تغییر حق امضا شرکت

تغییر حق امضا شرکت

تغییر حق امضا شرکت نیز از موضوعات مهمی است که در شرکت‌های مختلف بعد از گذشت مدت زمانی ممکن است که انجام بشود در این مطلب قصد داریم در مورد تغییر حق امضا شرکت و تعاریف و جزئیات مربوط به آن با شما صحبت کنیم.

اگر شما هم در این زمینه مشکل و یا سوالی دارید پیشنهاد ما این است که تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

خانم محمدی مشاور تغییر حق امضا شرکت

تغییر حق امضا شرکت چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد تغییر حق امضا با شما صحبت کنیم باید در ابتدا بدانیم که حق امضا چیست؟

در جواب این سوال باید گفت که در جلسه تغییر اعضا هیئت مدیره شرکت افرادی تعیین می‌شوند که مجاز به حق امضا هستند در واقع این افراد می‌توانند تمامی چک‌ها، قراردادها، سفته‌ها و تمامی اوراق بهادار شرکت را امضا کنند در مورد تعداد افراد مجاز برای حق امضا محدودیت وجود ندارد و می‌تواند از یک نفر تا چند نفر باشد موضوع مهمی که در زمینه حق امضا وجود دارد این است که حق امضا از دو بخش متفاوت تشکیل می‌شود

در بخش اول حق امضا برای چک و سفته و بخش دوم مربوط به امضای اسناد و اوراق عادی و اداری است.

بعد از ثبت شرکت تجاری می‌توان هر نوع تغییراتی را در شرکت به ثبت رساند از جمله این تغییرات می‌توان به تغییر در حق امضای شرکت اشاره کرد اما به این موضوع توجه کنید که هر نوع تغییری در شرکت باید به اطلاع اداره ثبت شرکت‌ها برسد همچنین ثبت تغییرات شرکت باید با توافق سهامداران و اعضای هیئت مدیره شرکت نیز برسد.

تغییر حق امضا شرکت چیست؟

تغییر حق امضا شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود

قوانین مربوط به حق امضا در هر نوع شرکتی با شرکت دیگر متفاوت است مثلاً در شرکت سهامی خاص بازرسان نمی‌توانند حق امضا داشته باشند اما دیگر اعضای هیئت مدیره می‌توانند که اجازه حق امضا در شرکت را داشته باشند و اینکه چه فرد یا افرادی می‌توانند این اجازه را داشته باشند به تصمیم هیئت مدیره بستگی دارد.

اما در شرکت با مسئولیت محدود حداقل اعضا دو نفر هستند در این نوع شرکت‌ها هر دو اعضا یا یکی از آن‌ها می‌توانند حق امضا داشته باشند البته به این موضوع توجه کنید که حق امضا دارای دو بخش است که یکی مربوط به اسناد و مدارک مالی و قراردادها و دیگری مربوط به اوراق اداری و عادی شرکت است.

تغییر حق امضا شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود

مدارک تغییر حق امضا شرکت

تغییر حق امضا شرکت نیز در دسته تغییرات شرکت قرار می‌گیرد و مثل دیگر تغییراتی که در شرکت انجام می‌شود باید به اطلاع اداره ثبت شرکت‌ها برسد

برای اطلاع این موضوع باید یک سری اسناد و مدارک مربوط به شرکت نیز به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال شود که این اسناد و مدارک را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

  • ارائه یک نسخه کپی از تمامی اسناد و مدارک شناسایی اعضای شرکت
  • ارائه یک نسخه فتوکپی از پرداخت و دریافت آگهی روزنامه رسمی تاسیس شرکت
  • ارائه یک نسخه از فتوکپی روزنامه کثیرالانتشار تاسیس شرکت
  • اگر شرکت مورد نظر در گذشته نیز تغییراتی داشته ارائه یک نسخه از کپی از تغییرات شرکت در روزنامه به چاپ رسیده است

مدارک تغییر حق امضا شرکت

هزینه تغییر حق امضا شرکت

به صورت کلی فرایندهای ثبتی و اداری دارای هزینه مخصوص به خود هستنداصولا برای انجام هر فرایند ثبتی و اداری مثل تغییر حق امضا شرکت باید پرداخت هزینه انجام بدهید. این هزینه از جمع شدن چند هزینه دیگر تشکیل می‌شود که در ادامه آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم

  • هزینه انتشار آگهی در روزنامه در مورد نغییر حق امضا، این هزینه به فاکتورهای مختلفی از جمله ابعاد، فونت و بستگی دارد
  • هزینه‌هایی که باید به اداره ثبت برای انجام امور اداری پرداخت کنید
  • هزینه‌هایی که شرکت ارائه دهنده خدمات از شما دریافت می‌کند در صورتی که از شرکت‌های خدماتی ثبتی استفاده می‌کنید

اما در کل باید گفت که این تغییر در شرکت یعنی تغییر حق امضا هزینه نسبتا مناسب و پایینی دارد.

هزینه تغییر حق امضا شرکت

مراحل تغییر حق امضا شرکت

همانطور که در بالاتر نیز به آن اشاره کردیم تغییر حق امضای شرکت یکی از تغییراتی است که باید به اطلاع اداره ثبت شرکت‌ها برسد به صورت کلی این تغییر در شرکت نیاز به سپری‌کردن مراحلی دارد که در ادامه آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

برای انجام این کار در ابتدا باید یک جلسه مجمع عمومی فوق العاده برای شرکت تشکیل شود در این مجمع در مورد موضوع تغییر حق امضا شرکت توافق انجام می‌شود در انتهای مجمع اعضای حاضر در مجمع باید صورتجلسه تنظیم شده مربوطه به این موضوع را امضا کنند.

اعضای هیئت مدیره می‌توانند فرد یا افرادی که در گذشته اجازه حق امضا در شرکت داشتند را تغییر داده و حق امضا را از فرد یا افراد قدیمی سلب کرده و به افراد جدید واگذار کنند.

در مرحله دوم باید درخواستی مبتنی بر تغییر حق امضا شرکت را در سامانه مربوط به اداره ثبت شرکت‌ها به صورت اینترنتی به ثبت برسانید در مرحله حاضر اطلاعات و مدارکی از شما درخواست می‌شود که باید آن‌ها را به دقت وارد کنید مدارک مورد نیاز برای ارائه به اداره ثبت شرکت‌ها را در بخشی دیگر بررسی کرده‌ایم.

سپس در ادامه نیز باید بارکد پستی مربوطه را در سیستم مورد نظر ثبت کنید مرحله بعدی مربوط به تایید نهایی موضوع تغییر حق امضا شرکت و ارسال یک پیش نویس آگهی است در آخر نیز باید آگهی مربوط به تغییر حق امضا شرکت در روزنامه رسمی انتخاب شده منتشر شود به این موضوع توجه کنید که اگر در مورد آگهی چاپ شد هیچ اعتراض وجود نداشته باشد تمام تغییرات مربوط به حق امضای شرکت تایید و ثبت می‌شود.

مراحل تغییر حق امضا شرکت

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم که همه چیز در مورد حق امضا و تغییر حق امضای شرکت در شرکت‌های مختلف را بررسی کنیم همانطور که در بالاتر در مورد آن صحبت کردیم تغییر حق امضا شرکت مثل سایر تغییرات شرکت باید حتما به اطلاع اداره ثبت شرکت‌ها برسد و آگهی آن در روزنامه به چاپ برسد.

اگر شما هم قصد تغییر حق امضا در شرکت خود را دارید اما نمی‌دانید که این کار را چطور باید انجام دهید می‌توانید از مجموعه‌های ثبتی برای این کار استفاده کنید این روزها مجموعه‌های معتبر و با سابقه زیادی از جمله موسسه ثبت شرکت فرهنگ وجود دارند که تمامی فرایندهای مربوط به ثبت شرکت و جزئیات آن را انجام می‌دهند مطمئن باشید که با انجام این کار در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کرده‌اید زیرا فرایندهای ثبتی در عین ساده بودن حساسیت‌ها و جزئیات زیادی دارند که فقط افراد مطلع می‌توانند بدون دردسر آن را انجام بدهند

مجموعه ما یکی از مجموعه‌های ثبت شرکت است که در تمامی زمینه‌ها به خصوص تغییر حق امضا شرکت سابقه زیادی دارد و شما می‌توانید با خیال راحت این خدمات را به مجموعه ما بسپارید.

خانم محمدی مشاور تغییر حق امضا شرکت

5/5 - (6 امتیاز)
تغییر حق امضا شرکت در سریعترین زمان و با نازلترین قیمت! وکلای ثبت شرکت فرهنگ در تمام مراحل تغییر حق امضا شرکت کنار شما هستند.
آنچه در این مقاله می‌خوانید

14 پاسخ

  1. آیا بدون حضور شرکا در شرکت سهامی خاص میتوان برای تغییر حق امضا اقدام کرد؟

    1. سلام و درود.

      در صورتی که تعداد افراد و میزان سهام افراد حاضر در جلسه حد نصاب لازم پس از آگهی دعوت را داشته باشند،میتوان پس از درج آگهی دعوت در روزنامه کثیرالانتشار مشخص شده در شرکت اقدام به تغییر امضا در شرکت نمود.

  2. ممنون از مطلب خوبتون در رابطه با تغییر حق امضا شرکت

    1. سلام و درود.

      ممنون از زمانیکه برای مطالعه مقاله تغییر حق امضای شرکت گذاشتید و نظر مثبتتون.

  3. سلام، آیا با تغییر حق امضا در شرکت اساسنامه شرکت باید در روزنامه هم آگهی منتشر کنیم؟

    1. سلام و درود.

      بله برای هر نوع تغییرات در شرکتها از جمله تغییر حق امضا در شرکتهای مسئولیت محدود و سهامی خاص و … باید پس از آگهی در اداره ثبت شرکتها،تغییرات نهایی در روزنامه رسمی به چاپ برسد.

  4. ممنون از مطلب خوبتون در رابطه با تغییر حق امضا شرکت.
    بسیار کمکم کرد

    1. سلام و درود.

      ممنون از نگاه مثبتتون و زمانیکه برای مطالعه مقاله گذاشتید.

  5. سلام، آیا با وکالت نامه هم میتوان تغییر حق امضا در شرکت انجام داد؟

    1. سلام، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید
      02188472277

  6. سلام، آیا بعد از تغییر حق امضا شرکت باید آن را در سایت اداره ثبت شرکتها نیز به ثبت برسانیم؟ یا نیازی به این کار نیست؟

    1. سلام و درود.
      هر گونه تغییرات و یا تصمیم و بروز رسانی در شرکتها با هر قالب ثبتی و موضوع فعالیتی که داشته باشند باید در اداره ثبت شرکتهای استان مربوطه به ثبت برسند که یکی از این تصمیمات و یا تغییرات شرکتها میتونه تصمیمگیری در مورد حق امضای شرکت باشد و باید پس از تشکیل جلسه مجمع مورد نظر و تنظیم صورتجلسه مربوطه،در اداره ثبت شرکتها،آگهی و در روزنامه رسمی کشور به چاپ برسد.

  7. سلام، آیا نیاز است تا قبل از تغییر امضا شرکت، از امضا فرد در دفترخانه گواهی تاییدیه امضا گرفت؟

    1. سلام و درود.
      خیر، برای تغییر حق امضا در شرکت نیازی به گواهی امضا در دفترخانه نیست و تنها باید با تشکیل مجمع عادی یا تشکیل جلسه هیئت مدیره و تنظیم صورتجلسه مورد نظر اقدام به ثبت تغییرات حق امضا مورد مظر نمایید.موضوعی که قابل ذکر هست باید نمونه امضا صاحب یا صاحبین امضا در شرکتها دقیقاً امضایی باشد که در اوراق شرکت به ثبت رسیده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس