تبدیل شرکت سهامی خاص به شرکت با مسئولیت محدود

تبدیل شرکت سهامی خاص به شرکت با مسئولیت محدود در سریع‌ترین زمان و با نازل‌ترین قیمت! وکلای ثبت شرکت فرهنگ در تمام مراحل تبدیل شرکت سهامی خاص به شرکت با مسئولیت محدود کنار شما هستند.

تبدیل شرکت سهامی خاص به شرکت با مسئولیت محدود: موسسه ثبت فرهنگ با سابقه درخشان در ارائه خدمات ثبتی، به ویژه در زمینه تبدیل شرکت ها، همراه شما در این مسیر خواهد بود. تیم مجرب و متخصص ما با تسلط کامل بر قوانین و مقررات مربوطه، تمام مراحل تبدیل شرکت سهامی خاص به شرکت با مسئولیت محدود را به طور دقیق و بدون نقص انجام می دهد تا شما با خیالی آسوده به فعالیت خود ادامه دهید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

شرایط تبدیل شرکت سهامی خاص به مسئولیت محدود

برای تبدیل شرکت سهامی خاص به شرکت با مسئولیت محدود باید یکسری شرایط و الزامات وجود داشته باشد.

  • باید دو سال از تاریخ تاسیس شرکت و یا تبدیل قبلی شرکت گذشته باشد.
  • شرکت اولیه نباید هیچ نوع بدهی یا ممنوعیت مالی داشته باشد.
  • هیچ حکم یا دستور قضایی مبنی بر ممنوعیت شرکت وجود نداشته باشد.
  • تمامی سرمایه شرکت پرداخت شده باشد.
  • الزامات شرکت جدید از قبیل تعداد سهامدار، شرکا، میزان سرمایه اولیه و … را داشته باشد.
شرایط تبدیل شرکت سهامی خاص به مسئولیت محدود

نحوه تبدیل شرکت سهامی خاص به مسئولیت محدود

در مرحله اول نحوه تبدیل شرکت سهامی خاص به شرکت با مسئولیت محدود باید یک مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شود و صورتجلسه متناسب با تبدیل شرکت سهامی خاص به شرکت با مسئولیت محدود تنظیم شود. در مجمع عمومی فوق العاده باید اطلاعاتی از قبیل اسم شرکت، نوع جدید شرکت، موضوع فعالیت شرکت، مدت زمان شرکت و … درج شود. همچنین اطلاعات هویتی شرکت از قبیل شناسه ملی شرکت و آدرس و مکان قانونی شرکت همراه با آدرس شعبات ذکر شود. میزان سرمایه و تقسیم سرمایه با توجه به نوع شرکت از قطعات سهام به سهم الشرکه مشخص و تعیین شود. سمت افراد از قبیل مدیرعامل شرکت، بازرسین شرکت (در شرکت‌های با مسئولیت محدود ضرورتی به وجود بازرس نیست)، هیئت مدیره شرکت و … باید تعیین شوند و این موارد تنها باید به امضا اعضا حاضر در مجمع عمومی برسد.

نحوه تبدیل شرکت سهامی خاص به مسئولیت محدود

مطلب پیشنهادی: تبدیل نوع شرکت

مدارک تبدیل شرکت سهامی خاص به شرکت با مسئولیت محدود

واضح است که در تبدیل شرکت سهامی خاص به شرکت با مسئولیت محدود ماهیت و شخصیت شرکت دچار تغییر می‌شود. هر نوع تغییری در شرکت باید به اطلاع اداره ثبت شرکتها برسد. همچنین برای این نوع تغییر باید اسناد و مدارک به اداره ثبت شرکتها ارسال شوند. این اسناد و مدارک به شرح زیر است:

  • ارائه صورتجلسه تنظیم شده مجمع عمومی فوق العاده که تمامی این صورتجلسه باید به امضای هیئت مدیره رسیده باشد
  • ارائه دو نسخه از اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود که همه صفحات اساسنامه به امضا شرکا رسیده باشد
  • ارائه دو نسخه از تقاضانامه شرکت با مسئولیت محدود که همه صفحات آن به امضا شرکا شرکت رسیده باشد
  • ارائه دو نسخه از شرکت نامه شرکت با مسئولیت محدود که همه صفحات آن به امضا شرکای شرکت رسیده باشد
  • ارائه نامه کارشناس رسمی دادگستری و ارائه گزارش حسابرس مالی بابت تراز مالی 2 سال گذشته
  • ارائه مدارک هویتی و اوراق شناسایی شرکای قدیم و جدید شرکت
مدارک تبدیل شرکت سهامی خاص به شرکت با مسئولیت محدود
جمع بندی

یکی از سوالات پرتکراری که از کارشناسان مجموعه ما می‌شود در زمینه تبدیل شرکت سهامی خاص به شرکت با مسئولیت محدود است. به همین دلیل در این مطلب تلاش کردیم تا تبدیل یک نوع از شرکت‌های قابل ثبت در ایران یعنی تبدیل شرکت سهامی خاص به شرکت با مسئولیت محدود را با ذکر جزئیات برای شما تشریح کنیم. واضح است که برای هر نوع شرکت شرایطی که برای تبدیل شرکت وجود دارد متفاوت است. اگر شما هم قصد دارید که شرکت خودتان را به شرکت دیگری تبدیل کنید اما در اجرای مراحل مشکل و چالش دارید می‌توانید از خدمات و مشاوره کارشناسان مجموعه ما استفاده کنید.

14 پاسخ

  1. سلام تبدیل شرکت سهامی خاص به مسئولیت محدود چقدر زمان خواهد برد؟

    1. سلام و درود.

      در صورتی که مدارک مورد نیاز برای تبدیل شرکت کامل باشد به دلیل چند مرحله ای بودن پروسه تغییرات مدنظر باید زمان تقریبی 15 الی 20 روز کاری را در نظر داشته باشید.

    1. سلام و درود.

      ممنون از دیدگاه مثبتتون

  2. سلام، ما یک شرکت سهایم خاص داریم و میخواهیم آن را به شرکت با مسئولیت محدود تبدیل کنیم، تعداد شرکای ما 4 نفر است، آیا در هنگام ایت تغییر باید تعداد شرکا را کاهش داد؟

    1. سلام و درود.

      خیر الزامی به این موضوع نیست که اعضای شرکت در شرکتهای مسئولیت محدود حتماٌ دو نفر باشند و شما میتونید با همین تعداد اعضایی که در حال حاضر دارید اقدام به تبدیل شرکت سهامی خاص خود به شرکت مسئولیت محدود نمایید.

  3. آیا با تبدیل شرکت سهامی خاص به مسئولیت محدود اساسنامه شرکت هم تغییر میکند؟

    1. سلام و درود.

      پس از اینگونه تغییرات در شرکتها،اصلاح ماده اساسنامه انجام میشود به این معنی که ماده های مربوطه در اساسنامه طبق تغییرات جدیدی که در روزنامه رسمی هم به چاپ رسیده اند تغییر میکند ولی این موضوع به این معنی نیست که اساسنامه جدید برای شرکت صادر شود و تنها برای هر شرکت،یک مرتبه اساسنامه صادر میشود و در صورتی که تغییراتی در این خصوص پیش بیاد تنها ماده مربوطه در اساسنامه تغییر میکند و در روزنامه رسمی به چاپ میرسد.

  4. آیا بعد از تبدیل شرکت سهامی خاص به مسئولیت محدود، میتوانیم با همان نام قبلی شرکت به فعالیت تجاریمان ادامه دهیم؟

    1. سلام و درود.

      بله پس از تبدیل شزکت سهامی خاص به مسئولیت محدود یا تبدیل شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص،نام شرکت هیچ تغییری نمیکند و فقط به جای شرکت سهامی خاص باید عنوان شرکت با مسئولیت محدود قرار داده شود و میتوانید پس از ثبت تغییرات مدنظر مانند قبل از نام و شماره ثبت و شناسه ملی قدیم شرکت استفاده نمایید.

  5. سلام، آیا در هنگام تبدیل شرکت سهامی خاص به مسئولیت محدود امکان افزایش سرمایه شرکت هم به طور همزمان در یک صورتجلسه وجود دارد؟

    1. سلام و درود.
      بله میتونید همزمان با تنظیم صورتجلسات معین بابت تبدیل شرکت سهامی خاص به شرکت با مسئولیت محدود،دستور جلسه افزایش سرمایه را نیز در کنار مابقی روند به ثبت برسانید.

  6. سلام، من سال گذشته یک شرکت سهامی خاص ثبت کرده ام، آیا میتوانم برای تبدیل شرکت سهامی خاص به شرکت مسئولیت محدود اقدام کنم؟

    1. سلام و درود.
      طبق قوانین موردنیاز بابت تبدیل نوع شرکتها،برای تبدیل شرکت بامسئولیت محدود به شرکت سهامی خاص یا بالعکس میبایست حداقل دو سال از تاریخ تأسیس شرکت که در آگهی ثبتی و روزنامه رسمی شرکت ذکر شده است گذشته باشد که این یکی از گزینه هایی است که باید در این راستا رعایت شود.
      این موضوع رو لازمه بدونید که تبدیل نوع شرکتها به همدیگر بعد از چند سال در اواخر سال 1400 امکانپذیر شد و امکان اینکه قوانین مورد نیاز در این مورد تغییراتی پیدا کند نیز تا حدودی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.8/5 - (21 امتیاز)