرکی دال بر کداقتصادی وجود ندارد و میشود به استناد همین موضوع اینرو مطرح کرد که اداره مالیات و اداره ثبت علامت یا همان مالکیت معنوی در حال حاضر موردی منوط به اخذ مالیات بر روی برند ثبت شده اعلام نکرده و میتوان گفت که با ثبت برند یا لوگو،شخص یا شرکت مالک ملزم به پرداخت مالیات و یا تغییر در پرونده مالیاتی اش ندارد.
      این موضوع رو در نظر داشته باشید که طبق قوانین اداره ثبت علامت تجاری یا مرکز مالکیت معنوی،شما برای ثبت برند لاتین نیاز به ارائه کارت بازرگانی بنام شخص یا شرکت مورد تقاضا دارید که یکی از مدارک موردنیاز برای اخذ کارت بازرگانی،داشتن پرونده مالیاتی با کد اقتصادی است ولی نمیتوان این دو موضوع رو به هم ارتباط داد.

  7. سلام وقت بخیر، برای ثبت برند خارجی ****** باید کارت بازرگانی داشته باشم؟ من نماینده شرکت در ایران هستم اما رسمی نیستم چون تحریم هستیم و فقط با اسم برند این شرکت در ایران واردکننده و فروشنده هستم.

    1. سلام و درود
      بله دوست عزیز،شما برای اینکه بتونید در ایران یک برند خارجی یا اصطلاحاً یک برند لاتین رو ثبت کنید علاوه بر جواز مرتبط با کالایی که دارید تو اون زمینه فعالیت میکنید حتما باید کارت بازرگانی بنام شخص حقیقی یا شخص حقوقی که میخواد مالک برند بشه ارائه بدید.
      این موضوع مد نظرتون باشه که حتما باید مدرکی که ارائه میدید کارت بازرگانی باشه و در حال حاضر طبق قانون جدید اداره علائم تجاری،کارت عضویت اتاق بازرگانی مورد قبول نیست

  8. با عرض سلام و خسته نباشید. برای فعالیت در حوزه مواد غذایی مانند غلات و … می خواهم به عنوان شخص حقیقی برندم را ثبت کنم. آیا نیاز به جواز دارم؟ ممنون می شم راهنمایی کنید چراکه قصد دارم این کار را در منزل شخصی خودم انجام بدم و طبیعتا شرکتی هم تا به امروز ثبت نکرده ام.

    1. سلام و درود
      طبق قوانین اداره ثبت علائم تجاری برای هر خدمات یا هر کالا که شما بخواید برندتون رو ثبت کنید حتما احتیاج به جواز مربوط به کالا یا خدمات دارید و این رو هم مدنظر داشته باشید که حتما لزومی به ثبت شرکت ندارید.
      جواز مرتبط میتونه جواز کسب، پروانه تولید یا بهره برداری، جواز تاسیس دارای پیشرفت فیزیکی و یا جوازهای ارگانهای مختلف باشه که حتما از سمت اداره علائم تجاری استعلام میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس