ثبت برند مبلمان

ثبت برند مبلمان

ثبت برند مبلمان : همیشه وقت برای پیشرفت و ارتقا است اما به شرطی که از فرصت های به وجود آمده بهترین استفاده را بکنید و اجازه ندهید که این فرصت ها از دست بروند. اگر شما در عرصه تولید و فروش مبلمان فعالیت میکنید باید قدر این فرصتی که اکنون در اختیار شما قرار داده شده است را بدانید و با ثبت برند مبلمان خود کسب و کارتان را چندین لول ارتقا بدهید. در این مقاله از صفر تا صد هر اطلاعاتی که برای ثبت برند و علامت تجاری لازم میباشد را به شما خواهیم گفت پس خواندن این فرصت را از دست ندهید.

خانوم ولی زاده مشاور ثبت برند مبلمان

قطعا شما خبر دارید که مبلمان در خانه های ایرانی چه ارزشی دارد به خصوص اینکه در ایران از طرح های جدید و مد های روز مبلمان استقبال زیادی میشود و سالانه افراد زیادی تصمیم به نو کردن مبلمان خود میگیرند.

شمایی که در حوزه تولید و فروش مبلمان فعالیت میکنید، نباید به هیچ عنوان این فرصتی که در اختیار شما قرار داده شده است را نادیده بگیرید و باید با ثبت برند مبلمان کسب کار خود را ارتقا دهید.

در ادامه مقاله ابتدا با مزیت هایی که ثبت برند برای شما دارد آشنا میشویم، در مرحله بعد به سراغ اینکه ثبت برند چه شرایطی دارد میرویم، و در گام آخر مدارک مورد نیاز و همچنین مراحل ثبت برند را بررسی خواهیم کرد.

مزیت های ثبت برند مبلمان

بدون هیچ شکی هرکسی که به دنبال یک اقدام میباشد ابتدا مزیت هایی که آن عمل دارد را بررسی میکند. برای ثبت برند مبلمان شما ابتدا باید با مزیت هایی که ثبت برند برای شما دارد آشنا شوید.

مزیت های ثبت برند تجاری نامحدود میباشد و هر ساله با تصویب قانون های جدید داخلی و بین المللی به مزیت هایی که ثبت برند دارد، اضافه میشود.

  • با ثبت برند شما تا ابد ماندگار میشوید!

اولین مزیت و حتی بزرگ ترین مزیتی که ثبت برند مبلمان برای شما دارد، ماندگاری است. اگر برند تجاری تان را به ثبت برسانید تا زمانی که در عرصه تولید و فروش مبلمان فعالیت میکنید، از شما به عنوان یکی از بزرگان این حوزه یاد خواهد شد.

  • با ثبت برند دیگر محدود به جایی نیستید!

اکنون که شما تولیدی مبلمان خود را دارید، حداکثر در شهر سکونت تان میتوانید به فروش مبلمان خود بپردازید، اما آیا مبلمان باکیفیتی که شما تولید میکنید نباید به اطلاع افراد بیشتری برسد؟ با ثبت برند تجاری فروش محصولات شما دیگر محدود به جا و مکانی نخواهد بود.

  • تجارت همیشه لذت بخش است!

مگر میشود کسی را پیدا کرد که به تجارت و درآمد فراوان آن علاقه ای نداشته باشد؟ با ثبت برند مبلمان شما باید سطح توقع تان را بسیار بالاتر ببرید و اجازه بدهید که مشتریان خارج از کشور با مبلمان با کیفیتی که شما تولید میکنید، آشنا شوند.

  • با ثبت برند دیگر قرار نیست کسی به شما آسیب بزند!

بله! اگر شما برند خود را به ثبت برسانید، کسب و کارتان را بیمه میکنید و دیگر کسی نخواهد توانست تا کسب و کارتان را تهدید کند. به علاوه با ثبت برند توسط ارگان های دولتی به صورت رسمی شناخته خواهید شد.

  • اگر برند خود را ثبت کردید، تسهیلات متنوع را از دست ندهید!

اساسا از کسب و کارهایی که برند خود را ثبت میکنند، حمایت میشود و شما با ثبت برند مبلمان قادر خواهید بود تا از تسهیلات متنوعی که در اختیار شما قرار میگیرد، استفاده کنید.

  • با ثبت برند دیگر شما رقیبی نخواهید داشت!

رقبایی که در سطح شهرتان دارید فراموش کنید زیرا زمانی که شما برندتان را ثبت کنید دیگر رقبای شما توان رقابت با شما را نخواهند داشت و از این طریق شما رقبای بزرگ تری پیدا میکنید! اگر میخواهید که از رقیب تان عقب نیوفتید ثبت برند تجاری تان را به هیچ عنوان به تعویق نیندازید.

مزیت هایی که ثبت برند تجاری دارد، به هیچ عنوان محدود به این موارد نمیشود و شما فقط زمانی متوجه تاثیر ثبت برند خود خواهید شد که برندتان را به ثبت برسانید.

مزیت های ثبت برند مبلمان

همچنین ثبت برند تجاری باعث میشود تا در نتیجه تمامی این مزیت ها، اعتماد به محصولات شما بیشتر شود و همانطور که قطعا میدانید اعتماد بیشتر مساوی است با فروش بیشتر!

در نتیجه به هیچ عنوان ثبت برند مبلمان خود را به تعویق نیندازید و همین حالا الویت خود را ثبت برند تجاری تان قرار دهید تا هر چه سریعتر فرایند ثبت برند خود را آغاز کنید.

موسسه ثبت شرکت فرهنگ بزرگ ترین موسسه ثبت برند و شرکت تجاری در ایران میباشد که شما میتوانید با استفاده از خدمات کارشناسان موسسه ثبت شرکت فرهنگ فرایند ثبت برند مبلمان خود را آغاز کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن از نتایجی که ثبت برند برای شما دارد، شگفت زده شوید.

شرایط ثبت برند مبلمان

برای ثبت برند شما باید در ابتدا برای برند خود نام گذاری کنید. نام برند شما باید دارای شرایطی باشد زیرا نام برند شما قرار است بزرگ ترین نقش را در موفقیت شما ایفا کند.

  • نام برند شما باید مبتکرانه و خلاقانه باشد پس برای ثبت برند مبلمان برای نام برندتان خلاق باشید!
  • حتی اگر قصد ثبت برند بین المللی را دارید، ابتدا باید برند شما در ایران به ثبت برسد و به همین دلیل نام برند شما نباید با شئونات اسلامی مغایرت داشته باشد.
  • نام های ترکیبی برای ثبت برند تجاری میتوانند انتخاب خوبی باشند پس از این اسامی به راحتی نگذرید.
  • حتما قبل از انتخاب اسم برند، نام پیشنهادی تان را استعلام برند کنید تا از یونیک بودن نام برند خود مطمئن شوید. از طریق یک ثبت خوب فرهنگ است میتوانید نام برند خود را استعلام کنید!
  • برای نام برند میتوانید حتی از نام و نام خانوادگی تان استفاده کنید، البته دقت کنید که استفاده از اسامی افراد دیگر برای نام برند ممنوع است و یا باید رضایت شخص مورد نظرتان را جلب کنید.
  • نام برند شما برای ثبت برند مبلمان اهمیت بسیار بالایی دارد، پس هر چقدر که لازم است برای انتخاب نام برند خود وقت بگذارید و به هیچ عنوان به سادگی از انتخاب نام برند خود گذر نکنید.

شرایط ثبت برند مبلمان

علاوه بر انتخاب نام برند، شما باید مجوز های لازم برای ثبت برند تجاری تان را دریافت کنید. این مجوز ها شامل:

  • کارت بازرگانی
  • پروانه بهره برداری
  • جواز کسب
  • جواز تاسیس
  • عضویت در اتاق بازرگانی

میباشند که شما برای راحتی کار خود و همچنین تسریع فرایند ثبت برند مبلمان باید مجوز های مورد نیاز را اخذ کنید. البته مجوز های لازم برای ثبت برند با نوع فعالیت شما رابطه مستقیم دارد و ممکن است برای ثبت برندتان به مجوز های دیگری نیاز داشته باشید.

مورد دیگری که برای ثبت برند بسیار اهمیت دارد، مشخص کردن فصل و طبقه برند میباشد که برای ثبت برند مبلمان شما باید طبق قانون اداره مالکیت معنوی، طبقه 20 را برای ثبت برند خود انتخاب کنید.

مدارک لازم برای ثبت برند مبلمان

بسته به اینکه برای شخص حقیقی و یا شخص حقوقی قصد ثبت برند را دارید، مدارک مورد نیاز متفاوت میباشد و در ادامه مدارک مورد نیاز ثبت برند شخص حقیقی  و شخص حقوقی را به صورت جداگانه بررسی میکنیم.

مدارک مورد نیاز ثبت برند شخص حقیقی

  1. کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی
  2. کدپستی و آدرس محل اقامت
  3. جواز یا پروانه کسب
  4. دریافت کارت بازرگانی حقیقی درصورت تمایل به ثبت برند لاتین.
  5. دریافت و ارائه مجوز های لازم
  6. توضیح لگو و برند خود
  7. تصویر از برند یا علامت تجاری

مدارک مورد نیاز ثبت برند شخص حقوقی

  1. کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی اعضا
  2. مدارک ثبتی شرکت و پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی
  3. کد پستی و آدرس محل شرکت
  4. اخذ جواز کسب
  5. دریافت کارت بازرگانی درصورتی که بخواهید برند شما لاتین باشد.
  6. دریافت و ارائه مجوز های لازم
  7. توضیح لگو و برند
  8. تصویر از برند یا علامت تجاری

مدارک لازم برای ثبت برند مبلمان

برای ثبت برند مبلمان شما باید با توجه اینکه برای شخص حقیقی و یا شخص حقوقی اقدام میکنید، مدارک بالا را تهیه کنید.

مراحل ثبت برند مبلمان

شما میتوانید برند مبلمان تان را به صورت اینترنتی و از طریق سایت اداره مالکیت معنوی به ثبت برسانید. اولین مرحله برای ثبت برند تجاری تکمیل اظهارنامه ثبت برند میباشد.

پس از اینکه اظهارنامه ثبت برند خود را تکمیل کردید، اکنون باید فصل و طبقه برند خود را مشخص کنید و هزینه اولیه آن را پرداخت کنید. مشخص کردن فصل و طبقه برند اهمیت بسیار زیادی دارد و باید در این خصوص حتما با کارشناسان ثبت برند تجاری مشورت کنید.

در مرحله باید باید مدارک مورد نیاز را در سامانه آپلود کنید. پس از بارگذاری مدارک شماره اظهارنامه ثبت برند مبلمان برای شما ارسال میشود و درخواست شما توسط کارشناسان اداره مالکیت معنوی بررسی خواهد شد.

در صورتی که درخواست شما تایید شود باید هزینه هایی ثبت برند خود را پرداخت کنید تا به شما اجازه انتشار آگهی ثبت برند داده شود، اما آیا انجام این مراحل در تخصص شما میباشد؟

خانوم ولی زاده مشاور ثبت برند مبلمان

ارزش اینکه برند خود را ثبت کنید بسیار بیشتر از چیزی است که حتی آن را تصور میکنید. با ثبت برند شما کسب و کارتان را چندین لول ارتقا میبخشید پس به هیچ عنوان این ریسک را نکنید و برای ثبت برند مبلمان همین حالا با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

5/5 - (4 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

8 پاسخ

  1. من تازه برای تاسیس شرکت اقدام کرده ام، آیا برای ثبت برند مبلمان هم باید صبر کنم تا این روند به اتمام برسد؟

    1. سلام و درود.

      اگر تصمیم به این موضوع دارید که در نهایت برند مورد تقاضا به اسم شرکت ثبت شود باید ابتدا فرایند ثبت شرکت به اتمام برسد و پس از اخذ جوازهای لازم به اسم شرکت میتونید پروسه ثبت برند حقوقی را انجام دهید ولی این مسئله رو هم در نظر داشته باشید که ثبت برند حتماٌ نباید بنام شرکت انجام شود و خود شخص میتواند با ارائه مدارک لازم اقدام به ثبت شرکت حقیقی نماید.

  2. سلام، آیا برای ثبت برند مبلمان داشتن کارت نظام وظیفه اجباری است؟

    1. سلام و درود.

      خیر،برای ثبت برند در هر زمینه فعالیتی از جمله ثبت برند در طبقه بندی مبلمان نیاز به ارائه کارت نظام وظیفه نیست ولی نکته ای که باید بهش توجه کرد اینه که برای ثبت برند لاتین نیاز به ارائه کارت بازرگانی میباشد و یکی از مدارک پیش نیاز برای دریافت کارت بازرگانی داشتن کارت پایان خدمت یا معافی خدمت سربازی میباشد.

  3. سلام، من فروشگاه مبلمان و لوازم دکوری منزل دارم، ولی کارگاه و تولیدی ندارم، آیا میتوانم برای فروشگاهم ثبت برند مبلمان انجام دهم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *