آموزش تصویری ثبت تغییرات شرکت

آموزش تصویری ثبت تغییرات شرکت

آموزش تصویری ثبت تغییرات شرکت: ما در این مرحله به خوبی و با ارائه آموزش تصویری ثبت تغییرات شرکت به صورت تصویری شما را برای انجام تغییرات راهنمایی می کنیم.
لازم به ذکر است در انتهای این مقاله میتوانید به ویدیو آموزش تصویری ثبت تغییرات شرکت هم دسترسی داشته باشید.

خانم شهبازی مشاور ثبت تغییرات شرکت

مراحل در آموزش تصویری ثبت تغییرات شرکت

در مرحله اول و برای شروع آموزش تصویری ثبت تغییرات شرکت با مراجعه به آدرس اداره ثبت شرکت ها irsherkat.ssaa.ir و از قسمت بالای صفحه باید با انتخاب گزینه صورتجلسه تغییرات شروع به روند ثبت تغییرات شرکت کنید.

  • در قسمت اداره کل استان استان که شرکت شما در آنجا به ثبت رسیده را انتخاب کنید.
  • در قسمت واحد ثبتی باید شهرستانی که واحد ثبتی شرکت را در آنجا ثبت کرده اید را انتخاب نمایید.
  • با وارد کردن شناسه ملی و شماره ثبت شرکت تجاری گام بعدی را بزنید.

در این مرحله بسته به نوع شرکت نوع شخصیت حقوقی را مشخص کنید. (شرکت سهامی عام  ،ثبت شرکت سهامی خاص یا ثبت شرکت با مسئولیت محدود و شرکت های تعاونی و ..  از انواع شرکت های تجاری محسوب می‌شوند).

بسته به نوع تغییرات شما باید نوع صورتجلسه را طبق دستور جلسه ای که دارید انتخاب کنید زیرا هر دستور جلسه میبایست در صورتجلسه معین ورود اطلاعات شود و تمامی کارهای سیستمی باید طبق صورتجلساتی که قبل از این مرحله تنظیم شده پیش رود.

همانطور که میدانید تصمیمات در شرکت ها و موسسات غیر تجاری به طور کلی در مجامع عمومی عادی یا مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده و مجمع عمومی فوق العاده و جلسه هیئت مدیره، مورد بررسی قرار میگیرد که در این راستا باید با علم کامل نسبت به تنظیم صورتجلسات، تنظیم صورتجلسه مورد نیاز را با توجه به اولویت هرکدام تنظیم کرده و به امضا اعضا شرکت رسانده و طبق آن اقدام به ورود اطلاعات نمایید.

به طور مثال چنانچه قصد تمدید دوران مدیریت شرکت را دارید باید نوع صورتجلسه را با عنوان مجمع عمومی عادی ثبت کنید.

در قسمت نصاب جلسه دقت کنید که جلسه شرکت می تواند با حضور تمام شرکا یا تعدادی از آن ها تشکیل شود، فراموش نکنید در صورت عدم حضور تمام شرکا و تصمیم گیری با غایب میبایست طبق چهارچوب هر نوع شرکت و مجمع تشکیل شده اقدام به تنظیم آگهی دعوت از اعضا شرکت نموده و با چاپ آگهی دعوت در روزنامه کثیر الانتشار معین و سپری شدن مدت زمان مشخص شده در اساسنامه شرکت اقدام به تغییرات مورد نظر نماییم.

در این قسمت با ارائه نام متقاضی که می تواند یکی از اعضای شرکت باشد صورتجلسه را ثبت کنید.

انتخاب سمت متقاضی اصیل به منظور اینکه شخص متقاضی یکی از سهامداران، شرکا و یا وکیل شرکت است.

حال به قسمت نام امضا کننده دفتر خواهید رسید. این قسمت باید با ثبت نام شخصی که برای امضا دفاتر و پرداخت هزینه ‌ها به اداره مراجعه کرده تکمیل شود. دقت کنید که نام شخص نوشته شده باید عیناً با صورتجلسه مطابق باشد.

در این مرحله از آموزش تصویری ثبت تغییرات شرکت شما باید نوع تصمیم ثبت شده در صورتجلسه را مشاهده کنید. دقت کنید که چنانچه در گام قبلی شما تصمیمی مبنی بر صورتجلسه تغییر اعضا هیئت مدیره انتخاب کرده باشید نمی ‌توانید در این گام آن را تغییر دهید.

این مرحله آموزش تصویری ثبت تغییرات شرکت مختص زمانی است که تغییر آدرس در دستور صورتجلسه ثبت شده باشد. به عبارت دیگر چنانچه بخواهید برای تغییر آدرس شرکت اقدام کنید این مرحله را انجام خواهید داد. فراموش نکنید که آدرسی که در سایت اعلام شده باید با آدرس صورتجلسه مطابقت داشته باشد.

چنانچه قصد دارید اساسنامه خود را تغییر دهید یا به طور کلی اساسنامه جدیدی را ثبت کنید. اطلاعات مربوط به اساسنامه جدید را در این مرحله وارد کنید. توجه داشته باشید چنانچه قصد تغییر یک مواد از اساسنامه را داشته باشید باید کل اساسنامه را در این گام وارد کنید.

این قسمت در آموزش تصویری ثبت تغییرات شرکت مختص زمانی است که دستور جلسه شما افزایش، کاهش، نقل و انتقال یا تغییرات کلی در سرمایه شرکت باشد. در اساسنامه، ارزش ریالی قید شده است. فراموش نکنید که در این قسمت سرمایه جدید یا سرمایه های تغییر یافته را وارد نمایید.

این مرحله زمانی که شما تغییراتی در موضوع فعالیت شرکت داشته باشید برای شما نمایش داده خواهد شد. چنانچه با این مرحله مواجه شدید در قسمت وضعیت مجوز شماره و تاریخ مجوز را وارد کنید. موضوع فعالیت را نیز عیناً در این قسمت کپی کرده و گزینه ثبت را کلیک نمایید.

با وارد شدن به این مرحله اسامی تمام اشخاص حقوقی و حقیقی که در صورتجلسه حضور داشته‌ و زیر صورتجلسه را امضا کرده‌ اند را وارد کنید. نکته مهمی که باید مد نظر قرار دهید این است که تکمیل این گام بسیار ضروری بوده  به گونه ای که اگر تغییراتی در اشخاص شرکت نیز نباشد باید این مرحله را ثبت کنید.

  • در قسمت اشخاص خارجی چنانچه فردی خارجی در شرکت داده باشید باید تاریخ تولد آن را به شمسی تبدیل کنید و در سامانه وارد نمایید.

این گام در آموزش تصویری ثبت تغییرات شرکت می تواند برای هر تصمیم و صورتجلسه متغیر باشد. در این قسمت برای تمام اشخاص حاضر در جلسه باید سمت مربوطه را وارد کنید. بسته به نوع سمت های اشخاص می تواند با تفاوت‌ هایی همراه باشد. به طور مثال چنانچه افزایش سرمایه شرکت را مد نظر داشته باشید باید سمت اشخاص را سهامدار عنوان کنید.

این گام برای آموزش تصویری ثبت تغییرات شرکت در سرمایه شرکت گامی ضروری خواهد بود. در ابتدا با انتخاب سهامداران از قسمت اشخاص تعداد سهام و سهم ‌الشرکه را وارد کنید. چنانچه در این قسمت شخصی سهامدار بوده ولی نام شخص در قسمت اشخاص نباشد باید به قسمت اشخاص برگشته و او را به عنوان سهامدار انتخاب نمایید.

در مواقعی که شخص حقوقی یا محجور در جلسه شرکت کند تکمیل این گام الزامی خواهد بود. در این مرحله نوع ارتباط شخص حقوقی و نماینده تکمیل خواهد شد. به عنوان مثال چنانچه شخصی در جلسه حضور داشته باشد و دارای سن پایین باشد پدر او باید صورتجلسه را به عنوان ولی قانونی امضا کند.  در این صورت گزینه نماینده قانونی برای تکمیل نوع ارتباط دو شخص انتخاب می شود.

این مرحله برای زمانی است که می خواهید سود و زیان شرکت را تصویب کنید. در اساسنامه به دقت شروع و پایان سال مالی را چک کنید.

در گام آخر آموزش تصویری ثبت تغییرات شرکت متنی که در صورتجلسه نوشته شده باید عین در این قسمت کپی شود.

سرانجام در این مرحله شما با دریافت پذیرش نهایی باید مدارک را پست کنید. دقت داشته باشید که صورتجلسه تنظیم شده را به همراه رسید پذیرش در پاکت مخصوص برای اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید. نسبت به ثبت بارکد و اطلاعات دقت لازم را انجام دهید.

مراحل در آموزش تصویری ثبت تغییرات شرکت

ویدیو آموزش تصویری ثبت تغییرات شرکت

ویدیو آموزش تصویری ثبت تغییرات شرکت در سامانه اداره ثبت شرکتها . این ویدیو مربوط توسط معاونت امور اقتصادی کشور ایجاد شده است.

خانم شهبازی مشاور ثبت تغییرات شرکت

5/5 - (9 امتیاز)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

14 پاسخ

  1. سلام
    هنگام ثبت اشخاص حاضر در جلسه فقط تعداد محدودی ثبت می‌شود و از آن به بعد افراد را جایگزین قبلی می‌کند و فهرست کامل نمی‌شود مشکل از سامانه است یا نحوه ثبت ما
    اعضا ۵۰ نفرند و فقط ۱۰ نفر ثبت می‌شود

    1. سلام، لطفا با مشاورین ما در تماس باشید
      02188472277

  2. سلام و خسته نباشید، آیا اگر محل شرکتمان را عوض کنیم نیاز است تا حتما تغییرات انجام دهیم؟

    1. سلام و درود.

      بله برای هرگونه تغییراتی از جمله تغییر آدرس شرکت باید تغییرات مدنظر را در اداره ثبت شرکتها ثبت نمایید و روزنامه رسمی موردنظر را چاپ نمایید.

  3. سلام، میخواهیم در بازرسین شرکتمان تغییر ایجاد کنیم، چقدر زمان برای این ثبت تغییرات شرکت لازم است؟

    1. سلام و درود.

      صورتجلسه خدمت شما یک روزه ارسال میشود و پس از امضای صورتجلسات توسط اعضا،مدت زمان لازم برای ورود اطلاعات و رسید پذیرش و پست و پیش نویس آگهی و نهایتاٌ دریافت توسط وکیل موسسه حدود 5 الی 7 روز کاری زمان میبرد.

  4. این فیلمی که گذاشتی آموزش نیست تبلیغات براش موسسه خودته

    1. سلام و درود،
      این فیلم برای سایت رسمی اداره ثبت شرکتها جهت آموزش تصویری ثبت تغییرات شرکتهاست و ما هیچ تبلیغات و یا دخل و تصرفی در این فیلم نداشته ایم، ممنون از نظرتون

  5. آیا در زمان ثبت تغییرات شرکت و نوشتن صورتجلسه، حضور وکیل اجباری است؟

    1. سلام و درود.
      خیر،در صورتی که با تنظیم صورتجلسه و جلسات و مجامع قانونی آشنایی داشته باشید و بتوانید به درستی صورتجلسات رو تنظیم کنید،حضور وکیل نیاز نیست.

  6. سلام، لطفا آموزش ویدیویی هم به آموزش تصویری ثبت تغییرات شرکت اضافه کنید. سپاس

    1. سلام و درود.
      ممنون از پیشنهادتون، حتما این کار را خواهیم کرد

  7. سلام، آیا ثبت تغییرات شرکت یک امر اجباریست؟ یا می توان آن را تنها در زمانی که نیاز داریم انجام دهیم؟

    1. سلام و درود.
      هر نوع تغییری که در شرکت انجام شود میبایست حتماً طبق صورتجلسات ارسالی به اداره ثبت شرکتها، آگهی شده و بعد از پروسه ثبت در اداره ثبت شرکتها،در روزنامه رسمی کشور به چاپ برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس